Mirtazapine en 4fmp/xtc

Anoniem23

Newbie
Hallo!

Over een paar weekjes is het tijd voor Q-base maar ik heb een probleempje en hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Ik neem normaal ongeveer 1x per maand op een feest 4fmp en een kwartje xtc.
Nu is mijn vraag als het gecombineerd kan worden met mirtazipine die ik nu 3 weken slik.
Is het helemaal een no-go of opletten met doseren?

Met vriendelijke groeten,

Anoniem23

Drugslover43

Belezen gebruiker
Hallo!

Over een paar weekjes is het tijd voor Q-base maar ik heb een probleempje en hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Ik neem normaal ongeveer 1x per maand op een feest 4fmp en een kwartje xtc.
Nu is mijn vraag als het gecombineerd kan worden met mirtazipine die ik nu 3 weken slik.
Is het helemaal een no-go of opletten met doseren?

Met vriendelijke groeten,

Anoniem23

Antidepressiva en partydrugs zoals 4fmp en xtc, zijn een slechte combinatie.

Drugslover43

Belezen gebruiker
Je kan o.a. last krijgen van het serotonine syndroom.
Ik gebruik zelf een ssri als antidepressivum, dat gaat wel goed in combinatie met amfetamine maar niet met xtc.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
1x per maand 4fa en xtc is veel te vaak hoor. En de combi 4fa en xtc is ook extra neurotoxisch (slech voor je hersenen).
Het beste houd je 3 maanden pauze tussen elk gebruik van xtc en/of 4fa. Dit om je hersenen de kans te hevm zich te herstellen. Ik geef je een link hier onder, lees dat maar eens door. Het is erg informatief en interessant. Het verteld je alles over gebruik van xtc. De meeste regels van xtc uit de link gelden ook voor 4fa. Behalve de dosering, dat werkt verschillend van elkaar.

https://drugsforum.nl/threads/mdma-xtc-handleiding.61333/

Groetjes.

Drugslover43

Belezen gebruiker
Een keer per maand valt best mee hoor. Altijd nog beter dan jezelf elk weekend lam zuipen, om maar wat te noemen.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Dat is een no-go inderdaad. Mirtazpine geeft ook serotonine af en in combinatie met XTC of 4-FA loop je dan een groot risico op het serotonine syndroom wat erg gevaarlijk is en zelfs dodelijk kan zijn.

Drugslover43

Belezen gebruiker
Nou dat is helemaal niet bekend, dus dat is nogal een gevaarlijke statement van Drugslover43.
Ik vind dat geen gevaarlijk statement!
Heb jarenlang vrijwel elk weekend xtc gebruikt en had hiervan nooit een black-out of kater.
Ben later behoorlijk gaan drinken in de weekenden en vrijwel altijd een black-out, terwijl ik mij met xtc altijd alles nog kon herinneren de volgende dag.
Voor mij geen druppel alcohol meer!

Er zijn diverse onderzoeken geweest, die concluderen, dat t met de schadelijkheid van mdma waarschijnlijk wel meevalt.
Ook blijkt uit diverse onderzoeken dat obsessief drankgebruik verwoestend werkt, voor t brein en t centrale zenuwstelsel. Tot een leeftijd van 25jr is t zelfs dubbel zo schadelijk.
Als alcohol nu zou worden uitgevonden stond t in no time onder de noemer "harddrugs"
Ik ga binnenkort na jaren van time out weer xtc gebruiken, en maak me geen zorgen voor mijn gezondheid. Ik zou me wel zorgen maken als ik weer ging drinken.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
!
Heb jarenlang vrijwel elk weekend xtc gebruikt en had hiervan nooit een black-out of kater.
Ben later behoorlijk gaan drinken in de weekenden en vrijwel altijd een black-out, terwijl ik mij met xtc altijd alles nog kon herinneren de volgende dag.
.

Zoals overal te lezen is is de schade die mdma KAN aanrichten pas over 10 tallen jaren te merken, niet direct. Dus dat argument van black outs is niet correct helaas en geen goede vergelijking.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik
Ook blijkt uit diverse onderzoeken dat obsessief drankgebruik verwoestend werkt, voor t brein en t centrale zenuwstelsel. Tot een leeftijd van 25jr is t zelfs dubbel zo schadelijk.
Als alcohol nu zou worden uitgevonden stond t in no time onder de noemer "harddrugs"
Ik ga binnenkort na jaren van time out weer xtc gebruiken, en maak me geen zorgen voor mijn gezondheid. Ik zou me wel zorgen maken als ik weer ging drinken.

Natuurlijk is obsessief drankgebruik erg schadelijk, obsessief drugs gebruik ook. mdma is ook funest voor een nog groeiend brein. In welke mate precies kun je niet zeggen, jij niet en ik niet, er is lang niet zoveel onderzoek naar mdma gedaan als naar alcohol. In mijn ogen maak je dus wel gevaarlijkstatement.
Plus dat als jarenlang drugsmisbruik bij jou goed gaat, dat niet betekend dat het niet slecht is voor je.

