Mogenlijk verbod op Paddo's

BillyBilo

Badass junkie
ja een kracht die fuck all betekent in de ogen van een politicus, anders leefden we in rozen geur en maneschijn, het kost maar een miljard dollar om een perfect werkend middel tegen aids te vinden, en denk je dat er geen miljard mensen die voor stemmen? het betekent allemaal schijt, democratie is fuck all, het politieke systeem van de wereld zit gewoon kut in elkaar, en 100 keer demonstreren helpt je nog geen fuck.

ik kom misschien bot over maar dat is totaal niet mijn bedoeling hoor, ik vind het natuurlijk ook hoogst deprimerend.

Pandemonium

Experimenterende gebruiker
BillyBilo zei:
Pandemonium zei:
BillyBilo zei:
fs180 zei:
iemand trouwens nog zin om mee te doen aan een demonstratie, niets doen geeft de politiek alleen meer macht :smilingimp:

demonstreren dan, misschien dat je ze dan aan het lachen maakt ook nog

We moeten gehoord worden.

Ik zat zelf ook al te denken aan een demonstratie.

Of wou jij alles gewoon over je kant laten gaan?

Niet geschoten is altijd mis. Iets proberen te doen aan een situatie die er hopeloos uit ziet is toch altijd nog beter dan thuis zitten kniezen.

Het interessert me geen ene ruk of de politiek in de eerste instantie luistert. Als we maar hard genoeg schreeuwen horen ze ons wel.

Vergeet een ding niet. De macht ligt áltijd bij het volk. Als de wil maar sterk genoeg is. En ik moet zeggen dat ik tot dusver nog geen een reactie heb gehoord, en dat kan ook aan mij liggen, van iemand die wel wil dat het verboden word naar aanleiding van deze gebeurtenis. Zelfs mensen die zelf geen paddo's hebben gebruikt, of willen gebruiken vinden het maar onzinnig.

je kan er weinig tegen doen, iedereen weet wel dat er een partij is die het niet met het verbod eens is, maar je blijft altijd die partij.

JewCookie

Wijs gebruiker
Pandemonium zei:
BillyBilo zei:
fs180 zei:
iemand trouwens nog zin om mee te doen aan een demonstratie, niets doen geeft de politiek alleen meer macht :smilingimp:

demonstreren dan, misschien dat je ze dan aan het lachen maakt ook nog

We moeten gehoord worden.

Ik zat zelf ook al te denken aan een demonstratie.

Of wou jij alles gewoon over je kant laten gaan?

Je moet wel met een hele grote demonstratie komen wil het ook maar enig effect hebben.

Denk dat je meer kans maakt als je de publiciteit zoekt in bijvoorbeeld kranten o.i.d.. Door middel van het versprijden van goed onderbouwde uiteenzettingen waarom het niet tussen de hard-drugs thuis hoort bereik je niet alleen meer binnen de politiek maar op deze manier zal het aantal tegenstanders van deze nieuwe wet ook groeien. Een demonstratie waarvan de helft bestaat uit ingevallen harses en andere mensen waar het niet-gebruikende deel van de bevolking het al niet zo hoog mee heeft bereik je waarschijnlijk minder steun van bevolking en overheid..
De meeste kranten hebben wel een pagina voor ingezonden brieven etc over een meningsvormend actueel onderwerp. De laatste tijd lijkt het wel een anti-Wilders pagina geworden, pro-paddo pagina klinkt beter in de oren!

:wave:

jaja

Bewuste gebruiker
Om verdere regulatie van de overheid te voorkomen mogen ze van mij alles verbieden.

Heroïne en cocaïne bv zijn ook illegaal, maar je kunt ze op iedere hoek van de straat verkrijgen; en zolang 't allemaal niet uit de hand loopt, bemoeit niemand zich ermee.

