• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Morfine/Heroine

Berbatov

Bewuste gebruiker
Ik had mezelf voorgenomen een keertje morfine te gebruiken nadat ik er aan kon komen van iemand op Partyflock van wie ik ook wel eens LSD heb gekocht. Ik was een beetje bang voor heroine omdat het nogal eens onzuiver kon zijn en ik dat niet wilde riskeren. Toen nog niet.

Ik koos dus voor morfine, dat kon ik zuiver uit een doosje krijgen. Gewoon dat doosje wat ze ook bij de apotheek hebben. Het waren pillen met 100 mg morfine er in, en die kerel vertelde me dat dat nogal veel was. Als ik misselijk werd zou ik te veel genomen hebben. Hij vertelde mij dat hij er altijd 1 tegelijk neem en zo begon ik dus ook. Ik voelde me al best moe voordat ik het nam, maar toen ik het eenmaal had genomen werd ik eerder misselijk dan dat ik effect voelde. Dit was bijzonder onprettig aangezien ik me enorm duizelig, misselijk en slecht voelde maar niet de behoefte en energie had om op te staan. Het duurde ook best lang voordat het ergste voorbij was en de 2 dagen er na voelde ik me nog steeds slecht.
Ik besloot de week er na om een halfje te proberen. Dit begon ik na zo'n half uurtje te voelen. Ik had de kamer sfeervol verlicht en een lekker muziekje op gezet maar toen het begon te werken maakte dat eigenlijk niet uit voor het effect. Ik denk dat ik hetzelfde had gevoeld als ik het buiten in de regen had gebruikt. De muziek deed me niet veel en eigenlijk deed alles om me heen me niks. Ik had een warm, fijn en veilig gevoel. Alsof me niks kon gebeuren. Het gevoel deed me heel erg denken aan toen ik met mijn ouders op vakantie was en buiten na het skieen (hield nooit van skieen en die kou er bij) en daarna binnen kwam in ons huisje met de open haard aan. Ik voelde me ook geestelijk moe, maar ik vond het fijn. Ik had een warme gloed op de achterkant van mijn nek en in mijn handen. Ik dacht ook aan niks. Soms een beetje aan mooie bloemetjeslandschappen en de warme zon, maar verder interesseerde me gewoon niks.
Dot heb ik 12 keer om de week gedaan, na een paar weken was ik overgegaan op hele pilletjes wat het effect nog fijner maakte.

Toen mijn pakje op was en ik geen nieuwe kon kopen besloot ik heroine te kopen. Ik kwam aan een adresje en ik kocht een gram voor 30 euro. Dit werd me aangeraden om te roken op folie en dat deed ik. Het mislukte de eerste paar keer omdat ik voorzichtig was en steeds maar 1/30 gram gebruikte. Ik besloot na 3 keer niks te voelen gewoon 1/12 gram (ongeveer) te roken en dat voelde ik wel. Heel erg zelfs. Jezus, na een paar seconden komt er vanuit het midden van je lichaam zo'n enorm warme gloed door heel je lichaam heen. Het voelt echt als klaarkomen. Alle onzekerheid en stress die je dan hebt verdwijnen in die paar seconden. Na 5 minuten neemt dat gevoel af maar het blijft nog steeds heel aanwezig. Het is veel dromeriger dan morfine. Ik kon denken dat ik een kasteel had op een heel mooi landschap en alles kon doen wat ik wilde maar dat wou ik eigenlijk niet. Dat was helemaal niet belangrijk. Niks was eigenlijk belangrijk. Ik ook niet. Ik dacht soms aan iets en dat was ik mezelf vergeten. Dan dacht ik "oh, ik ben er ook nog". Je voelt je heel warm en ontspannen, eigenlijk verdwijnen alle vervelende gevoelens. Het is echt heel fijn. Je maakt het grootste deel van het effect ook niet bewust mee. Niet omdat je dat niet kan, maar omdat je dat niet wil. Je zet zeg maar alles stil en komt in een soort kleurrijke droomwereld zonder gedachten. Een wereld waarin je geen moeite hoeft te doen en niet eens je hersenen hoeft te gebruiken.

Ik gebruik het nu 1 keer in de week, en ik merk niet echt een enorme drang of zo, maar ik merk wel dat ik elke dag enorm naar het weekend uit kijk. Het is tenslotte wel extreem fijn. Ik denk en hoop dat ik dit wel vol hou, al smokkel ik soms wel doordeweeks al af en toe. Het kost me nu een tientje in de week en dat is niks. Ik gebruik ook wel eens GHB als vervanger. Bevalt iets minder maar is wel ok.

