Mijn beste vriendin...

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Mijn beste vriendin is een alcoholist. Ze is gisteren 27 jaar geworden. Zo jong nog, maar ze behoort tot de 1% van de vrouwen die zoveel drinkt. Ze is een van de mooiste personen die ik ken. Zowel van binnen als van buiten. Ze wordt regelmatig op straat aangesproken door mensen van modellenbureaus, ze is intelligent en daarnaast heeft ze het allerliefste karakter wat je maar kunt voorstellen.
Ze is nu al vijf weken helemaal nuchter gebleven, ze zegt dat ze dit keer echt doorzet. Ik ben trots op haar, maar ik hou ook mijn hart weer vast. Dit is niet haar eerste poging, diep van binnen ben ik zo bang dat ze weer een terugval krijgt. Dit is wel de eerste keer dat ze zelf inziet hoe groot haar probleem werkelijk is, ze is vrijwillig in therapie gegaan.

We kennen elkaar nu bijna tien jaar, nog van de middelbare school. We gingen altijd heel veel uit samen, spookten van alles samen uit en experimenteerden veel met drugs. We dronken er ook stevig bij, maar in die tijden zag ik nog niet dat zij anders was met alchohol dan ik. Naarmate we ouder werden, begon het me steeds meer op te vallen dat haar drinkgedrag ongezond aan het worden was. Dat ze niet meer kon stoppen, dat haar gedrag negatief veranderde als ze onder invloed was. Het kwam met enige regelmaat voor dat ze zichzelf in de problemen bracht, vaak verdween ze ook voor een paar dagen spoorloos. Niemand die haar dan nog kon bereiken. Achteraf kwam ze altijd wel weer terecht. Totaal uitgeleefd, dagen achter elkaar wakker met de meest vreemde en ongure types. Mijn beste vriendin werd mijn zorgenkindje....

In Miami werd ik er weer even goed met mijn neus bovenop gedrukt (ze woont deels daar en deels hier in Amsterdam). Ze was altijd al van zichzelf behoorlijk dun, maar nu schrok ik echt van haar postuur. Zo breekbaar, zo kwetsbaar! In die twee weken dat ik daar was, viel het me op dat ze nauwelijks at. Het is algemeen bekend dat alcoholisten steeds minder voedsel kunnen verdragen en alleen nog maar drinken.
Bij het ontbijt om 10u 's morgens - dat wil zeggen: ik en Boris aten een stevig ontbijt - gingen de eerste cocktails van de dag er al weer vrolijk in bij haar. Dit terwijl we de nacht daarvoor nog uit waren geweest en ik er persoonlijk niet aan moest denken om met mijn kater weer aan de alcohol te gaan! Om 13u 's middags was ze alweer straal bezopen en dan verandert ze in een lallende, irritante dame. Tegenwoordig neem ik dan ook direct afstand van haar. Wel met veel pijn in mijn hart, maar als ze zo is, is ze gewoon heel onaangepast gezelschap. Uiteraard verdween ze ook weer voor de rest van de dag en de daarop volgende nacht/ochtend. Ondertussen namen wij de verantwoordelijkheid over de zorg van haar hondje. Wat was ik weer ongerust! De hele nacht werd ik opgeschrikt door dromen waarin haar iets overkwam. Dit is in de twee weken dat ik daar was meerdere keren voorgekomen.....

Momenteel brengt ze de zomer hier in Amsterdam door. Tot nu toe nuchter, ik hoop zo dat ze het dit keer redt! Drinken in haar gezelschap doe ik nu in iedergeval niet meer. Gelukkig gaat mij dit wel goed af, ik heb mijn drinkcarriere een jaar geleden een halt toegeroepen. Dit ging me makkelijker af dan ik dacht. Ik drink nu nog wel, maar met heel veel mate. Ik hoop dat ik nu met mijn goede voorbeeld iets voor haar kan betekenen. Ik ben zo bang dat ze weer terugvalt en dan weet ik even echt niet meer wat ik nog moet doen...