Spirit Quest

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik vind een demonstratie wel een goed plan. Al is het maar omdat ik dan voor mezelf kan zeggen dat ik een verschil maak (ja ik ben naïef). Daarnaast is een demonstratie met alle trippers zoweiso een gebeurtenis op zich. Zou het best leuk vinden om met een grote massa aan "lang harig werkschuw tuig" door Amsterdam te trekken en dan massaal in het vondel park met een paar paddestoeltjes te crashen. Is best een effectief statement :P

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
Spirit Quest zei:
Ik vind een demonstratie wel een goed plan. Al is het maar omdat ik dan voor mezelf kan zeggen dat ik een verschil maak (ja ik ben naïef). Daarnaast is een demonstratie met alle trippers zoweiso een gebeurtenis op zich. Zou het best leuk vinden om met een grote massa aan "lang harig werkschuw tuig" door Amsterdam te trekken en dan massaal in het vondel park met een paar paddestoeltjes te crashen. Is best een effectief statement :P

En dan allemaal demonstratief met paddo's op langs bruggen lopen en vooral niet springen :beer:

fs180

Belezen gebruiker
okay, als iedereen die wel mee willen demonstreren zich ergens melden zeg maar :P of een apart topic hierzo, of op Fok, bij uvt staan een topic over de petitie, want dan kunnen we gaan schatten hoeveel mensen en komen
want het is van groot belang dat er een grote opkomst is, alleen alles moet georganiseerd worden, niet 1 grote chaos ofzo, dan krijgen we nooit ons gelijk :rolleyes:

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
fs180 zei:
okay, als iedereen die wel mee willen demonstreren zich ergens melden zeg maar :P of een apart topic hierzo, of op Fok, bij uvt staan een topic over de petitie, want dan kunnen we gaan schatten hoeveel mensen en komen
want het is van groot belang dat er een grote opkomst is, alleen alles moet georganiseerd worden, niet 1 grote chaos ofzo, dan krijgen we nooit ons gelijk :rolleyes:

Ik denk niet dat veel mensen zouden komen, een aantal fanatiekelingen misschien, maar het merendeel zal zoiets hebben als 'geen zin, haalt toch niets uit'. En daar ben ik het mee eens, een demonstratie van 200 man (meer schat ik echt niet) zal niemand wat interesseren.

Teken die petitie nou maar en wacht het onderzoek af, ik ben er in ieder geval wel positief over.

azgaza

Badass junkie
Als alles fout drijgt te gaan doe ik wel mee aan een demonstratie; maar weinig mensen halen niet zo veel uit helaas, velen zullen het de moeite niet waard vinden.
Ik heb mijn hoop nog op een onderzoek uit 2000 dat zei dat paddo's ongevaarlijk bleken. Hopelijk zien ze dat weer in.

fs180

Belezen gebruiker
op de 17 miljoen die nederland er telt stelt dat dus juist niets voor..
en wanneer dat onderzoek komt, dan moet het nog steeds een betrouwbare zijn die opnieuw aantoont dat paddos niet giftig zijn, dat onderzoek is er al! waarom moet er een nieuwe komen?! misschien omdat ze dingen zoals gevaar bij mensen met een stoornis mee willen rekenen en er dan dus een andere uitslag komt die negatief is voor ons.. als de uitslag hetzelfde zou zijn zou er nooit een nieuw onderzoek nodig zijn :rolleyes:
plus dat wanneer de beslissing genomen wordt dat het verboden wordt, dan kan het al te laat zijn om een demonstrati ete beginnen omdat ze dat er egen aandacht meer aan geven :wink:

azgaza

Badass junkie
We hebben dus geen kans he. Nu had ik dus het idee, volgensmij was dat franse mens van het nemo afgesprongen, om daar massaal met héél veel mensen boven op paddo's te gaan doen en gewoon NIET te springen. Zodat ze zien dat het wel degelijk een hele grote uitzondering was.
Maar als een malloot dan toch springt hebben we wel heel veel pech, hahaha.

fs180

Belezen gebruiker
azgaza zei:
We hebben dus geen kans he. Nu had ik dus het idee, volgensmij was dat franse mens van het nemo afgesprongen, om daar massaal met héél veel mensen boven op paddo's te gaan doen en gewoon NIET te springen. Zodat ze zien dat het wel degelijk een hele grote uitzondering was.
Maar als een malloot dan toch springt hebben we wel heel veel pech, hahaha.
das wel een idee ja, alleen moeten we denk niet onder invloed zijn opzich, want dat zouden ze tegen ons kunnen gebruikn, als imago, stel junks, maar het idee is zonder meer goed, want als het goed is kan je zonder te betalen meteen al de lift pakken naar boven :mrgreen:

Doerak

Bewuste gebruiker
Ik dacht in eerste instantie: het is een slechte zaak dat dit uberhaubt ter discussie wordt gesteld in de Tweede Kamer. Nederland loopt immers voorop wat betreft de legalisering van soft- en smartdrugs en het zou doodzonde zijn om hier verandering in te brengen. Daarom zal het er ook niet van komen...

