Mijn gezondheid

Smoken

Bewuste gebruiker
Dag DF''ers,

Inderdaad dit forum heb ik een vraag over mijn gezondheid in het algemeen.
Ik weet dat jullie geen dokters zijn, maar ik ben wel erg nieuwsgierig wat jullie te zeggen hebben over mijn leefgewoontes en tot hoeverre dit mijn gezondheid beïnvloed.
De reden waarom ik dit op dit forum vraag is omdat jullie toch wel veel verstand hebben over drugs en de invloed van drugs.

De laatste tijd denk ik wel erg vaak aan dit onderwerp omdat ik gewoon echt geen idee heb of ik nou echt ongezond bezig ben of dat het allemaal wel meevalt.

Ik ben 18 jaar, mijn 16e begonnen met blowen en sindsdien gewoon de ene periode meer blowen dan de andere, momenteel blow ik tegenwoordig ongeveer 3 keer per week hasj (wiet ben ik mee gestopt, dankzij jullie tips op een ander bericht). Uitgaan doe ik een keer in de twee weken gemiddeld, waarbij ik wel redelijk wat drink en af en toe ga ik wel erg ver.
Soms drink ik ook nog doordeweeks maar dan in combinatie met een jointje en dan in lage dosissen. Sigaretten rook ik af en toe. Maar in totaal heb ik wel iets van 5 dagen per week tabak in mijn lichaam, van of een joint of een sigaret.
Sporten doe ik. Ik fitnis ongeveer iets minder dan één keer per week.

Voor de rest ben ik eigenlijk heel druk met school en stage.

Verder ben ik 65 kilo en ongeveer 1,85m ondanks dat dat weinig klinkt ben ik niet heel dun.
Ik kwam van 81 kilo en was toen korter.... Ik was behoorlijk dik, maar ben door op een verstandige manier van afvallen tot dit gewicht gekomen. Nu eet in 's ochtends een kom brinta met muesli en 's middags 4 of 5 boterhammen en later geen tussendoortjes meer tot het avondeten.... Af en toe wat snoep als ik space ben :P

Verder heb ik hele vervelende darmen en neem ik daarom bijna iedere dag metamucil, wat mij helpt om naar de wc te gaan. Maar in dat product zit erg veel aspartaam.

Verder ga ik wel vaak space naar bed, van hasj en/of ''valdispert nacht'' en/of alcohol. Gewoon omdat ik soms moeite heb met inslapen en lange dagen maak.

Ik vraag me gewoon echt af of ik nou ongezond bezig ben of dat het allemaal wel meevalt. Aangezien jullie veel verstand hebben van drank en drugs hoop ik dat jullie mij een antwoord kunnen geven in welke mate dit mij gezondheid beïnvloed en of er dingen verstandig zijn om te minderen of juist wel te doen.

Ben nieuwsgierig naar jullie reactie :)

Peace

harry123

Bewuste gebruiker
Over dat slapen. Heb gehoord dat wiet/hasj dat kan beïnvloeden, doordat je veel blowt (voor mij is dat veel) kan je misschien minder goed in slaap komen?

Verder vind ik het wel mee vallen, tuurlijk echt gezond is het niet, maar echt heel ongezond is anders :wink:

Smoken

Bewuste gebruiker
Okee mooi om te horen :)
Het maakt me leven toch wel echt een stuk leuker, dus dan heb ik dat er wel voor over...

Maar is hasj juist slecht voor je slaap? :confused:
Miss moet ik dat dan minder doen.....
Ik vraag me dat altijd af.... Wel merk ik dat ik minder zin heb in seks sinds ik echt veel blow :$
Zou dat hierdoor komen, want ik heb wel gehoord dat allerlei hormonen in de slaap juist aangemaakt worden.

harry123

Bewuste gebruiker
Heb ergens gelezen (weet niet meer waar), dat langdurig, regelmatig wiet/hasj gebruik kan leiden tot moeilijk in slaap komen.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Betwijfel mij dat ik slechter slaap door de wiet. Heb zelf last van extreem slecht slapen dit had ik al heel lang maar het is na mijn amfetamine dagen veel erger geworden. Als ik niet stoned ben kan ik al helemaal niet slapen en lig ik nog meer wakker. Het zijn meerdere factoren dat ik slecht slaap en zou ik van de wiet zelf niet beter slapen dan slaap ik wel beter van de rust die het met zich mee brengt. Wordt er ook rustiger van in me hoofd dus kan makkelijker op bed blijven liggen. Inslapen duurt bij mij minimaal 30 minuten allemaal overbodige informatie maar boeiend..

universal*flow

Belezen gebruiker
Oke ik heb 3 punten waarvan ik zeg daar zou je op moeten letten.