Laatst bewerkt:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ja alcohol is een harddrugs, maar dat heeft verder niks met de discussie te maken.

Het enige wat ik zei is dat niet bekend is wat erger voor je hersenen is, regelmatig XTC of alcohol. Dat het allebei slecht voor je hersenen is om vaak en frequent te doen dat is redelijk duidelijk, maar wat erger is lastig te zeggen omdat er nog niet heel veel bekend is over de schade laat staan het vergelijk daarvan.

Drugslover43

Belezen gebruiker
@Dunnetjess33 en @Psychedelibee. Ik heb ff geen zin in deze discussie.
Feit is dat xtc al stamt uit de jaren 80.
Er is wel degelijk veel onderzoek gedaan in al die jaren, jullie weten ook dat t op internet staat en ik heb geen zin mijn gelezen verslagen op te gaan zoeken.
Tuurlijk heb ik schade opgelopen door me jarenlange xtcgebruik. Maar ben ervan overtuigd dat alcohol meer schade heeft verricht met al die black-outs. Black-outs bij alcoholgebruik komen door een overdosering alcohol, moeten jullie niet te licht over denken.
Ik hen jarenlang SRSI'S moeten slikken om me serotoninenivo te herstellen, dus ik ga zeker niet zeggen dat xtc geheel niet schadelijk is. Voor drank bestaat er geen medicijn wat je hersens weer een beetje oppimpt.
Denk dat de hele verslavingszorg het wel met me eens is. En ik heb t over bingedrinken hee, dus zoveel dat je je de volgende dag niets meer kan herinneren.
Ach, ik heb niet veel illusi dat we t eens gaan raken voorlopig.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Dat scheelt, want ik heb ook geen zin in de discussie en je praat ook totaal over mijn punt heen dat het lastig te vergelijken is. Maar het is wel prima zo, want we hoeven het ook niet eens te worden.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Dat is een no-go inderdaad. Mirtazpine geeft ook serotonine af en in combinatie met XTC of 4-FA loop je dan een groot risico op het serotonine syndroom wat erg gevaarlijk is en zelfs dodelijk kan zijn.
"Het activeert de 5-HT1-serotoninereceptoren selectief omdat het de 5-HT2- en 5-HT3-receptoren blokkeert."
Gaat om een indirecte werking waar de 5HT1 receptoren iets actiever worden omdat het 5HT2 en 5HT2 receptoren blokkeert. Kans is zelfs wel aanwezig dat Mitrazepine de effecten van 4-FA en MDMA dempt.

In mijn ervaring werkt Mitrazepine meer als een antagonist/antipsychotica. Je wordt er super suf en moe van en het is alsof er een constante zombiewaas over je heen hangt. Waarschijnlijk efficiënter dan benzodiazepines om iemand in slaap te doen vallen.

Ik gok dat Mitrazepine wel te combineren valt met 4-FA en/of MDMA, lijkt me echter alleen een beetje kansloos. Ding is meer dat er zo goed als geen informatie is over deze combinatie(s) en je je eigen proefkonijn bent, Mitrazapine is een beetje een apart geval qua werking, zelfs onder de tetracyclische structuren. Onvoorspelbaar dus.

Drugslover43

Belezen gebruiker
Dat scheelt, want ik heb ook geen zin in de discussie en je praat ook totaal over mijn punt heen dat het lastig te vergelijken is. Maar het is wel prima zo, want we hoeven het ook niet eens te worden.
Is inderdaad lastig te vergelijken, dat geef ik toe.
Maar was net nog op de site van t Trimbos instituut, het is in elk geval zo dat er veel meer bekend is over de schadelijke effecten van alcohol.
Alcoholsyndroom bij pasgeboren baby's en niet te vergeten t syndroom van Korsakov bij oudere zware gebruikers.
We weten gewoon nog te weinig over de eventueel schadelijke gevolgen van xtc.
Mogelijk wordt xtc binnenkort trouwens legaal voor therapeutisch gebruik. De Amerikaanse food and drugsadministration is momenteel met een groot onderzoek bezig.
Tot t halfverwege de jaren 80 illegaal werd, werden in de USA veel proeven gedaan met xtc als medicijn voor diverse psychische klachten.
Had er pasgeleden een documentaire op geografic channel over gezien, was reuze interessant.

Drugslover43

Belezen gebruiker
Ik heb een keer een xtc-pil genomen terwijl ik antidepressiva uit de ssri groep gebruikte. Die stof herverdeelt de serotonine in je hersenen.
Resultaat wat dat de xtc volkomen werd geneutraliseerd en ik dus geen enkel effect merkte.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Is inderdaad lastig te vergelijken, dat geef ik toe.
...
We weten gewoon nog te weinig over de eventueel schadelijke gevolgen van xtc.
Dat is ook precies wat ik duidelijk probeerde te maken. Dat alcohol erg schadelijk is staat niet ter discussie, maar dat betekent nog niet automatisch dat het dan ook slechter voor je is als MDMA. Dat weten we gewoon niet en kan dus niet vergeleken worden.

