Nooit pep, wel pep rc's

Nihilist88

Badass junkie
Ik heb nooit pep (amfetamine) gebruikt, eigenlijk enkel stim/amfetamine rc's en dit sinds 9j en ook enkel oraal. Wel was ik reeds gekend met MDMA, maar had enorm last vd comedown en dinsdagdip, dus zocht nr een stim ter vervanging v MDMA.

De eerste gebruikte amfetamine rc, was 4-FA, dat volledig andere werking had, want op 4-FA ging ik echt zeer strak en über sociaal, heel praterig n extreem energiek, met lekkere bodyhigh, nul waus of echt weg, dus gebruikte deze als mijn standaard pep.

4-FMA is qua effect, dan weer minder pep, minder strak en meer entactogene eigenschappen, zeer opzichzelf staande stim en deed me 4-FA snel vergeten.
3-FA, is dan mijn recentste amfetamine rc, maar komt nergens in de buurt van voorgaande.

Omdat ik geen enkele van deze rc's, met de real 'pep' kan vergelijken, is mijn vraag (vragen) vrij simpel:
Was/is 4-FA beduidend potenter dan pep. En zo ook dezelfde vraag vr mijn favo amfetamine rc at the moment, 4-FMA?
Ook heb ik beeld v speed gebruikers, dat dit dagelijks gebruik is, terwijl dit bij 4-FA en 4-FMA toch heel anders licht, met weken (ik beken) of maander ertussen laat.

Allee kennis en jullie ervaringen zijn welkom😉

ricorieks

In memoriam - 15 juli 2022
Ik denk dat geen 1 rc in de buurt komt van de real deal
4-fma vindt ik zelf totaal niet stimulerend
En 3-fa is veel te helder op normale dosis
2-fma kwam voor mij wel enigzins speedy over
Maar dat was bij een super hoge dosis die ik hier maar niet opschrijf.

Mvg ricorieks

Laatst bewerkt:

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Volgens mij komt geen enkele rc in de buurt van pep.
4fa ligt meer tussen pep en mdma. Het geeft positieve eigenschappen van beiden en was de beste van de amfetamine RC's in de Fluor range.

• Like
Waarderingen: ljuv

Snuff

Belezen gebruiker
Zelf gebruik ik speed functioneel en niet recreatief dus 2-fma is een heel goeie vervanger. Als je pure stimulatie en focus wil is 3-FPM ook een goede keuze. Stings like a bitch maar beter dan speed.

• Like
Waarderingen: ljuv

angeldus_t

Newbie
Ik heb nooit 4-FA of 4-FMA geprobeerd maar ik denk dat ze niet echt vergelijkbaar zijn met pep. Ze geven veel meer serotonine af dan pep. Ik denk dat 3-FA de rc is die momenteel het dichtst aanleunt bij pep. Echter iets minder intens en warmer. Ik heb toch liever pep dan 3-FA. Momenteel aan het wachten op 3-FMA, las dat sommigen het als een "meth-light" ervaren en verkozen boven gewoon amfetamine. Ik verwacht dus een langere werking en iets meer een rush dan op pep.

n8wachT

Bewuste gebruiker
Het enige wat nog een beetje lijkt op pep is de magistraal bereide dex-amfetamine. Hogere zuiverheid zal je wat betreft niet snel zo constant tegenkomen. Wat betreft de 4fa/fma's maar eerlijk gezegd ook zo'n beetje de hele 3mmc familie vind ik als echte speed liefhebber ook allemaal niet zo geweldig. De volledige speed beleving is meer dan alleen een stimu-trance (zelf net even bedacht). Ik heb al die designer varianten wel een keer geprobeerd maar tot nu toe heeft nog geen van die ervaringen me op andere gedachten gebracht.

Beady

Bewuste gebruiker
Ik ga het nog een keer zeggen : 3FA is speed, maar beter. Je krijgt er 1000% energie van, sexdrive, de werking duurt iets minder lang (zo'n 12u bij deze nacht) Het grote verschil is de comedown. Bij speed ben ik echt verloren, heel depressief en bij 3FA een beetje sip maar draagbaar. Ik heb 4FMA ook geprobeerd, ze hebben beide een ander effect. Maar ik bestel alleen nog 3FA. En benzo's ter vervanging van die 9 halve liters nadien.

Beady

Bewuste gebruiker
Ik heb nooit 4-FA of 4-FMA geprobeerd maar ik denk dat ze niet echt vergelijkbaar zijn met pep. Ze geven veel meer serotonine af dan pep. Ik denk dat 3-FA de rc is die momenteel het dichtst aanleunt bij pep. Echter iets minder intens en warmer. Ik heb toch liever pep dan 3-FA. Momenteel aan het wachten op 3-FMA, las dat sommigen het als een "meth-light" ervaren en verkozen boven gewoon amfetamine. Ik verwacht dus een langere werking en iets meer een rush dan op pep.
4FMA is echt goed spul hoor. Maar 3FA is in alle opzichten beter dan speed vooral door de mindere bijwerkingen. Maar dat je gaat knallen, dat staat als een paal :) boven water.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik ga het nog een keer zeggen : 3FA is speed, maar beter. Je krijgt er 1000% energie van, sexdrive, de werking duurt iets minder lang (zo'n 12u bij deze nacht) Het grote verschil is de comedown. Bij speed ben ik echt verloren, heel depressief en bij 3FA een beetje sip maar draagbaar. Ik heb 4FMA ook geprobeerd, ze hebben beide een ander effect. Maar ik bestel alleen nog 3FA. En benzo's ter vervanging van die 9 halve liters nadien.
Ik vond 3-FA retesaai en ik heb erop geprobeerd te stimfappen maar ben al snel weer opgehouden omdat ik er geen reet aan vond. Dat heb ik nou nooit gehad bij speed :tearsofjoy:

