mijn vriendin.

sandelaa.

Newbie
toen in naar de middelbare school ging, was er een kennismakingsdag. we gingen pannekoeken bakken. er stond een meisje naast me en haar pannekoek lag op een hoopje in haar pannetje. we moesten er om lachen en sindsdien zijn we vriendinnen. we hebben ontzettend veel meegemaakt. we hebben allebei gebruikt, we hebben samen gelachen, gehuild.. echt alles. we waren dag en nacht bij elkaar. we bespraken alles. na verloop van tijd kreeg ze problemen thuis en ik ook. het begon toen met een joint roken om t even te vergeten. haar vader is verslaafd aan alcohol. ze zocht een uitweg en ik ook dus deden we samen iets om het te vergeten. op een gegeven moment zei ik van dit is niet goed, ik stopte met blowen want ik zag in dat het helemaal niet hielp om van mn problemen af te komen. mijn vriendin ging gewoon door. het werd steeds erger met haar drugs gebruik. ze blowt veel en slikte xtc op school. toen was ze opeens zo anders.. van buiten leek het dat ze zich heerlijk voelde zo. maar van binnen wist ik precies wat er speelde. ze had schuldgevoel maar toch wilde ze blowen. ze duikt nogsteeds weg voor haar problemen. ik weet precies hoe ze zich voelt en wat er in haar omgaat. nu ze met anderen omgaat die hetzelfde als haar doen spreek ik haar bijna niet meer. ik mis haar ontzettend en ik wil haar zo graag helpen. het is opzich best wel moeilijk om met haar er over te praten, ze blijft eigenwijs en verdedigt haar 'vrienden'. ik probeer haar duidelijk te maken dat ik haar wil helpen maar ze zegt dat ik haar in de steek laat. als zij niet mee wil werken kan ik verder niks doen. ik hou erg veel van haar, ik kan niet beschrijven hoe veel. ik probeer echt alles te doen zodat zij van die rotzooi afblijft. wat moet ik doen?

blu

Bewuste gebruiker
Haar ouders inlichten en naar een afkickkliniek sturen.

Baai baai, zwaai zwaai

sandelaa.

Newbie
ja dat weet ik wel , maar ik denk dat als ik haar ouders in zou lichten dat onze vriendschap niet meer bestaat.

cropp

Badass junkie
geef haar een visitekaartje van novadic kentron, en laat haar vallen als een sigarettenpeuk...

duidelijk dat ze toch niet luisterd als je je hart uitstort, dus tijd voor een harde les, daar leert men het beste van...

misschien begrijpt ze de boodschap als je haar uitkotst, dat heeft mij en mijn vrienden in ieder geval goed gedaan...

sandelaa.

Newbie
daar zit wel wat in.. maarja het liefst blijf ik gewoon nog met haar omgaan.
ik denk dat het beter is als ik daar maar niks meer over zeg tegen haar. hopelijk komt ze er zelf nog wel achter.

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
sandelaa. zei:
daar zit wel wat in.. maarja het liefst blijf ik gewoon nog met haar omgaan.
ik denk dat het beter is als ik daar maar niks meer over zeg tegen haar. hopelijk komt ze er zelf nog wel achter.

Het is makkelijker, maar zeker niet beter. Wees gewoon eerlijk en direct. Als je dit al vaker hebt geprobeerd en ze trekt zich er niks van aan, dan heeft het inderdaad geen zin om het te blijven zeggen. Dan zondert ze zich alleen maar meer van je af.

Als het echt uit de hand loopt (ik kan zo niet inschatten hoe slecht het met haar gaat), kan je altijd nog iemand informeren/hulp voor haar zoeken. Dan zal ze misschien niet meer met je omgaan en boos zijn, maar het lijkt me dat haar gezondheid belangrijker is dan jullie vriendschap.

Drientje

DF-koning
Duidelijk dat je vriendin een andere weg te bewandelen heeft dan jij. Ga niet voor haar hulp regelen, het zal haar niets doen.

Laat haar lopen, het is haar keuze, haar pad. Jij kan geen beslissingen voor haar maken, het enige wat jij kan doen is een schouder zijn om op te huilen.

Mac...

Badass junkie
Het klinkt idd hard, maar als ze er niet voor open staat zal ze iig zeker niet veranderen. Vind ook niet dat je het aan haar ouders moet vertellen, beetje kinderachtig mijnsinziens. Zij heeft zelf de keuze gemaakt om drugs te gebruiken en ze zal ook zelf de keuze moeten maken om te stoppen/minderen. Mja drugsgebruikers kun je niet van op aan, die leven voor het feesten en het weekend en als je met je goede bedoelingen er wat over zegt ben je enkel en alleen een saaie vriendin.

