Na efecten

xtc4fun

Experimenterende gebruiker
Hoelang duren ongeveer de naefecten van speed.

hoelang na laatste speed gebruik duren deze effecten gemiddeld?

xtc4fun

lukt niet ben niet egt moe....
en werking van speed moet al wel weg zijn of niet? heb niet super veel op...
kheb nog wel soms een beetje sneller hart ritme maar niet egt erg.

heb in totaal denk ik een kwart gram op

maar na hoelang gemiddeld zijn de naefecten te verwaarlozen?

Ook als de werking in je lichaam niet meer merkbaar is blijft die lul nog wel even klein. De bloedvaten in je lichaam moeten zich langzaam weer verwijden en dat kost simpelweg tijd.

Aan het eind van de middag zal het al minder zijn lijkt me.
En als slapen niet lukt, doe jezelf dan een lol en probeer of je wat eten wegkrijgt, dat scheelt een stuk met de kater.

xtc4fun

ok thnx

en ik ben best veel water aan het drinken...

is teveel slecht??

en kheb al redelijk wat gegeten met moeite.

fruit en 2 boterhammen. straks nog meer proberen

is sporten goed nu?

Drink gewoon al naar gelang je dorst hebt. Als ik aan de pep zit, heb ik een literfles water naast me staan waar ik af en toe een slok van neem. Dat is goed genoeg.

Wat je gegeten hebt is goed als ontbijt hoor.
Rond 5-6 uur proberen of een volledige maaltijd lukt, als dat lukt is je lichaam je dankbaar.

Met sporten kun je beter wachten tot morgen, je lichaam is nu nog teveel aan het herstellen van de roofbouw die je er gisteravond en afgelopen nacht op hebt gepleegd.

xtc4fun

oke ik voel me totaal niet gaar ofzo niet down.
weetje of raar gevoel in voeten ook een bijwerking is??
zwaar ofzo/tintelen

maar denk je dat het heel slecht is om vanavond een heel klein beetje pep te doen
en dan heb ik het over 2 of 3 puntjes

alvast bedankt voor je reactie

Het tintelen heb ik als de speedrush in zet, ik vind dat heel lekker.. soms heb ik het niet alleen in de voeten maar ook in mn vingers of op mn hoofd. Hoort er bij, geniet van het gevoel. :grin:

Je kan natuurlijk vanavond nog een paar puntjes pep doen, maar wil je nog een nacht doorhalen? Ik probeer het in de regel bij 1 nacht te houden en daarna eerst slaap te krijgen.. ook dat zal je lichaam je in dank afnemen.

En mn lul krimpt al bij de eerste lijn.. zal bij jou niet anders zijn denk ik.

Pep hoeft niet per se hand in hand te gaan met een down gevoel of kater, maar dan moet je wel goed voor je lichaam blijven zorgen, en dat is natuurlijk juist de truc.. je lichaam geeft je geen hongersignalen dus je zal zelf in actie moeten komen.

Goed eten (vitamines ook nemen)
goed rusten
hygienisch en schoon blijven

3 belangrijke dingen die een groot verschil kunnen maken..

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
xtc4fun zei:
Hoelang duren ongeveer de naefecten van speed.
heb een verschrompelde lul en pissen is redelijk kut soms.

hoelang na laatste speed gebruik duren deze effecten gemiddeld?

LEES DE STICKIE ???

MarSNEL

Lake zei:
Het tintelen heb ik als de speedrush in zet, ik vind dat heel lekker.. soms heb ik het niet alleen in de voeten maar ook in mn vingers of op mn hoofd. Hoort er bij, geniet van het gevoel. :grin:

Je kan natuurlijk vanavond nog een paar puntjes pep doen, maar wil je nog een nacht doorhalen? Ik probeer het in de regel bij 1 nacht te houden en daarna eerst slaap te krijgen.. ook dat zal je lichaam je in dank afnemen.

