Na 2 jaar gestopt weer trek?

Rotterdam-gabber

Belezen gebruiker
Het is misschien een rare vraag of onnodig een topic te starten maar sinds 1/2 weken heb ik weer erg trek in wiet.
Ik ben 1.5-2 jaar geleden gestopt en sindsdien geen joint meer aangeraakt en ruim een jaar lang niet eens trek gehad maar de trek is nu zo erg dat ik erg hele dagen aan zit te denken naar de shop te gaan, wordt er nu een beetje gek aan blijf gewoon sterk (denk/hoop ik) maar wou weten of het normaal was en waarom die trek ineens terug is.

Ik ben wel sinds 1 maand geleden gestopt met alcohol/pep/caffeine/roken vanwege migraine (misschien tijdelijk) daar heb ik allemaal geen behoefte maar aan op een sigaretje af en toe wat ik wel doe bij vrienden na maar dat is niet zo erg.
Ik heb hier ook niet erg problemen mee gehad mede omdat het voor me gezondheid is en me katers heel erg waren vanwege me migraine.

Zou het kennen dat daarom me trek in wiet teruggekomen is ofzo?
Weet iemand of wiet goed gaat in combinatie in migraine? (Ik had niet veel last van migraine toen ik verslaafd was) en dan heb ik het over 1 jointje in de week/maand ofzo, wat dat betrefd ken ik nu wel rustig aan doen met alles of is het beter om sterk te blijven en die trek te "overwinnen" dat waarschijnlijk toch weer weg is over een paar weken?

Klinkt misschien een beetje overdreven of vaag dit maar had niet verwacht dat na 2 jaar niet geblowd te hebben ik 2 weken aan bijna niks anders ken denken...

langeman

Bewuste gebruiker
Ik ben nooit 2 jaar gestopt met blowen, maar ik ben wel van mijn blowverslaving af gekomen door een week of 4 niet te blowen en daarna puur te gaan roken. Als je je aan je trek toegeeft zou ik dat dus overwegen als ik jou was.

Of je aan je trek toegeeft hangt erg af van je eigen keuze. Met nadruk op keuze. Jezelf opleggen dat het niet mag, dat werkt iig niet. Zeg maar eens tegen jezelf dat je niet aan olifanten mag denken.... wat zie je dan voor je.... van die beesten met van die flaporen w.s.!

Mirrorball

Bewuste gebruiker
Gozer, het is alleen maar een slecht idee om nu weer naar de shop te gaan, het zou vreselijk zonde zijn. Je bent al twee jaar gestopt en je hebt jezelf bewezen dat je zonder kan. Als je nu weer verder gaat is de kans zo vreselijk groot dat je er weer jaren aan vast zit..
Je zou kunnen nadenken over een manier om die behoefte weg te halen; bijvoorbeeld hardlopen. Ligt je 'trek' niet heel erg aan het feit dat je ff niet meer rookt? Bij het blowen zit natuurlijk ook een hoop sigaret in de joint.. Misschien dat als je weer begint met roken de trek in blowen een beetje weggaat..

Rotterdam-gabber

Belezen gebruiker
ik heb inderdaad pas weer trek gekregen toen ik stopte met roken nu je het zegt zit er wel wat in, als ik een peukie van een maat nam dacht ik wel wat minder aan wiet.
Denk dat ik het ff uitprobeer ff pakkie shag halen en wanneer ik trek heb in een joint ff een shaggie draai (niet teveel anders zit ik weer volop te stomen..).

bedankt voor de tip, zou zonde zijn van die 2 jaar inderdaad maar vind het ook weer zonde om weer te beginnen met roken, maarja beter af en toe een peukie als een jointje..

lolnoob

Bewuste gebruiker
Dat klinkt ook als een slecht plan. Weer gaan roken omdat je anders bang bent ergens anders verslaafd aan te raken? Klinkt als een slechte smoes om weer te mogen gaan roken.

Rotterdam-gabber

Belezen gebruiker
Ja dat is ook weer zo, ik weet ff niet wat ik moet doen ben natuurlijk in 1 keer met heel veel gestopt en begin er nu pas echt last van te krijgen, opzich ben ik best sterk gebleven op af en toe wat roken na, moet nu langzaam naar toe werken om ook met roken te stoppen denk dat het gewoon een kwestie van tijd is en langzaam afbouwen ofzo?

Als er iemand misschien nog tips heb hoor ik het graag!

