• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Ongekend

Broodzak

Experimenterende gebruiker
Goeie avond,

Normaal ben ik gewoon van de normale joints soms eens wats unieks tussen door, maar gisteren heb ik me toch wat gemaakt.

Een joint met 2 soorten zuen, assi, wax en 2 soorten kief op een joint van 20cm helemaal puur, samen met mijn vriendingerookt.

Nou de ervaring die ik gisteren heb gehad niet normaal daarvoor nog 2 joint gerookt met assi en ook 2 soorten zuen daarna die grooten, ik was er dus absoluut niet meer bij ik stond op en ging weer zitten op de bank en het voelde of mijn ziel/geest niet meer samen was met mijn lichaam.
Alles voelde als de backrooms heel raar om uit te leggen maar alles was een voorwerp op zich in een heel diepe ruimte echt ongekend, eigenlijk niet eens echt goed te beschrijven maar zeker een aanrader om wax te maken wat je dan meemaakt... ongekend

Javelin FGM-148F

Wijs gebruiker
Goeie avond,

Normaal ben ik gewoon van de normale joints soms eens wats unieks tussen door, maar gisteren heb ik me toch wat gemaakt.

Een joint met 2 soorten zuen, assi, wax en 2 soorten kief op een joint van 20cm helemaal puur, samen met mijn vriendingerookt.

Nou de ervaring die ik gisteren heb gehad niet normaal daarvoor nog 2 joint gerookt met assi en ook 2 soorten zuen daarna die grooten, ik was er dus absoluut niet meer bij ik stond op en ging weer zitten op de bank en het voelde of mijn ziel/geest niet meer samen was met mijn lichaam.
Alles voelde als de backrooms heel raar om uit te leggen maar alles was een voorwerp op zich in een heel diepe ruimte echt ongekend, eigenlijk niet eens echt goed te beschrijven maar zeker een aanrader om wax te maken wat je dan meemaakt... ongekend
Derealisatie depersonalisatie?

Torchic

Badass junkie
Derealisatie depersonalisatie?
Dat was ook het eerste wat ik dacht! Ik heb daar nuchter last van en dat is waarschijnlijk getriggerd door trauma’s in combinatie met drugs gebruik. En ik kan je vertellen, dat is echt verschrikkelijk!

Dus pas er wel mee op want het kan het aanwakkeren😊

Javelin FGM-148F

Wijs gebruiker
Ja zo zou je het wel kunnen zeggen niks voelde meer echt en alles was meer als een waas of droom net alsof ik er nier meer was maar het waa niet eng ofzo, meer heel relax dat ik ff kon rusten en mijn persoonlijkheid los van mij stond en alles kon doen wat ik wilde.
Goed dat jij het in chille stand had, normaal gesproken is het erg angstig.

Gambolitasjuh

Bewuste gebruiker
Dat was ook het eerste wat ik dacht! Ik heb daar nuchter last van en dat is waarschijnlijk getriggerd door trauma’s in combinatie met drugs gebruik. En ik kan je vertellen, dat is echt verschrikkelijk!

Dus pas er wel mee op want het kan het aanwakkeren😊
Klinkt idd als DP/DR / dissociatie. Heb daar altijd al last van, ook onderdeel van mijn dissociatieve stoornis maar drugs, en dan vooral blowen heeft dit oprecht zoveel erger gemaakt bij mij. Dus inderdaad geen gek idee om er mee op te passen. Het kan namelijk idd blijven hangen, ook als je nuchter bent.

Ik kan nu helemaal niet meer blowen zo erg dat het is geworden. Ik raak zo gedissocieerd dat ik dan letterlijk niet meer weet waar ik ben.😵‍💫

Laatst bewerkt:

Torchic

Badass junkie
Klinkt idd als DP/DR / dissociatie. Heb daar altijd al last van, ook onderdeel van mijn stoornis maar drugs, en dan vooral blowen heeft dit oprecht zoveel erger gemaakt bij mij. Dus inderdaad geen gek idee om er mee op te passen. Het kan namelijk idd blijven hangen, ook als je nuchter bent.

Ik kan nu helemaal niet meer blowen zo erg dat het is geworden. Ik raak zo gedissocieerd dat ik dan letterlijk niet meer weet waar ik ben.😵‍💫
Wat vervelend om te horen! Ik heb vroeger veel last gehad van dissociaties en dat is toen (godzijdank) een hele tijd weggeweest maar sinds een tijdje is het er weer en het is echt verschrikkelijk en beïnvloed zoveel in m'n leven.

