Nachtdiensten

AFMartinez

Newbie
Hi guys and girls,

Heel lang geleden had ik een ex die speed gebruikte en zelf gebruikte ik het twintig jaar geleden tijdens nachtdiensten in microdosering.

Toen ben ik jarenlang gestopt met die nachtdiensten en ben ik ook gescheiden. Nu helaas weer nachten moeten gaan werken en is de laatste 100 gram al heel erg lang helemaal op.

Ik ben 50 jaar en echt geen zin om de straat op te gaan en te zoeken naar een dealer God knows where. Lol. Ik wil geen illegale middelen.

Dus daarom het besluit om op zoek te gaan naar alternatieven. Gewoon IETS om m'n dopamine te laten shinen tijdens m'n nacht werk.

Iets wat Gewoon online te koop is zeg maar. Wat zou jullie alternatief zijn voor speed om wakker te blijven?

Groetjes Martine

Laatst bewerkt:

AFMartinez

Newbie
Nee, je hebt gelijk. Met speed brandt je lichaam letterlijk en figuurlijk op. Daar kunnen geen anti-oxidanten tegenop en met dat te gebruiken torn je volgens mij ook aan je levensduur.

Ik ben helaas verpleegkundige en dan is het erg lastig om onder nachtdiensten uit te komen. M'n eigen bedrijf is failliet en DUS weer in loondienst. 😀

Ik gebruikte maar minimale doseringen en heb nu tyrosine gekocht. Kijken wat dat gaat doen met mn energie levels.

Zijn die research chemicals ook gevaarlijk trouwens?

Torchic

Badass junkie
Nee, je hebt gelijk. Met speed brandt je lichaam letterlijk en figuurlijk op. Daar kunnen geen anti-oxidanten tegenop en met dat te gebruiken torn je volgens mij ook aan je levensduur.

Ik ben helaas verpleegkundige en dan is het erg lastig om onder nachtdiensten uit te komen. M'n eigen bedrijf is failliet en DUS weer in loondienst. 😀

Ik gebruikte maar minimale doseringen en heb nu tyrosine gekocht. Kijken wat dat gaat doen met mn energie levels.

Je bent verpleegkundige en tijdens nachtdiensten onder invloed van speed?

Sorry maar dat gaat er bij mij niet in.

Ik neem aan dat je je ervan bewust bent dat dit gevaren voor jou en de patiënten/cliënten met zich meebrengt?

Jane Margolis

Wijs gebruiker
Ik hoop dat je hier snel door je werk op betrapt wordt en per direct ontslagen wordt.
Je werkt niet als vakkenvuller bij je locale supermarkt, je bent verdomme verpleegkundige en het moment dat er een nood/spoed geval is ben jij niet helder in je hoofd hoor, al voelt dat misschien wel zo.

Zorg ervoor dat je gezond leeft en goed voor jezelf zorgt, je zal je slaapritme moeten omdraaien op momenten dat je nachtdienst hebt. Zo slaap je gewoon de normale uren en heb je geen middelen nodig die invloed gaan hebben op je werk. Is dat zo moeilijk?

Ik ben helaas verpleegkundige
Zoek dan een andere baan, ongelooflijk dit.

Laatst bewerkt:

XMR

Wijs gebruiker
Misschien heb je wat aan modafinil. Het is een medicijn, maar wel via diversen sites te bestellen. Pas op dat je niet opgelicht wordt, zitten een hoop neppe sites tussen de echte verkopers.

LionX

Badass junkie
Typisch, ik draaide mijn nachtdiensten vroeger op de OK altijd op adrenaline en koffie.
Prima combinatie om het vol te houden.
Ik vraag me af of je beseft welk z
Risico je hebt genomen en wil nemen.

Je vergeeft het jezelf namelijk nooit als je door middelen gebruik een misser maakt met grote gevolgen.
Ga sporten, gezond eten of zoek inderdaad ander werk.

OtherShore

Badass junkie
Wetende dat je deze informatie snel zelf kan vinden en in de hoop dat je er verstandig mee om zal gaan, ga ik toch het antwoord geven. Wees alsjeblieft voorzichtig.

