Misselijkheid na gebruik

Miss J

Bewuste gebruiker
Vorige week heb ik weer eens een pilletje gehad, was hartstikke leuk en niks aan de hand tot 2 dagen erna, ik werd misselijk en dit heeft ongeveer 4 dagen geduurd. Toen herinnerde ik me dat de keer ervoor dat ik gebruikte (2 jaar geleden) precies hetzelfde heb gehad. Toen dacht ik niet dat het van de xtc kwam omdat ik in die tijd heel veel vaker gebruikte en dit nooit eerder had gehad.

Iemand een idee wat de oorzaak hiervan kan zijn? Of beter nog, hoe ik dit kan voorkomen? :grin:

Fool

Badass junkie
Dat is je dinsdagdip, heel normaal en een teken dat je wat veel van je lichaam hebt gevraagd.

Dit valt (deels) te voorkomen door gewoon gezond te leven en niet teveel/te vaak te gebruiken en wat eten voordat je naar bed gaat. Eventueel kun je in de dagen ná gebruik 5-HTP slikken, maar zorg dat alle MDMA al uit je lichaam is voordat je hiermee begint.

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Tja, misschien is dit gewoon een reactie van je lichaam. De misselijkheid kan gewoon zijn omdat je een beetje verzwakt bent en het harder aankomt als normaal. Je moet je lichaam gewoon rust geven en in je achterhoofd houden dat je dit hebt als je XTC gebruikt. Een goed dieet en een goede nachtrust zijn dingen die altijd goed helpen bij mij. 5-HT slik ik ook wel vaker de dagen erna, maar het beste helpt gewoon goed doseren en verantwoord met je gebruik omgaan.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Eet je wel normaal? Veel mensen eten slecht tijdens en na XTC gebruik wat je nog eens flink kan verzwakken.

Het advies 5-HTP gebruiken gaat je niet helpen, dat helpt niks tegen misselijkheid. Daarnaast ben ik ook tegen 5-HTP gebruik omdat het alleen maar risico's met zich meebrengt. Je bent al uit balans, dus kun je beter je lichaam de tijd geven te herstellen op eigen kracht.

Miss J

Bewuste gebruiker
Dat de dip erbij hoort snap ik wel en dat ben ik ook wel gewend maar echt een paar dagen misselijk zijn vind ik wel erg vervelend.
Wat het eten betreft, van tevoren heb ik een gezonde maaltijd gehad + multivitamines. Tijdens gebruik heb ik niks gegeten, dat lukt me niet. Drinken heb ik wel genoeg gedaan. Na een paar uur geslapen te hebben heb ik ook nog redelijk goed gegeten.

Fool

Badass junkie
Het eten vlak voordat je naar bed gaat (appeltje ofzo) wil ook nog wel eens helpen om je stoelgang op gang te zetten en je daarna wat minder kut te voelen. Er zijn er zoveel die zeggen dat het niet lukt, maar als ze zich écht dwingen moet het wel.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Tijdens gebruik is het moeilijk, probeer toch op normale tijden te eten en genoeg. Het is in het begin niet makkelijk maar je leert het vanzelf. Verder zijn er heel veel dingen die wel weg te krijgen zijn. Zorg dat je in ieder geval met een goede maaltijd in je maag aan de trip begint.

Een vette maaltijd en een glas melk vooraf helpen om je maag te beschermen tegen irritatie van de xtc

Bovenaan