Nare comedown speed

Liesje.flb

Newbie
Hallo mensen.

hier even mij verhaal.
15:30- Vandaag nam ik een bommetje speed, (dit was mijn eerste keer speed) alles ging goed voelde me heerlijk. Toen moest ik naar huis 4 uur reizen er was niks aan de hand zat lekker muziekje aan in de trein tot dat ik in de laatste bus stapte dat was rond 18:30
Werd opeens misselijk hier dacht ik niet veel van omdat je dat wel vaker met bommetjes hebt.
maar daarna kwam er opeens paniek ofzo, ik begon te hyperfentileren en alles begon te duizelen en mijn hele lichaam tintelde,Vriend gebeld of hij me bij de bushalte kon ophalen omdat ik dacht dat ik dood ging. 17:35- Ik werd lijkbleek Toen ik de bus uitstapte wankelde ik vreselijk en viel ik bijna flauw stond helemaal te trillen. Na wat suiker gedronken te hebben en geforceerd te eten ging het iets beter maar voel me nogsteeds super duizelig en van de wereld -

mijn vraag is, is dit normaal met speed? Heb echt niet veel gehad max 25/30mg en het was echt in de comedown

update 1:00
Ik voel me eigenlijk wel weer oke en actief maar wel vermoeid dus ik zeg lekker slapen!

update 7:00
Nogsteeds geen oog dicht gedaan:( lol

Laatst bewerkt:

Anunnaki

Wijs gebruiker
Het is normaal als je weinig slaapt/eet/drinkt, kies er maar 1.

Amfetaminen zijn naar mijn ervaring 1 van de meest uitputtende drugs die je kan gebruiken, je bent in principe gewoon aan het sporten terwijl je stil zit. Ik gebruik zelf Dexamfetamine en heb precies wat jij nu beschrijft wanneer ik slecht gegeten heb en wat dapper was met de dosis.

Liesje.flb

Newbie
Het is normaal als je weinig slaapt/eet/drinkt, kies er maar 1.

Amfetaminen zijn naar mijn ervaring 1 van de meest uitputtende drugs die je kan gebruiken, je bent in principe gewoon aan het sporten terwijl je stil zit. Ik gebruik zelf Dexamfetamine en heb precies wat jij nu beschrijft wanneer ik slecht gegeten heb en wat dapper was met de dosis.
Mhhh ik had zeker wel goed geslapen, leefde inderdaad op 1 pannenkoek. zat zelf te denken dat de starbucks koffie mis ook niet helemaal geholpen heeft. Had al lange tijd geen drugs ook meer gedaan, dus is ook niet dat ik het misbruik. Maar fijn om te horen dat ik niet de enigste ben. Vond mooi beschamend in de bus.

Anunnaki

Wijs gebruiker
Maar fijn om te horen dat ik niet de enigste ben. Vond mooi beschamend in de bus.
Snap ik wel hoor. Heb zelf wel eens van werk moeten vertrekken omdat ik niet sliep en at en dan stond ik daar mooi te hallucineren, dan kom je jezelf toch mooi ff tegen.

Liesje.flb

Newbie
Snap ik wel hoor. Heb zelf wel eens van werk moeten vertrekken omdat ik niet sliep en at en dan stond ik daar mooi te hallucineren, dan kom je jezelf toch mooi ff tegen.
Jaa vond het vooral kut thuiskomen, hele tijd kon je eigenlijk aan de buitenkant niks merken tot na de comedown. Kom thuis “gebruik je weer.” Emhh nee hahaha oopsie naja heb nu nig wat water gedronken gaat stukken beter straks lekker mn bed in

Meneer de uil

Experimenterende gebruiker
Tja.. de speedkater. Ik haat hem!
De tijd dat je “up” bent gegaan ga je meestal ook “down” Zeker als je te weinig gegeten en gedronken hebt kan speed een hele nare uitwerking hebben.

voor mij de reden om oppeppende middelen alleen te gebruiken (lage dosis) op festivals. Ik vind de kater te heftig om het zomaar even een keer te doen.

