• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Mijn eerste ervaringen met XTC

Ongeveer een half jaar geleden ben ik voor het eerst in aanraking gekomen met xtc. Ik heb er (heel) veel over gelezen, waaronder op dit forum. Aangezien ik het lezen van tripreports altijd erg informatief/leuk vind, leek mij het een goed idee om mijn ervaringen met jullie te delen!

In mijn 23-jarige bestaan heb ik mij vrijwel nooit verdiept in drugs, althans, op het occasional jointje na. Dit had eigenlijk geen reden, ik had er nooit behoefte aan en wist daardoor natuurlijk niet wat ik miste. Na 3 jaar studie ben ik begonnen aan mijn master, waardoor ik in een andere sociale situatie terecht kwam. Een aantal mensen in deze groep hadden wel eens gesnoept, maar ik wist nooit echt wat het nou eigenlijk allemaal inhield. Na verloop van tijd besloot ik het toch maar eens op te zoeken. Eenmaal thuis pakte ik mijn laptop erbij en ging op onderzoek uit. Al snel kwam ik op dit forum terecht, waar ik meerdere tripreports over het gebruik van XTC heb gelezen. Ik kon mij moeilijk inbeelden hoe zo'n klein pilletje zo'n grote invloed op iemands psyche kan hebben. Vanaf dit moment wist ik dat ik het binnenkort zou gaan proberen, maar hoe en wat: Geen idee. In de weken daarna heb ik er voorzichtig met een aantal maten van me over gepraat. Zij hadden er (net als ik) wel over gehoord, maar waren er zelf nog nooit mee in aanraking gekomen. Little did I know dat dit snel zou gaan veranderen. Op een maandagavond zat ik met mijn buurjongen (ook een student) te blowen. Ik wist dat hij wel vaker XTC heeft gebruikt en besloot hem om advies te vragen. Het meeste wat hij mij te vertellen had wist ik al door mijn uitvoerige internetonderzoek. Wat ik niet wist was dat hij regelmatig voor hem en zijn vrienden pillen regelde. Jullie raden het al: Ik ging die avond met drie groene pilletjes naar huis. Een paar dagen later waren de tickets geboekt. Mijn eerste techno feestje, wie had dat ooit gedacht. De drie maten waarmee ik zou gaan waren minstens zo enthousiast als ik, maar wisten tevens niet goed wat zij moesten verwachten. Zou het echt zo geweldig zijn als iedereen zegt?

Met een vreemd gevoel zet ik de lasagne in de oven en loop ik terug naar mijn kamer. Daar zitten we dan met zijn vieren, voor de verandering een keer aan de dubbel fris. Zoals altijd was het gezellig, maar de avond had een spannende ondertoon. Vanavond was het moment dat we XTC zouden gaan proberen. Waar we ook over praatte, het onderwerp was binnen 10 minuten weer terug bij het onderwerp waar het eigenlijk de hele dag al om draaide: XTC. Rond 11 uur vertrokken we naar het feest, wat gelukkig niet te ver van huis was. Zelfs het fietsen was niet zoals het normaal was, maar dat kwam waarschijnlijk door het kleine plastic zakje in mijn boxer. Eenmaal bij de security aangekomen was mijn hartslag al ruim 160. Natuurlijk werd ik uit de rij getrokken om gefouilleerd te worden. Gelukkig mocht ik mijn boxer aan laten en kon ik doorlopen. Na 60 minuten awkward proberen te dansen op muziek waar we eigenlijk normaal nooit naar luisteren was het moment daar. Eén voor éen gingen we naar de WC en namen een halve pil. We hebben de pil niet laten testen, mede om de reden dat mijn buurjongen en zijn vrienden diezelfde pillen al meerdere malen hadden gebruikt. Vanaf het moment dat de pil mijn tong raakte begon ik me toch een beetje zorgen te maken. Had ik de pil niet moeten testen? Is m'n maat vertrouwen? (ik kende hem nog niet heel lang). Met het laatste beetje moed in mijn lichaam slikte ik de halve pil door en sloot ik me weer bij de groep aan.

