Neveneffecten 'mini' doseringen

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Microdoseren noem ik het niet, aangezien ik graag 25 tot 33ug consumeer (1cp-lsd). Een aantal dingen vallen mij op..
- ik krijg de neiging tussen mn tanden te flossen en mondspoeling te gebruiken tijdens de dag dat ik doseer.
- mn 'trek in een biertje' is er niet, na 1 biertje smaakt het niet meer naar meer. Alsof je een lekkere maaltijd verwacht maar het valt tegen. (biertje op een dag in het weekend dat ik niet doseer)

Anderen die dit wel eens hebben ervaren?

Zeelanddude

Badass junkie
Tripreporter
Microdoseren noem ik het niet, aangezien ik graag 25 tot 33ug consumeer (1cp-lsd). Een aantal dingen vallen mij op..
- ik krijg de neiging tussen mn tanden te flossen en mondspoeling te gebruiken tijdens de dag dat ik doseer.
- mn 'trek in een biertje' is er niet, na 1 biertje smaakt het niet meer naar meer. Alsof je een lekkere maaltijd verwacht maar het valt tegen. (biertje op een dag in het weekend dat ik niet doseer)

Anderen die dit wel eens hebben ervaren?
ja, mijn sigaretten smaakten naar een smokestick vol chemische en ongezonde rotzooi
Blikjes energie drink proefde als een vergiftiging voor mijn dierbare smaakpupillen
fast-food/magnetron maaltijden smaakten als smakeloze hap zonder voeding
Koffie onderdrukte het microeffect (8a10uq) voor zeker 1 tot 1,5 uur lang
Vers gemaakte maaltijden gaven me echte voldoening net als op tijd slapen en 8 uur slaap p/d
En zo kan ik nog wel tal van dingen opnoemen die op 1 dag niet op zouden vallen maar over een periode van 3 weken je toch aan het denken zet

IDK, ik zie allen maar voordelen, wat is er mis met je tanden flossen en mondspoeling te gebruiken?

0t0lerance

Bewuste gebruiker
ja, mijn sigaretten smaakten naar een smokestick vol chemische en ongezonde rotzooi
Blikjes energie drink proefde als een vergiftiging voor mijn dierbare smaakpupillen
Vers gemaakte maaltijden gaven me echte voldoening net als op tijd slapen en 8 uur slaap p/d
En zo kan ik nog wel tal van dingen opnoemen die op 1 dag niet op zouden vallen maar over een periode van 3 weken je toch aan het denken zet

IDK, ik zie allen maar voordelen, wat is er mis met je tanden flossen en mondspoeling te gebruiken?
Daar is niks mis mee, ik denk ik vraag even of ik de enige ben die deze 'tik' heeft.. beetje vreemd deze behoefte te hebben dacht ik zo.

Wat betreft smaak omschijf je wel wat ik ervaar. Gister pakte ik een ijskoude corona die een uurtje in het vriesvak had gelegen. Normaal zou ik daar een moord voor doen, zeker in het weekend even relaxen. Maar het bier smaakte metalig, betrapte mezelf erop tegen heug en meuk toch wat slokjes ervan te nemen, misschien moet die even op temperatuur komen. Maar nee.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Daar is niks mis mee, ik denk ik vraag even of ik de enige ben die deze 'tik' heeft.. beetje vreemd deze behoefte te hebben dacht ik zo.
Het is geen tic.

Wat ik denk:

LSD brengt je in een hogere staat van bewustzijn waar de intuïtieve intelligentie is om aan te voelen wat goed en wat niet goed is voor je. Ook zijn je zintuigen versterkt, waardoor je chemische toevoegingen eerder opmerkt. Je kiest niet meer de dingen die je normaal direct plezier/directe voldoening zouden geven, maar de dingen die op de langere termijn goed voor je zijn. En je waardeert die goede dingen in het moment veel meer.