Man_in_the_Box

Bewuste gebruiker
Blijf haar steunen in haar strijd. Alcohol blijft een van de hardnekkigste en een van de makkelijkste verslavingen om weer op terug te vallen. Je wordt er altijd en overal mee geconfronteerd. Sommige mensen hebben hier gewoon meer moeite mee dan anderen, doe je niks aan is genetisch bepaald maar wel zeer frustrerend.
Ik heb zelf ook een aantal jaren een probleem gehad met alcohol, ik noemde dit nooit een verslaving maar een gewoonte. Je probeert het voor jezelf toch altijd te relativeren. Ik ben ook op een gegeven moment gestopt met die belachelijke hoeveelheden naar binnen te gieten, nadat ik op een moment zover heen was dat ik ergens buiten op een grasveld waarvan ik totaal niet wist waar het was werd wakker gemaakt. Diegene dacht even dat ik dood was omdat ze 5 minuten had zitten schudden zonder enige reactie van mijn kant. Ik ben hier wel van geschrokken, het is voor mij een wake-up call geweest.
Maar je vriendin moet ook zeker oppassen voor haar gezondheid, zeker omdat je aangeeft dat ze ernstig vermagerd was. Alcohol maakt je lichaam echt kapot. Ik heb er zelfs na die paar jaar al leverschade aan overgehouden. Het is nog niet heel schokkend, ik bedoel ik kan er nog gewoon mee drinken, maar ik moet er wel degelijk rekening mee houden. Lijkt me verstandig dat je vriendin hier ook goed over nadenkt, en ik hoop dat ze het ook echt vol kan houden.

Flameon

Badass junkie
Wat erg om te horen Marla dat zo'n lieve en mooie meid een alcohol probleem heeft. Als je veel alcohol drinkt dan heb je op een begegeven moment inderdaad geen zin meer of de behoefte niet meer om te eten. De alcohol neemt zeg maar haar hongergevoel weg.

Weinig eten, betekend weinig vitamine binnen krijgen en als je daar dan nog behoorlijk bij drinkt dan bestaat de kans op hersenbeschadiging (korsakov). Goed dat ze nu al vijf weken droog staat, probeer haar te adviseren om 2x daags vitamine B complex te nemen. Dat is goed voor de hersenen, die vrees ik al een flinke dreun hebben gehad als ik je verhaal lees.

Het is heel goed dat je haar steunt, blijf dit ook doen. Alcoholisme is eigenlijk een ziekte, dus eigenlijk is ze helaas ziek in die zin. Dit zal iemand met een alcoholprobleem ontzettend waarderen. Heeft iemand het gevoel dat hij alleen op de wereld is of dat iedereen hem laat vallen, dan is de kans zeer aannemelijk dat iemand weer naar de fles grijpt (vergeet niet je eigen grenzen, die zijn namelijk altijd het allerbelangrijkste).

Ik vind het heel erg sociaal van je dat je niet drinkt in haar bij zijn. Zo zal voor haar de verleiding ook minder zijn om een glaasje alcohol te drinken, en kan er niet gezegd worden "marla drinken we nog een biertje / wijntje o.i.d.?" . Goed van je!

Veel mensen op jonge leeftijd (rond haar leeftijd) die drinken vaak teveel. Dit komt heel vaak door de studententijd. Degene die gestudeerd hebben binnen een studentenvereniging die weten vast wel wat ik bedoel. Maar dat wat je beste vriendin doet qua drinken is niet een uit de hand gelopen studentje, helaas klinkt dit als echt verslaafd. Zeker als het al jaren en jarenlang duurt.

Sterkte Marla, lijkt me namelijk erg k..t als je beste vriendin zo'n ernstig alcoholprobleem heeft.

BADJASMAN

Belezen gebruiker
Mijn oom is ook een alcoholist,
hij is nu 50 en heeft alles verloren inclusief zijn vrouw etc..

Verder ken ik nog iemand die advocaat was en door zijn
drankprobleem niet meer kon werken. Hij ligt inmiddels
in een inrichting en heeft al meerdere zelfmoordpogingen
ondernomen. Niemand herkent hem meer, hij kan zelfs niet
meer normaal denken.. Ook hij is door zijn drankprobleem
zijn vrouw verloren..

Alcoholisten kunnen zichzelf helemaal kapot maken als ze niet
stoppen, jouw vriendin is zo te horen nog jong en mooi..
Het zou idd een ramp voor haar zijn om ook zo'n toekomst
tegemoet te gaan. Hopelijk ziet ze dit optijd in......

Heel veel sterkte met de situatie,
pas als je mensen zelf hebt zien kapot gaan aan alcohol
zal men beseffen wat voor destructief gif dit middel is.