Ik heb je hier op het forum een paar zien aanhalen dat alcohol sociaal geaccepteerd is en als zodanig anders word gezien dan drugs, geloof mij iedereen op dit forum deelt die frustatie en hier zien we echt wel in dat alcohol een harddrug is. Hier wordt alcohol gebruik niet gebachetaliseerd, maar gebruik van andere drugs net zo min.

Drugslover43

Belezen gebruiker
Dat is ook precies wat ik duidelijk probeerde te maken. Dat alcohol erg schadelijk is staat niet ter discussie, maar dat betekent nog niet automatisch dat het dan ook slechter voor je is als MDMA. Dat weten we gewoon niet en kan dus niet vergeleken worden.

Ik heb je hier op het forum een paar zien aanhalen dat alcohol sociaal geaccepteerd is en als zodanig anders word gezien dan drugs, geloof mij iedereen op dit forum deelt die frustatie en hier zien we echt wel in dat alcohol een harddrug is. Hier wordt alcohol gebruik niet gebachetaliseerd, maar gebruik van andere drugs net zo min.
Dan beginnen we elkaar toch te begrijpen.
En goed om te lezen dat t hier iedereen frustreerd, dat alcohol niet op de drugslijst staat bij de diverse overheden en vrijwel alle andere drugs wel.
En t is goed dat er naar elke drug kritisch gekeken word. Ben zelf een tijdje geleden nogal geschrokken van ghb na een treffende documentaire. Ze waren o.a. bij een verslavingskliniek en daar zijden ze dat ghb momenteel de gevaarlijkste drugs was om vanaf te kikken. Je krijgt t gewoon in de kliniek en dat wordt dan langzaam afgebouwd omdat je anders forse hartklachten kan krijgen.

Drugslover43

Belezen gebruiker
Heb t in bovenstaande mail natuurlijk wel over de groep zware gebruikers, maar dat was wel duidelijk denk ik.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Hoewel ik het er absoluut mee oneens ben dat alcohol sociaal geaccepteerd is en drugsgebruik niet, ben ik er wel blij om dat dat in ieder geval nog níet verboden is. Zou me wat zijn als ik nu ook nog eens mijn Belgische pintjes niet meer vrijuit kon drinken. :beer:

Drugslover43

Belezen gebruiker
  • Hoewel ik het er absoluut mee oneens ben dat alcohol sociaal geaccepteerd is en drugsgebruik niet, ben ik er wel blij om dat dat in ieder geval nog níet verboden is. Zou me wat zijn als ik nu ook nog eens mijn Belgische pintjes niet meer vrijuit kon drinken. :beer:
    Dat kan ik ook wel weer begrijpen Haha. Dronk vroeger aardig wat flessen Bacardi leeg zelf, maar een jaar of 3 geleden helemaal gestopt en mis t ook niet meer.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Dat kan ik ook wel weer begrijpen Haha. Dronk vroeger aardig wat flessen Bacardi leeg zelf, maar een jaar of 3 geleden helemaal gestopt en mis t ook niet meer.

Ik zou 't wel missen geef ik eerlijk toe, maar ik heb mijn alcoholgebruik gelukkig prima in de hand. Drink vooral voor de smaak (goeie wijn, whiskey, bier), dronken zijn vind ik niks aan en de kater vind ik al helemaal afgrijselijk, dus ik drink zelden veel.

Drugslover43

Belezen gebruiker
Ik zou 't wel missen geef ik eerlijk toe, maar ik heb mijn alcoholgebruik gelukkig prima in de hand. Drink vooral voor de smaak (goeie wijn, whiskey, bier), dronken zijn vind ik niks aan en de kater vind ik al helemaal afgrijselijk, dus ik drink zelden veel.
Verstandig bezig jij met de alcohol, zouden er meer moeten doen.
Ik dronk t zelf ook omdat ik t lekker vond maar ook meestal om dronken te worden. Daarom ben ik een jaar of 3 geleden rigoureus gestopt. Heb t afgelopen oud & nieuw nog geprobeerd maar moest zowat kotsen, zo smerig vind ik alcohol inmiddels.
Nou heb ik helaas wel een paar andere valkuilen nog:blush:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Slim! Als je gevoelig bent voor verslaving (en als je vooral drinkt voor het dronken worden dan lijkt me dat je dat bent), dan denk ik dat je er goed aan doet om gestopt te zijn. Alcohol kan veel kwaad doen.

Ik kreeg trouwens zelf van XTC ook altijd een mega-kater (echt eentje van twee tot drie dagen lang, super nasty, en dan vooral fysiek: migraine, duizelig, misselijk), één van de redenen waarom ik het niet zo vaak meer gebruik. Ben er wrs. gevoelig voor. Maar vind die kater - van zowel XTC als alcohol - eigenlijk ergens wel nuttig, dat weerhoudt je ervan om er te losbandig mee om te gaan.

Sorry voor de offtopic berichten trouwens, zal er nu mee ophouden. :innocent:

Bovenaan