L

Lid 152247

Gast

Dit vooral. Je voelt geen "buzz" terwijl er effecten komen, ik denk dat het daarom pas na een langere periode opvalt. Maar al deze dingen samenvattend kan je het ook omschrijven als gemotiveerd/enthousiast zijn over de dag, er het beste uit willen halen dus geen junkfood en ongezond slaappatroon.

Denk dat dat de kracht is van microdoseren.

Wil niet teveel offtopic gaan, maar een klein vraagje, als je een trip hebt gemaakt(12mg) is dat de reden dat het microdoseren daarna geen effect lijkt te hebben? Zou een weekje stoppen genoeg moeten zijn om je tolerantie te resetten?

KlaasVaak

Wijs gebruiker
Ik merk in ieder geval tijdens een volledige trip dat mijn smaak verandert. Dingen zijn vooral veel lekkerder. Dan heb ik het wel over goed eten. Kunstmatige dingen zijn juist ineens goor. Het lijkt wel alsof je de individuele smaakstoffen kan proeven in plaats van dat je brein er een geheel van maakt.

Misschien een goede motivatie om zelf te koken? Ik zorg bij een trip altijd dat ik eten of ingrediënten voor een simpele maaltijd in huis heb.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Wil niet teveel offtopic gaan, maar een klein vraagje, als je een trip hebt gemaakt(12mg) is dat de reden dat het microdoseren daarna geen effect lijkt te hebben? Zou een weekje stoppen genoeg moeten zijn om je tolerantie te resetten?
Ja na een week is de tolerantie voor LSD weer weg.

Maar met een trip van 12mg (12000ug) heb je misschien wat langer nodig. :wink:

L

Lid 152247

Gast
O stom van me, ik bedoelde truffels..*even wakker worden*

Bericht over naeffect ging wel over md lsd(en mushrooms)

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Het is geen tic.

Wat ik denk:

LSD brengt je in een hogere staat van bewustzijn waar de intuïtieve intelligentie is om aan te voelen wat goed en wat niet goed is voor je. Ook zijn je zintuigen versterkt, waardoor je chemische toevoegingen eerder opmerkt. Je kiest niet meer de dingen die je normaal direct plezier/directe voldoening zouden geven, maar de dingen die op de langere termijn goed voor je zijn. En je waardeert die goede dingen in het moment veel meer.
Heel apart, op het gebied van eten heb ik dit fenomeen al wel ervaren met plantaardig eten; de trek in vlees verdwijnt na een paar jaar. Maar dat een psychedelica iets vergelijkbaars teweeg kan brengen had ik nog niet eerder gelezen. Wel dat het slechte gewoonten kan doorbreken als de intensie er ook naar is. Maar ik heb er niet voor gekozen mn bier te laten staan, het smaakt niet lekker meer. Dank voor de toelichting, ben wel benieuwd of dit zo blijft.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Heel apart, op het gebied van eten heb ik dit fenomeen al wel ervaren met plantaardig eten; de trek in vlees verdwijnt na een paar jaar. Maar dat een psychedelica iets vergelijkbaars teweeg kan brengen had ik nog niet eerder gelezen. Wel dat het slechte gewoonten kan doorbreken als de intensie er ook naar is. Maar ik heb er niet voor gekozen mn bier te laten staan, het smaakt niet lekker meer. Dank voor de toelichting, ben wel benieuwd of dit zo blijft.
In mijn ervaring blijft het niet zo. Behalve als je zelf de moeite doet om op die "frequentie" te blijven. Klinkt zweverig en pretentieus, maar ik denk echt dat het een energetisch iets is. Je opereert dan in een "hogere" staat van zijn en trekt vanuit jezelf goede dingen aan in plaats van slechte. Je voelt dan geen aantrekking naar dingen die slecht voor je zijn. Maar je kunt gebonden/verslaafd zijn aan bepaalde dingen en die houden je dan in die lagere staat waar je steeds directe voldoening zoekt in dingen die eigenlijk niet goed voor je zijn.

