nuchter>/=/<scheef?

slunse

Bewuste gebruiker
ik zat daarjuist ff te denken over mijn gebruik en bedacht eigenlijk dat ik niet zozeer problemen heb met een bepaalde drug, maar wel problemen met nuchter zijn.. vooral s'avonds dan.
zo zat ik dus te denken, dat ik eigenlijk (per week gezien) wsl wel meer dagen scheef ben dan nuchter (2x ghb en 2x alco per week, thc probeer ik te stoppen) wat objectief gezien best wel veel is. ik vind het 'savonds echt niet leuk om nuchter te blijven. word soms ook zo rusteloos er van.
zijn er nog mensen die dit probleem hebben?

Hempy

Bewuste gebruiker
ja, ik wil ook gwn niet nuchter zijn... als je high fzo bent dan is alles veel rustiger en leuker, en als je nuchter bent gaat de tijd precies trager voorbij..

slunse

Bewuste gebruiker
precies, dat bedoel ik dus..
als ik nuchter ben zit ik me de hele tijd af te vragen wat ik zou doen, weet echt nie waar ik me bezig mee moet houden
is slechte gewoonte die ik gekweekt heb vrees ik..

Frisko

Badass junkie
slunse zei:
als ik nuchter ben zit ik me de hele tijd af te vragen wat ik zou doen, weet echt nie waar ik me bezig mee moet houden
als het een troost mag zijn...je bent zeer zeker niet de enige :flushed: :rolleyes: :wave:

Mr.jiho

Wijs gebruiker
slunse zei:

hmmm is inderdaad wel een slechte gewoonte, als je je niet meer nuchter kan amuseren...
ik kan het tijdens de week savonds toch wel controleren alleen weed heb ikw el meestal "nodig"

caatje

Badass junkie
heet dat kort door de bocht niet gewoon verslaving? (Of is het zo dat je zo alle avonden nuchter zou kunnen zijn maar daar geen zin in hebt?)

Mr.jiho

Wijs gebruiker
Psychedelic_Fairytale zei:
nucher is zo saai :( ...
op drugs gaat alles gewoon zoveel makkelijker, er valt een soort verantwoordelijkheid van je schouders

@caatje, ja verslaving is het volgens mij wel

caatje

Badass junkie
of is het gewenning? Met gewennig bedoel ik bijvoorbeeld dat als je elke dag en tv programma kijkt en geen dag wil missen. Maar als je hem mist baal je op dat moment, maar ach achteraf denk je; er is geen man overboord. En eigenlijk als je er meer mist dan ga je vanzelf wat andere dingen leuk/belangrijker vinden.

En met verslaving bedoel ik, je moet het hebben, je avond is verkloot. Ook nadat je meerdere avonden je programma niet hebt gezien, je kunt niks leukers bedenken dan dat. Niemand/niks kan die leegte opvullen.

Elektronik_dynamite

Badass junkie
caatje zei:
heet dat kort door de bocht niet gewoon verslaving? (Of is het zo dat je zo alle avonden nuchter zou kunnen zijn maar daar geen zin in hebt?)
ik heb het probleem ook maar om het nou een verslaving te noemen om niet nuchter te zijn :confused:
dan zou je dus verslaafd moeten zijn aan niet nuchter zijn, stoned, high, strak, waus, wappie, scheef, zat, lam hoe je het ook wil noemen.
en niet aan 1 specifiek ding...

matthijs

Badass junkie
Ik ben 's avonds ook niet graag nuchter.
Stoppen met blopwen geeft totaal geen problemen, alleen 's avonds wil ik zo graag.....

cunt

Wijs gebruiker
ik heb dat ook een periode gehad, maar tegenwoordig hou ik het alleen bij het weekend en soms een woensdag avond ff beetje van het padje af van het blowen en drinken.

ik kan niet ontkennen dat het mooie tijden waren, de tijd ging altijd lekker snel, je maakte altijd wat mee, zelfs als je niets mee maakte :wink: .. de weken vlogen voorbij .. echt heerlijk. maar vermaak me nu ook prima zonder drank/blowen/snuiven. daarbij komt dat ik het momenteel niet meer kan permiteren, komt in de zomer vast wel weer.

ik was niet verslaafd imo, vond het gewoon heerlijk om te doen en had daarom geen zin om er mee te stoppen.

slunse

Bewuste gebruiker
Mr.jiho zei:
slunse zei:

hmmm is inderdaad wel een slechte gewoonte, als je je niet meer nuchter kan amuseren...
ik kan het tijdens de week savonds toch wel controleren alleen weed heb ikw el meestal "nodig"

dat heb ik misschien een beetje ongelukkig verwoord, ik kan me absoluut nog prima amuseren zonder onder invloed te zijn, overdag heb ik geen enkele behoefte om iets te drinken, nemen of roken. het is alleen savonds, als ik niets te doen heb dat het probleem opduikt. en aangezien ik op kot zit en dus geen ouderlijk oog in het zicht heb is het heel makkelijk om te plooien.
@caatje, ik kan het gerust nog laten, heb deze week de hele tijd nuchter gebleven en voelde me eigenlijk wel energieker, maar de avonden leken veel trager voorbij te gaan

Mr.jiho

Wijs gebruiker
slunse zei:
Mr.jiho zei:
slunse zei:

dat heb ik misschien een beetje ongelukkig verwoord, ik kan me absoluut nog prima amuseren zonder onder invloed te zijn, overdag heb ik geen enkele behoefte om iets te drinken, nemen of roken. het is alleen savonds, als ik niets te doen heb dat het probleem opduikt. en aangezien ik op kot zit en dus geen ouderlijk oog in het zicht heb is het heel makkelijk om te plooien.
@caatje, ik kan het gerust nog laten, heb deze week de hele tijd nuchter gebleven en voelde me eigenlijk wel energieker, maar de avonden leken veel trager voorbij te gaan
gewoon een hobby/bezigheid zoeken voor savonds zeg ik dan altijd tegen mezelf... maar ik vind 'm niet

Bovenaan