Mijn eerste keer (en vervolgen)

Saik0

Newbie
Niet de afgelopen zomer, maar de zomer erop, was ik met vrienden in een verlaten kroeg. We hadden de gebruikelijke ronde gedaan in het uitgaancentrum en de nodige drank is in ons keelgat verdwenen. Hierna kwam een vriend van een vriend langs, terwijl wij in de verlaten kroeg zaten (versta hieronder een kroeg van een vader van een vriend, die al een tijd dicht is). Ik schenk mijzelf nog een biertje in en ga lekker zitten.

Tot mijn grote verbazing word op een cd-hoesje van de prodigy een lading coke geprepareert. Mijn eerste gedachte was: "wat is dit dan?! zijn dit mijn vrienden!?!"

Mijn grote verbazing komt uiteraard door het ingeprente idee dat alle drugs slecht zijn. Daarnaast is mijn broer een pad ingeslagen die we allemaal niet in willen slaan. Ik ben altijd anti drugs geweest, maar de nieuwsgierigheid heeft uiteindelijk overwonnen.

Daar zitten we dan, aan de tafel. Het CD-Hoesje ligt klaar voor gebruik, we zijn met 4 man en zo worden er ook 4 lijnen coke neergelegd.

Mijn eerste vraag was:"Jullie zijn toch maar met 3 man!?"
.....Geen reactie.....

Even later waren er 3 lijnen opgesnoven. Er bleef 1 lijn liggen! Uiteraard stel ik de vraag wat daar de bedoeling. "Die is voor jou!"

Dat snuiven weet iedereen wel hoe t in z'n werk gaat. Dus ik snoof mijn eerste lijn coke door een opgerold heineken bar-bestel-briefje naar binnen.

Mijn eerste reacties:
* Wanneer voel ik het dan?!
* Hee ik ben niet meer dronken.

Al gauw begon ik mij af te vragen wat de werkelijke effecten waren.
Toen realiseerde ik me dat het niet meer was (nee mensen, het was echt wel gaaf, maar de verwachting was groter) dan een ontnuchtering en een plezier gevoel erbij.

Tada, mijn eerste ervaring.

Ik merk nu (anderhalf jaar later) dat het toch zijn tol begint te eisen. Mensen in mijn omgeving weten het en zijn het absoluut niet eens met zo'n niveau van zelf-entertainment. Ik heb in deze periode denk ik gemiddeld (gemiddeld hè :wink: dus soms ook wel (veel) meer) 3x in de maand gebruikt.

Het is er allemaal ingeslopen. Ik begon met een lijntje soms, daarna (3 á 4 keer in de maand) werd het al gauw een halve gram. Dit heb ik lang gedaan, volgehouden en uiteraard van genoten! Tot een maand of 4 terug hoefde ik nooit iemand er iets over te zeggen, maar op een gegeven moment komen mensen erachter waarvan je het niet wil dat ze het weten.

Heel erg hard heb ik mijn best gedaan om het te verbergen of goed te lullen. Een excuus te vinden en er ook zelf in te geloven!

Mensen kwamen erachter.

Ik ging ontkennen, zo hard ontkennen. Misschien had ik ze die nacht wel 1209812 x gebeld. Maar toch ontkennen! Het heeft me nog een aantal maand gekost om uit te vinden dat dat toch niet de manier was.

Ik heb met al mijn vrienden hierover gepraat en ik heb ze uitgelegd dat ik er niet trots op ben. (maar aan de andere kant vertel ik ze niet dat ik er geen spijt van heb, ik geniet ervan! dus waarom niet!)

Hetgeen waarvan ik echt schrok.
Ik was uit in amsterdam. Een supergezellige avond, met no-drugs vrienden. Na een bier of wat sta ik aan de bar en begin ik aan mezelf te merken dat ik op zoek ben naar coke. Daarnaast realiseer ik me dat mijn avond alleen nog maar compleet kan zijn met de coke.

Vanaf dat moment ben ik actief beziggegaan om er een punt achter te zetten. Ik ben tot 4 weken geleden (bijna 4 mnd lang) clean geweest (klinkt erg dramatisch, ik weet het) .

MAAR,

Het helpt niet om alle nummers van dealers te wissen en andere mensen die ermee te maken hebben. Als je iets wilt krijg je het toch wel!

Ik heb na 4 weken terug tot 2x toe weer gebruikt en heb er heerlijk van genoten. 2 weken terug en vanavond!

Dit is mijn (eerste) verhaal wel zó'n beetje.