Je bent op zoek naar een functionele stimulant in de rc sfeer. Dan kom je uit op 2-FA, 2-FMA of 4F-MPH. Ik zou 2-FA aanraden omdat het een redelijk veilige stof is die vergelijkbaar is met speed.

Een paar stoffen zijn het net niet: 3-FA (te euforisch voor functioneel gebruik) en 3-FPM (qua werking prima, maar mogelijk ernstige gezondheidsrisico’s). Nogmaals, ik raad 2-FA aan voor het genoemde doel.

Ga als volgt te werk:
1. Bestel een redelijke hoeveelheid bij een rc vendor (5 a 10 gram). Bestel geen pellets maar poeder.
2. Laat het poeder testen bij het DIMS (zeer belangrijk en goedkoop tot gratis). Je moet elke keer dat je bestelt testen. Vandaar ook die ‘redelijke hoeveelheid’.
3. Als het idd de stof is die het zou moeten zijn: koop een nauwkeurige 0.001 weegschaal en vul capsules met een nauwkeurig afgemeten dosis.
4. Alleen oraal gebruiken, nooit nasaal. Nasaal gebruik is nooit functioneel.

Als je ons laat weten hoeveel speed je precies gebruikt tijdens een nachtdienst kan ik een redelijke schatting maken van de dosis.

(Ik kan je eventueel ook suggesties geven voor nootropics, maar die zullen een mildere werking hebben dan speed.)

Vincent A

Bewuste gebruiker

Ik weet niet of je serieus bent?! Maar ik zou je adviseren om direct te stoppen met drugs te gebruiken om je nachtdienst door te komen

BelowTheFlow

Wijs gebruiker
Hier spelen veel dingen door elkaar. Onder meer:

> belangrijkste: TS heeft een verantwoordelijke baan. Nachtdiensten horen daar bij. Nachtdiensten draaien is niet leuk maar bij een goede planning en de vereiste zelfbeheersing ook zonder stimulerende middelen te doen.
> TS heeft het over microdosering, en gebruikt 50 mg speed per nachtdienst (als ik het goed lees): dat is geen microdosering meer.
> informatieverstrekking draagt vaak bij aan harmreductie, maar wordt juist een risicovergroting als naar info zoekende een prima opleiding heeft en wat levenservaring ("presenteerblaadje-effect").
> Hier speelt een tweesnijdende harmreduction: zowel naar TS als naar haar patienten. Ook ik, als gebruiker van RC's (en ander spul), word er niet heel gerust op als de professionals in een medische context onder onvloed zijn.

[edit: typo's verbeterd en voor betere leesbaarheid wat verbindingswoorden toegevoegd]

Laatst bewerkt:

N3K0

Badass junkie
Ik wilde je waarschuwen dat (als het zo is) je echte naam en foto gebruiken misschien niet zo snugger is. Maar eigenlijk hoop ik van harte dat je werkgever erachter komt en je niet meer in de verpleging mag werken.

Door onder invloed te werken breng je namelijk mensen die aan jouw zorg zijn toevertrouwd in gevaar.
Ssssst let them show there true colors.

OtherShore

Badass junkie
TS heeft het over microdosering, en gebruikt 50 mg per nachtdienst (als ik het goed lees)
Ik kan die informatie zelf niet uit haar berichten halen. Ze heeft het over een voorraad van ‘100 gram’ die na ‘nachten’ eindelijk op was. Zo interpreteer ik het.

Het is wel relevant om te weten hoeveel @AFMartine gebruikt tijdens een nachtdienst en hoe vaak ze een nachtdienst heeft, maar volgens mij is die informatie nog nergens genoemd. Als de dosis laag is en de frequentie ook maak ik me niet direct zorgen, want iemand is niet meteen ‘onder invloed’ van een medische dosis amfetamine.

Laten we even afwachten of ze nog gaat reageren. Hopelijk geeft ze nog wat meer informatie.

Laatst bewerkt:

AFMartinez

Newbie
Beste mensen,

Helaas is er niet echt goed gelezen enerzijds en hebben vervolgens andere mensen weer verder geborduurd op eerdere verkeerde aannames.

Bijvoorbeeld schreef iemand dat ik 50 mg per dag gebruik, terwijl dat m'n LEEFTIJD is. Hoe gek moet het worden? Daarna gaat weer iemand anders voort op die 50 mg en is op deze manier heel m'n topic vervuild.