Neo-Shulginist

Badass junkie
4FMA is echt goed spul hoor. Maar 3FA is in alle opzichten beter dan speed vooral door de mindere bijwerkingen. Maar dat je gaat knallen, dat staat als een paal :) boven water.
Ik kreeg ook flinke hoofdpijn van de 3-FA. Dat vind ik toch altijd wel een red flag bij rc's.

De-Amfeta-Boer

Experimenterende gebruiker
Ik heb nooit pep (amfetamine) gebruikt, eigenlijk enkel stim/amfetamine rc's en dit sinds 9j en ook enkel oraal. Wel was ik reeds gekend met MDMA, maar had enorm last vd comedown en dinsdagdip, dus zocht nr een stim ter vervanging v MDMA.

De eerste gebruikte amfetamine rc, was 4-FA, dat volledig andere werking had, want op 4-FA ging ik echt zeer strak en über sociaal, heel praterig n extreem energiek, met lekkere bodyhigh, nul waus of echt weg, dus gebruikte deze als mijn standaard pep.

4-FMA is qua effect, dan weer minder pep, minder strak en meer entactogene eigenschappen, zeer opzichzelf staande stim en deed me 4-FA snel vergeten.
3-FA, is dan mijn recentste amfetamine rc, maar komt nergens in de buurt van voorgaande.

Omdat ik geen enkele van deze rc's, met de real 'pep' kan vergelijken, is mijn vraag (vragen) vrij simpel:
Was/is 4-FA beduidend potenter dan pep. En zo ook dezelfde vraag vr mijn favo amfetamine rc at the moment, 4-FMA?
Ook heb ik beeld v speed gebruikers, dat dit dagelijks gebruik is, terwijl dit bij 4-FA en 4-FMA toch heel anders licht, met weken (ik beken) of maander ertussen laat.

Allee kennis en jullie ervaringen zijn welkom😉
Ik heb het tegenovergestelde, al letterlijk de helft van mij leven een liefde voor amfetamine gehad, en nooit w
Van de RC amfetamines gehouden, of eigenlijk geprobeert, omdat ik bij voorbaat al weet dat als ik er wat van verwacht, ik teleurgesteld ga worden, want amfetamine is gewoon de basis en echt het enigste wat de high van pep overtreft is crystal meth.
Heb wel ooit van iemand een capsule 4-FMP gehad (zat ook al aan de speed die dag) toen we naar een frenchcore party gingen.. nou heb gevlogen door die hele tent de hele avond, ging van gesprek naar gesprek, was al uitgepraat en met het volgende gesprek bezig terwijl die andere persoon nog aan het terug praten was tegen me zeg maar xD. Dat was wel echt een goede ervaring/drugs die ik niet zo snel onderwaardeer vergeleken met amfetamine, en het was ook wel echt een goeie dosis, want hij wou voorzichtig doen vanwege dat het m'n eerste keer was, maar ik alweer een teleurstellende ervaring aankomen, dus na even uitgelegt te hebben tot hoever amfetamine een rol speelt in mijn leven, werd de silicone capsule volgepropt tot er niks meer kon, en alsk een beetje gok past er wel zo een 150-200mg in zo een capsule, dus ja dan weet je dat :tongueout:
En vanwege die RC dus laatst ook wat 4-FMA besteld... Dat is dus helemaal niet zoals de naam oogt. Fluoromethampfetamine.. het werkt wel zo, maar dan van de MDMethAmfetamine mdma, me kaken begonnen nog net niet te klapperen, en die dosis was gwoon een normale met de aantal mg's wat ze op psychonaut wiki aangeven als "Strong".
Dat doen we niet meer dus, hou helemaaaaal niet (meer) van MDMA, te vaak gedaan.. afgelopen oud en nieuw weer een kand gegeven maar ik de space niet eens meer lekker aanvoelen.. ben liever lekker scherp van middeltjes en als ik vaag wil zijn dan liever echte psychedelica.

Owja en MDMA, 6-apb en 2-cb zijn geen stims maar psychedelics (mdma iig in mijn ogen dan, kwa naam en verkoop valt het w onder stims, maar bij mij is dat alleen in de vorm van XTC, met pure MDMA kom ik de bank of eerste beste plek waar ik ga zitten nirt meer af tot het uitgewerkt is xD) alleen 6-apb nog nooit gedaan, maar van tripreports te lezen moet dat aardig in de buurt komen van MDMA. en mischien vallen daar wel meer onder zoals 4-FMA dus, maar daar merkte ik wel duidelijk ook stimulatie aanwezig. Maar de rest van de stim RC's hebk geen interesse meer voor omdat ik al weet hoe ze ongeveer uit gaan pakken, en tja, pep blijft gewoon de basis. Maar goed, is ook gelijk 1 van de moeilijkste om mee te leven, want hij zal je altijd de baas blijven ook al heb je altijd de neiging om het andersom te willen/proberen. en dan is tolerantie ook nog is een bitch..

Bovenaan