* Alcohol, dit is een maatschappelijk aanvaarde harddrugs (in mijn ogen) die zwaar onderschat word. Elke keer dat je drinkt is dit een aanslag op hersenen, lever en nieren. Dit is al bij 1 glas +. Dus goed aan te raden om echt op alcohol (mis)gebruik te letten. Denk er dus aan dat elke keer dat je drinkt, je harddrugs gebruik. Mocht je dan toch graag drinken, drink voldoende water, zodat je lever en nieren vloeistof hebben om die afval te verwerken.

* Voor het slapen gaan blowen of drinken zou jou helpen direct in slaap te komen, dit klopt. Je hebt vaak ook het gevoel dat je de hele nacht door hebt geslapen. Echter het probleem is dat je met blowen direct in je diepe slaap komt. De verschillende fasen slaap verlopen niet op de natuurlijke manier. Dit veroorzaak (vooral op langere termijn) vermoeidheid. Zie onder volgende link alle info: http://www.cannabisondercontrole.nl/258 ... slaap.html
Uit eigen ervaring: Ik dacht ook niet meer te kunnen slapen zonder wiet, maar dit is iets dat je jezelf wijsmaakt. De eerste nacht was het lastiger, maar ik heb gewoon wat ontspanningsoefeningen gedaan, en kon uiteindelijk alsnog slapen. Heel af en toe komen de momenten terug dat ik denk wiet nodig te hebben om te slapen. Maar dat is onzin.

* Die pillen die je slikt met Aspartaam. Zoals je zelf al aangeeft dit is echte troep voor je lichaam. Moet eerlijk zeggen heb er zelf nog niet zoveel tijd in gestoken om te kijken wat er nou precies slecht aan is, daar ik uit principe sowieso dit goedje mijd. Kun je niet rondvragen of je die pillen kunt vervangen door iets natuurlijkers? Iets dat van nature laxerend werkt is bijvoorbeeld, pruimen. Heb ff een stukje voor je van internet geplukt:

Pruimen en pruimensap werken als een natuurlijk laxeermiddel. Laat gedroogde pruimen een nacht in water weken en eet ze ‘s avonds en ‘s morgens
Sennepeulen: verkruimel 1 à 2 sennepeulen in 120 ml kokend water en voeg daar een stukje zoethout aan toe. Het mengsel 10 minuten laten trekken, zeven en ‘s avonds drinken. Het duurt ongeveer 8 uur voor senne werkt en het kan een knagende maagpijn veroorzaken. Voeg daarom een theelepel venkelzaad toe
Cascara: is een sterk laxeermiddel dat de darm kan harmoniëren. U kan een aftreksel maken door een half tot een heel theelepel cascarabast een uur lang in 120 ml heet water te laten trekken. Zeven en opdrinken voor het slapengaan. Cascara werkt na een uur of 8 en kan knagende pijn veroorzaken
Lijnzaad: is een milder laxeermiddel. Het vormt een kalmerende massa in de darmen. Laat een theelepel lijnzaad een nacht weken in 150 ml koud water en voeg ‘s morgens toe aan uw ontbijt of laat een eetlepel zaad 2 uur in 150 ml heet water trekken, zeven en met wat honing drinken. Of nuttig een theelepel lijnzaadolie.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Belangrijkste is naar je eigen lichaam luisteren, en ach je kan natuurlijk ook niet helemaal aan alles onthouden. Dat zou ook saai zijn :wink:

Stay healthy

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Het klinkt niet alsof je onwijs ongezond leeft maar ik denk dat bovenstaande info je wel verder helpt. Alcohol en blowen is natuurlijk nooit echt gezond maar goed.