En mn lul krimpt al bij de eerste lijn.. zal bij jou niet anders zijn denk ik.

Pep hoeft niet per se hand in hand te gaan met een down gevoel of kater, maar dan moet je wel goed voor je lichaam blijven zorgen, en dat is natuurlijk juist de truc.. je lichaam geeft je geen hongersignalen dus je zal zelf in actie moeten komen.

Goed eten (vitamines ook nemen)
goed rusten
hygienisch en schoon blijven

3 belangrijke dingen die een groot verschil kunnen maken..

Ik moet bekennen dat ik van pep haast nooit meer last heb dat ik geen honger heb, of dat ik niet kan slapen. Dit komt denk ik niet omdat mijn lichaam er zo aan gewend is dat ik het niet meer merk. Ben een hele tijd gestopt geweest enzo, daarna was het nog precies hetzelfde. Ik heb mezelf aangeleerd om gewoon honger te hebben, en gewoon te kunnen slapen. Als ik wil slapen concentreerde ik me vroeger op een rustig stukje wat ik in mijn hoofd visualiseerde. Tegenwoordig hoef ik dat niet meer te doen, kan gewoon slapen (maar kan ook wel wakker blijven). De na effecten vind ik ook leuk. Die totate leegte in je kop, the day after, vind ik helemaal geweldig. Geen storende gedeachten enzo.

esmee

Belezen gebruiker
xtc4fun zei:
ok thnx

en ik ben best veel water aan het drinken...

is teveel slecht??

en kheb al redelijk wat gegeten met moeite.

fruit en 2 boterhammen. straks nog meer proberen

is sporten goed nu?

TEveel water is ook niet goed, daardoor gaat het zoutgehalte in je lichaam omlaag. Je kunt jezelf zelfs "vergiftigen"met teveel water drinken.
Maar dan hebben we het natuurlijk wel over liters water.
Ik denk dat je vanaf 3 a 4 liter water drinken in 24 uur niet goed bezig bent. Zal ook wel met je lengte en gewicht te maken hebben. Maar ja 3 a 4 liter water in 24 uur drinken, dan moet je wel flink doordrinken!!
Persoonlijk drink ik tussen het water door ook af en toe wat zoets, en als ik merk dat ik zout tekort kom (dan krijg ik af en toe kramp in m'n kuiten en soms lichte spiertrekkingen) een bouillonnetje. Ook al staat je hoofd daar dan niet naar, je merkt het wel meteen!
:wave:

Robdebob

Bewuste gebruiker
3 a 4 liter water in 24 uur is helemaal niet veel als je bedenkt dat je nuchter al 1,5 tot 2 liter water per dag kwijtraakt. Dit soort dingen kan je idd gewoon het beste zelf aanvoelen, dus als je 8 uur nonstop gaat hakken is 4 liter veels te weinig. Omdat je een gortdroge mond krijgt is het verleidelijk om veel te drinken.
Boullionnetje is zeker een goeie tip om even wat zouten binnen te krijgen, ga ik ook proberen! In veel sportdranken als gatorade zitten ook Na, K en andere dingen dus dat is ook zeker aan te raden.
Soms denk ik dat ik met pep op gezonder ben dan nuchter :mrgreen: :hearteyes:

Phreakingout

Bewuste gebruiker
Haha, het grappige is altijd; op zo'n moment na een nachtje doorhalen bijv. pak ik allemaal fruitsapjes, goede, gezonde licht verteerbare dingetjes. Paar vitamine preparaten.. enz.