Ik gebruik al jaaaaaren geen speed meer en toen ik het nog wel gebruikte, gebruikte ik niet meer dan een dosering van een half tabletje ritalin (3× per maand) en ben ik nooit op mijn werk 'onder invloed' geweest.

Ik heb ook gezegd dat ik op zoek ben naar legale alternatieven zodat ik wakker kan blijven in de nacht.

Alleen al het wakker moeten blijven tijdens een nachtdienst heeft een even desastreuze invloed op de alertheid die gelijk staat aan zoveel glazen alcohol. Dus ik wil juist zo goed als mogelijk presteren op mijn werk en alert blijven ondanks gebrek aan slaap.

Ik ben erg naïef geweest om dit zo op te schrijven eigenlijk ook omdat het voor mij een 'no brainer' is om helder en alert te zijn op het werk en niet onder invloed van iets. Dan ga je er vanuit dat dat voor die ander ook een 'no brainer' is.

Toen ik nog met die ex was, (jarenlang geleden) had hij 100 gram of zoiets. In ieder geval een heel zakje vol en dat is na al die jaren dus allemaal wel op ondertussen.

Laatst bewerkt:

Ulixes

Wijs gebruiker
Beste mensen,

Helaas is er niet echt goed gelezen enerzijds en hebben vervolgens andere mensen weer verder geborduurd op eerdere verkeerde aannames.

Bijvoorbeeld schreef iemand dat ik 50 mg per dag gebruik, terwijl dat m'n LEEFTIJD is. Hoe gek moet het worden? Daarna gaat weer iemand anders voort op die 50 mg en is op deze manier heel m'n topic vervuild.

Ik gebruik al jaaaaaren geen speed meer en toen ik het nog wel gebruikte, gebruikte ik niet meer dan een dosering van een half tabletje ritalin (3× per maand) en ben ik nooit op mijn werk 'onder invloed' geweest.

Ik heb ook gezegd dat ik op zoek ben naar legale alternatieven zodat ik wakker kan blijven in de nacht.

Alleen al het wakker moeten blijven tijdens een nachtdienst heeft een even desastreuze invloed op de alertheid die gelijk staat aan zoveel glazen alcohol. Dus ik wil juist zo goed als mogelijk presteren op mijn werk en alert blijven ondanks gebrek aan slaap.

Ik ben erg naïef geweest om dit zo op te schrijven eigenlijk ook omdat het voor mij een 'no brainer' is om helder en alert te zijn op het werk en niet onder invloed van iets. Dan ga je er vanuit dat dat voor die ander ook een 'no brainer' is.

Toen ik nog met die ex was, (jarenlang geleden) had hij 100 gram of zoiets. In ieder geval een heel zakje vol en dat is na al die jaren dus allemaal wel op ondertussen.
Wat bedoel je precies met een dosering van een half tabletje ritalin? Het ging toch om speed. En hoeveel mg is een half tabletje dan 😁

OtherShore

Badass junkie
Ik zie vooral oprechte zorgen bij een gevoelig onderwerp. Dan is het echt belangrijk om alles zorgvuldig te verwoorden en iets meer informatie te geven. Inmiddels is er gelukkig meer duidelijkheid.

Verder: echt ‘legale’ alternatieven zijn er dus niet. Wel een aantal semi-legale/grijs gebied rcs — de verkoop voor onderzoek is legaal maar voor gebruik niet. Het nadeel van rcs is dat ze vaak nog niet zo lang in omloop zijn en dat we dus nog niet alles weten over de gezondheidsrisico’s. Met rcs die al iets langer in omloop zijn kunnen we wel een redelijke inschatting maken. Dus daar baseer ik mijn advies op.

Uiteindelijk zou het beter zijn als een sympathieke doctor een klein beetje dexamfetamine of modafinil voorschrijft, maar dat zie ik in Nederland niet snel gebeuren (en daar weet je zelf waarschijnlijk meer van af). We moeten het nog wel over de dosering hebben geloof ik, maar misschien kom je daar zelf ook wel uit.