Echter... Dit las ik vandaag in Het Parool:

Het Parool zei:
VVD: snel verbod van paddo's

Van onze politieke redactie

DEN HAAG - De VVD wil haast maken met het verbieden van paddo's. Het CDA pleit ervoorhet verdovende middel qat, vooral populair onder Somaliërs, op de lijst van verdovende middelen te zetten.

De VVD greep vanochtend een debat in de Tweede Kamer over de Opiumwet aan om het onderwerp opnieuw onder de aandacht te brengen. Verse paddestoelen met hallucinerende werking mogen verkocht worden. Gedroogde paddestoelen zijn verboden.

De Kamer sprak over een wetswijziging waardoor burgemeesters de mogelijkheid krijgen om drugspanden sneller aan te pakken. Het verkopen van drugs is dan voldoende om de drugspanden te sluiten. Nu moeten gemeenten nog aantonen dat de openbare orde verstoord wordt.

In de Kamer veroorzaakte dat een discussiehoever dat voorstel reikt. D66 ziet er een bedreiging in voor bijvoorbeeld houseparty's waar drugs worden gebruikt.

VVD en CDA vinden dat de politie en gemeenten moeten weten of paddo's en qat onder de drugs vallen die niet meer vanuit woningen mogen worden verkocht.

Teeven is niet onder de indruk van de argumenten van de tegenstanders van een verbod.''Alle drugsfanaten komen in het geweer. Je kan de wapenhandel ook reguleren. Dan is daar ook toezicht op. Dat argument is waardeloos.'' Dat het Trimbos Instituut zich ook tegen een verbod keert, verbaast hem niet. ''De drugslobby vindt het prima.''

D66-Kamerlid Boris van der Ham vindt dat Teeven overhaast reageert. Van der Ham wil het onderzoek dat minister Ab Klink van Volksgezondheid heeft aangekondigd afwachten. ''Het is contraproductief om het snel in het illegale circuit te duwen.''

Het CDA keerde zich vanmorgen tegen growshops en beurzen waarop middelen voor de teelt van cannabis worden verkocht.
Het lijkt erop dat het goed mogelijk is dat paddo's toch verboden gaan worden, ondanks mijn whishful thinking :angry:

BillyBilo

Badass junkie
Doerak zei:
Ik dacht in eerste instantie: het is een slechte zaak dat dit uberhaubt ter discussie wordt gesteld in de Tweede Kamer. Nederland loopt immers voorop wat betreft de legalisering van soft- en smartdrugs en het zou doodzonde zijn om hier verandering in te brengen. Daarom zal het er ook niet van komen...

Echter... Dit las ik vandaag in Het Parool:

Het Parool zei:
VVD: snel verbod van paddo's

Van onze politieke redactie

DEN HAAG - De VVD wil haast maken met het verbieden van paddo's. Het CDA pleit ervoorhet verdovende middel qat, vooral populair onder Somaliërs, op de lijst van verdovende middelen te zetten.

De VVD greep vanochtend een debat in de Tweede Kamer over de Opiumwet aan om het onderwerp opnieuw onder de aandacht te brengen. Verse paddestoelen met hallucinerende werking mogen verkocht worden. Gedroogde paddestoelen zijn verboden.

De Kamer sprak over een wetswijziging waardoor burgemeesters de mogelijkheid krijgen om drugspanden sneller aan te pakken. Het verkopen van drugs is dan voldoende om de drugspanden te sluiten. Nu moeten gemeenten nog aantonen dat de openbare orde verstoord wordt.

In de Kamer veroorzaakte dat een discussiehoever dat voorstel reikt. D66 ziet er een bedreiging in voor bijvoorbeeld houseparty's waar drugs worden gebruikt.

VVD en CDA vinden dat de politie en gemeenten moeten weten of paddo's en qat onder de drugs vallen die niet meer vanuit woningen mogen worden verkocht.

Teeven is niet onder de indruk van de argumenten van de tegenstanders van een verbod.''Alle drugsfanaten komen in het geweer. Je kan de wapenhandel ook reguleren. Dan is daar ook toezicht op. Dat argument is waardeloos.'' Dat het Trimbos Instituut zich ook tegen een verbod keert, verbaast hem niet. ''De drugslobby vindt het prima.''