Het duurde ontzettend lang voordat we eindelijk wat merkten. Maar, na ruim twee uur begon ik dan eindelijk iets te voelen. Het was inmiddels rond 2 uur snachts en de club stond op zijn kop. Het begon met mijn handen. Om één of andere reden kon ik niet stoppen om mijn duimen over mijn vingertoppen te laten glijden (aan beide kanten). Daarnaast kreeg ik het ontzettend warm. Zelfs zo warm dat ik enorm begon te zweten, waardoor ik mij totaal niet meer op mijn gemak voelde. Mijn shirt raakte langzaam doorweekt van het zweet en ik raakte een beetje in paniek. Eén van mijn maten zag dit en besloot mij mee te nemen naar een zitplaats. Hier hebben we ongeveer een uur gezeten en enorm veel gepraat over van alles en nog wat. Op een gegeven moment kwamen er 4 andere jongens bijzitten. Mijn maat en ik kende ze geen van allen, maar dit was zeker niet te merken. In het dagelijks leven ben ik niet verlegen, maar ik ben een kei in het creëren van awkward situaties. Daarnaast stap ik in de kroeg nooit op onbekenden af om een praatje te maken. Deze avond was dat anders: Ik vertelde de jongens dat dit mijn eerste keer was en dat ik niet goed in mijn vel zat. Ze waren heel begripvol en één van hen haalde zelfs een flesje water om mij te helpen met mijn interne climate control. Rond half 4 s'nachts begaven wij ons weer naar de dansvloer en ik danste als nooit tevoren. Bij elke drop ging ik compleet uit mijn dak, maar ik wist niet zeker of dat nou door de pil kwam, of omdat ik inmiddels weer compleet opgedroogd was. Ik voelde me erg goed, maar ik heb de hele avond geen WOW! factor gevoeld. Zelfs niet nadat ik en mijn maten allemaal het tweede halfje hadden genomen. Wel gingen we allemaal erg lekker. We kwamen onverwachts nog een stel vrienden tegen die allemaal ook hadden gebruikt. Eén van hen pakte mijn hand en begon hem te masseren. "Moet je voelen!" zei hij. Met een grote glimlach op zijn gezicht begon hij in mijn hand te kneden. Ik wist dat aanraking erg fijn zou moeten zijn wanneer je aan het rollen bent, maar ik vond het hele ritueel maar raar. Toch besloot ik maar even mee te spelen omdat ik zijn masseerkunsten niet wilde beledigen. Op mijn vingers na voelde eigenlijk alles zoals normaal. Wel merkte ik op een gegeven moment dat ik aan het kauwen was, maar dit probleem liet zich erg makkelijk oplossen met een kauwgompje.

Zoals jullie merken heeft deze avond zowel zijn ups als zijn downs gehad. Het duurde het erg lang voordat de pil insloeg. Niet alleen bij mij, maar bij ons allemaal. Nu dachten wij zelf dat dit deels verklaard kan worden door het feit dat wij voorafgaand aan het feest ±600 gram aan lasagne gegeten hadden. Wel voelde wij ons allemaal erg goed en hebben we de hele avond lekker gedanst. Eigenlijk komt het erop neer dat ik een grotere WOW-factor had verwacht. Het effect kwam langzaam op, maar ebte ook weer rustig weg. Al met al hebben we een erg leuke avond gehad. Zeker voor herhaling vatbaar.

In de maanden daarna is XTC nog vaak in mijn gedachten geweest. Ik lees nog steeds af en toe tripreports en bezoek dit forum ook regelmatig. Vooral de vraag "Was dit het nou?" hield mij erg bezig. Was dit nou het gevoel waar iedereen zo weg van is? Natuurlijk was het leuk, maar zo leuk/geweldig als iedereen hier in de trip reports beschrijft? Nee.