Angramar Temenos

Badass junkie
Berbatov zei:
Ik had mezelf voorgenomen een keertje morfine te gebruiken nadat ik er aan kon komen van iemand op Partyflock van wie ik ook wel eens LSD heb gekocht. Ik was een beetje bang voor heroine omdat het nogal eens onzuiver kon zijn en ik dat niet wilde riskeren. Toen nog niet.

Ik koos dus voor morfine, dat kon ik zuiver uit een doosje krijgen. Gewoon dat doosje wat ze ook bij de apotheek hebben. Het waren pillen met 100 mg morfine er in, en die kerel vertelde me dat dat nogal veel was. Als ik misselijk werd zou ik te veel genomen hebben. Hij vertelde mij dat hij er altijd 1 tegelijk neem en zo begon ik dus ook. Ik voelde me al best moe voordat ik het nam, maar toen ik het eenmaal had genomen werd ik eerder misselijk dan dat ik effect voelde. Dit was bijzonder onprettig aangezien ik me enorm duizelig, misselijk en slecht voelde maar niet de behoefte en energie had om op te staan. Het duurde ook best lang voordat het ergste voorbij was en de 2 dagen er na voelde ik me nog steeds slecht.
Ik besloot de week er na om een halfje te proberen. Dit begon ik na zo'n half uurtje te voelen. Ik had de kamer sfeervol verlicht en een lekker muziekje op gezet maar toen het begon te werken maakte dat eigenlijk niet uit voor het effect. Ik denk dat ik hetzelfde had gevoeld als ik het buiten in de regen had gebruikt. De muziek deed me niet veel en eigenlijk deed alles om me heen me niks. Ik had een warm, fijn en veilig gevoel. Alsof me niks kon gebeuren. Het gevoel deed me heel erg denken aan toen ik met mijn ouders op vakantie was en buiten na het skieen (hield nooit van skieen en die kou er bij) en daarna binnen kwam in ons huisje met de open haard aan. Ik voelde me ook geestelijk moe, maar ik vond het fijn. Ik had een warme gloed op de achterkant van mijn nek en in mijn handen. Ik dacht ook aan niks. Soms een beetje aan mooie bloemetjeslandschappen en de warme zon, maar verder interesseerde me gewoon niks.
Dot heb ik 12 keer om de week gedaan, na een paar weken was ik overgegaan op hele pilletjes wat het effect nog fijner maakte.

Toen mijn pakje op was en ik geen nieuwe kon kopen besloot ik heroine te kopen. Ik kwam aan een adresje en ik kocht een gram voor 30 euro. Dit werd me aangeraden om te roken op folie en dat deed ik. Het mislukte de eerste paar keer omdat ik voorzichtig was en steeds maar 1/30 gram gebruikte. Ik besloot na 3 keer niks te voelen gewoon 1/12 gram (ongeveer) te roken en dat voelde ik wel. Heel erg zelfs. Jezus, na een paar seconden komt er vanuit het midden van je lichaam zo'n enorm warme gloed door heel je lichaam heen. Het voelt echt als klaarkomen. Alle onzekerheid en stress die je dan hebt verdwijnen in die paar seconden. Na 5 minuten neemt dat gevoel af maar het blijft nog steeds heel aanwezig. Het is veel dromeriger dan morfine. Ik kon denken dat ik een kasteel had op een heel mooi landschap en alles kon doen wat ik wilde maar dat wou ik eigenlijk niet. Dat was helemaal niet belangrijk. Niks was eigenlijk belangrijk. Ik ook niet. Ik dacht soms aan iets en dat was ik mezelf vergeten. Dan dacht ik "oh, ik ben er ook nog". Je voelt je heel warm en ontspannen, eigenlijk verdwijnen alle vervelende gevoelens. Het is echt heel fijn. Je maakt het grootste deel van het effect ook niet bewust mee. Niet omdat je dat niet kan, maar omdat je dat niet wil. Je zet zeg maar alles stil en komt in een soort kleurrijke droomwereld zonder gedachten. Een wereld waarin je geen moeite hoeft te doen en niet eens je hersenen hoeft te gebruiken.

Ik gebruik het nu 1 keer in de week, en ik merk niet echt een enorme drang of zo, maar ik merk wel dat ik elke dag enorm naar het weekend uit kijk. Het is tenslotte wel extreem fijn. Ik denk en hoop dat ik dit wel vol hou, al smokkel ik soms wel doordeweeks al af en toe. Het kost me nu een tientje in de week en dat is niks.