D66-Kamerlid Boris van der Ham vindt dat Teeven overhaast reageert. Van der Ham wil het onderzoek dat minister Ab Klink van Volksgezondheid heeft aangekondigd afwachten. ''Het is contraproductief om het snel in het illegale circuit te duwen.''

Het CDA keerde zich vanmorgen tegen growshops en beurzen waarop middelen voor de teelt van cannabis worden verkocht.
Het lijkt erop dat het goed mogelijk is dat paddo's toch verboden gaan worden, ondanks mijn whishful thinking :angry:

Die lui zijn echt totaal aan het flippen, stelletje coke snuivers.

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
ach ze zullen toch altijd wel te koop zijn, desnoods via het illegale circuit, maar dan zul je steeds verschillende sterktes hebben en soms misschien zelfs rotzooi krijgen :cry:

Doerak

Bewuste gebruiker
Ik kan iedereen die zin heeft om 'onwetenden' uit te lachen, aanraden een bezoekje te brengen aan het subforum van Stand.nl dat is ingesteld om te discussieren over dit onderwerp:

http://forums.ncrv.nl/stand/viewforum.php?sid=&f=1360

De mensen daar zijn over het algemeen zo belachelijk dom :grin: De drogredenen vliegen je gewoon om de oren. Een kleine compilatie:

The Best of Stand.nl zei:
Het is nu toch wel duidelijk dat paddo's gevaarlijk zijn. Weg met die rommel. Alle gevaarlijke drugs verbieden. Of ijn drugs niet per definitie gewoon gevaarlijk?

Wanneer worden we eens wakker al die drugs moeten in de ban.
Ik moet opdr5aaien voor mensen die willens en wetens zichzelf in gevaar brengen.
We moeten ook af van zo zielig te doen over drugskoeriers die in het buitenland in de gevangenis belanden, gewoon daar hun straf laten uitzitten, ze weten wat hun te wachten staat als ze zulke stomme dingen doen!

Welk normaal productief mens heeft er nu iets aan paddo's?

Kortom : mij is niets positiefs bekend over drugsgebruik dus kappen met al die handel!!

Eindelijk worden de paddo's aangepakt. Hopelijk zijn dit geen holle woorden van Dhr Teeven.
Al dat gezeur over tabak en alcohol zijn afleidingsmanoeuvres om maar niet onder ogen te hoeven zien welke acute gevaren van deze hallicunerende middelen uitgaan. Het is rotzooi en we dienen onze jeugd ertegen te beschermen.
Nederland is geen narcoland en we moeten dit ook niet willen worden.
De beste man die verantwoordelijk is voor deze laatste quote stelt vervolgens de volgende vraag aan een paddo gebruiker:

Capricornus zei:
Maar wat zijn nou die inzichten ? Welke zijn die grotere verbanden ? Welke deuren worden er geopend die anders gesloten zouden blijven ?

Je maakt de mensen nogal nieuwsgierig met al die inzichten, die grotere verbanden en die deuren die opengaan. Een collega van jou hier op dit forum spreekt zelfs van "vaardigheden" die men zou opdoen door het consumeren van deze paddo's .... maar ik denk dat ik maar niet vraag te vertellen welke vaardigheden dat dan wel mogen zijn.

Al die prachtige paradijzen die door drugs of roesmiddelen, welke roesmiddelen dan ook, beloofd worden, zijn valse paradijzen ....
Hij heeft dus geen flauw idee waar hij het nou eigenlijk in GODES naam over heeft. Wat een nare, nare vent.

Bovendien erger ik me aan het feit dat paddo's worden samengetrokken met hard drugs als cocaine en heroine. De mensen die dat soort domme vergelijkingen trekken zijn zo achterlijk.

azgaza

Badass junkie
zommes zei:
Ze doen gewoon even alsof om die Fransen wat rustig te houden.

Christenunie iniedergeval niet, die zijn gek en willen ons dood hebben, om het maar even in hele veel te simpele taal te stellen. Ze zullen door gaan tot alles wat mij lief is illegaal en verboden is, ze willen zelfs cencuur op kunst, ze zijn gek! Echt gek!