Na drie maanden was er weer een feestje waar ik graag heen wilde gaan. Ditmaal had ik andere pillen geregeld en ook de setting was compleet anders: Een festival. Eigenlijk ging het weer net zo als de vorige keer: De opbouw, het prikkende zakje in m'n boxer en de spanning na de inname. Ditmaal knalde de pil er veel harder in dan de vorige. Ik ging als een speer. Ik heb met mijn mede-rollers geknuffeld en lopen voelde simpelweg geweldig. Ook was ik weer als een gek met mijn duim over mijn vingers aan het wrijven. Toch waren dit weer de enige lichamelijke effecten die ik bij mezelf kon bespeuren. Het knuffelen voelde lichamelijk niet beter dan anders. Het enige wat nu anders was, was het feit dat ik nu zin had om mensen te knuffelen (iets waar ik anders nooit echt weg van ben). Ook deze pil had ik niet laten testen omdat een maat van mij ze eerder had gebruikt, dus ik kan niets zeggen over de samenstelling van de pil. Kortom: Deze keer ging ik veel lekkerder dan de vorige keer, maar ik merkte nog steeds maar weinig lichamelijke effecten. Dingen waren niet mooier dan normaal, lasers waren nog steeds lasers en knuffels waren nog steeds knuffels. Toch was deze keer een veel betere ervaring dan de vorige. Ik had ditmaal een korte broek en een tanktop aangedaan. Niet dat dit hielp tegen het zweten, maar ik had het in ieder geval iets minder warm.

Wat ik me afvraag is of ik mezelf misschien teveel in de weg sta tijdens m'n trip. Ik ben namelijk constant bezig met de vraag "Voel ik al wat?!, zal het deze keer beter zijn? Is dit het?, ben ik al over de piek heen?!, moet ik al bijnamen?!". Kortom: Ik moet sowieso relaxter zijn. Hebben jullie misschien suggesties hoe ik dit kan doen? Over een goede twee weken heb ik weer een feest en ik ben van plan daar weer te gaan gebruiken. Ditmaal met een vriend wiens eerste ervaring met XTC ook enigszins teleurstellend was. Ik hoor graag of jullie nog tips hebben om mijn mindset te veranderen voor/tijdens een feestje. Verwacht ik teveel, moet ik er gewoon meer van genieten, of is XTC gewoon niet mijn drug?

Happy rolling,
-CM

Fool

Badass junkie
Hey, welkom! :)

Jammer dat de ervaring niet helemaal was zoals je gehoopt had. Wat ik vaak in mijn persoonlijke omgeving zie is de mensen die hele hoge verwachtingen hebben/non-stop met het effect bezig zijn er veel minder van ervaren/genieten dan mensen die gewoon doorgaan en eigenlijk niet héél erg nadenken over het feit dat ze een pilletje gepakt hebben. Daarnaast is de dosering van vrij groot belang voor de intensiteit van de effecten, daarom raad ik je al aan om je pillen te testen. Zo kun je veel exacter bepalen hoeveel je moet nemen om de effecten goed te voelen. :)

600 gram lasagna van te voren eten is alleen maar goed, veel energie om lekker op te kunnen feesten. Als je niet genoeg eet, zou je wel eens te weinig energie kunnen hebben en futloos worden. Wel is het belangrijk om voldoende tijd tussen je maaltijd en het poppen van je pil te laten, na een goede maaltijd is 3 uur wachten geen overbodige luxe. :)

Ik vindt het zelf altijd prettig om van te voren een pilsje of twee te drinken, om wat minder zenuwachtig te worden en wat minder bezig te zijn met het feit dat je zo een pilletje gaat nemen. Werkt best goed, al zeg ik het zelf. :P

Een paar biertjes zijn misschien geen overbodige luxe. Misschien ligt het ook wel aan de setting (iedereen zenuwachtig tegenover wat meer ervaren gebruikers tijdens m'n tweede trip). Het accent lag de tweede keer meer op het feest dan op de pillen, waardoor je gedachten automatisch meer bij het feest liggen.

Bovenaan