Je zou ook zelf flink met haar mee kunnen gaan gebruiken, maar das niet zo'n goede tip..

Deep Blue

Bewuste gebruiker
Ik snap niet dat mensen kunnen blowen om hun zorgen te vergeten. Als ik blow lijken men problemen eens zo erg. Dus als ik zorgen heb blow ik juist niet.

pannekoeek,

Sorrie schatje ik weet dat ik fout zit , maar het is zo gelopen en het was dom van mij nu kan ik niet meer zonder die shit 2 weken niet gedaan , en ik kon er gisteren gewoon niet meer tegen.
En nee problemen lost het zeker niet op , maar als ik blow (smoken ) merk ik niks van die problemen en als ik nuchter ben wel. Dan zal ik me altijd kut moeten voelen door die problemen dan zou ik ook niet gelukkig zijn . Aventoe een jonko dat maakt me leven leuk. en ja ik maak van me leven een groot feest met drank en drugs. Ik leef in me eige wereld spacend van dag tot dag .Het is voor mijn de enige weg

iloveyouuuu sandraa

Mac...

Badass junkie
Re: pannekoeek,

gerrietskii zei:
Sorrie schatje ik weet dat ik fout zit , maar het is zo gelopen en het was dom van mij nu kan ik niet meer zonder die shit 2 weken niet gedaan , en ik kon er gisteren gewoon niet meer tegen.
En nee problemen lost het zeker niet op , maar als ik blow (smoken ) merk ik niks van die problemen en als ik nuchter ben wel. Dan zal ik me altijd kut moeten voelen door die problemen dan zou ik ook niet gelukkig zijn . Aventoe een jonko dat maakt me leven leuk. en ja ik maak van me leven een groot feest met drank en drugs. Ik leef in me eige wereld spacend van dag tot dag .Het is voor mijn de enige weg

iloveyouuuu sandraa

Nja het is iig alvast goed wanneer je je probelemen inziet. Maar als ik je tekst zo lees maak je je problemen dus alleen maar erger, je zegt zelf dat je niet van de drugs af kan blijven, kan dat wel begijpen, drugs zijn nou eenmaal lekker, anders was het geen drugs geweest.

Wat heb je nou gedaan dan in die 2 weken dat je clean was, je alleen somber en ellendig gevoeld? Was dat nou net niet het moment om misschien aan je problemen (buiten de drugs dus) te gaan werken, of heb je enkel 2 weken je slecht gevoeld omdat je geen drugs tot je hebt genomen. Als je voor jezelf zoiets hebt dat je echt "verslaafd" op welke manier dan ook bent geraakt denk ik dat dat het eerste probleem zou zijn waar je aan zou moeten werken.

Je kan overduidelijk alvast bij je vriendin terecht, misschien is het voor jullie een keer een idee om er eens samen rustig over te praten, maar denk niet dat dat je verslaving direct oplost. Denk dat je daar misschien proffesionelere hulp bij nodig hebt. Wanneer dat uit de lucht is, zou je eens kunnen kijken hoe het met je verdere problemen zit.

Als je doorgaat op deze manier (en ik ben echt de laatste die verwijten wil gaan maken) zal de neerwaartse spiraal waar je je nu in begeeft alleen maar verder tollen en niemand kan je zeggen waar deze eindigen zal. In de meeste gevallen is het wel zo dat het met deze mensen uiteindelijk niets meer van hun leven willen/kunnen maken en eindigt het waar? In de goot, drugsverslaafdenopvang, prostitutie, zwaardere drugs, overdosis, etc..

Als je voor jezelf wilt kiezen en je wil nog iets van je leven maken zou ik er iig aan proberen te werken en het zal mogelijk de zwaarste tijd uit je leven worden, maar als je er niks aan doet wordt het alleen maar erger en erger en uiteindelijk ben je niet meer in staat om er nog iets tegen te beginnen. Hoe langer je wacht, hoe zwaarder het wordt.

Hoe dan ook:

Succes!

sandelaa.

Newbie
Re: pannekoeek,

gerrietskii zei:

iloveyouuuu sandraa

liefje.
het is inderdaad goed dat je het inziet.
en je zei dat ik je liet vallen en dat ik je niet wou helpen.
als dit niet genoeg is weet ik het ook niet meer.
ik lees andersmands meningen om te kijken wat ik het beste kan doen om je te helpen..
maarja.

Bovenaan