En dan voel ik mezelf altijd zo goed en gezond he :P?

esmee

Belezen gebruiker
Robdebob zei:
3 a 4 liter water in 24 uur is helemaal niet veel als je bedenkt dat je nuchter al 1,5 tot 2 liter water per dag kwijtraakt. Dit soort dingen kan je idd gewoon het beste zelf aanvoelen, dus als je 8 uur nonstop gaat hakken is 4 liter veels te weinig. Omdat je een gortdroge mond krijgt is het verleidelijk om veel te drinken.
Boullionnetje is zeker een goeie tip om even wat zouten binnen te krijgen, ga ik ook proberen! In veel sportdranken als gatorade zitten ook Na, K en andere dingen dus dat is ook zeker aan te raden.
Soms denk ik dat ik met pep op gezonder ben dan nuchter :mrgreen: :hearteyes:

Nee 4 liter drinken zal misschien niet teveel zijn op zo'n dag.
Maar als je 4 liter water drinkt, dan "verdun" je het zout en kalium gehalte in je bloed en daarbij verlies je dit ook nog eens via transpiratie. Dubbel op dus. Ook al drink je dan 6 liter, als je maar iets zouts tot je neemt af en toe. Tekort aan zout en kalium kan tot krampen en spiertrekkingen (stuipjes) leiden. Kalium is zeer van belang voor de werking van het hart, een te groot tekort kan leiden tot hartritmestoornissen of zelfs een hartstilstand.

Sportdrankjes zijn ook zeker een goed alternatief, sluiten idd helemaal aan op de "stofjes" die je enorm verliest vooral op een feest ofzo door het los gaan :grin:

En wat ook kan wijzen op een te groot zouttekort is krampen in je kuitspieren. Zout heeft natuurlijk wel meer belangrijke functies
voor je lichaam, denk bevoorbeeld aan je nieren.

Ik denk dat er genoeg mensen zijn die hier niet bij stilstaan,
en daarom soms zo fout gaan op een feest (buiten overdosering om dan).

Zelf heb ik hier in het begin ook niet bij stilgestaan, bij het gebruiken van speed. Maar als je dan een weekendje door gaat dan ga je wel vervelende "kwaaltjes" krijgen op het laatst. Ik besef me nu dat ik best dom bezig ben geweest.. Ik dwing mezelf nu op het drinken te letten en af en toe iets te eten. Dat scheelt enorm :)

Lucy In The Sky

Bewuste gebruiker
Hallo hallo,

Met carnaval (zaterdag) had ik een lijntje speed gesnoven. Mega leuk feest gehad!! Zondag was ik slecht te pas. Maandag had ik de ergste hoofdpijn ever! Wat denken jullie... komt dat van de speed of was ik toevallig gewoon ziek? (Er zijn veel mensen ziek op dit moment..) Ik had erge hoofdpijn, veel hoesten en keelpijn, spierpijn.. de usual zeg maar.. En maandag was het erger dan zondag dus het zou vrij onlogsich zijn als het van de speed kwam toch?

Alvast bedankt! :wave:

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Mary zei:
Hallo hallo,

Met carnaval (zaterdag) had ik een lijntje speed gesnoven. Mega leuk feest gehad!! Zondag was ik slecht te pas. Maandag had ik de ergste hoofdpijn ever! Wat denken jullie... komt dat van de speed of was ik toevallig gewoon ziek? (Er zijn veel mensen ziek op dit moment..) Ik had erge hoofdpijn, veel hoesten en keelpijn, spierpijn.. de usual zeg maar.. En maandag was het erger dan zondag dus het zou vrij onlogsich zijn als het van de speed kwam toch?

Alvast bedankt! :wave:

Zeker als er griep heerst en ondertussen je weerstand ook nog eens is gekelderd door drugsgebuik, alcohol, feesten en weinig slaap, loop je een extra groot risico om ook de griep te krijgen. Normaal valt dat van 1 lijntje nog wel mee, maar in combinatie met het carnaval vieren en alles wat daar nog meer bij komt kijken (veel alcohol?), kan je weerstand dus flink omlaag gaan....

Lucy In The Sky

Bewuste gebruiker
Oké dankjulliewel :)

Voor mij geen reden om het de volgende keer te laten.. Alleen betere voor- en nazorgmaatregelen treffen :) Goed te pas zijn en de dag(en) erna vrij plannen..

:wave:

Bovenaan