Daar heb je het al, het begint erin te sluipen.. Wil je "veilig" heroine gebruiken zal je echt een rotsvast karakter moeten hebben, en zelfs dan gaat het de helft van de tijd mis. Als ik jou was zou ik eens 2-3 maanden stoppen, kijken hoe dat gaat.. Als je al een naar gevoel krijgt bij het woord "stoppen" zou ik uitkijken, maarja... Ik zeg niet dat je het niet moet doen, maar wees er voorzichtig mee. En niet een beetje ook. Als je lichaam eenmaal niet zonder kan wordt het nog erger.. Ik weet hoe het is om cold turkey te stoppen met benzo's, en dat schijnt nog niks te zijn vergeleken met heroine.

leppeh

Bewuste gebruiker
Een OP van tienduizend woorden quoten :kots: Goed verhaal overigens, denk je zelf ook al dat je van recreatief gebruik naar gewoonte bent overgestapt?

Wacky

Badass junkie
Als ik je verhaal zo lees gaat het heeeeel kort duren voor jij er spijt van krijgt. Ik raad je aan even goed na te denken wat je riskeert en tot de conclusie te komen het nooit meer aan te raken :)

Maar ik vind het wel een goed verhaal verder, geeft mij wel een indruk hoe het is.

Berbatov

Bewuste gebruiker
Zolang ik die afkick ontwijk denk ik dat het wel meevalt. Het tot nu toe nog geen drang of iets gehad. Het lijkt mij onschuldig spul wat natuurlijk de valkuil is.
Ik probeer de lichamelijke afkickverschijnselen te vermijden en dan komt het wel goed :)

Chris Pontius

Badass junkie
ow ow ow pas op wat je doet... die laatste paar zinnen doen me vrezen dat we je over een tijdje in het hero topic zien vragen om hulp..

Wacky

Badass junkie
Heb je research gedaan voor je besloot het te gaan proberen ? Heb je gezocht naar ervaringsverhalen hier en op de rest van internet om te kijken hoe andere recreatieve heroine gebruikers er in slagen te gebruiken zonder verslaafd te worden en waar zij die wel verslaafd worden de fout in gaan? Er van te voren over nagedacht welke grenzen veilig zijn om te zorgen dat je niet je leven verneukt ?

Nee he ?

En dat nu gaan doen is ook te laat, je objectiviteit is nu al verneukt door de hero.

Berbatov

Bewuste gebruiker
Oei, met die post ga jij keihard in de fout. Maar dan ook echt keihard. Waar oordeel je op?
Natuurlijk weet ik dat heroine levens heeft verwoest en dat het enorm lastig is om er van af te komen. Ik heb vooral uit de twintigste eeuwse literatuur (romantiek) zeker veel gelezen over opiaten en hun effecten en bijwerkingen. Dat zegt natuurlijk niks over de verslavingskans bij mij als individu, maar nu ik het zelf heb ervaren denk ik dat ik leven toch belangrijker vind dan weglopen voor het leven.
Jij oordeelt nogal snel over een persoon wat je helemaal niet kent, en ik ben ervan overtuigd dat het mijn leven niet kapot zal maken. Mensen die hero proberen zijn meestal van die trieste mensjes die het leven niet zien zitten en op deze manier een uitvlucht zoeken. Ze raken verslaafd omdat ze toch al schijt hebben aan alles. Ik ben er niet zo eentje. Mijn persoonlijkheid is sterker dan een rots.

Ik vind het het tot nu toe waard, zodra ik merk dat ik er ongelukkiger van word is het finito.
Peace.

Angramar Temenos

Badass junkie
Berbatov zei:
Oei, met die post ga jij keihard in de fout. Maar dan ook echt keihard. Waar oordeel je op?
Natuurlijk weet ik dat heroine levens heeft verwoest en dat het enorm lastig is om er van af te komen. Ik heb vooral uit de twintigste eeuwse literatuur (romantiek) zeker veel gelezen over opiaten en hun effecten en bijwerkingen. Dat zegt natuurlijk niks over de verslavingskans bij mij als individu, maar nu ik het zelf heb ervaren denk ik dat ik leven toch belangrijker vind dan weglopen voor het leven.
Jij oordeelt nogal snel over een persoon wat je helemaal niet kent, en ik ben ervan overtuigd dat het mijn leven niet kapot zal maken. Mensen die hero proberen zijn meestal van die trieste mensjes die het leven niet zien zitten en op deze manier een uitvlucht zoeken. Ze raken verslaafd omdat ze toch al schijt hebben aan alles. Ik ben er niet zo eentje. Mijn persoonlijkheid is sterker dan een rots.

Ik vind het het tot nu toe waard, zodra ik merk dat ik er ongelukkiger van word is het finito.
Peace.

Dat merk je niet.

Berbatov

Bewuste gebruiker
Angramar Temenos zei:
Berbatov zei:

Peace.

Dat merk je niet.