Gambolitasjuh

Bewuste gebruiker
Wat vervelend om te horen! Ik heb vroeger veel last gehad van dissociaties en dat is toen (godzijdank) een hele tijd weggeweest maar sinds een tijdje is het er weer en het is echt verschrikkelijk en beïnvloed zoveel in m'n leven.
Echt super rot dat het weer is terug gekomen😔. Het is zo'n naar gevoel om constant in een soort droom te leven. Ik weet niet of je dit ook hebt, maar alles gaat maar langs me heen, heb geen besef van tijd, mijn brein is altijd "te traag", zelfs voor simpele dingen als een praatje met iemand maken.

Torchic

Badass junkie
Echt super rot dat het weer is terug gekomen😔. Het is zo'n naar gevoel om constant in een soort droom te leven. Ik weet niet of je dit ook hebt, maar alles gaat maar langs me heen, heb geen besef van tijd, mijn brein is altijd "te traag", zelfs voor simpele dingen als een praatje met iemand maken.
Ik herken wat je zegt inderdaad! Alsof je in een droom leeft, mistig, licht in m'n hoofd, wankel op m'n benen, angstig, zweten, gevoel van flauwvallen.
Het is dan moeilijk om een gesprek te voeren met iemand of te functioneren. Het belemmert mij ook in mijn werk en dat vind ik echt heel erg vervelend:confounded:

Gambolitasjuh

Bewuste gebruiker
Ik herken wat je zegt inderdaad! Alsof je in een droom leeft, mistig, licht in m'n hoofd, wankel op m'n benen, angstig, zweten, gevoel van flauwvallen.
Het is dan moeilijk om een gesprek te voeren met iemand of te functioneren. Het belemmert mij ook in mijn werk en dat vind ik echt heel erg vervelend:confounded:
Ja heel erg herkenbaar... Klinkt ook alsof je daarnaast last hebt van paniek(aanvallen) maar denk dat de meeste mensen met erge dissociatie/dpdr daar wel last van hebben. Lijkt me heel lastig als je werk hebt:( Ik merk dat ik zelfs al erg moeite heb met naar de supermarkt gaan bijvoorbeeld. Ik hoop voor je dat het wat minder gaat worden!

Broodzak

@Laboratoriumrat @Torchic heel erg bedankt voor deze info ik heb dit al heel lang het gevoel van leven in een droom en niks echt meekrijgen maar dacht er nooit veel van dacht altijd dat het wel bij de na effecten hoorde maar nu besef ik me eigenlijk dat dit niet het geval is wat kan ik nu het beste hiermee doen?

Javelin FGM-148F

Wijs gebruiker
@Laboratoriumrat @Torchic heel erg bedankt voor deze info ik heb dit al heel lang het gevoel van leven in een droom en niks echt meekrijgen maar dacht er nooit veel van dacht altijd dat het wel bij de na effecten hoorde maar nu besef ik me eigenlijk dat dit niet het geval is wat kan ik nu het beste hiermee doen?
Naar de arts . Soms helpt AD tegen en de cognitieve therapie. Soms gaat het vanzelf weg. Iig naar je HA

Torchic

Badass junkie
Geen probleem!🥰

Ik weet natuurlijk niet jouw hele situatie dus ik heb een paar vragen. Als je ze liever niet beantwoord of liever in een privé bericht mag dat ook!

Heb je de dissociaties dus ook als je nuchter bent?

Ben je bekend met psychische problematiek of trauma’s vanuit het verleden?

Gebruik je vaak drugs?

Broodzak

@Torchic ja ik heb al een hele la ge tijd dat alles als een waas of droom voelt dat ik het idee heb dat ik er niet meer altijd bij ben.

Qua trauma's zou ik zo niet echt iets kunnen bedenken tuurlijk zijn er altijd wel dingen de enigste 2 dingen die ik kan bedenken wat wel iets heeft achtergelaten is de scheiding van mijn ouders 12 jaar geleden en een steekpartij waar ik bij stond.

En zo voor de rest gebruik ik niet veel drugs alleen smoke ik nu wel elke dag voor een flinke tijd wat natuurlijk niet goed is maar wat wel heel erg helpt tegen alle stress en druk die ik heb zodat ik beter kan slapen.

Gambolitasjuh

Bewuste gebruiker
En zo voor de rest gebruik ik niet veel drugs alleen smoke ik nu wel elke dag voor een flinke tijd wat natuurlijk niet goed is maar wat wel heel erg helpt tegen alle stress en druk die ik heb zodat ik beter kan slapen.
Is het erger geworden door het smoken? Wiet kan chronische dp/dr opwekken, en wellicht heb je er een gevoeligheid voor. Minderen daarmee zal dan de eerste stap zijn. Je hebt niet echt medicijnen voor dissociatie/dpdr. En dat moet je ook niet echt willen proberen, denk ik. Medicatie zit veel bijwerkingen aan. Ik heb zelf dissociatieve identiteitsstoornis en heb hele intense chronische dp/dr, niks qua medicatie heeft daar ooit ook maar iets mee geholpen.