Psychedelicious

Experimenterende gebruiker
Ik zou idd niet gaan beginnen met roken om te kunnen stoppen met blowen man,
stoppen met roken vond ik stukken moeilijker dan stoppen met blowen...
Maar als je het 2 jaar hebt volgehouden kun je dat nu ook nog toch?
dat je trek in blowen terugkomt omdat je bent gestopt/geminderd met roken is logisch
Je lichaam heeft gewoon weer zin in zo'n lekkere nicotine kick...
maar niet aan toegeven, je bent sterker als peukie's!

Rotterdam-gabber

Belezen gebruiker
naja ben vanmiddag toch weer zo dom geweest sigaretten gehaald te hebben ik maak dit pakkie op en dan stop ik weer, ff sterk blijven dan gaat die trek ook weer weg na een tijdje.

langeman

Bewuste gebruiker
Je wilt tips zeg je...?! De beste tip heb ik je al gegeven. Maak een keuze!
Als jij ervoor kiest om niet te willen roken dan kun je ook die slappe afkick daarvan aan. Lichamelijk stelt dat echt niet veel voor. Geestelijk veel meer, maar als jij echt wil stoppen en daar echt voor kiest dan moet je dat gewoon doen. Als je toch trek krijgt dan is dat een trucje van je verslaving die stiekem probeert jou weer te laten roken. Maar dat weet je en jij wil niet roken, dus daar trap je dus niet in.

lolnoob

Bewuste gebruiker
Rotterdam-gabber zei:
naja ben vanmiddag toch weer zo dom geweest sigaretten gehaald te hebben ik maak dit pakkie op en dan stop ik weer, ff sterk blijven dan gaat die trek ook weer weg na een tijdje.

Dan gaat het ook niet lukken ben ik bang. Meteen het hele pakje weggooien/weggeven. "Nu nog even en dan stop ik" werkt bijna nooit.

Rotterdam-gabber

Belezen gebruiker
Heb alle tips en berichten nog ff 1 keer goed doorgelezen nog bedankt voor die tips, heb het pakkie aan een vriend gegeven en ik ga niet meer halen ga nu definitief stoppen, het is gewoon ff een moeilijke periode voor me nu.
Wat personelijke problemen, me migraine, pas uit met een 5 maanden lange relatie en ben met veel middelen in 1 keer gestopt, komt allemaal wel goed maar ben een beetje in de war en het is een beetje veel klappen in 1 keer (dit is allemaal in 1 maand gebeurd) ken wellis gebeuren he..

Maargoed heb dus helemaal niks meer in huis en ik ga ook niks meer halen, enige wat ik nu moet doen is sterk blijven dat moet wel lukken.

Heb wel wat feesten op de planning staan komende weken zonder al die middelen wordt voor het eerst verleidingen zullen erg groot zijn dus wordt nogal een grote uitdaging maar moet wel lukken. Zit alleen te twijfelen of ik misschien me kaartjes moet verkopen aan maten totdat ik er echt helemaal vanaf ben.

sebatian

Bewuste gebruiker
Rotterdam Gabber schreef "toen ik verslaafd was) en dan heb ik het over 1 jointje in de week/maand ofzo, wat dat betrefd ken ik nu wel rustig aan doen met alles of is het beter om sterk te blijven en die trek te "overwinnen" dat waarschijnlijk toch weer weg is over een paar weken?"

Weet niet :confused: maar gebruik klinkt wel wel super creatief wanneer dat echt zo is zal ik me maar niet zo zorgen maken en ga gewoon door met leven sigaret of joint of weet ik wat, of niet volgens mij niet echt probleem :wave:

lolnoob

Bewuste gebruiker
Volgens mij was hij eerst wel verslaafd maar vraagt hij daar of het kwaad kan om het 1 per week/maand te doen?

Verder klasse dat je je pakje hebt weggegeven, dat geeft wel aan dat je ook echt wilt stoppen. Succes :)

Rotterdam-gabber

Belezen gebruiker
Ik vroeg toen inderdaad of dat kwaad kon, tot 1 maand geleden rookte ik nog 1 pakkie zware van nelle per dag, en tot 2 jaar geleden rookte ik 3 gram wiet per dag minimaal dat noem ik toch wel verslaafd.
tot 1 maand geleden snoof ik ook 5 gram pep per week daar heb ik geen last van gehad om mee te stoppen op 1 of andere manier...
Had eigenlijk verwacht dat ik daar het meeste problemen mee zou krijgen.

En bedankt het moet wel lukken allemaal :)

Bovenaan