LionX

Badass junkie
Heel lang geleden had ik een ex die speed gebruikte en zelf gebruikte ik het twintig jaar geleden tijdens nachtdiensten in microdosering.
Hier zeg je dat je tijdens je diensten gebruikte.

Ik ben 50 jaar en echt geen zin om de straat op te gaan en te zoeken naar een dealer God knows where.
Verkapte manier om een dealer te zoekn?

Dus daarom het besluit om op zoek te gaan naar alternatieven. Gewoon IETS om m'n dopamine te laten shinen tijdens m'n nacht werk.

Iets wat Gewoon online te koop is zeg maar. Wat zou jullie alternatief zijn voor speed om wakker te blijven?
Je zoekt dus wel degelijk IETS om je dopamine te releasen tijdens je werk ‘s nachts.
Online te koop maakt het nog niet veilig om het tijdens je werk te gebruiken.

Je hebt een eed afgelegd toen je je papiertje ontving maar nu ga je lekker zelf doktertje spelen? En je hebt een beroepscode waar je je aan hebt geconformeerd. Nog lis van je contract met de zorginstelling waar je werkt. Want ook daarin staat dat gebruik van middelen tijdens je werk een reden is voor ontslag op staande voet. Volledig terecht in mijn ogen.
Sorry maar ik lees echt goed.

Als jij vanwege bijv. ADHD medicatie krijgt is de dosering extreem laag ivm een recreatieve dosering. Dan nog is dat op advies van een arts die met meer rekening houdt dan alleen je aandoening, wanneer hij medicatie voorschrijft.

Er wordt hier ontzettend fel gereageerd als iemand onder invloed de auto in stapt.
Maar hier gebeurd min of meer hetzelfde. Alleen dan heb je te maken met zorgbehoevende en zich in een afhankelijke positie verkerende patient(en).

Ik wind me daar best over op. Dus ik hoop oprecht dat je een alternatief vind om ‘s nachts wakker te blijven tijdens je diensten.
De vele diensten waren voor mij namelijk ook een reden om ander werk te zoeken 20 jaar geleden toen ik zelf in de zorg werkte.

Alsjeblieft denk na en ga niet zelf lopen doktoren.

Druggers

Belezen gebruiker
Wanneer je een tijdje nachtwerk doet dan raak je er toch aan gewend, ook met slaapschema? Ik zou het hooguit bij red bull houden dan...

Zeehond

Badass junkie
Beste mensen,

We hebben hier juist voor het grootste deel goed gelezen. Alleen jij draait nu alle kanten op.
Beter is wat zelfreflectie en adviezen ter harte nemen.
Middelen gebruiken om je werk vol te houden is een red flag.
En middelen nemen in jouw beroep is absoluut not done. Daar mis ik al helemaal enige reflectie, zorgelijk.

N3K0

Badass junkie
Rhodiola Rosea.
Beetje meer info. (Natuurlijk is ook hier niet de bedoeling dat je het eigenlijk structureel iedere dag neemt voor onbelaalde tijd) (Maar misschien is dit het onderzoeken waard)
Gezond eten (weinig suikers/verborgen suikers) Sporten en rust.
En ja werken inde nacht is nogal funest voor het lichaam.

Rhodiola rosea Rhodiola rosea (rozewortel, arctische wortel, gouden wortel) is een vetplant die onder meer groeit in IJsland, Groenland, Siberië en China. Binnen de traditionele geneeskunde van Scandinavische landen, de voormalige Sovjet-Unie en China staat Rhodiola rosea bekend als kruid dat de fysieke en mentale conditie verbetert, zorgt voor meer energie en veerkracht, het herstel na ziekte ondersteunt en stressgerelateerde klachten/aandoeningen zoals vermoeidheid, hoofdpijn, depressie, angst, prikkelbaarheid, impotentie, maagdarmklachten, hart- en vaatziekten en verminderde weerstand tegengaat. Rhodiola(extract) is een zogeheten adaptogeen, een ‘stress‐response modifier’ dat de niet-specifieke weerbaarheid tegen (mentale, emotionele, fysieke, chemische, biologische) stress verhoogt door het aanpassingsvermogen bij veranderende omstandigheden (adaptatie) te verbeteren. Bij acute en chronische stress vergroot rhodiola(extract) de veerkracht en stressbestendigheid.

