Onverantwoord gebruik van LSD

gebruiker292744

Bewuste gebruiker
Heb gisteren best een gekke dag gehad en zit vandaag met knallende hoofdpijn omdat alles verkeerd is gegaan. Ik heb dus een vriend M en hij is de enige in mijn vriendenkring die wel eens wat durft te pakken. Had thuis 2 LSD zegeltjes van 250ug, en dus stelde ik voor om te trippen in de kerstvakantie wanneer het eenmaal gaat sneeuwen.

Aangezien hij geen andere hobby's dan gamen en op zijn telefoon scrollen bleef hij zeiken dat hij het dit weekend wou doen omdat hij niet wou wachten. Eerst bleef ik hem erop wijzen dat dat verschrikkelijk dom is omdat we verantwoordelijkheden hebben, maar sinds zijn ouders niet thuis waren en mijn examenrooster en nog niet zo serieus uitzag stemde ik uiteindelijk in.

Zaterdag om 14:00 kom ik bij hem aan, onderussen is hij al in zijn peak, voorzichtig vraag ik hem wat hij voelt en wat hij ervaart. Ging goed en alles, en toen stelden we voor om buiten bij de Maas te gaan wandelen nadat ik wat ketamine had gesnoven. Nadat we een beetje weg waren van het verkeer en de mensen nam ik mijn zegeltje ook, alleen was het niet zo'n geweldige ervaring. Amper visuals voor mij en direct misselijkheid van de ketamine. Ach ja, we gingen toen op het gras liggen voor een paar minuten, ik bleef praten over wat ik nog wel kon zien alleen toen begon ook gelijk de ellende. Mijn vriend M liep van mij weg en zei dat hij even alleen wou zijn. Dat deed ik ook, 5 minuten later liep ik weer naar hem toe alleen hij bleek steeds agressiever aan te dringen dat ik uit zijn buurt moest blijven. Ik vroeg wat zijn probleem was maar hij wou niet antwoorden.

Toen hij terug naar zijn huis liep volgde ik op een afstandje alleen bleek hij steeds geirriteerder te worden, ondanks dat ik echt 10 meter afstand tussen ons liet. Toen begon hij als een gek midden op straat te schreeuwen dat ik moest oprotten alleen toen toen liet ik hem weten dat mijn spullen nog bij hem thuis lagen. We liepen in stilte door en eenmaal aangekomen begon hij te dreigen dat hij mij ging slaan en hoe vernederend dat zou zijn voor mij. Ik kreeg niet eens de tijd om mijn veters te binden voordat hij mij schreeuwend de deur uit duwde. Vervolgens nam ik de diazepam die ik voor de zekerheid had meegenomen in de hoop dat de trip over zou zijn als ik thuis zou zijn. Het was ondertussen pas 17:00 en het lukte mij net om op mijn fiets veilig thuis te komen terwijl ik nog heel hard was aan het trippen.

Het ergste van al is misschien dat mijn vriend M altijd zegt dat LSD en mushrooms geweldige middelen zijn, maar dat alle andere drugs verslavende rotzooi zijn die je kapotmaken. Wel een beetje schijnheilig als je al moeite hebt met afblijven van niet-verslavende drugs. Als er iets is wat ik hier uit heb geleerd is dat je geen drugs moet doen door groepsdruk en al helemaal niet met mensen die niet weten hoe ze zichzelf moeten beheersen op tripmiddelen.

benzzzy

Badass junkie
met mensen die niet weten hoe ze zichzelf moeten beheersen op tripmiddelen.
Niemand weet hoe je je kan controleren op trip middelen.
Bel hem eens op morgen ofz en vraag hem wat hij heeft meegemaakt.

Trip middelen zijn niet altijd zonneschijn.
Het kan soms echt voorkomen dat je beste vriend in de duivel veranderd onder invloed van een psychedelicum.

Laat hem zichzelf eerst verantwoorden voordat je conclusies trekt want je kan niet weten wat er op dat moment in zijn hooft afspeelde.

inner_search

Badass junkie
Niemand weet hoe je je kan controleren op trip middelen.
Bel hem eens op morgen ofz en vraag hem wat hij heeft meegemaakt.

Trip middelen zijn niet altijd zonneschijn.
Het kan soms echt voorkomen dat je beste vriend in de duivel veranderd onder invloed van een psychedelicum.

Laat hem zichzelf eerst verantwoorden voordat je conclusies trekt want je kan niet weten wat er op dat moment in zijn hooft afspeelde.
Redelijk faire comment.

Al wil ik wel toevoegen dat je met psychedelica echt wel wat meer moet plannen...
Hij zat al op zen piek en jij komt net toe en neemt nog ketamine voor je trip...
Dag had je beter in de staart van je trip gedaan.