Ik weet van mezelf dat ik erg van de hak op de tak spring, maar zo ben ik nu eenmaal. En ik heb nu geen zin om alle typefouten eruit te gaan vissen! Dat doe ik morgen (het is al morgen jajajaja) wel!

Vanavond was leuk, en ben ik via TeQ binnengefietst!

We hebben vanavond een paar lijnen coke weggesnoven, en ik samen met het nodige bier.

Ik heb het leuk, en voel me welkom hier!

Nu de laatste lijn en dan zo lekker slapen :)

Mindless1985

Badass junkie
Leuk dat je het naar je zin hebt gehad, gewoon beperkt gebruiken dan blijft het leuk (voor jezelf en je portemonnee)

yellowmoon

Bewuste gebruiker
als ik jouw was zou ik gewoon stoppen met die shit als je nu door je omgeving niet kan stoppen kun je het nooit,

ik zal jouw vertellen hoe het verder zal gaan een drugs gebruiker zoekt steeds contact met andere drugsgebruikers en daardoor blijf je zolang je gebruikt in hetzelfde omgeving en na een tiijd wordt het geen genieten maar moeten en als je om je heen ga kijken heb je alleen vriendjes over die ook snuiven

als ik jouw was zou ik gewoon stoppen ermee

Inga

Experimenterende gebruiker
hallo saikO,

Jou verhaal is zo typerend voor de meeste hier. Ikzelf ben serieus aan het afkicken. Wat niet wil zeggen dat het momenteel lukt om er volledig mee te stoppen :rolleyes: maar ik hou het bij 1 g per weekend
Maar vanavond is het weer zover..... en iik weet nu al dat het zonde van het geld is, omdat je er eigenlijk niet veel van voelt tenzij je steeds meer gaat gebruiken. Ik en mn vriend hadden op een gegeven moment niet meer genoeg aan 4 g en het werd steeds meer en meer. Het is de duivel in hoogst eigen persoon. En ik kan je zeggen de depresieve buien na het cokegebuik( waar ik in heel mijn leven nooit last van gehad heb) zijn alleen daaraan te wijten. Ik wil op 1 januari ECHT stoppen. We hebben samen een inkomste van duizende euro's .... maar denk je dat we iets over houden op het einde van de maand... Forget it ! En dit is nu bijna 2 jaar aan de gang. Het moet gewoon afgelopen zijn. Ik weet niet hoelang jij nu gebruikt.. maar hoe langer je voortdoet hoe moeilijker het wordt.

greetz from belgium :wave:

melissa

Wijs gebruiker
ik heb nog twee dikke lijnen van vorigge week op een bord op mijn klerenkast liggen.....
ik heb ze nog steeds niet aangeraakt.....
deze ultieme test bewijst voor mij wel dat ik t wel kan als ik maar echt wil.....
daarbij heb ik gisteren nogal wat alcohol genuttigd een behoorlijke trigger dus....
maar ze liggen er nog(of ze nog dezelfde kwaliteit hebben :rolleyes: zo open en bloot op de kast)

MissDior

Bewuste gebruiker
Ik kan er wel redelijk makkelijk vanaf blijven, het is voor iedereen anders en je moet voor jezelf gewoon bepalen of je ermee om kan gaan.
Maar het is zeker behoorlijk verslavende rotzooi!!
Als je controle hebt over je eigen gebruik kan het ook een heerlijke drugs zijn.
Het ligt toch allemaal bij jezelf..

yellowmoon

Bewuste gebruiker
melissa zei:
ik heb nog twee dikke lijnen van vorigge week op een bord op mijn klerenkast liggen.....
deze ultieme test bewijst voor mij wel dat ik t wel kan als ik maar echt wil.....
daarbij heb ik gisteren nogal wat alcohol genuttigd een behoorlijke trigger dus....
maar ze liggen er nog(of ze nog dezelfde kwaliteit hebben :rolleyes: zo open en bloot op de kast)

je praat echt als mijn neef hij zei ook vaak zie je wel ik ben geen junk ik kan wel zonder hij zit nou thuis basen

melissa

Wijs gebruiker
yellowmoon zei:
melissa zei:

je praat echt als mijn neef hij zei ook vaak zie je wel ik ben geen junk ik kan wel zonder hij zit nou thuis basen

zeg ehhhhhhhhhh ik ben alles ver van junk :rolleyes: :rolleyes:
ook goeiemorguh :beer:
tjezus

yellowmoon

Bewuste gebruiker
melissa zei:
yellowmoon zei:
melissa zei:

tjezus
ik zeg niet dat je junk ben maar meeste verslaafden zeggen hele tijd dat ze ook zonder kunnen

Rintintin

Newbie
Ik ben nieuw hier , ik heb sinds enkele weken deze site bekeken en als het goed is ( ik heb weinig verstand van topic,s etc en snel typen kan ik helemaal niet ) wordt dit bericht nu geplaatst.
Is het er eindelijk van gekomen, ik heb heel wat over de witte sloper te vertellen.