Copyright (C) Orthokennis https://www.orthokennis.nl/nutrienten/rhodiola

OtherShore

Badass junkie
structureel gebruik van stimulantia
Ik ben het met je eens, maar is 3 keer per maand structureel? Verder zijn alle diensten overdag. Op die manier kun je ook niet echt wennen @Druggers

Rhodiola rosea (rozewortel, arctische wortel, gouden wortel)
Ik vraag me af of adaptogenen zoals rhodiola het verschil maken als je een lage dosis amfetamine gewend bent. Het is een goede ondersteuning bij een stressvol leven, maar het houd je niet een nacht lang gefocust en alert.

Bespreek dit met je huisarts ipv een forum.
Medische zaken bespreken met de huisarts is altijd een goed idee, maar denk je dat een huisarts mee zou werken aan een medicamenteuze oplossing? Ik heb begrepen dat modafinil in de VS wel voor dit doel wordt ingezet.

CuriousExplorer

DF-koning
Ik ben het met je eens, maar is 3 keer per maand structureel? Verder zijn alle diensten overdag. Op die manier kun je ook niet echt wennen @Druggers

Ik vraag me af of adaptogenen zoals rhodiola het verschil maken als je een lage dosis amfetamine gewend bent. Het is een goede ondersteuning bij een stressvol leven, maar het houd je niet een nacht lang gefocust en alert.

Medische zaken bespreken met de huisarts is altijd een goed idee, maar denk je dat een huisarts mee zou werken aan een medicamenteuze oplossing? Ik heb begrepen dat modafinil in de VS wel voor dit doel wordt ingezet.
Misschien wordt haar in uitzonderlijke gevallen dexamfetamine voorgescheven?

Ik ben geen expert, maar alles lijkt bespreekbaar.

OtherShore

Badass junkie
Ook al voelt of lijkt het niet dat je onder invloed bent je bent het wel en dat kun je je als verpleegkundige niet veroorloven.
Ben ik onder invloed met 36 mg methylfenidaat op? Want dan was ik de afgelopen drie weken onder invloed. Ik mag gewoon autorijden. (Ik ben inmiddels gestopt, want ik vond het geen fijn medicijn, maar dat terzijde.)

Een tegenargument zou kunnen zijn “Maar je hebt ADHD”. Klopt, maar amfetamine wordt bijvoorbeeld ook ingezet voor gewichtsverlies en die mensen mogen ook autorijden.

De precieze dosering is denk ik heel belangrijk. @Ulixes heeft er al naar gevraagd, maar tot nu toe blijft het een beetje vaag.

Laatst bewerkt:

N3K0

Badass junkie
zelf gebruikte ik het twintig jaar geleden tijdens nachtdiensten in microdosering.
helaas weer nachten moeten gaan werken en is de laatste 100 gram al heel erg lang helemaal op.
Zoals ik het leest is het 20 jaar geleden dat die micro-doseringen gebruikte.
En nu sinds kort ( geen idee wanneer dat is 😆)
Weer inde nacht moet werken en aangezien haar drugs op is wil ze iets nieuws.

Dus ik ga er dan voor het gemak even vanuit dat ze de afgelopen tijden geen micro-dosering heeft gehad aangezien het op is..

En iets anders proberen/adviseren dan een RC enof speed vind ik zelf wel een beter idee. Het proberen van Rhodiola is misschien een leuk experiment dan voor TS. (Die ze dan als ze wil vervolgens met ons kan delen)
Enof ja levenstijl proberen aantepassen waardoor ze meer energie krijgt.
En anders misschien een andere baan.

CuriousExplorer

DF-koning
Zoals ik het leest is het 20 jaar geleden dat die micro-doseringen gebruikte.
En nu sinds kort ( geen idee wanneer dat is 😆)
Weer inde nacht moet werken en aangezien haar drugs op is wil ze iets nieuws.

Dus ik ga er dan voor het gemak even vanuit dat ze de afgelopen tijden geen micro-dosering heeft gehad aangezien het op is..

