Moe/suf door Methylfenidaat

Muk

Newbie
Goedeavond,

Sinds een aantal weken heb ik methylfenidaat voorgeschreven gekregen voor adhd. Ik heb nu een langwerkende (20mg) die ik dagelijks neem, maar ik heb het idee dat ik er slaperig suf en neerslachtig van word. Bij een lagere dosering ging het wel goed, maar met onvoldoende effect.

Komt dit vaker voor? Gaat het over als ik door ga, of kan ik beter stoppen? Als het echt niet meer ging mocht ik stoppen, maar ik wil niet te vroeg opgeven.

Heeft iemand anders hier ook ervaring mee?

MR_CHIP

Badass junkie
tuurlijk kan dat
sommige mensen worden rustig/moe van xtc/mdma door de hoeveelheid serotonine die in de maag vrijkomt

het hoort erbij
ritalin = methylfenidaat blokkeert de heropname van sero/dopa
dexamfetamine/lisdexamfetamine bevordert de afgifte van ook dopa/sero

Cokekoning

Experimenterende gebruiker
Ik heb ook adhd en ben nu 22 van me 11de tot me 18de pakte ik risperdal en equazym dus ik snap wat je bedoeld. En nee het gaat binnen 2 weken over dan wordt je er niet meer zo moe van maar ik zou zelf niet spelen met minder en meer te nemen dan wat je psychiater zegt gewoon 2 weken doorbijten en dan merk je wel dat je van de dosis niet meer moe/suf wordt je lichaam moet er gewoon aan worden is zelfde met drugs je begint het minder en minder te voelen maar dat wilt niet zeggen dat je na 2 weken je medicatie slechter werkt dan vandaag

• Like
Waarderingen: Muk

Cokekoning

tuurlijk kan dat
sommige mensen worden rustig/moe van xtc/mdma door de hoeveelheid serotonine die in de maag vrijkomt

het hoort erbij
ritalin = methylfenidaat blokkeert de heropname van sero/dopa
dexamfetamine/lisdexamfetamine bevordert de afgifte van ook dopa/sero
Dat zegt google ja maar Google bestaat tegenwoordig om mensen paranoia te maken zoals het nieuws wilt je ook mindfucken. Muk en gy worden moe van ritalin en ik werd er juist actief door. Niks slecht mee bedoeld maar je zit hier op een drugsforum Google gebruikt niks wij wel 💯

MR_CHIP

Badass junkie
Dat zegt google ja maar Google bestaat tegenwoordig om mensen paranoia te maken zoals het nieuws wilt je ook mindfucken. Muk en gy worden moe van ritalin en ik werd er juist actief door. Niks slecht mee bedoeld maar je zit hier op een drugsforum Google gebruikt niks wij wel 💯
uit ervaring spreek ik

2fa = speed , zuivere "speed" = dexamfetamine
2fma = langwerkende speed, methamfetamine = lisdexamfetamine

Cokekoning

uit ervaring spreek ik

2fa = speed , zuivere "speed" = dexamfetamine
2fma = langwerkende speed, methamfetamine = lisdexamfetamine

Bro kben in de war door je😂 ritalin je bedoelt toch (relatine) wat meeste studenten snuiven voor langer te kunnen studeren? En kan wel wat je zegt over 2fa hou me daar nie mee bezig hoe het allemaal noemt eigenlijk😅 maar hoezo begint ge over speed wilt ge nu zegge relatine zit speed in?

• Haha
Waarderingen: N3K0

N3K0

Badass junkie
Ik werd ook moe van methylfenidaat. Plus hartkloppingen en ongemakkelijk gevoel. (Van 5 mg al)

Ik heb ADD/ADHD ofzo.

Als je gewoon ff de bijsluiter leest, dan weet je beetje wat voor ellende het is :lolol:

MR_CHIP

Badass junkie
Bro kben in de war door je😂 ritalin je bedoelt toch (relatine) wat meeste studenten snuiven voor langer te kunnen studeren? En kan wel wat je zegt over 2fa hou me daar nie mee bezig hoe het allemaal noemt eigenlijk😅 maar hoezo begint ge over speed wilt ge nu zegge relatine zit speed in?
relatine ken ik niet
1706483489387.png

MR_CHIP

Badass junkie
Ik werd ook moe van methylfenidaat. Plus hartkloppingen en ongemakkelijk gevoel. (Van 5 mg al)

Ik heb ADD/ADHD ofzo.

Als je gewoon ff de bijsluiter leest, dan weet je beetje wat voor ellende het is :lolol:
ooit dex geprobeerd ?

Cokekoning

Rilatine zo schrijft ge het maar relatine zo zegt ge het maar ik ben opgegroeid in Genk is sws anders dan elke andere stad in België of Nederland

Cokekoning

Jaa snapje hahaha en zoek maar op Google Genk 3600 BE is precies een dierentuin hier en we praten nog anders “wa make” is wat doe jij & vies af zijt ge = Jij bent een coole jongen/meisje

• Haha
Waarderingen: N3K0

Snuffelaar

Badass junkie
Tripreporter
Ergens wel normaal volgens mij. Heb zelf ook soms momenten waarop ik (bijna) in slaap val omdat het zo heerlijk rustig is in m'n hoofd. Gebeurd niet altijd maar kan me voorstellen dat het niet altijd wenselijk is.

Sommige mensen gebruiken een lage dosis dexamfetamine voor het slapengaan.

Flippo

Belezen gebruiker
Zelf gestopt met die langwerkende Ritaline na 3 maanden. Maakte me ongeïnteresseerd in alles en levensvreugde volledig weg. Vies spul!
Sindsdien niets meer van die adhd medicatie, want dan gaan ze over naar dex. Deze heb ik vriendelijk geweigerd. Geef mij dan maar af en toe een lijntje om het hoofd even te legen 😉

BrieMetDeBril

Badass junkie
Ik word ook een zombie van methylfenidaat. Maar moe dan weer niet, alleen met de rebound.
Neerslachtig kan ik al van mezelf worden dus kan dat niet goed in kaart brengen.

Bovenaan