Zo lang ik het wekelijks gebruik en niet dagelijks en de levenslust blijft bestaan dan is er niks aan de hand.
Het valt me op hoe veel mensen hier denken alles over mij te weten. Ik vind dat best wel typisch.

Berbatov

Bewuste gebruiker
Ik heb geen zin om me hier steeds te gaan verdedigen. Is dit geen drugsforum?
Alsof jullie gebruik niet risicovol is. Hypocriet!

Dit zijn de laatste woorden die ik hier aan besteed. Ik weet wat ik doe en jullie weten dat niet. Jullie roepen maar wat.

Wacky

Badass junkie
Je hoeft je ook helemaal niet te verdedigen. We vallen je niet aan. We bedoelen het goed, en we vinden het vervelend om weer iemand te zien die onherroepelijk de fout in gaat en zijn leven verneukt. Ik weet ook wel dat ik via een forum je niet kan stoppen heroine te gebruiken, maar toch moet ik het geprobeerd hebben.

Natuurlijk is elk gebruik risicovol, en van de mensen die hier posten zijn er ook genoeg die een verslaving hebben, of achter de rug hebben. Zie dat nu eens niet als hypokriet, maar als levenservaring waar jij van kan leren als je er naar luisterd. En er zit echt een verschil tussen de risicos van heroine en xtc hoor, dat kan ik je verzekeren zonder het ooit gebruikt te hebben. En zeker bij wekelijks gebruik :openmouth:

Berbatov

Bewuste gebruiker
Wacky zei:
Je hoeft je ook helemaal niet te verdedigen. We vallen je niet aan. We bedoelen het goed, en we vinden het vervelend om weer iemand te zien die onherroepelijk de fout in gaat en zijn leven verneukt. Ik weet ook wel dat ik via een forum je niet kan stoppen heroine te gebruiken, maar toch moet ik het geprobeerd hebben.

Natuurlijk is elk gebruik risicovol, en van de mensen die hier posten zijn er ook genoeg die een verslaving hebben, of achter de rug hebben. Zie dat nu eens niet als hypokriet, maar als levenservaring waar jij van kan leren als je er naar luisterd. En er zit echt een verschil tussen de risicos van heroine en xtc hoor, dat kan ik je verzekeren zonder het ooit gebruikt te hebben. En zeker bij wekelijks gebruik :openmouth:

Als je de conclusie trekt dat ik het niet aan kan en dat ik geen research heb gedaan vind ik dat een beetje voorbarig, sorry. Dat is anders dan waarschuwen. Dat is zomaar de herogebruiker als verslaafde bestempelen. Onjuist naar mijn mening. Ik heb ook een paar privéberichten gehad waarin ik werd gewezen op de verslavingsgevaren en dat waren erg open, uitgebreide en eerlijke berichten die ik ook serieus in mijn overweging mee heb genomen.
Dat doet me iets in tegenstelling tot al jullie voorbarige conclusies waar ik zelf ook al lang op zou ben gekomen en heb meegenomen in mijn besluit. Ik heb daar niks aan en het blijven herhalen zal niks aan de situatie veranderen. Ik kan namelijk zelf ook nadenken.

Wacky

Badass junkie
Ik noem niet elke herogebruiker direct een verslaafde, maar uit jou posts blijkt duidelijk dat je er niet heel erg hard over na hebt gedacht van te voren.
Ook heb je het over elke week (en soms al wel eens door de weeks zeg je) En ik heb wel gelezen over recreatieve heroine gebruikers, en die doen het echt niet elke week, not even close.

Ik probeerde je duidelijk te maken op welke manier je met drugs om kan gaan en hoe je er over na kan denken om het zo veilig mogelijk aan te pakken. Ik hoopte dat je daar iets van kan leren, en misschien alsnog daar goed over na kan denken. Maar zoals ik er dus ook bij schreef, dat is zowieso te laat, als je wekelijks gebruikt heeft de hero al veel invloed op je en zal je niet goed objectief je grenzen meer bij kunnen stellen. Een paar maanden helemaal stoppen en daarna bekijken hoe je het recreatief kan doen zou misschien wel kunnen. Je zegt dat ik keihard de fout in ga daar, want je hebt literatuur gelezen. Sja, dat is toch heel iets anders he ?(zoals je ook zelf al aangeeft)

De felle manier waarop je jezelf aangevallen voelt en je verdedigd zegt me eigenlijk ook wel iets over wat de hero nu al met je doet, maar daar zal ik niet dieper op ingaan.