-spaceman-

Badass junkie
azgaza zei:
zommes zei:

Christenunie iniedergeval niet, die zijn gek en willen ons dood hebben, om het maar even in hele veel te simpele taal te stellen. Ze zullen door gaan tot alles wat mij lief is illegaal en verboden is, ze willen zelfs cencuur op kunst, ze zijn gek! Echt gek!

zoo als dat gebeurd verheug ik mij op een nederlandse revolutie!!!!

viva la revulotion!!!!!!!!!!!

Doerak

Bewuste gebruiker
-spaceman- zei:
azgaza zei:
zommes zei:

zoo als dat gebeurd verheug ik mij op een nederlandse revolutie!!!!

viva la revulotion!!!!!!!!!!!
En dan zetten we onze religieuze radicalistische vrienden op een eiland á la Alcatraz.

Viva la revolution! :wave:

pasquali

Bewuste gebruiker
Ik erger me er zowiezo aan dat ze paddo s genoemd worden.... :rolleyes:

Ik ga iig demonstreren als ze toch verbod willen doorvoeren , wie met mij?!

grtz

Doerak

Bewuste gebruiker
pasquali zei:
Ik erger me er zowiezo aan dat ze paddo s genoemd worden.... :rolleyes:

Ik ga iig demonstreren als ze toch verbod willen doorvoeren , wie met mij?!

grtz
Ik. 100% zeker. Ik zit sowieso al sterk te denken aan een schriftelijke demonstratie.

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
wat me ook opvalt is dat het meisje op schoolreis was, maar ik lees nergens iets over leerkrachten of begeleiding. Welk volkomen idioot school instituut laat een 17 jarig franssprekend meisje alleen in drug capital of the world? Iedereen weet dat als je 10 minuten in amsterdam bent al 20x benadert bent of je hard-drugs wil kopen. Waar was de begeleiding bij dit minderjarig meisje ???

Pandemonium

Experimenterende gebruiker
Psycho_Chrono zei:
wat me ook opvalt is dat het meisje op schoolreis was, maar ik lees nergens iets over leerkrachten of begeleiding. Welk volkomen idioot school instituut laat een 17 jarig franssprekend meisje alleen in drug capital of the world? Iedereen weet dat als je 10 minuten in amsterdam bent al 20x benadert bent of je hard-drugs wil kopen. Waar was de begeleiding bij dit minderjarig meisje ???

Ja, nu je het zegt. Daar heb ik eigenlijk niet eens aan gedacht.

Satre zou zich omdraaien in zijn graf. De betrokken mensen zijn allemaal bloemkolen. Jouw daden zijn jouw verantwoordelijkheden. Wettelijk gezien waren de begeleiders verantwoordelijk maar daarover word niet gesproken. De vinger word altijd naar iemand anders gewezen.

zommes

Badass junkie
Het is inderdaad ontzettend krom en voorbeeldig aan de Franse mentaliteit. Eindeloos kankeren op Nederland en zijn verschrikkelijke drugsbeleid (terwijl de problematiek daar niet minder is), maar wel een groep jonge scholiertjes loslaten in Amsterdam om paddo's te gaan vreten.

pasquali

Bewuste gebruiker
Op zich kan de regering niet zomaar iets aan de wet veranderen en is een wetswijziging ook niet echt haalbaar.

Doerak

Bewuste gebruiker
pasquali zei:
Op zich kan de regering niet zomaar iets aan de wet veranderen en is een wetswijziging ook niet echt haalbaar.
Uhh...? Niet zomaar, nee. Maar er lijkt op het moment een kamermeerderheid voor het verbod op paddo's te zijn...? Natuurlijk kan dat verbod er dan wel komen. Hoe denk je anders dat wetsvoorstellen worden verzilverd?

pasquali

Bewuste gebruiker
Nou laten we eerst afwachten wat de medische tests zeggen e.d. want paddestoelen zijn echt niet gevaarlijk voor de volksgezondheid...mensen wel!!

Ik pleit dan gelijk voor een verbod op tabak en alcohol! :wink:
Lastig aangezien ik rook en best van een witbiertje houd op een dag als deze! :(

pasquali

Bewuste gebruiker
Nou laten we eerst afwachten wat de medische tests zeggen e.d. want paddestoelen zijn echt niet gevaarlijk voor de volksgezondheid...mensen wel!!

Ik pleit dan gelijk voor een verbod op tabak en alcohol! :wink:
Lastig aangezien ik rook en best van een witbiertje houd op een dag als deze! :(

Bovenaan