Je kunt altijd langs een arts gaan, maar die zal eerlijk gezegd niet zoveel voor je kunnen doen denk ik, helemaal als je nog iedere dag smoked. die zal wss ook zeggen dat je het beste kan minderen/stoppen met blowen.

Gezond leven met zo min mogelijk drugs helpt bij dissociatie.

Broodzak

Is het erger geworden door het smoken? Wiet kan chronische dp/dr opwekken, en wellicht heb je er een gevoeligheid voor. Minderen daarmee zal dan de eerste stap zijn. Je hebt niet echt medicijnen voor dissociatie/dpdr. En dat moet je ook niet echt willen proberen, denk ik. Medicatie zit veel bijwerkingen aan. Ik heb zelf dissociatieve identiteitsstoornis en heb hele intense chronische dp/dr, laboniks qua medicatie heeft daar ooit ook maar iets mee geholpen.

Je kunt altijd langs een arts gaan, maar die zal eerlijk gezegd niet zoveel voor je kunnen doen denk ik, helemaal als je nog iedere dag smoked. die zal wss ook zeggen dat je het beste kan minderen/stoppen met blowen.

Gezond leven met zo min mogelijk drugs helpt bij dissociatie.
@Laboratoriumrat dat is zeker waar weet ook dat dat niet goed maar ik denk niet dat ik daar op dit moment mee kan stoppen eerlijk gezegd door alle stress etc.

Zeehond

Badass junkie
@Laboratoriumrat dat is zeker waar weet ook dat dat niet goed maar ik denk niet dat ik daar op dit moment mee kan stoppen eerlijk gezegd door alle stress etc.
Dit is heel makkelijk voor mij vanaf de zijlijn realiseer ik me goed: maar doorgaan met smoken omdat je DENKT dat je dit nodig hebt vanwege stress is geen goede gedachte voor gebruik.
Door elke dag te blijven smoken bouw je een verslaving op, ook als de stress minder wordt.
Van alles naar niets gaat ook niet lukken, maar waarom probeer je geen schema te maken om te minderen. Steeds een dagje minder per week, want je weet dat dit uiteindelijk beter voor je is dan hiermee doorgaan. Je bent echt sterker dan je denkt. Zoek steun bij een vriend of vriendin.
Het dagelijks smoken lost je problemen niet op, je krijgt er alleen maar problemen bij.
Weet dat je dit wellicht niet wilt horen.

Gambolitasjuh

Bewuste gebruiker
Het is compleet aan jou of je er mee wil stoppen of niet. Maar weet dat als je klachten voornamelijk het gevolg zijn van blowen, of daardoor in stand worden gehouden, dat er zo geen andere oplossing voor is. Het enige dat ik kan zeggen is pas ermee op, want het kan heel moeilijk tot niet mogelijk zijn compleet van deze klachten af te komen. En dat word alleen maar lastiger hoe langer je ze in stand houd door blowen.

En inderdaad goed gezegd door @Zeehond, heb er verder niks aan toe te voegen😊

Laatst bewerkt:

Broodzak

Het is compleet aan jou of je er mee wil stoppen of niet. Maar weet dat als je klachten voornamelijk het gevolg zijn van blowen, of daardoor in stand worden gehouden, dat er zo geen andere oplossing voor is. Het enige dat ik kan zeggen is pas ermee op, want het kan heel moeilijk tot niet mogelijk zijn compleet van deze klachten af te komen. En dat word alleen maar lastiger hoe langer je ze in stand houd door blowen.

En inderdaad goed gezegd door @Zeehond, heb er verder niks aan toe te voegen😊
@Laboratoriumrat @Zeehond ja dat klopt zeker en moet ook minderen en denk dat schema maken zeker een goeie oplossing is voor het minderen heel erg bedankt zal jullie ook zeker op de hoogte houden hoe het gaat nogmaals heel erg bedankt <3

Torchic

Badass junkie
@Torchic ja ik heb al een hele la ge tijd dat alles als een waas of droom voelt dat ik het idee heb dat ik er niet meer altijd bij ben.

Qua trauma's zou ik zo niet echt iets kunnen bedenken tuurlijk zijn er altijd wel dingen de enigste 2 dingen die ik kan bedenken wat wel iets heeft achtergelaten is de scheiding van mijn ouders 12 jaar geleden en een steekpartij waar ik bij stond.

Lastige situatie… Want iedere dag blowen om stress en drukte te verzachten is natuurlijk niet heel slim. Want uiteindelijk zul je de dissociatie klachten hier alleen maar mee in stand houden of in het ergste geval verergeren en het risico lopen dat het niet meer weggaat.

Ik zou je aanraden om eens rond te kijken na instanties die je hierbij kunnen helpen en een plan kunnen opzetten😊

Bovenaan