Ik begrijp dat als ik berichten via pm stuur dat ze minder confronterend over komen, maar het is hier een forum, en ik post geen byzondere informatie die anderen niet mogen lezen toch ?

paddosofty

Experimenterende gebruiker
je denk dat je heel wat ben he. zo iritant dat somige hier zooo makelijk over praten.
denk je dat wij niet zo begonnen zijn zoals jij. en leuk dat jij zegt dat het meestal zielige mensen zijn die verslaaft zijn. beetje vreemd dat jij dat zeg terwijl je nu al doordeweeks ga gebruiken. ik heb dat maanden vol gehouden op een dag word je ziek wakker en ben je gewoon verslaaft net als alle andere verslaafden. hoop dat je een beetje nadenk en niet denk dat je god ben dat ben je namelijk niet.

Berbatov

Bewuste gebruiker
Wacky zei:
Ik noem niet elke herogebruiker direct een verslaafde, maar uit jou posts blijkt duidelijk dat je er niet heel erg hard over na hebt gedacht van te voren.
Ook heb je het over elke week (en soms al wel eens door de weeks zeg je) En ik heb wel gelezen over recreatieve heroine gebruikers, en die doen het echt niet elke week, not even close.

Ik probeerde je duidelijk te maken op welke manier je met drugs om kan gaan en hoe je er over na kan denken om het zo veilig mogelijk aan te pakken. Ik hoopte dat je daar iets van kan leren, en misschien alsnog daar goed over na kan denken. Maar zoals ik er dus ook bij schreef, dat is zowieso te laat, als je wekelijks gebruikt heeft de hero al veel invloed op je en zal je niet goed objectief je grenzen meer bij kunnen stellen. Een paar maanden helemaal stoppen en daarna bekijken hoe je het recreatief kan doen zou misschien wel kunnen. Je zegt dat ik keihard de fout in ga daar, want je hebt literatuur gelezen. Sja, dat is toch heel iets anders he ?(zoals je ook zelf al aangeeft)

De felle manier waarop je jezelf aangevallen voelt en je verdedigd zegt me eigenlijk ook wel iets over wat de hero nu al met je doet, maar daar zal ik niet dieper op ingaan.

Ik begrijp dat als ik berichten via pm stuur dat ze minder confronterend over komen, maar het is hier een forum, en ik post geen byzondere informatie die anderen niet mogen lezen toch ?

Dat is omdat je meerdere malen de suggestie wekt dat ik naïef ben en dat ik niet weet waar ik mee bezig ben. Die is pertinent onwaar en ik vraag je nogmaals niet met punten te komen die ik al lang heb overwogen.

Het is ook onjuist dat pm's minder confronterend overkomen, het tegendeel is waar. Die pm's zijn veel persoonlijker en geschreven door mensen die weten waar ze het over hebben. Dit wat jij doet is gewoon maar wat geschreeuw dat is er niks over gelezen zou hebben en naief ben.

Mijn hersenen werken nog steeds hetzelfde als voordat ik hero gebruikte. Ik ben verstandig genoeg om naar de termijn te kijken en op die manier beslissingen te maken met mijn verstand in plaats van met mijn gevoel.

Ik de romantische literatuur uit de jaren 20 van de vorige eeuw wordt een opiatenverslaving beschreven zoals hij nergens anders beschreven wordt. Ik weet dus wel degelijk waar ik over praat.

Ik ben god niet, maar ik ben wel iemand die weet wat hij wil. Ik vind het leven veel te mooi om het te laten vallen. Maar jij zal me wel beter kennen, jij hebt nu 3 berichten van mij gelezen en ik ken mezelf pas 21 jaar :rolleyes:

Ga me maar niet vertellen hoe ik het moet doen, want je berichten zijn gebaseerd op niks. Ik overschat mezelf ook absoluut niet. Ik heb in de afgelopen 7 jaar meer dingen meegemaakt dan de gemiddelde mens in heel zijn hele leven mee zal maken, en ben verstandig genoeg.
En ik heb ZEKER wel duidelijk nagedacht van tevoren.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Ik heb wel wat vraagjes:

Werk je full time ?
Heb je een beroeps opleiding gedaan ?
Ben je op dit moment en de laatste maanden gelukkig met jezelf ?
Heb je de laatste maanden ernstige problemen voor je kiezen gehad ?
Heb je broers zussen of familie die verslaafd zijn aan de heroine ?
Ben je ooit verslaafd geweest aan een andere psychoactieve stof ?

Ik ken 1 iemand die 1 x per jaar hero spuit.
Hij gaat daar goed mee om.

Tot nu toe , succes ouwe met je nieuwe hobbie ik hoop dat je me kan antwoorden op mn simpele vragen.

Kus van Bonnie

Berbatov zei:
Ik gebruik het nu 1 keer in de week, en ik merk niet echt een enorme drang of zo, maar ik merk wel dat ik elke dag enorm naar het weekend uit kijk. Het is tenslotte wel extreem fijn. Ik denk en hoop dat ik dit wel vol hou, al smokkel ik soms wel doordeweeks al af en toe.

