Misselijk dagen na mdma

Maan77

Newbie
Hi, de laatste 3 keer na mdma gebruik op een festival (per keer ongeveer 200 - 250mg, ik weeg 80kg) heb ik tot 3 dagen erna echt last van misselijkheid. Ik heb geen mentale klachten of dinsdagdip, maar de misselijkheid is niet fijn. Ook droom ik de dagen erna enorm helder, maar dat is prima.
Iemand hier ook ervaring mee en mogelijk tips om dit te verminderen? Kan misschien ook komen omdat ik dan wel actiever ben dan normaal, maar het voelt alsof mijn ingewanden in de wasmachine geweest zijn.

_shikantaza

Badass junkie
Hi, de laatste 3 keer na mdma gebruik op een festival (per keer ongeveer 200 - 250mg, ik weeg 80kg) heb ik tot 3 dagen erna echt last van misselijkheid. Ik heb geen mentale klachten of dinsdagdip, maar de misselijkheid is niet fijn. Ook droom ik de dagen erna enorm helder, maar dat is prima.
Iemand hier ook ervaring mee en mogelijk tips om dit te verminderen? Kan misschien ook komen omdat ik dan wel actiever ben dan normaal, maar het voelt alsof mijn ingewanden in de wasmachine geweest zijn.
Voldoende (non-alcoholisch) drinken tijdens en na gebruik en de dosis wat omlaag zou wel moeten schelen. En niet de hele dag met je kop in de zon op een festival.

Powder Ranger

Wijs gebruiker
per keer ongeveer 200 - 250mg, ik weeg 80kg)
Eigenlijk geef je hier zelf al het grootste deel van het antwoord. Je gaat tot 3x lichaamsgewicht terwijl de max eigenlijk 1.5mg per KG is. Verder af en toe even rust pakken (ja ook op een festival) en blijven drinken (ook weer niet teveel natuurlijk ivm watervergiftifing)

Maan77

Newbie
Bedankt voor jullie reacties, lagere dosis zit zeker wat in ja, ik denk gewoon minder meenemen want ja, op het festival denk ik toch wel vaak van ja kan wel. En weinig gezeten inderdaad, en eerlijk is eerlijk, ook weinig tot niks gegeten. En het was warm, tijdens het festival geen last gehad van wat dan ook. Maar ja als ik dit zo terugleest denk ik ja, logisch dat ik me een geklutst voel de dagen erna. Mentaal prima eigenlijk wel.

_shikantaza

Badass junkie
Bedankt voor jullie reacties, lagere dosis zit zeker wat in ja, ik denk gewoon minder meenemen want ja, op het festival denk ik toch wel vaak van ja kan wel. En weinig gezeten inderdaad, en eerlijk is eerlijk, ook weinig tot niks gegeten. En het was warm, tijdens het festival geen last gehad van wat dan ook. Maar ja als ik dit zo terugleest denk ik ja, logisch dat ik me een geklutst voel de dagen erna. Mentaal prima eigenlijk wel.
Ik gebruik helemaal niets meer en ben ook van de leg een dag na een festival. En dan ben ik ook nog voor middenacht gaan slapen. 't Is gewoon veel wat er gebeurt, harde muziek, druk, uit je ritme, kost allemaal energie.

jackhan

Belezen gebruiker
Hoeveel mg neem je de eerste dosis?

Mijn go to is vrij simpel, goed en voldoende eten van te voren gezien ik rest van de dag niks meer eet , dag erna gezond eten en de dagen erna normaal ritme oppakken en onder de mensen zijn + proberen te sporten.

Op de dag zelf hou ik 1 flesje van 500 ml aan per 1.5-2 uur.

Space je nog lang na of kan je wel normaal in slaap vallen?

Maan77

Newbie
Hoeveel mg neem je de eerste dosis?

Mijn go to is vrij simpel, goed en voldoende eten van te voren gezien ik rest van de dag niks meer eet , dag erna gezond eten en de dagen erna normaal ritme oppakken en onder de mensen zijn + proberen te sporten.

Op de dag zelf hou ik 1 flesje van 500 ml aan per 1.5-2 uur.

Space je nog lang na of kan je wel normaal in slaap vallen?
Mijn eerste dosis ongeveer 80 - 100 mg mdma (getest), en dan na 2,5 uur een kwart bij (ongeveer 40 - 50 mg), en gedurende de rest ook iedere 2 uur ongeveer een kwart erbij. Maar eerlijk gezegd wordt het later altijd wel lastiger om te weten hoe lang het geleden was en hoeveel ik bijneem. Om teveel te voorkomen neem ik alleen mee wat ik van te voren had bedacht te nemen. Later op de dag wordt het allemaal een beetje waziger. Maar zodra ik thuis kom, ben ik zo verschrikkelijk moe, snel douchen en in bed en ik val als een blok in slaap. De volgende ochtend zijn mijn ogen ook weer niet zo schotelig, en voel ik me prima mentaal, maar ik krijg er geen eten in en ben echt misselijk. Iedereen is anders, maar de vrienden waarmee ik ga hebben niet dezelfde klachten.
Wat de anderen hierboven zeggen.

Plus: de meeste serotonine zit in je buik en (lichaamseigen) serotonine wordt dus verbruikt bij gebruik van een entactogeen als MDMA. Dit kan misschien ook meespelen met de buikklachten. Serotonine is ook betrokken bij de spijsvertering.
Nu ik dit zo combineer met mijn vorige post ( ter voorkoming neem ik ook diarree remmer voor een festival). Dit heeft natuurlijk ook effect op mijn spijsvertering. De volgende keer ga ik geen diarree remmer gebruiken en kijken wat het effect is. Misschien gaat het verteren van de mdma dan wel makkelijk als het mijn spijsvertering niet vertraagd is... Bedankt voor jullie antwoorden!