L

Lid 152247

Gast
Ik vind het ook lastig te omschrijven, alleen voedsel wat puur is proeft goed. Kraanwater..waardeloos..maar in ons kraanwater zit ook allemaal troep.
Iig zit in pure voeding ook alleen goede voedingsstoffen waardoor je je ook beter voelt.

Normaal neem je junkfood omdat je brein misleid wordt door de geur,je baseert de keuze op associaties.

Met lsd is het net of je het voor het eerst proeft. En kunstmatige troep herken je dan meteen(of juist als..dit is geen voeding)

Fyrckant

Bewuste gebruiker
Ik vind bier even lekker op een minidosering, vooral op de minicomedown misschien nog wel lekkerder! Dat gezegd, ik laat het bier wel vaker staan in de supermarkt. Maar dat heeft denk ik meer te maken met mijn taille omtrek dan met een hoger bewustzijns niveau.

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Ik vind bier even lekker op een minidosering, vooral op de minicomedown misschien nog wel lekkerder! Dat gezegd, ik laat het bier wel vaker staan in de supermarkt. Maar dat heeft denk ik meer te maken met mijn taille omtrek dan met een hoger bewustzijns niveau.
Haha, daar is wat aan te doen zonder sporten of jezelf uit te hongeren; dierlijke producten samen met vet/olie uit je dieet is een klapper, 1,5 tot 2 kilo per week eraf zonder een spier te verrekken. Is wel even wennen, dat moet ik wel toegeven.

KlaasVaak

Wijs gebruiker
Ik vind het ook lastig te omschrijven, alleen voedsel wat puur is proeft goed. Kraanwater..waardeloos..maar in ons kraanwater zit ook allemaal troep.
Iig zit in pure voeding ook alleen goede voedingsstoffen waardoor je je ook beter voelt.

Normaal neem je junkfood omdat je brein misleid wordt door de geur,je baseert de keuze op associaties.

Met lsd is het net of je het voor het eerst proeft. En kunstmatige troep herken je dan meteen(of juist als..dit is geen voeding)
Ik heb niks tegen kraanwater op LSD. Wat zit er volgens jou voor troep in dan? Volgens mij zijn we een van de landen met het meest zuivere kraanwater.

L

Lid 152247

Gast
Veel kalk en zie bijlage. Vind het dan niet te drinken.
Ook weleens gedaan in Oostenrijk, daar is water uit de bergen echt goddelijk. Dan merk je goed het verschil. Ligt ook aan je regio hoeveel kalk.

Je hebt ook weleens nieuwsberichten hoeveel drugs er in het water gevonden is. Amsterdam spant vaak de kroon.

Als het ijs en ijskoud is vindt ik het wel lekker

Bijlagen

• Screenshot_20210322-164026_Chrome.jpg
    Screenshot_20210322-164026_Chrome.jpg
    150,2 KB · Weergaven: 4

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik heb niks tegen kraanwater op LSD. Wat zit er volgens jou voor troep in dan? Volgens mij zijn we een van de landen met het meest zuivere kraanwater.
Klopt, maar het kan nog veel beter. Zet er een goed waterfilter tussen en je proeft het verschil echt. Zeker op LSD proef je het.

Martinus

Wijs gebruiker
Ik eet eigenlijk nooit wat op tripmiddelen. En na afloop heb ik alleen maar zin in appels xD.

Gerafineerd voedsel is te zwaar en daar heb ik dan totaal geen oog voor.

Vaak vergeet ik dit voor ik lsd neem en zit ik na de trip weer te klagen dat er geen appels zijn.

Drink altijd thee, dat bevalt me vaak wel goed ondanks dat het leidingwater is.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Misschien dat je de kalk proeft. Het water is op veel plekken in Nederland wel vrij hard.
In deze contreien is het leidingwater ook hard, maar mijn waterfilter filtert de kalk er niet uit en toch is het na filteren lekkerder. Vast ook deels placebo maar andere mensen proefden het ook.

Bovenaan