Ik ga hier niet teveel woorden aan vuilmaken in dit topic , maar zo te lezen heb je nog heel wat te leren en lezen over psychedelica (en blijkbaar zo goed als alle drugs) om ze te kunne respecteren.
Psychedelica is een klasse apart die je niet zomaar even tot je neemt op een ongeplande vrij zaterdag omdat de ouders niet thuis zijn.

+als iemand aan het trippen is en aangeeft alleen wil zijn, wil hij ook alleen zijn.
Ookal liggen je spullen nog bij hem , die kon je vandaag of morgen ook ophalen.
Als een toestand labiel word is het een andere zaak natuurlijk.

Volgens mij had je vriend gewoon te trip in de verkeerde setting/mindset genomen en is hij "een beetje " beangstigend geworden.
En als jij hem dan nog eens gaat achtervolgen (wat als najagen kan aanvoelen voor hem) begrijp ik zijn reactie volkomen.

Psychedelica = planning , setting en enkel met even aantal personen.
En zeker geen combo's vooraf en als je al een strip valium bij hebt op je trip te stoppen zit imo je mindset al niet goed om de trip nog maar te starten.

Achja , je leert uit je fouten 😊

✌️

Neo-Shulginist

Badass junkie
Het ergste van al is misschien dat mijn vriend M altijd zegt dat LSD en mushrooms geweldige middelen zijn, maar dat alle andere drugs verslavende rotzooi zijn die je kapotmaken. Wel een beetje schijnheilig als je al moeite hebt met afblijven van niet-verslavende drugs. Als er iets is wat ik hier uit heb geleerd is dat je geen drugs moet doen door groepsdruk en al helemaal niet met mensen die niet weten hoe ze zichzelf moeten beheersen op tripmiddelen.
Psychedelische middelen zijn misschien niet erg verslavend, ze kunnen wel behoorlijk fucken met je mentale toestand. Zeker als dergelijke middelen worden genomen met een niet-zo-ideale mindset en in een slecht voorbereide setting.

Voordat ik psychedelica neemt ga ik mezelf altijd heel streng bevragen: 'waarom wil je dat nou eigenlijk?'
Regelmatig betrap ik mezelf erop dat ik behoefte heb aan een reis naar sprookjeswereld, maar om de verkeerde redenen. Bij mijn vriendengroep is het heel normaal om een tripje ruim van te voren te plannen en daarbij op elk moment nog 'nee' te kunnen zeggen. Het gebeurt wel eens dat we 5 minuten voor inname alsnog besluiten dat we het toch maar niet doen omdat we een beetje twijfelen of het nu wel verstandig is.

Als zo'n houding wrijving oplevert omdat mensen wel super graag nu aan de psychedelica gaan, dan weet je eigenlijk al genoeg over de intenties en de mindset: die zijn dan niet top. Dan kan je beter niet-veroordelend zeggen dat je liever niet meedoet en eventueel gewoon naar huis gaan.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
en als je al een strip valium bij hebt op je trip te stoppen zit imo je mindset al niet goed om de trip nog maar te starten.
Niet per se toch? Het is gewoon een laatste redmiddel voor als het verkeerd gaat. Dat kan ook nog eens meer geruststelling brengen waardoor de kans dat je het nodig hebt minder hoog is.

inner_search

Badass junkie
Niet per se toch? Het is gewoon een laatste redmiddel voor als het verkeerd gaat. Dat kan ook nog eens meer geruststelling brengen waardoor de kans dat je het nodig hebt minder hoog is.
Klopt inderdaad wel dat het een redmiddel kan zijn hoor.
Toch vind in het geen goede idee het mee je mindset in te steken alvorens je aan een trip begint.
Ik zou bij het minste mindf*ckje aan de valium denken en dan ook nemen , terwijl je net los moet laten.

Maar iedereen trip op zen eigen vertrouwde manier denk ik :blush: .

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Klopt inderdaad wel dat het een redmiddel kan zijn hoor.
Toch vind in het geen goede idee het mee je mindset in te steken alvorens je aan een trip begint.
Ik zou bij het minste mindf*ckje aan de valium denken en dan ook nemen , terwijl je net los moet laten.

Maar iedereen trip op zen eigen vertrouwde manier denk ik :blush: .
Dat hangt dan van de persoon af misschien. Ik heb het altijd liggen maar heb vaak bewust de keuze gemaakt het niet te nemen wanneer de trip de verkeerde kant op ging. Want je werkt niet door de trip heen, maar onderdrukt hem. Wat (uit ervaring) een heel onbevredigend gevoel geeft. Toch, als ik een keer écht verkeerd ga (en dan moet het wel heel erg gaan), dan is dat spul er. Beter dat spul nemen dan gekke dingen doen, zoals mezelf bezeren of een ambulance bellen.

Bovenaan