Het lijkt me trouwens ook weer zo wat om elke dag pruimen te gaan eten, haha. Maar misschien kun je ook eens naar De Tuinen stappen en daar vragen of ze nog wat andere mogelijkheden hebben?

Of wellicht wat minder blowen, maar dat moet je ervoor over hebben. Ik merk zelf dat van een avondje stappen mijn lichaam ook aardig verstoord raakt, niet eens van de alcohol maar gewoon van het laat naar bed gaan en slecht slapen (al helemaal als ik bij iemand logeer). Het duurt bij mij twee nachten voor ik me weer echt uitgerust voel. Normaal gesproken lig ik altijd tussen 11 en 12 in bed namelijk..
Lag bijvoorbeeld zaterdag half 6 in bed, 4 uurtjes ongeveer geslapen. Hele zondag kapot, van 12 tot 9 geslapen die nacht, vandaag was ik ook níet vooruit te branden. Dus ik ga nu ook maar weer op tijd naar bed, dan leef ik morgen tenminste weer :)

Smoken

Bewuste gebruiker
Haha, dit is wel heel erg grappig, omdat ik dit bericht een aardige tijd geleden heb gepost en er nu heel veel is gebeurd en ik heel veel tips lees die ik nu ook al doe uit mezelf!

UNiversalflow ik ben al gestopt met die aspartaam troep. En zero ik heb dit vervangen voor pilletjes van de.... Tuinen, haha.
En ik kan je vertellen dat dit ook veel beter werkt! :grin:
Maar blijkbaar is het ook niet zomaar een probleem, ik lijd namelijk aan chronische constipatie, zo blijkt. Ik loop nu ook bij een bekkenbodemfysiotherapeut.... Had ik veel eerder moeten doen.
Universalflow ook eet ik iedere ochtend al lijnzaad, haha heel grappig dat al die dingen die jullie mij aanraden ik al heb gedaan. Ben wat biologischer bezig om het zo te noemen., omdat ik weet dat mijn darmproblemen nooit zullen verdwijnen kan ik beter dagelijks natuurlijk middelen gebruiken die me hiermee helpen.

En blowen doe ik ook veel minder! Misschien dat ik er een klein beetje over heen ben gegroeid, ik vind het nu gewoon leuk voor af en toe en zeker niet "om maar in slaap te komen" en dan zijn het ook jointjes waar de gemiddelde stoner (die ik wel ooit was) me om zou uitlachen :tongueout:
Voor mij is nu één gram hasj 6 jointjes! XD lekker goedkoop ook :tongueout:

En jah die alcohol dan, dat is gewoon ook minder geworden :)
Sinds ik een tijdje geleden truffels heb gegeten (3e keer) heb ik alweer iets heel goeds geleerd, namelijk om minder te drinken en jah eigenlijk zijn alle levensveranderende dingen die ik me heb voorgenomen in een truffelspace nogsteeds waarheid. Zoals minder roken, minder blowen en nu dus ook minder drinken. Wouw bijzonder eigenlijk hoe drugs je helpt minder drugs te gebruiken.... of naja het besef kan geven dat je minder moet gebruiken
Minder alcohol drinken is ook veel leuker, want ik ga toch altijd wel helemaal los, ook nuchter, dus wat voegt drank dan toe? Alleen maar dat alles moeilijker wordt en de volgende ochtend niet zo'n pretje is... Gewoon beetje is leuk, maar tis idd echt een hele gevaarlijke harddrugs die mensen als normaal zien.

Zaterdagavond wordt het maar een andere harddrugs... Een pilletje :grin:
Maar ik houdt me natuurlijk aan de spelregels en als je het verstandig doet, is het zeker niet gezond, maar ook zeker niet schadelijker dan een avondje goed zuipen.
Uiteraard niet te vaak doen.

Dus ik vind dat ik tegenwoordig wel een mooie balans heb tussen een gezond, maar ook heel leuk leven :grin:

Groetjes :wave:

universal*flow

Belezen gebruiker
Nou goed om te horen!! :grin:

Ben zelf namelijk ook helemaal in een gezonde trip gevallen sinds ik alle drugs heb opgegeven (behalve LSD en hash, maar dit is voor mij medicijn).