J0rrit

Badass junkie
Die zin: " Maar ik gebruik het nu al wel eens door de week ' zegt toch al genoeg? Zie je dat zelf niet. Het gaat van meer naar nog meer naar nog meer, en dan ben je hooked. Ik zeg niet dat jij per se hooked raakt hoor, nee echt niet. Maar ik denk dat 3/4 van de heroineverslaafden zo is begonnen als jij, en dan toch af en toe door de week, achja dat kan wel voor een keertje. Voor je het weet bevindt je je in een neerwaartse spiraal. Maar als jij denkt dat het je lukt, waarom niet?! Is zeer knap van je als je dat wel lukt, in tegen stelling tot velen anderen die je voor zijn gegaan. Maar wij hebben het in ieder geval geprobeerd, mocht je toch zo eindigen als de rest.

Elohtibbar

Badass junkie
Goed geschreven, kan me naar aanleiding van jouw report aardig voorstellen hoe morfine of heroine moet voelen.

Ik zal ten eerste even aangeven dat ik je inderdaad niet ken, en dat ik absoluut geen conclusies over jou, je intellect of de sterkte van je persoonlijkheid trek. Als jij zegt dat je geestelijk niet verslaafd zult raken omdat je teveel van het leven houdt, geloof ik dat. Een sociaal vangnet hebben doet ook wonderen om uit de buurt van een verslaving te blijven.

Maar wat er echter vaak 'insluipt' bij heroine, en ik gebruik met opzet het woord insluipen omdat je het pas merkt als het te laat is, is een lichamelijke verslaving. De enige manier waarop je heroine recreatief kunt gebruiken, en je dus niet lichamelijk verslaafd zult raken, is om het sporadisch te gebruiken. Er zijn zeker mensen die heroine recreatief kunnen gebruiken, en het zou goed kunnen dat jij daar één van bent. Maar ik raad je sterk aan om proberen om een paar weken te stoppen. Lukt dit zonder moeite, dan weet je voor jezelf dat je met die frequentie niet lichamelijk verslaafd zult raken. De kans is echter vrij groot dat je met die frequentie na verloop van tijd toch iets gaat merken. Ik denk niet dat je heroine vaker dan een keer per maand moet gebruiken, wil je niet afhankelijk worden.

Geestelijke verslaving kun je misschien vermijden als je een rotsvaste persoonlijkheid hebt, maar lichamelijke verslaving niet.
Dit is geen aanval op jou, het is alleen een goedbedoeld advies. Je moet zelf weten wat je ermee doet. Ik trek geen conclusies over of je nu al verslaafd bent of niet, dat zul je voor jezelf uit moeten vogelen.
En, om nogmaals een goede quote te gebruiken die dikwijls op het heroineforum wordt gebruikt:

Atropa schreef:

Heroine valt niet op, het is het rustige jongetje in de klas, vaak in gezeldschap van mede middelen die duidelijk boven het maaienveld uitsteken en gevoelsmatig veel sterker de overhand hebben.

En na verloop van tijd, als de moeheid optreed en het wilde leven zich wat begint in te dammen, is de klas leeg en hebben de amfetamines, de joints, de biertjes, de coke en pillen plaatsgemaakt om het huisje, het werkleven en een relatie ruimte te geven.

En dan blijkt dat stille jongetje hèèl veel noten op zijn zang te hebben, hij klemt zijn benen en armen om z'n tafel en stoel en wil de klas niet verlaten. Het is een driftkop, eentje die niet met zich laat sollen en weet hoe van zijn meester een onderdaan te maken. Hij blijkt alle sleutels in een afsluitbaar kasje te hebben achter slot en grendel en begint angstvallig te commanderen en laat z'n onderdaan kennismaken met een nog nooit eerder gevoelde onbalans en zwakte in lichaam en geest. Het jongetje pakt de aanwijzer van het bord en geeft opdrachten en steekt er tevens mee. De deur van het klaslokaal zit inmiddels op slot en op het schoolplein is zelfs niemand meer te zien....

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Nu gebruik je om te ontspannen en je lekker te voelen, of in feite niets te voelen.

Als je zo door gaat met elke week een klein beetje en af en toe eens door de week, dan begint het met ook een keer op donderdag, in plaats van alleen woensdag, en het weekend.

Na 3 maanden zo gebruiken, begin je je naar te voelen, en als je dan een klein beetje pakt, voel je je "normaal" Je begint dingen te verwaarlozen, je belt vrienden niet meer op, je vergeet verjaardagen, omdat je het goede gevoel in een papiertje hebt gevouwen.