Maan77

Newbie
Hoeveel tijd zit er tussen de keren dat je MDMA neemt (in dagen/weken/maanden)?
Sorry was tijdje niet ingelogd, bedankt voor je reactie. De laatste jaren minimaal 2 maanden ertussen, liefst 3, voor een beter effect. Vroeger (25 jaar geleden 🤔💀😂) wel iedere 2 tot 3 weken. Maar ja dat is lang geleden. Dus de laatste 2 jaar steeds minimaal 2 maanden ertussen.

Maan77

Newbie
Gezien de hoeveelheid lijk me dat geen gebruiker die een maanden overslaat.
Liever niet inderdaad, maar voor het fijnste gevoel toch wel. Bij vaker krijg ik wel last van een mentale dip, en die vind ik het echt niet waard meer. Dus iedere 2 maanden ongeveer. Alleen misselijk is ook mwah maar ja, geen pieken zonder dalen denk ik dan.

Brakka Mang

Badass junkie
Liever niet inderdaad, maar voor het fijnste gevoel toch wel. Bij vaker krijg ik wel last van een mentale dip, en die vind ik het echt niet waard meer. Dus iedere 2 maanden ongeveer. Alleen misselijk is ook mwah maar ja, geen pieken zonder dalen denk ik
Was het de laatste 3 van dezelfde batch, dus heb je een keer gehaald ene heb je van dat 3 keer gebruikt of heb je 3 keer opnieuw gehaald bijdezelfde persoon? Was het poeder, kristallen of pillen?

debkb

Belezen gebruiker
Heb je al eens die diarreeremmer geprobeerd in zijn eentje, zonder dat je die nodig had? Zou me niet verbazen als die er ook iets mee te maken heeft. Ik begrijp ook niet goed waarom je die slikt: ik moet altijd poepen in de come up (schijnt ook niet iedereen te hebben maar bij mij is het vaste prik), maar als dat klusje eenmaal is geklaard, is het voorbij.
Best kut om lang in een wc-rij te moeten staan in een come up terwijl hij al kopjes geeft, maar dat terzijde.

Maan77

Newbie
Heb je al eens die diarreeremmer geprobeerd in zijn eentje, zonder dat je die nodig had? Zou me niet verbazen als die er ook iets mee te maken heeft. Ik begrijp ook niet goed waarom je die slikt: ik moet altijd poepen in de come up (schijnt ook niet iedereen te hebben maar bij mij is het vaste prik), maar als dat klusje eenmaal is geklaard, is het voorbij.
Best kut om lang in een wc-rij te moeten staan in een come up terwijl hij al kopjes geeft, maar dat terzijde.
Ja die heb ik ook wel eens 'los' genomen, maar dan wel als het nodig was... Maar dan er geen last van. Ja in feite heb je gewoon gelijk, ik denk dat het er een beetje ingeslopen is, zo van, nou ja dan hoef ik in ieder geval niet te poepen of aan de dunne ofzo op een festival. Mijn voornemen voor mijn volgende festival: geen diarreeremmers, gewoon react to nature's call mocht het zo zijn. Vroeger was het vinden van een Dixie of wc met w papier wel een uitdaging, maar tegenwoordig is het qua wc papier wel beter geregeld. Nu al weer zin in een volgend feestje 😊.

Maan77

Newbie
Ok, update: festival gehad (Supremacy), geen loperamide, wel mdma-pil gebruikt (ongeveer 250 mg). Was een superfeest en de dag erna geen last van misselijkheid! Helemaal top! Bedankt voor jullie reacties.

Powder Ranger

Wijs gebruiker
Ok, update: festival gehad (Supremacy), geen loperamide, wel mdma-pil gebruikt (ongeveer 250 mg). Was een superfeest en de dag erna geen last van misselijkheid! Helemaal top! Bedankt voor jullie reacties.
Geen dank. Hoe vond je Supremacy. Liep daar zelf ook zwaar wazig rond

Piet Zahut

Bewuste gebruiker
Top man! Ik vind je dosis wel erg hoog..
Hoe heb je het aangepakt?

Maan77

Newbie
Top man! Ik vind je dosis wel erg hoog..
Hoe heb je het aangepakt?
Qua dosering: startdosis van een halve pil, dus ongeveer 100 mg (liefst start ik met iets minder, maar een pil breekt nou eenmaal niet altijd super) en dan na 2,5 uur 50 mg en na 1,5 uur nog 50 mg. Daar nog een kwart bij gepakt van een nieuwe pil, maar heel eerlijk die hadden we net zo goed niet kunnen doen qua gevoel. Volgende keer is het de bedoeling om max 1 pil te doen. Maar goed op dat moment lijkt het vaak een erg goed idee om iets bij te pakken.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Qua dosering: startdosis van een halve pil, dus ongeveer 100 mg (liefst start ik met iets minder, maar een pil breekt nou eenmaal niet altijd super) en dan na 2,5 uur 50 mg en na 1,5 uur nog 50 mg. Daar nog een kwart bij gepakt van een nieuwe pil, maar heel eerlijk die hadden we net zo goed niet kunnen doen qua gevoel. Volgende keer is het de bedoeling om max 1 pil te doen. Maar goed op dat moment lijkt het vaak een erg goed idee om iets bij te pakken.
4 uur na de eerste effecten bijnemen heeft weinig zin meer. Daar word je eigenlijk alleen vager van. En kan bijdragen aan misselijkheid.

Bovenaan