Onderdrukking van xtc door valium (diazepam)

chemo

Newbie
Ik heb een vraag over de combinatie van diazepam en xtc.

Een vriend vertelde me dat je je xtc-trip kunt 'stoppen' of in ieder geval veel minder heftig kunt maken door benzodiazepines te nemen. (Valium behoort ook tot de benzodiazepines.)
Ook las ik dat de combinatie juist een tegenovergesteld effect van xtc tot resultaat kan hebben.

Nou heb ik maandag 10 mg valium gehad, en valium heeft een erg lange halfwaardetijd (42 - 100 uur). Als ik nou vandaag (woensdag) xtc gebruik, zit er nog valium in mijn bloed.

Zal dit merkbaar effect hebben op de xtc-trip of zal ik niks van de valium merken?

Alvast bedankt.

Soma

Bewuste gebruiker
Ik weet dat je een LSD trip kunt "stoppen" met benzo's, maar voor XTC weet ik het zo nog niet. Lijkt me ook niet echt gezond om eerst een upper te nemen en kort daarna weer een downer.

Dat diazepam zo'n lange halfwaardetijd heeft wilt niet zeggen dat je ook zo lang in een benzo-roes zit (denk ik). Ik zou eigenlijk ook wel eens willen weten of diazepam in zo'n geval invloed kan hebben op andere drugs. Spor? :)

Soma

Bewuste gebruiker
Omdat het effect je niet aanstaat? :P

Dat is zijn vraag nu eigenlijk ook niet. Hij wil gewoon weten of je rekening moet houden met de lange halfwaardetijd van diazepam als je andere drugs gaat nemen.

Bovenaan