Op dit punt, kan je nog stoppen, doe dat ook, doe dat nu. Over 6 maanden is je lichaam er aan gewend, en gebruik je alleen nog maar om de probleempjes te vergeten die je in die tijd opbouwt.

Hoe langer je gebruikt, hoe moeilijker het is om dingen te horen dat je verkeerd bezig bent.

Stop er nu mee. je kan nog veranderen. Ga fitness doen, ga naar de sauna zweet alle shit uit je lichaam, meld je een week ziek, geef je pasjes aan familie, lever al je contant geld in, en vraag iemand anders of die eten voor je koopt.

Je voelt je grieperig, maar dat gaat over, de griep gaat weg. Je leven komt weer terug.

deze hielp mij er doorheen.

Chris Pontius

Badass junkie
@Berbatov

volgens mij zie je de posts van Wacky verkeerd.
Hij probeert je gewoon te waarschuwen, ik zie geen enkele vorm van aanval terug in zijn posts.
En juist omdat hij jou niet goed kent zal hij je hier voor waarschuwen want hij kan niet inschatten hoe jij er mee om kan gaan. Daarom blijft het een waarschuwing (preventief ).

Maar die laatste post bij je eerste bericht deed mij ook ff slikken hoor, het begint altijd bij smokkelen, bij elke verslaving. Want als je een keer tegen je zelf heb gelogen, wat maakt het die andere keer dan nog uit ?

Test het om de zoveel tijd eens uit zou ik zeggen, neem eens 3 maanden niets om te kijken hoe je hier op reageert.

iig veel succes en plezier in je leven, laat het alleen niet verneuken door het bruin :wink:

PS
tis allemaal goed bedoeld hier he.

Berbatov

Bewuste gebruiker
lysergine25 zei:
Ik heb wel wat vraagjes:

Werk je full time ?
Heb je een beroeps opleiding gedaan ?
Ben je op dit moment en de laatste maanden gelukkig met jezelf ?
Heb je de laatste maanden ernstige problemen voor je kiezen gehad ?
Heb je broers zussen of familie die verslaafd zijn aan de heroine ?
Ben je ooit verslaafd geweest aan een andere psychoactieve stof ?

Ik ken 1 iemand die 1 x per jaar hero spuit.
Hij gaat daar goed mee om.

Tot nu toe , succes ouwe met je nieuwe hobbie ik hoop dat je me kan antwoorden op mn simpele vragen.

Kus van Bonnie

Berbatov zei:
Ik gebruik het nu 1 keer in de week, en ik merk niet echt een enorme drang of zo, maar ik merk wel dat ik elke dag enorm naar het weekend uit kijk. Het is tenslotte wel extreem fijn. Ik denk en hoop dat ik dit wel vol hou, al smokkel ik soms wel doordeweeks al af en toe.

Ik ben nu bezig op het volwassenenonderwijs om mijn VWO af te maken wat door persoonlijke problemen niet kon (vanaf mijn veertiende waren mijn ouders zware alcoholisten en stond er in principe alleen voor, gelukkig zorgden de ouders van mijn beste vriend nog een beetje voor me en kreeg ik de kleren van zijn broer die hij niet meer paste en kon ik er altijd langs komen als ik een probleem had. Op mijn vijftiende deed mijn vader een zelfmoordpoging voor mijn neus, ik werd toen weggeplaatst naar zo'n zorgteam waar ik gek van werd, op mijn zeventiende heb ik een eigen sociale woning gekregen). Ik doe naast die vwo opleiding ook nog als baantje designen van websites samen met een vriend van me voor zijn bedrijfje. Nu ben ik eigenlijk voor het eerst sinds mijn veertiende gelukkig, heb hele lieve vrienden en sta er niet meer alleen voor.
Ik heb ik mijn slechte periode een amfetamineverslaving gekend, maar toen kon niks me eigenlijk schelen, nu wel. Ik ben daar overigens ook direct mee gestopt toen ik er nare gevolgen van ondervond. De laatste maanden gaat het zeer goed met me. Ik voel me voor het eerst sinds lange tijd niet eenzaam, niet alleen.

Dit waar ik zo hard voor heb gewerkt wil ik niet verpesten en daarom gebruik ik ook hero zo lang het me bevalt. Ik ben daar heel sterk in, en jullie kunnen dit subjectieve praat beinvloed door de heroïne vinden, maar dat is onjuist. Vind het eigenlijk raar dat jullie hier op een drugsforum zo typisch zijn. Had dat juist hier niet verwacht.