En iets anders proberen/adviseren dan een RC enof speed vind ik zelf wel een beter idee. Het proberen van Rhodiola is misschien een leuk experiment dan voor TS. (Die ze dan als ze wil vervolgens met ons kan delen)
Enof ja levenstijl proberen aantepassen waardoor ze meer energie krijgt.
En anders misschien een andere baan.
Het lijkt wel altijd of hier met 2 maten en 2 gewichten gemeten wordt.

Nee, ik zou TS geen RC aanraden.

Maar ik moet wel bekennen dat ik het soms best lastig vind dat mensen heel hard in het verweer gaan bij een dergelijke vraag.

Mocht deze persoon via de reguliere weg dexamfetamine voorgeschreven krijgen zou niemand beginnen over "zoek een andere baan".
Maar wanneer deze persoon het via een andere weg doet wordt deze meteen neergesabeld.
Het enige verschil zit hem in dosis/opvolging.

Opnieuw, nee, ik raad deze persoon geen RC (of gewone pep) aan, zie mijn eerdere post.

N3K0

Badass junkie

Maar ik moet wel bekennen dat ik het soms best lastig vind dat mensen heel hard in het verweer gaan bij een dergelijke vraag.

Mocht deze persoon via de reguliere weg dexamfetamine voorgeschreven krijgen zou niemand beginnen over "zoek een andere baan".
Maar wanneer deze persoon het via een andere weg doet wordt deze meteen neergesabeld.

Opnieuw, nee, ik raad deze persoon geen RC (of gewone pep) aan, zie mijn eerdere post.
Waar meet ik met 2 maten dan? 😊

FerdFatoehaus

Badass junkie

Als deze persoon dat op recept zou krijgen dan is daar een reden voor (adhd of aanverwante dingen bestrijden). Je krijgt geen dex voorgeschreven omdat je nachtdienst hebt.

AFMartinez

Newbie
Ben ik onder invloed met 36 mg methylfenidaat op? Want dan was ik de afgelopen drie weken onder invloed. Ik mag gewoon autorijden. (Ik ben inmiddels gestopt, want ik vond het geen fijn medicijn, maar dat terzijde.)
Er zijn echt zat mensen die ritalin gebruiken en bijvoorbeeld in het ziekenhuis werken.

Ik heb altijd in het verleden mijn hartslag gemonitord toen ik het gebruikte (20 lange jaren geleden dus) en zorgde ik ervoor dat die niet meer dan 10 bpm omhoog ging. Ik zorgde er ook voor dat ik gewoon 8 uur kon slapen overdag en dat het mijn slaap niet ontregelde.

Ik ben nu, op latere leeftijd, op zoek naar een equivalent en ben aan het zoeken geweest daarnaar en ik wist tot gisteren aan toe niet eens over het bestaan van RC. Op YouTube kom ik toch iedere keer uit bij Tyrosine, maar Rhodiola heb ik ook nog nooit geprobeerd.

Ik weet zeker dat ik niet in de problemen zou komen met supplementen die ik online kan kopen op Amazon.

Tussen alle 'aparte' comments hier heb ik toch heel wat tips en adviezen gekregen. Mijn huisarts is ook wel een coole gast om redenen die ik hier niet eens durf te noemen omdat daar dan ook wel weer kritiek op zou zijn.

Maar ik wil juist GEEN ritalin, GEEN amfetamine, OOK NIET door een huisarts voorgeschreven. Ik kwam hier op dit forum juist voor een alternatief (zie mijn eerste twee posts)

Torchic

Badass junkie

Een tegenargument zou kunnen zijn “Maar je hebt ADHD”. Klopt, maar amfetamine wordt bijvoorbeeld ook ingezet voor gewichtsverlies en die mensen mogen ook autorijden.

De precieze dosering is denk ik heel erg belangrijk. @Ulixes heeft er al naar gevraagd, maar tot nu toe blijft het een beetje vaag.
Maar dan hebben we het toch over iets heel anders? Iemand die het door een arts voorgeschreven krijgt voor bijvoorbeeld ADHD? Diegene heeft het daadwerkelijk nodig en iemand die focus wil houden tijdens een nachtdienst niet.

Die kan beter aanpassingen doen in haar leefstijl of gewoonweg ander werk zoeken zodat ze geen nachtdiensten meer hoeft te draaien want ik kan me voorstellen dat dat ook zwaarder word als je 50 jaar oud bent.

Bovenaan