Liesje.flb

Newbie
Hallo mensen.

hier even mij verhaal.
Vandaag nam ik een bommetje speed,(dit was mijn eerste keer speed) alles ging goed voelde me heerlijk. Toen moest ik naar huis 4 uur reizen er was niks aan de hand zat lekker muziekje aan in de trein tot dat ik in de laatste bus stapte. Dat was na 3 uur
Werd opeens misselijk hier dacht ik niet veel van omdat je dat wel vaker met bommetjes hebt.
maar daarna kwam er opeens paniek ofzo, ik begon te hyperfentileren en alles begon te duizelen. Vriend gebeld of hij me bij de bushalte kon ophalen omdat ik dacht dat ik dood ging. Ik werd ook lijkbleek Toen ik de bus uitstapte wankelde ik vreselijk en viel ik bijna flauw stond helemaal te trillen. Na wat suiker gedronken te hebben en geforceerd te eten ging het iets beter maar voel me nogsteeds super duizelig en van de wereld

mijn vraag is, is dit normaal met speed? Heb echt niet veel gehad max 25/30mg en het was echt in de comedown
Tja.. de speedkater. Ik haat hem!
De tijd dat je “up” bent gegaan ga je meestal ook “down” Zeker als je te weinig gegeten en gedronken hebt kan speed een hele nare uitwerking hebben.

voor mij de reden om oppeppende middelen alleen te gebruiken (lage dosis) op festivals. Ik vind de kater te heftig om het zomaar even een keer te doen.
Ja was ook zeker niet de bedoeling voor mij was 4 maand clean maar was zwak toen het bij mn vrienden op tafel stond omdat ik me al helemaal bleh voelde. Had amper gegeten inderdaad denk dat dat het probleem is geweest en de extra koffie ook niet het slimste haha. Voel me nu aardig oke op het feit na dat ik niet kon slapen en ik om 15:40 voor laatst had genomen🥲

Meneer de uil

Gelukkig maar! Even bijtanken.

De dag na speed probeer ik altijd gezond en gevarieerd te eten. Ook helpen multivitamine en wat extra magnesium mij goed.

Heb je een verleden met speed?

Liesje.flb

Newbie
Gelukkig maar! Even bijtanken.

De dag na speed probeer ik altijd gezond en gevarieerd te eten. Ook helpen multivitamine en wat extra magnesium mij goed.

Heb je een verleden met speed?
Ja eten is voor mij een challenge met mijn eetstoornis maar ik zal het toch maar proberen, geen verleden met speed nee ik was zelf erg verslaafd aan 3-mmc en wiet en was nu 4 maand clean van alle harddrugs, erg jammer dat ik me zwak heb opgesteld toen het even niet goed ging😅
Wel weer goed afgeleerd denk ik na hoe het gister ging🤣

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ja eten is voor mij een challenge met mijn eetstoornis maar ik zal het toch maar proberen, geen verleden met speed nee ik was zelf erg verslaafd aan 3-mmc en wiet en was nu 4 maand clean van alle harddrugs, erg jammer dat ik me zwak heb opgesteld toen het even niet goed ging😅
Het is altijd een goed idee om nog even mee te wegen hoe je je achteraf voelde inderdaad :wink:

Paracetamolletje

Belezen gebruiker
Ik word zelf helemaal schizo als speed uitwerkt, zweetaanvallen en schrikken van harde geluiden. Ik schrok van alles en iedereen toen ik met de metro terug naar huis ging. Heb toen maar besloten om geen speed meer te doen :tilttearlaugh: Ik moet een taart bakken voor mijn vrienden als ik het toch wel doe als stok achter de deur. Wat jij meemaakt klinkt zeker aannemelijk. Ik hou het persoonlijk liever bij mdma eens in de zoveel tijd.