Rintintin

Newbie
Ik zal iets over mijzelf vertellen , ik ben schrik niet 41 jaar en ik gebruik al ongeveer 15 jaar coke,de eerste jaren alleen met uitgaan.
Voor mij begon het als een soort beloning voor een hele week keihard werken, een dom excuse achteraf.
Ik dronk alleen spa blauw, sportte erg veel en was ( al zeg ik het zelf )
een self made man , genoeg geld in de pocket en best wel een stoere gozer.
Ik leidde best wel een beetje een egoistisch leven , maar zo zijn veel ondernemers.
Je moet weten dat ik al vanaf mijn 20e voor mezelf werk.
De coke paste wel in mijn levensstijl.
Ik plaats deze berichtjes op dit forum omdat ik op de een of andere manier mijn ei kwijt moet.
Mijn gebruik wordt met de week erger en ik heb het totaal niet meer onder controle, geld is nog steeds geen probeem, ik werk nog steeds keihard maar het wordt steeds meer een strijd om de dag goed door te komen.
Ik hoop dat iemand kan reageren , dan weet ik in ieder geval dat dit werkt.
Iedereen moet goed begrijpen dat dit geen smeekbede is maar ik wil op deze manier dmv communicatie op dit forum proberen van deze witte sluipmoordenaar af te komen.

binas

Newbie
Bij mij ook zo. Ik zou het NOOIT doen. Toch op een gegeven moment een lijn genomen. Het ging van kwaad naar erger, ook ging ik speed & XTC gebruiken. Gebruik nu elk weekend kook. Nu ook weer 2 gram gehaald voor met oud&nieuw.
Ik hoop het volgend jaar beter te doen. Weg met die duivel.

Auxero

Newbie
arrr....
net weer een gram gehaald

terwijl ik tegen iedereen zeg da het bij 1 x ik gebleven

ik MOET er mee stoppen

k heb er de centen en reputatie niet voor :(

MetaalKonijn

Badass junkie
Stop d'r dan mee. Anders willen we je wel even 't laatste stukje de afgrond induwen.

Natuurlijk niet, maar weet wat je zegt. :P

yellowmoon

Bewuste gebruiker
Rintintin zei:
Ik zal iets over mijzelf vertellen , ik ben schrik niet 41 jaar en ik gebruik al ongeveer 15 jaar coke,de eerste jaren alleen met uitgaan.
Voor mij begon het als een soort beloning voor een hele week keihard werken, een dom excuse achteraf.
Ik dronk alleen spa blauw, sportte erg veel en was ( al zeg ik het zelf )
een self made man , genoeg geld in de pocket en best wel een stoere gozer.
Ik leidde best wel een beetje een egoistisch leven , maar zo zijn veel ondernemers.
Je moet weten dat ik al vanaf mijn 20e voor mezelf werk.
De coke paste wel in mijn levensstijl.
Ik plaats deze berichtjes op dit forum omdat ik op de een of andere manier mijn ei kwijt moet.
Mijn gebruik wordt met de week erger en ik heb het totaal niet meer onder controle, geld is nog steeds geen probeem, ik werk nog steeds keihard maar het wordt steeds meer een strijd om de dag goed door te komen.
Ik hoop dat iemand kan reageren , dan weet ik in ieder geval dat dit werkt.
Iedereen moet goed begrijpen dat dit geen smeekbede is maar ik wil op deze manier dmv communicatie op dit forum proberen van deze witte sluipmoordenaar af te komen.

http://drugsforum.nl/viewtopic.php?t=529

in deze topic is er ook een gast die net als jouw zwaar verslaafd was aan coke uiteindelijk is het wel goed gekomen met hem als je helemaal door lees die had ook geen geld probleem

Rintintin

Newbie
Net wakker , vandaag 5 dagen niets gebruikt , net of er een waas aan het wegtrekken is,wel erg moe en een snotneus.
Het zal wel een strijd worden met de jaarwisseling, vooral met uitgaan en de vrouwtjes etc. ,we zullen zien.
Ik heb ook deze week mijn trainen weer opgepakt ( dit is voor mij altijd een enorme stimulans geweest om ook gezond te eten etc.)
Ik ben een man van uitersten of alles of niets.(of niets of 2 gram , ha, ha )
Zeg yellowmoon nog bedankt voor je reactie, ik heb de story van sneeuwuil gelezen , ben benieuwt of hij weer eens een keer van zich kan laten horen. iedereen alvast een gezond 2007 toegewenst van mijn kant.