Grappig trouwens dat je zegt dat je na je truffeltrip niet meer zo'n behoefte hebt aan alcohol. Ik heb dit namelijk ervaren na mijn eerste LSD trip. En hoor dit vaker van mensen.
Ik ben zelfs nu zo ver, dat als ik alcohol drink, ik het door mijn aderen voel stromen als puur vergif. Ik kan er ook echt nier meer tegen.

Stay healthy :wink:

Smoken

Bewuste gebruiker
Ha wouw, wat een indruk kan LSD op iemand hebben he?

Het enige slechte wat ik nu nog doe is dus alcohol in niet te grote hoeveelheden en dus heeeeeeeeel soms een pilletje (eens in de drie maanden ofzo).
Naja dat vind ik het wel waard, maar gewoon lekker zuinig met me lichaam zijn, je hebt er tenslotte maar één.
Ik sport ook en eet ontzettend gezond, dus komt wel goed met mij :P

Maar dit alles is eigenlijk wel zo gekomen, met gedeeltelijk de hulp van truffels.
De verstandige gedachten over roken en blowen en drinken waren al onbewust licht aanwezig, maar die truffels gaven mij het besef.
Wat een positieve invloed hebben die truffels op me gehad.
Ik kan serieus wel zeggen dat truffels mijn leven hebben gebeterd. Niet dat het ooit slecht met mij ging, maar het kan altijd beter en gezonder :grin:

Wat kunnen psychedelica toch goede dingen doen met de mens.

En dan te bedenken dat er van die mannen in dure pakken zijn, die zeer waarschijnlijk zelf alcohol drinken, die dan zeggen dat paddo's en dergelijke drugs zijn en een gevaar voor de maatschappij zijn en verboden moeten worden
Haha, wat een lachertjes :tearsofjoy:

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Haha wat leuk om te horen (: Ik leef van mezelf ook al best gezond, maar "sinds drugs" ben ik me daar ook wel wat bewuster van geworden.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Heb zelf eigenlijk tot voor kort redelijk ongezond geleeft maar nu begin ik bang te worden dat ik er iets door krijg aan mijn hart of weet ik het. Kom niet aan van eten het lijkt alsof mijn lijf alles verbrandt. De laatste maanden begin ik veel bewuster over deze dingen na te denken en probeer zoveel mogelijk slechte gewoontes weg te laten. Ben gestopt met roken, geen harddrugs meer gebruiken en overbodig ongezond eten weglaten. Probeer ook dingen te doen die goed voor me zijn zoals 2 a 3 keer per week sporten, 10 tot 15km lopen, gezond eten, bewust zijn over wat ik eet en gebruik en stress te voorkomen door me beter te gedragen. Als ik er nu over nadenk merk ik wel dat bepaalde dingen nu veel makkelijker gaan en het beter aanvoelt.

Heb wel het idee dat ik door de jaren heen veel heb ingeleverd door mijn ongezonde leefstijl. Ben een aantal keer zo ver gegaan dat ik thuis in bed lag en het net leek alsof ik op sterven lag zo beroerd, mager, bleek en verrot. Had meestal een week nodig om bij te komen lag alleen in bed naar adem te snakken. Kon zelfs niet meer roken wat ik normaal wel deed als ik ziek was. Ik geloof wel dat het lichaam kan herstellen in veel opzichten maar er zal vast wel schade zijn die nooit meer weg zal gaan. Heb door extreem gebruik ook een aantal keer in het ziekenhuis gelegen. Dan lag ik daar een paar uur te wachten en kreeg wat valium waardoor mijn hart weer rustig werd. Tegen de tijd dat ik onderzocht werd was mijn hartslag en bloeddruk weer gestabiliseerd en was er volgens hun niets om druk over te maken. Het zijn meestal gewoon momentopnames geweest dus dat zegt ook allemaal niet zoveel. Tijd zal het wel blijken.

Ben allang blij dat ik van mezelf bewust ben waar ik mee bezig ben en bepaalde dingen weg kan laten.

Smoken

Bewuste gebruiker
Wow willemvaag, wat heftig :(

Maar goed om te horen hoe je je nu gedraagt!
Ik ken je niet, maar ben toch trots op je, haha.