Anunnaki

Wijs gebruiker
Vind persoonlijk 3-mmc nogal veel gemeen hebben met speed dus kijk daar iig mee uit.
Als je het moeilijk vind om te eten met speed is kwark of yoghurt misschien een idee en goed eten vlak voor inname.

Cyndaquil

Bewuste gebruiker
Goed eten en drinken is belangrijk met speed.

Voel mij zelf ook flink naar als ik niet gegeten of genoeg water/isotone drankjes gedronken heb.

Thee wilt ook nog weleens helpen wat te ontspannen (kamille of valeriaan)

n8wachT

Bewuste gebruiker
mijn vraag is, is dit normaal met speed?
Het is niet ongebruikelijk. Vooral in het begin als je nog niet zoveel ervaring mee heb. Net als zoals ze wel eens zeggen met alcohol moet je speed ook ''leren gebruiken.'' Hypothetisch dan hè, beste laat je het gewoon voor wat het is en doe je het helemaal niet. Maar voor als je het toch wil blijven doen af en toe hier nog paar tips:

Zorg dat je voldoende eet. Me voorganger gaf het ook al aan. Ik weet dat het waarschijnlijk niet smaakt en je een gevoel hebt alsof je net een 5 gangen menu op hebt. Maar het is zo ontzettend belangrijk en maakt een enorm verschil qua terugdringen van de minder leuke effecten. Onderzoek voor jezelf wat een beetje het beste te doen is. Zelf denk ik dan aan hartige dingen zoals kaas. Iets uit de frituur is meestal ook nog net te doen. En vloeibare shit (smoothies, proteïne shakes, cup-a-soup). Dingen als een boterham en maria kaakjes worden waarschijnlijk niks.

Ter aanvulling kunnen wat supplementen ook geen kwaad. Neem wat extra vitamines en mineralen uit een potje. Goedkopere merk zoals van de Hema is net zo goed als potjes van 30 euro elders.

Pak ook op tijd wat rust. Slapen zal niet gaan zo'n 48 uur al snel. Maar ga toch even liggen op een gegeven moment en blijf paar uur zo liggen- desnoods starend naar het plafond. Het maakt toch verschil, al rust je alleen maar een beetje.

Koffie draagt vaak bij aan een wat misselijk gevoel. Al kan het ook voor komen van speed op zichzelf. Echter is het vaak een teken dat je eigenlijk al wat te veel op heb. Ook hier kan iets eten/drinken helpen om het wat te verlichten. Maar nog beter werkt vaak even grondig de neus snuiten!

Als je deze basis regels een beetje in acht neem, dan gaat het waarschijnlijk wel wat beter een volgende keer. Good luck.

DennisD

Hallo mensen.

hier even mij verhaal.
15:30- Vandaag nam ik een bommetje speed, (dit was mijn eerste keer speed) alles ging goed voelde me heerlijk. Toen moest ik naar huis 4 uur reizen er was niks aan de hand zat lekker muziekje aan in de trein tot dat ik in de laatste bus stapte dat was rond 18:30
maar daarna kwam er opeens paniek ofzo, ik begon te hyperfentileren en alles begon te duizelen en mijn hele lichaam tintelde,Vriend gebeld of hij me bij de bushalte kon ophalen omdat ik dacht dat ik dood ging. 17:35- Ik werd lijkbleek Toen ik de bus uitstapte wankelde ik vreselijk en viel ik bijna flauw stond helemaal te trillen. Na wat suiker gedronken te hebben en geforceerd te eten ging het iets beter maar voel me nogsteeds super duizelig en van de wereld -

update 1:00
Ik voel me eigenlijk wel weer oke en actief maar wel vermoeid dus ik zeg lekker slapen!

update 7:00
Nogsteeds geen oog dicht gedaan:( lol
Het kan maar net ff verkeerd op je gestel vallen man. Ik heb het heel soms van sterke koffie en dan in de metro en het gevoel hebben dat je er niet uit kan, is alleen wat caffeine laat staan wat sterkers, paniek aanval is zo gebeurd in een mensenlichaam, no worries

Bovenaan