Muziek over H.

matthijs

Badass junkie
Hmm, beetje eng misschien maar, alle nummers vind ik wel geweldig goed :wink:
(Die van neil Young is echt geweldig)

calimero

Newbie
Ter informatie ... "Hurt" is oorspronkelijk een nummer van Nine Inch Nails ; Johnny Cash heeft het gecoverd.

gr
calimero

platypus

Belezen gebruiker
voor liefhebbers van muziek over heroïne, john frusciante (gitarist van de red hot chili peppers) heeft heel veel solo muziek gemaakt in de tijd dat hij aan hero zat, en daarna... hij heeft echt een paar hele vette nummers gemaakt

matthijs

Badass junkie
Ja, i hoorde inderdaad dat hij goed is solo...en je kan je ook flink uitleven met zijn cd's want vorig jaar kwamen er volgens mij 6 (!!!!!) uit en dit jaar zouden er geloof ik weer flink wat cd's van hem uitkomen...

platypus

Belezen gebruiker
ja die gast is helemaal gek
hij heeft echt dingen gemaakt waar ik het verband niet in zie, waar je hem hoort snuiven voor hij begint te zingen en waar de meest gestoorde geluiden in zitten.
maar hij heeft ook echt hele mooie nummers gemaakt! heb iets van 7 albums van hem op m'n computer staan :rolleyes:

Deranged

Badass junkie
De VU is inderdaad erg goed. Maar Lou Reed solo is nog eens stukken beter. Luister maar eens naar Reed's album ''Transformer''.

matthijs

Badass junkie
Ik heb alleen maar Berlin (althans mijn vader heeft die) die vind ik eerlijk gezegd nit geweldig...hij had ook de helft korter gekund..maar goed, ik zal transformer maar eens gaan kopen dan.

Deranged

Badass junkie
Berlin is een van de meest donkere deprimerende platen ooit. zelf kan ik hem waarderen maar Transformer is izeker beter.

matthijs

Badass junkie
Het gaat me er niet eens om dat hij donker is ofzo...ik vind de kwaliteit van de nummers gewoon te wisselend

Deranged

Badass junkie
Ik denk zelf dat je Transformer wel kan waarderen, het is wat meer in het straatje van de oude VU. Je heb wel een goede muzieksmaak dus, zag dat je ook wel van Tom Waits hield?

live fast die Young

Belezen gebruiker
aahh dat nummer van pink floyd vind ik zo geweldig.. doet wel een beetje pijn het nu te lezen want het is het lievelingsnummer van een vroegere vriend van me.. die een paar dagen geleden een auto ongeluk heeft gehad en bijna dood was.. gelukkig niet helemaal

Deranged

Badass junkie
Comfortably Numb? Geweldig nummer inderdaad maar niet perse over heroine. Het gaat over een rockster die een OD oploopt en in zn hotelkamer zit te spacen en dan komen allemaal gasten die zeggen ''Hey man je moet optreden hoor'' en dan krijgt ie een spuitje en is hij weer klaar om te gaan. Welke drug hij heeft gebruikt wordt nooit duidelijk maar zou opzich heroine kunnen zijn.

Deranged

Badass junkie
Het beste nummer over Heroine is het zeker. Het is een geweldig nummer alleen jammer dat hij tegen het einde een beetje ''ontspoord''.

BillyBilo

Badass junkie
Deranged zei:
Het beste nummer over Heroine is het zeker. Het is een geweldig nummer alleen jammer dat hij tegen het einde een beetje ''ontspoord''.

Van lou reed solo denk ik dat ik Caroline say II het beste nummer vind, maar Ocean vind ik ook geweldig.

Idiotwind

Experimenterende gebruiker
It's my china girl, draai hem nu net. Maar als jullie dat leuk vinden, dan kennen jullie placebo wellicht. vind ik ook altijd wel passend... infra-red. seventh day slumber heeft ook wel wat aardige nummers over heroine. is nu geloof ik afgekickt.

Lenin

Belezen gebruiker
nog paar nummer over heroine.. niet echt over de rush.. meer anti-heroine.. luisterde er vroeger constant naar :) Ik ga dus ff lyrics spammen.. (hope nobody minds :tongueout:)

"Desperate" (van Distillers)

One, two, three, four
Yeah yeah
This is a war
Yeah yeah
One, two, three, four
Yeah yeah yeah
Yeah I'm desperate
I'm going back again
Yeah I'm desperate
[x2]

I'm going back again