Oké help beginner

Mellis

Newbie
Hoi ik ben 17 en heb nooit van mijn leven alcohol, drugs, of iets dergelijks gebruikt omdat ik hypochonder ben maar sinds ik letterlijk suïcidaal ben, wil ik iets proberen. Ik weet alleen niet hoe en wat. Ik wil gewoon iets waardoor ik me relaxed en misschien een beetje blij van voel. Gwn geen stress. Moet ik wiet proberen? (Ik ben wel erg sensitief en ik zit in een existentiële crisis) ik weet niet wat handig is? Ik ben grotendeels bang dat ik er juist helemaal niet euforisch van ga voelen en of dat ik een allergische reactie krijg want dan weet ik niet of het een allergische reactie is of gewoon paniek

Maar ja.
Ik wil me gwn beter voelen en als niks helpt dan wil ik drugs wel proberen.

(Ik heb al een psycholoog)

Laatst bewerkt:

Juun

Badass junkie
drugs gaan je daar niet bij helpen, hooguit voor een paar uur. de dip is waarschijnlijk nog heftiger dan.
Richt je op de psycholoog en zorgverlening. Drugs gaan je niet helpen je problemen op te lossen :blushing:

en als je suicidaal bent bel dan 113 (als nederlander) en kaart het aan bij je psycholoog!

MaddMonkey

Badass junkie
Probeer het als je het niet laten kan, maar hou bovenstaand bericht in jouw achterhoofd.

Helpen gaat het niet. Tenzij je naar beneden helpen onder helpen schaart.

• Like
Waarderingen: ljuv

MetalGuy

Badass junkie
Nee!

In jouw situatie zou ik drugs maar laten voor wat het is. Beter is om je leven stuurboord te geven én te ondergaan wat je psycholoog heeft mee te brengen.

Door drugs te gaan gebruiken om je beter te voelen, creëer je de weg naar verslaving en alle andere gezondheidsproblemen die erbij komen kijken.

Het allerbeste is nóg om je verlangen naar drugs bespreekbaar te maken naar je ouders, of als je dit liever niet hebt, je huisarts én psycholoog. Deze hebben een zwijgplicht en kunnen je verder helpen.

Veel sterkte! Je kan dit! 💪🏻😎❤️🌈

MetalGuy

Badass junkie
Nee!

In jouw situatie zou ik drugs maar laten voor wat het is. Beter is om je leven stuurboord te geven én te ondergaan wat je psycholoog heeft mee te brengen.

Door drugs te gaan gebruiken om je beter te voelen, creëer je de weg naar verslaving en alle andere gezondheidsproblemen die erbij komen kijken.

Het allerbeste is nóg om je verlangen naar drugs bespreekbaar te maken naar je ouders, of als je dit liever niet hebt, je huisarts én psycholoog. Deze hebben een zwijgplicht en kunnen je verder helpen.

Veel sterkte! Je kan dit! 💪🏻😎❤️🌈
Bovendien ben je nog maar 17 jaar. Je bent dus nog volop in ontwikkeling. Door drugs te gebruiken, rem je je ontwikkeling voor het latere leven. Ik verbied niets, maar een gewaarschuwde tiener telt voor twee!

MaddMonkey

Badass junkie
Bovendien ben je nog maar 17 jaar. Je bent dus nog volop in ontwikkeling. Door drugs te gebruiken, rem je je ontwikkeling voor het latere leven. Ik verbied niets, maar een gewaarschuwde tiener telt voor twee!
en 9/10 is het alleen maar interessanter door dit soort berichten.

Maar goed, dat is de pessimist in mij wellicht.

• Haha
Waarderingen: ljuv

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Hoi ik ben 17 en heb nooit van mijn leven alcohol, drugs, of iets dergelijks gebruikt omdat ik hypochonder ben maar sinds ik letterlijk suïcidaal ben, wil ik iets proberen. Ik weet alleen niet hoe en wat. Ik wil gewoon iets waardoor ik me relaxed en misschien een beetje blij van voel. Gwn geen stress. Moet ik wiet proberen? (Ik ben wel erg sensitief en ik zit in een existentiële crisis) ik weet niet wat handig is? Ik ben grotendeels bang dat ik er juist helemaal niet euforisch van ga voelen en of dat ik een allergische reactie krijg want dan weet ik niet of het een allergische reactie is of gewoon paniek

Maar ja.

Drugs gebruiken als je niet stabiel bent en suicidaal bent lijkt me een ultraslecht idee. Om je beter te voelen zou je beter in overleg gaam met je psycholoog over medicatie

MaddMonkey

Badass junkie
Tja, het is vanuit een goed hart. Veel meer advies kan ik niet geven. Hoe graag ik dat ook zou willen.
Ik weet het man, maar de openingspost schreeuwt naar aandacht. We kunnen idd verstandig advies geven, maar voor een 17 jarige is dat vooral advies dat ze 9/10 toch niet willen horen en dus negeren

Maar zoals ik zeg, mijn pessismistje komt dan opspelen.

MetalGuy

Badass junkie
Ik weet het man, maar de openingspost schreeuwt naar aandacht. We kunnen idd verstandig advies geven, maar voor een 17 jarige is dat vooral advies dat ze 9/10 toch niet willen horen en dus negeren

Maar zoals ik zeg, mijn pessismistje komt dan opspelen.
Je hebt gelijk! Kijkende naar mezelf als 17-jarige... Ja!

Dirkdirk

DF-koning
Suïcidaal.
17.
Dom en naïef. (Ja sorry maar het is zo).

Je zit verkeerd. Hier rechts af, bij rotonde links en dan loop je er eigenlijk zo tegenaan.

Ape

Badass junkie

Maar ja.

Anti depressiva/anti psychotica

Bovenaan