Dat moralistisch gepraat van mensen als jullie die ik niet ken en me dus niks doen en met punten komen die ik zelf ook kan bedenken vind ik hinderlijk. Het was niet mijn bedoeling toen ik dit onderwerp plaatste. De bedoeling was om mijn impressie van het effect weer te geven. Ik zou jullie willen vragen om daar weer op in te gaan en niet op mijn persoonlijke situatie want daar heb ik niks aan. Ik ken jullie niet en het interesseert me echt niks wat jullie denken of waarschuwen, bovendien kennen jullie mij ook niet en kunnen jullie niet oordelen.

Alvast bedankt.

Peace.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Soms kan je zulke reacties verwachten. Nobody's perfect :wink:

(Dit is geen advies, maar de keiharde waarheid, loop daar ook niet van weg...)

De effecten van heroine veranderen, als je te regelmatig gaat gebruiken, dan is het lekkere gevoel weg, je hebt dan heroine nodig om je niet slecht te voelen. De rush gaat weg, je hebt dan alleen nog het gevoel over die je gedachten verandert. Als je je slecht gaat voelen door de week, dan word het tijd om te stoppen, je lichaam is dan afhankelijk aan het worden. Hoe sterk en stabiel je geest ook is, hoe assertief je ook bent. En hoe goed je ook voor de medemens bent, en hoe lief je ook bent voor je naasten. Je lichaam kan dan niet zonder.

good luck!

leef je leven zoals je het zelf wilt.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Je leert de heroine haar kracht , charmes, en hoogtepunten nooit kennen als je het chineest.
Koop een set spuiten een paar gram spatzuivere heroine en een fles morfine en ga dan maar is echt experimenteren met de opiaten.

Inhoudelijk ga ik niet in op heroine reports, ik weet namelijk allang dat het veel meer is dan alleen maar een warme gloed.

Succes met je nieuwe hobby.

Bonnie

J0rrit

Badass junkie
Inderdaad, als je het niet wilt aannemen dan kom je er toch lekker zelf achter, interesseert ons ook geen zak. Bekijk het je dan toch :wink:

Wacky

Badass junkie
Berbatov zei:
en jullie kunnen dit subjectieve praat beinvloed door de heroïne vinden, maar dat is onjuist. Vind het eigenlijk raar dat jullie hier op een drugsforum zo typisch zijn. Had dat juist hier niet verwacht.

Dat zou juist een belletje moeten doen rinkelen.

Drientje

DF-koning
Zijn hele verhaal doet bij mij een belletje rinkelen. Erg kan ik het niet vinden. Darwin heeft nog altijd gelijk.

Mike

Bewuste gebruiker
Natuurlijk is het hypocriet dat de ene drugsgebruiker de andere bekritiseert. Maar bij jouw verhaaltje krijg ik iets van WTF?

Ik garandeer je dat als je zo doorgaat met alles te bagatelliseren, je over een maand of drie op de brug staat en je je in je poepertje laat neuken om centjes te verdienen voor je heroine verslaving.

Ik zie ook dat je nu al begint met alle waarschuwingen in de wind te slaan. Heeft dus geen enkele zin meer.

Rest in peace...

Berbatov

Bewuste gebruiker
Ik heb mezelf nu echt enkel en alleen weekendgebruik voorgenomen. Dat gaat me makkelijk lukken. Doe nu 2 dagen zonder. Geen verslaving dus.

TrippyShit

Badass junkie
Duidelijkste verhaal wat ik gelezen heb. Het effect spreekt me aan, maar ik wil het niet leren kennen. Mij te groot risico. Ik weet gewoon dat ik er verslaafd aan ga raken na een tijd, heeel langzaamaan. Wel duidelijk en goed verhaal. En dat iedereen zeurt dat je verslaafd gaat worden.. Waar maken jullie je druk om? Hij vraagt toch niet om advies of zegt niks stoms ofzo? Als het fout gaat hebben jullie er geen last van..

Ich bin essen.. ou revoir :rock:

Berbatov

Bewuste gebruiker
TrippyShit zei:
Duidelijkste verhaal wat ik gelezen heb. Het effect spreekt me aan, maar ik wil het niet leren kennen. Mij te groot risico. Ik weet gewoon dat ik er verslaafd aan ga raken na een tijd, heeel langzaamaan. Wel duidelijk en goed verhaal. En dat iedereen zeurt dat je verslaafd gaat worden.. Waar maken jullie je druk om? Hij vraagt toch niet om advies of zegt niks stoms ofzo? Als het fout gaat hebben jullie er geen last van..

Ich bin essen.. ou revoir :rock:

Hij heeft gelijk.
Precies wat ik bedoel.

JUNGLIST

Experimenterende gebruiker
hey man je gaat echt verslaafd worden iedereen die op je bitcht in dit topic heeft gelijk

Bovenaan