Muziek

Lauu

Badass junkie
1 aug is de dag van de eerste keer lsd met mijn broertje.

dus...

Wat is een goeie keuze muziek voor een eerste lsd trip?

Lavalamp

Bewuste gebruiker
Ik zou gaan voor het neutralere Psychedelic, en op de moment zelf checken of die zin heeft in Dark Psytrance. Effe tonen wie de baas is in LSDwereld :wink:

Of Shpongle....

Jeller

Badass junkie
muziek met veel dynamiek, geluidsmanipulatie en diepgang werkt goed
maar ook heel mooie muziek kan echt raken

zoek zelf maar uit, meestal is de muziek die je goed vindt in nuchtere staat leuk, maar sommige liedjes kunne door de mand vallen en anderen krijgen juist een ongehoorde dimensie

wat over het algemeen wel werkt=
goa natuurlijk (maar zeker ook niet alle)
psychedelische rock of funk (jimi hendrix, funkadelic)
ambient voor meer ZEN te gaan, kan wel soms wel averechts werken als je veel energie hebt en meer ritme wil
sommige minimal ook wel zoals nathan fake, extrawelt, james holden enzovoort
en ook sommige hardcore en breakcore (venetian snares, hellfish) al kan dit wel te hectisch zijn

wat ik minder vind om op te trippen is platte radiomuziek, gewone techno, house, jump, hardstyle
eigenlijk alles dat alleen meer om beat draait en nogal rechtdoor en ongevarieerd is

wat ik echt belangrijk vind is dat je er in moet kunne gerake in de muziek, dus lange nummers raad ik sterk aan, zo kom je echt in het nummer :wink:

ma bon genoeg topics en genoeg tijd want een trip duurt lang en de muziek zal vreemd en mooi klinken :d

Andrew

Badass junkie
'Oude' muziek. The Beatles, Led Zeppelin, Jimi Hendrix, Pink Floyd. Die zullen het ongetwijfeld goed doen, zelfs al hou je er niet van, succes gegarandeert!

weyoun22

Bewuste gebruiker
als ik trip op paddo's of iets dergelijks dan kan ik echt niet naar mijn normale muziek luisteren. Ik vind het dan oppervlakkig, betekenisloos en afschuwelijk :P

azgaza

Badass junkie
Ik zou zeggen iets wat je normaal leuk vind. Het is wel zo, bij mij in ieder geval, dat muziek met beats of muziek die toch al elektronisch klinkt het in een trip relatief beter doet, sluit beter aan of iets in die richting.

Oom Klaas

Badass junkie
Lauu zei:
1 aug is de dag van de eerste keer lsd met mijn broertje.

dus...

Wat is een goeie keuze muziek voor een eerste lsd trip?

Alles waar jullie samen goed naar kunnen luisteren, dan kan je met z'n 2en heerlijk iedere geluidsgolf uitrekken en het tot in het oneindige ontleden :hearteyes:

MarkBeez

Newbie
Ja ik kwam hem vandaag tegen terwijl ik apestoned was. Kan niet wachten om deze zondag te luisteren met wat truffeltjes in mijn smoel. Maar ik denk dat hij het bij LSD ook wel goed zal doen (ook al heb ik hier geen ervaring mee)

User81923

Experimenterende gebruiker
Shpongle is goed om te trippen. Als je op youtube "acidcore" intypt vind je ook heel wat goeie liedjes.
En natuurlijk muziek die je zelf mooi vind, muziek klinkt zo veel beter als je tript en dieper dus je lievelingsmuziek zal nog eens zo goed klinken.
Be safe

universal*flow

Belezen gebruiker
MarkBeez zei:
Ik weet het, oud topic, maar voor diegene die dit leest, probeer deze!

[youtube]ypFY-lSyq_o[/youtube]

De muziekinhoud van SME is niet beschikbaar in duitsland omdat GEMA de respectieve publicatierechten voor muziek niet heeft verleend
:kots: GEMA

Was erg nieuwsgierig, maar helaas zijn de regels van muziek hier wat strenger :(

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Wissend nog steeds.. maar binnenkort word het super 'Paradise' ultra lounge remixed and stuff van dj wat leuks & exclusiefs gekregen! Ruim 4-5 uur allerlei muziek die later live worden speelt op feestjes.

En Drone zone (zender van http://www.somafm.com) met wat oude top 40 muziek , heb alle top 40 lijsten van de afgelopen 20-30+ jaar nu.. :P

Terug in tijd dus.. ben benieuwd good old classics en wat nieuwe die ik nog steeds niet ken/uit zijn. :hearteyes:

Bovenaan