Minderen?

iraqio

Belezen gebruiker
ik wil gaan minderen. Ik heb simpelweg teveel wiet gerookt. maar ik heb geen idee hoe ik dat kan doen. ik heb geen school meer, geen baan en 't is mooi weer. enig idee?

cropp

Badass junkie
zoek een bezigheid waar je je totaal op kan storten, haal een modelbouwvliegtuig of een vet computerspel, maak een vet schilderij.

zorg dat je resultaat boekt als het af of compleet is, maak jezelf trots...

Mike

Bewuste gebruiker
cropp zei:
zoek een bezigheid waar je je totaal op kan storten, haal een modelbouwvliegtuig of een vet computerspel, maak een vet schilderij.

zorg dat je resultaat boekt als het af of compleet is, maak jezelf trots...

Of je begint een wietplantage? :grin:

*.exe

Belezen gebruiker
Als je werkt heb je afleiding en cash, 2 voordelen.

Minder of niet kopen ook, is inderdaad zo simpel.

En zeg nee als ze je aanbieden, hoe vaker hoe normaler het voelt.

Waarom wil je zo graag minderen?

En ben je bang dat het mislukt omdat je hier hulp vraagt?

ilyas

Bewuste gebruiker
zoek een afleiding, misschien een baan of een nieuwe hobby waar je resultaten mee boekt. bv. Als ik photoshop open en een nieuwe website begin te ontwerpen kan ik gemakkelijk 2 dagen zonder, maar dan werk ik ook effectief 2 dagen eraan. Of als ik ga skaten, dan heb ik geen behoefte aan wiet. En met werken hetzelfde verhaal.
Maar als ik dan weer niets te doen heb, dan heb ik het vrij moeilijk om geen joint op te steken of te gaan kopen.

Leer ook nee zeggen :)

Oom Klaas

Badass junkie
Niet zielig doen, werk zoeken en minder blowen.

Woehoee, waren de vragen op examens maar zo makkelijk

Irie

Belezen gebruiker
Ik weet niet of het ook effectief zou helpen, maar ik ben van mijn verslaving aan de nicotine afgeraakt door CHAMPIX (enkel te verkrijgen via je huisarts).
Champix helpt je vooral van je gewoonte af (voor mij was dat dus tijdens het wachten op de bus, na het eten, op superdrukke dagen om jezelf toch 5min pauze te gunnen enzo).
En ik denk dat voor jou (en misschien voor velen) het vooral de gewoonte is om er eentje op te steken, en niet zozeer effectief de verslaving (aangezien je zelf aanhaalt dat je ook makkelijk zonder blowen kan, als je maar andere dingen om handen hebt).
Ik zou zo zeggen: give it a shot! Ik vond het in ieder geval een wondermiddel!

iraqio

Belezen gebruiker
't is helemaal niet zo simpel. Ik had wel intellligentere antwoorden verwacht van mensen die zelf ook met een verslaving te kampen hebben gehad...

Denken jullie nou echt dat ik niet op zoek ben naar een baan? ik heb hier 32 afwijzingsbrieven, zal ik ze allemaal inscannen voor je? Dus dat kan al niet. Verder heb ik me al ingeschreven en ga ik dagelijks fitnessen, maar dat houd me ook maar een uurtje/anderhalf uur bezig. en dat Champix hoe werkt dat dan precies? want nicotine daar ben ik al van afgekickt :wink:

toch bedankt voor de reacties

Irie

Belezen gebruiker
Wel, hoe die Champix werkt, ik weet het zelf niet. Ik was al 2 jaar tevergeefs pogingen aan het treffen met het stoppen met roken (stoppen met blowen ging me veel beter af eigenlijk, ik had er gewoon genoeg van), vanalles geprobeerd ... eigen methode, boek Allen Car, nicotine-pleisters ... maar na een rookstopbegeleiding bleek dat ik helemaal niet verslaafd was aan de nicotine, maar aan de gewoonte. Champix vermindert het verlangen en de verslavingssymptomen.
En daarom raadde men me Champix aan, dat is een pilletje dat je 2x per dag moet innemen, en wonder boven wonder, ik dacht helemaal niet aan roken. Ik stond soms op mijn bus te wachten, en pas als ik al 10 minuten op de bus zat, besefte ik dat ik niet 1 keer aan roken gedacht had (terwijl dat in mijn vorige stoppogingen altijd de valkuil was. Ik dacht continu aan roken, en was dan ook continu in discussie met mezelf. Je kent het wel, dat ene kwelduiveltje op je rechterschouder dat zegt "toe maar, doe maar, eentje kan heus geen kwaad" , en dat andere lieve engeltje maar schreeuwen "nee, komop, je gaat je toch niet zwak opstellen en je gewonnen geven, ben je gek?" ... maar na 10-tallen discussies werd ik daar zo moe van, en gaf ik toe ... eentje kan geen kwaad, maar worden er snel 2, en voor je het beseft loop je weer met een pakje op zak).

En ik ontdek net dat het zelfs online te bestellen is op:
https://secure.dokteronline.com/nl/index.php?pag_act=show_prod&prod_ID=375&rID=296

Moest je het proberen, hou me dan eens op de hoogte ...

Oom Klaas

Badass junkie
iraqio zei:
't is helemaal niet zo simpel. Ik had wel intellligentere antwoorden verwacht van mensen die zelf ook met een verslaving te kampen hebben gehad...

Denken jullie nou echt dat ik niet op zoek ben naar een baan? ik heb hier 32 afwijzingsbrieven, zal ik ze allemaal inscannen voor je? Dus dat kan al niet. Verder heb ik me al ingeschreven en ga ik dagelijks fitnessen, maar dat houd me ook maar een uurtje/anderhalf uur bezig. en dat Champix hoe werkt dat dan precies? want nicotine daar ben ik al van afgekickt :wink:

toch bedankt voor de reacties

Het ligt wel allemaal zo simpel.
Je moet het gewoon niet pakken, ga bij ouderen langs en vraag of je hun tuintje mag opknappen voor een paar euro's, ga hardlopen, fitnessen, fietsen, schoonmaken, wandelen, koop voor weinig geld een instrument en ga die bespelen...er is zo VEEL te doen.
En alsof je na 32 afwijs brieven geen baan kan vinden, bullshit.
Er is altijd werk, dan maar op 't niveau van een geestelijk gehandicapte 2 jarige.
Ga desnoods naar noord holland (de kop van nh) en ga naar een bollenboer toe, vraag om een dak boven je hoofd in ruil voor werk en een beetje loon...
't Is gewoon echt heel simpel, je moet het alleen niet moeilijk maken.
Als je echt wilt kan je bij een oude kennis van mij tussen polen slapen en van half 8 tot half 9 werken, onderdak is bijna gratis en je verdient niet eens heel slecht en tijd om te gebruiken heb je niet.

cropp

Badass junkie
krantenwijk, vakkenvullen, horeca(lees:terras...), schoonmaakbedrijven, bij de aldi krijg je een opleiding langs je salaris, kun je ``doorgroeien in de detailhandel.

de rest van het denkwerk is voor jou :wink:

succes

Oom Klaas

Badass junkie
Als je 50+ bent en ongeschoold, ja dan kan je misschien zeggen dat er geen werk voor je is,
tot die tijd niet zeiken en vooral niet opgeven.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
De general chat is niet voor drugsvragen bedoeld, even verplaatst naar drugs algemeen.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Het is daar onmogelijk om te werken als je niet geblowed hebt.

De piepjes herrinneren je aan alles, de recepten staan voor je neus, de sausdispensers zijn genummerd. de ingredienten liggen op volgorde, de gril gaat automatisch open als de hamburgers gaar zijn.

Nee, gewoon elke week een beetje minder blowen.
zodat je een maand later een gram per week minder rookt.

{waah MC-Flashback}

Bovenaan