Blijf inderdaad goed op je gezondheid letten en als ik je een tip mag geven die je waarschijnlijk zelf niet besefte is dat toch: probeer eten als brood (wat jij miss als gezond beschouwd) te vervangen door groenten en fruit. Ik ben geen zweverig type, maar de genezende kracht van groente en fruit wordt onderschat. Het lichaam is gemaakt voor dit soort natuurlijke producten en niet voor dingen als brood. Ik eet ook meer groente en fruit tegenwoordig en voel me veel gezonder! :mrgreen:

En af en toe drugs hoeft uiteraard geen probleem te zijn :wink:

En maak je asjeblieft niet druk over je hart of iets dergelijks, want het lichaam is ongelofelijk sterk. Aangezien je deze schadelijke activiteiten hebt uitgevoerd op jonge leeftijd zou ik me niet zo druk maken.

Maar goed dat je je bewust bent!

Groetjes

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Als ik terugdenk aan mijn verleden kan ik haast niet geloven dat ik zo geleefd heb. Ben sinds een paar maanden gestopt met de benzodiazepinen misschien heeft dat wat te maken met het helder denken van nu zoals ik het noem. Heb altijd heel licht over mijn gezondheid en toekomst gedacht maar nu is het ineens andersom. Eet ook steeds meer groeten en ook fruit zelfs als ik er geen zin in heb. Met het warm eten een extra lepel groenten opscheppen en wat sla en komkommer. Alle kleine beetjes helpen wil gewoon oud worden en genieten van de jaren die nog komen. Heb geleerd dat dit in mijn geval niet moet halen uit drugs maar uit gezondere alernatieven. Hoop van mezelf dat ik de komende jaren bewust blijf van de dingen die ik doe. Bedankt nog voor je reactie dat doet me goed!

Greetzz Willem

Carlo86

Belezen gebruiker
Tripreporter
willemvaag zei:
Als ik terugdenk aan mijn verleden kan ik haast niet geloven dat ik zo geleefd heb. Ben sinds een paar maanden gestopt met de benzodiazepinen misschien heeft dat wat te maken met het helder denken van nu zoals ik het noem. Heb altijd heel licht over mijn gezondheid en toekomst gedacht maar nu is het ineens andersom. Eet ook steeds meer groeten en ook fruit zelfs als ik er geen zin in heb. Met warme eten een extra lepel groenten en salade en ga maar door. Alle kleine beetje helpen wil gewoon oud worden en genieten van de jaren die nog komen. Heb geleerd dat dit in mijn geval niet moet halen uit drugs maar uit gezondere alernatieven. Hoop van mezelf dat ik de komende jaren bewust blijf van de dingen die ik doe. Bedankt nog voor je reactie dat doet me goed!

Greetzz Willem

Meer kun je ook niet doen!
Het verleden is zoals het is het enigste waar je aan kunt werken is de toekomst!
Mag ik ook vragen welke middelen een probleem voor je waren/zijn?

Greetz

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Mijn probleem middelen zijn Heroine, Amfetamine, Cocaine snuiven zowel basen en eigenlijk alles wat ik maar tot me kon nemen. Nu krijg ik methadon en wonderbaarlijk genoeg heb ik geen behoefte meer aan mijn probleem middelen. Blow ook nog de hele dag en in vergelijking met alle andere drugs richt cannabis niet zoveel schade aan.

Carlo86

Belezen gebruiker
Tripreporter
willemvaag zei:
Mijn probleem middelen zijn Heroine, Amfetamine, Cocaine snuiven zowel basen en eigenlijk alles wat ik maar tot me kon nemen. Nu krijg ik methadon en wonderbaarlijk genoeg heb ik geen behoefte meer aan mijn probleem middelen. Blow ook nog de hele dag en in vergelijking met alle andere drugs richt cannabis niet zoveel schade aan.