labruja

Newbie
Laat het bij die ene keer want geloof me, Coke is echt de witte sloper!
Ik ben zelf begonnen met een halfje vrijdag's, toen ook maar op zaterdag,dit lijkt dan nog zo onschuldig en je kan er ook echt van "genieten'".Totdat je ook af en toe door de weeks wat gaat halen, langzaam raak je steeds verslaafder en je kan niks meer leuk vinden zonder coke, denk je. Ik ben in 1995 begonnen met coke snuiven en was al na drie jaar redelijk verslaafd, 3 a 4 keer per week een halve en natuurlijk de drank niet te vergeten 2 flessen jenever in de week plus het nodige bier. Doordat iemand die ik heel goed ken in de handel van coke zat kreeg ik heel vaak grammen gratis, dit was natuurlijk funest en sinds 2000 snoof ik echt elke dag coke. Zo ging dat nog jaren door en elke dag zeggen dat je ermee stopt maar dat spul krijgt je in je macht geloof me en je gaat er aan kapot en alles gaat kapot. Gelukkig heb ik een waarschuwing van God gehad in mei 2005 dit heeft zo'n indruk op me gemaakt dat ik nu al bijna een JAAR van de coke af ben. Maar ik heb wel een megagat in mijn tussenschot.Dus stoppen nu het nog kan!!!!!
Geloof me Coke maakt allesbehalve gelukkig! Het is spul van de duivel!

labruja

Newbie
melissa zei:
yellowmoon zei:
melissa zei:

tjezus
Een junkie wordt je vanzelf als je al zo praat, Heel stoer

Rintintin

Newbie
Labruja , precies zoals jij het zegt is het gewoon. Ik begon ook alleen in het weekeinde , toen had je nog zelfs "kwart grammetjes , daar moet je nu niet meer naar vragen ha, ha, ....
Bij mij was het ook een soort van beloning voor de hele week hard werken. Ik moet je zeggen dat ik heel lang alleen in het weekeinde heb gebruikt , maar het pakje moest wel altijd op.
Net wat jij zegt het sluipt er gewoon in , ik kan ook niet bevatten hoe het komt dat iemand ( zoals ik ) dan toch op een gegeven moment 4, 5 of 7 dagen in de week ga gebruiken.Het schijnt toch ook met bepaalde genen te maken hebben.
Als ik ook terug kijk weet ik ook bijna zeker dat al mijn relaties indirect stuk zijn gegaan door die troep.
Het is niet alleen het gebruik maar ook alles wat daar bij komt kijken, in mijn geval gewoon nachten niet thuiskomen , extreme sexuele gedachten.Ook vaak uitgeput en dan nog wel keihard werken , dus vaak sjacherijnig en negatief , dit zijn allemaal zaken waar een stiekeme gebruiker zoals ik mee te maken heb, echt niet bevorderlijk voor je relatie of omgeving.
En laatst zat ik zo te denken aan de werkelijke topavonden die ik onder invloed heb gehad , die kan ik echt op 2 handen tellen van al die jaren.
De eerste paar lijntjes zijn helemaal top en daarna voel je je eigenlijk helemaal niet lekker , eerder een zielige in zichzelf gekeerde egoist.
Het besef dat ik eigenlijk gewoon een junk ben is nu echt wel aanwezig , de leeftijd gaat nu ook parten spelen , door de coke laat je steken vallen , je scherpte gaat weg je doelen worden vaag en de werkelijke mooie dingen van het leven , kleine eenvoudige dingetjes gaan aan je voorbij.
Ik ben nu op het gebruikersniveau dat ik MOET kappen, ik dank god op mijn knieen als ik terugkijk dat ik nog leef , zoveel roofbouw op mijn lichaam heb ik gepleegd.
Labruja ik heb bewondering voor je , ik denk ook dat het heel belangrijk is in dit hele proces dat je jezelf niet mag haten , maar dat je van jezelf bijft houden , verslaving is een ziekte.
Labruja , wat was voor jouw de waarschuwing van 'boven' ?

Sniffie

Experimenterende gebruiker
Aantal voorbeelden van hoe het niet moet dus.

Zelf heb ik nog steeds het idee dat ik een recreatief gebruiker ben. Natuurlijk wel geheel m'n eigen verantwoordelijkheid omdat zo te houden.

Bovenaan