Nepeta cataria

Hislordship

Wijs gebruiker
Oftewel kattenkruid, ik weet dat te koop is maar het schijnt veel voor te komen ook in NL.
Daarom koop ik het niet maar wil het wel proberen.

Ik heb heel wat sites gelezen maar het is me nog steeds niet duidelijk hoe de plant eruit ziet of ie daadwerkelijk in NL groeid...
Er zijn 250 soorten vandaar dit probleem denk ik want ik krijg weet ik het hoeveel soorten te zien.

Kortom zou iemand mij het volgende kunnen vertellen.

1. Hoe ziet de plant eruit?
2. Vind ik hem in NL?
3. hoe gebruik ik het?

Alvast bedankt! :wave:

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
:tearsofjoy: Ik kan je vragen niet beantwoorden maar moet er wel erg om lachen dat je kattenkruid wil gaan gebruiken. :P

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
hislordship zei:
DrippTone zei:
:tearsofjoy: Ik kan je vragen niet beantwoorden maar moet er wel erg om lachen dat je kattenkruid wil gaan gebruiken. :P

Het lijkt me wel iets voor een ontspanne avondje. dus vandaar :P

Ok, interessant. Het is toch een soort van wiet voor katten? Waarom niet gewoon een avondje ontspannen met wiet?

Hislordship

Wijs gebruiker
Het is idd werkzaam bij katten als een soort van wiet.

Waarom geen wiet? ik blow nu alleen nog maar in het weekend en zou doordeweeks ook een ontspannen avondje kunnen gebruiken. :grin:

Judas

Wijs gebruiker
Vraag 1:

Vraag 2: jawel. Tip: neem je kat mee naar bos en veld en hij zal je de weg wijzen.

Vraag 3: Eet het net als je kat op, of beter, trek er soep of thee van.

Ook te koop in dierenwinkels, tuincentra & online en chill als je ongesteld bent:
http://images.google.nl/imgres?imgu...ruid&hl=nl&rlz=1T4HPEA_nlNL316NL316&sa=N&um=1

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Is 100 gram voor 9 euro (plus verzendkosten?) terwijl aangegeven dosis 25 gram is. Best duur dus eigenlijk.

Verder wel vet dat het op mensen iets van een effect heeft.

Roken in een pijpje ( puur dus ) kan niet??

Hislordship

Wijs gebruiker
@Yeti. Heel erg bedankt die foto vooral ik had egt een duidelijk beeld nodig en die heb ik nu thnx.
Btw van ongesteltheid heb ik gelukkig geen last :wink:

Bovenaan