In vergelijking met die andere niet nee.
Ik weet maar al te goed wat voor linke shit Amfetamine en sos zijn. Zeker goed dat je ermee bent gestopt! Heroïne gelukkig nooit geprobeerd :)

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Wist je dat speed en cocaine lichamelijk veel schadelijker zijn als heroine. Speed en coke tasten de organen aan het hart en ga maar door. Met heroine kun je op zich nog wel oud worden alle ouwe junks zitten aan de heroine. Pep en sos vreet je op bij wijze van spreken door de jaren heen. Ben blij dat ik methadon heb als vervanging het is in principe het enige medicijn wat al tientallen jaren voor verslaving wordt gegeven.

universal*flow

Belezen gebruiker
willemvaag zei:
Wist je dat speed en cocaine lichamelijk veel schadelijker zijn als heroine. Speed en coke tasten de organen aan het hart en ga maar door. Met heroine kun je op zich nog wel oud worden alle ouwe junks zitten aan de heroine. Pep en sos vreet je op bij wijze van spreken door de jaren heen. Ben blij dat ik methadon heb als vervanging het is in principe het enige medicijn wat al tientallen jaren voor verslaving wordt gegeven.

Hmm oke interessant. Ik denk dat bijna iedereen denkt dat heroïne veel schadelijker is. Maar het verschil zit hem waarschijnlijk in dat heroïne veel verslavender is dan coke of pep. Ik weet dat als je wat pep op een stukje rauw vlees legt, dat de pep er gewoon doorheen vreet. Dus kan me ook voorstellen wat dit met je neus doet.

Maargoed ik wil dus nu wel eens weten wat heroïne dan precies zo schadelijk maakt.

Carlo86

Belezen gebruiker
Tripreporter
Het is tenslotte allemaal troep maar bij Heroïne zijn de ontwenningsverschijnselen buitengewoon onaangenaam zowel geestelijk als lichamelijk.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Heroine is zeer verslavend dus iemand die het gebruikt zal zeer ver gaan om het te krijgen. Diefstal, beroving en dealen en de rest van de maatschappelijke schade die het met zich meebrengt. Als je alles samenvoegt wegen de voordelen niet af tegen de nadelen. Daarom verstrekken ze denk ik ook redelijk makkelijk methadon eigenlijk een schone variant van heroine.

universal*flow

Belezen gebruiker
willemvaag zei:
Heroine is zeer verslavend dus iemand die het gebruikt zal zeer ver gaan om het te krijgen. Diefstal, beroving en dealen en de rest van de maatschappelijke schade die het met zich meebrengt. Als je alles samenvoegt wegen de voordelen niet af tegen de nadelen. Daarom verstrekken ze denk ik ook redelijk makkelijk methadon eigenlijk een schone variant van heroine.

Ok heb net inderdaad een beetje ingelezen over methadon. Ik kan me voorstellen dat de methadon uiteindelijk ook weer schadelijke effecten heeft. Maargoed, iig kun je wat meer orde in je leven brengen. Ben op het moment erg geinteresseerd in het onderwerp, daar een vriend van me op het moment nog in een "safehouse" zit, hij is nu 5 maanden clean. Ik weet niet of hij methadon gebruikt. Ik woon niet meer in Nederland, dus de afstand is iets te ver om echt goed te kunnen communiceren. Maar ik probeer me via internet zo goed mogelijk te informeren. En ik hoop dat hij ook clean blijft. Voor jou hoop ik natuurlijk hetzelfde :wink:

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Methadon is één van de weinige medicijnen die al deciannia lang voor verslaving wordt voorgeschreven. Het is geen oplossing maar een vervangend middel voor opiaatverslaafden. Methadon tast het lichaam niet aan zoals coke en speed dat doen en iemand kan er oud mee worden. Met heroine heb je meestal geen garantie met wat je krijgt en is vaak versneden met wie weet wat. Heb zelf na jaren gebruik de optie gekregen om op methadon over te gaan en dit werkt voor mij. Voel me veel beter als voorheen en begin steeds meer dingen te ondernemen.

Alleen ik denk dat veel mensen het moeilijk vinden te geloven dat iemand met methadon gewoon goed kan functioneren. En het is volgens mijn niet zo schadelijk als je zou denken en dat is denk ik ook wel terug te vinden. Methadon werkt niet voor iedereen want het gaat vaak gepaard met bijgebruik. Heb ook nog geen plannen om ermee te stoppen wel om wat af te bouwen. Dit is vanuit mezelf gekomen want stoppen werkt alleen als ik het zelf wil.

Bovenaan