Vaak willen mensen dit niet inzien omdat ze toch al jaren
drinken, maar het is nooit telaat, want alcohol zal altijd
meer kapot maken en er is maar 1 weg terug..

Drink niet, ook niet met mate, drink gewoon NIET.

buzzrider

Wijs gebruiker
BADJASMAN zei:
dat is wel een overdreven uitspraak vind ik, zeker op een drugsforum. er zijn miljarden mensen die maar af en toe eens een glaasje drinken en geen problemen hebben, waarom zou je dan helemaal niet moeten drinken?

BADJASMAN

Belezen gebruiker
Omdat sommige mensen niet met mate kunnen drinken..
Maar als je dat wel kunt, moet je dat zeker doen. :wave:

Flameon

Badass junkie
buzzrider zei:
BADJASMAN zei:
dat is wel een overdreven uitspraak vind ik, zeker op een drugsforum. er zijn miljarden mensen die maar af en toe eens een glaasje drinken en geen problemen hebben, waarom zou je dan helemaal niet moeten drinken?

Iemand die alcoholverslaafd is kan in zijn onderbewuste zijn grens niet aangeven. Hij zal denken "die krat moet op, die fles moet leeg, ik blijf in deze disco aan de bar hangen tot sluitingstijd" . Sociaal drinken is er voor die mensen helaas niet meer bij. Het wordt vaak wel gezegd van wel, maar ik ken genoeg mensen via mijn werk die dat ook dachten en nu nog verder in de problemen zijn gekomen. Helaas!

Maar als je geen alcoholprobleem hebt is het natuurlijk geen punt om sociaal te drinken.
Dan is het inderdaad "geniet en drink met mate" . En die mensen lukt dat ook gewoon wel. Die kunnen bv een halve krat bier laten staan, om die vervolgens zes weken later weer op te drinken bij de volgende verjaardag

acidboy

Badass junkie
Ik zou heel veel kunnen zeggen, maar het gros is al gezegd, voornamelijk door Flameon.

Ik wil jou Marla, en je vriendin, dan vooral nog even ontzettend veel sterkte toewensen en hopelijk zal ze niet terugvallen, I'll keep my fingers crossed.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Dank voor jullie support en medeleven! Ik wilde het even kwijt hier en het is fijn om te lezen dat er mensen zijn die zich in mijn verhaal kunnen inleven! :hearteyes:

XtCliffix

Experimenterende gebruiker
De mensen om haar heen zijn de belangrijkste redenen om niet te drinken, goed gezelschap en veel steun en ze zal het overwinnen. Veel succes :wink:

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Flameon zei:
Hoe gaat het inmiddels met haar Marla?

De laatste tijd heeft ze wel weer een paar terugvallen gehad, maar niet in die zin dat ze gelijk voor een paar nachten was verdwenen gelukkig. Ik snap ook wel hoe ontzettend moeilijk het voor haar is om helemaal niks meer te drinken, want overal in onze maatschappij is alcohol.....
Ik zag haar donderdagnacht en toen had ze ook wel wat glaasjes op, maar daarna ging ze keurig over op de cola en op tijd tegelijk met de rest weer naar huis. Als ze dit zo vol blijft houden, vind ik dat ze goed bezig is. Toch, mijn ongerustheid blijft nog wel....

Mirrorball

Bewuste gebruiker
Ik wil eerlijk gezegt alleen maar zeggen dat ik het nogal opmerkelijk vindt dat een Speedverslaafde zich zo druk maakt over een alcoholiste.
Jij ziet immers zelf dat ze er aan kapot gaat en je bent bang haar kwijt te raken..
Denk je niet dat jou vrienden er bang voor zijn dat jij kapot gaat aan de speed?

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ze maken zich wel eens ongerust, echter de laatste tijd is mijn speedgebruik zeeeeer verminderd! Verder kun je ook in mijn topicstart lezen, hoe mijn vriendin zich gedraagt onder invloed van alcohol en in wat voor situaties ze zichzelf brengt.... Als ik onder invloed ben van speed verdwijn ik niet voor een aantal dagen en werk ik mezelf niet in de nesten, nooit gebeurd ook!

Je kent ons en onze situaties helemaal niet persoonlijk, dus je kan ook niet voor mij als "speedverslaafde" gaan oordelen! Ga er maar vanuit dat haar alcoholverslaving nog een paar gradaties verder gaat dan mijn speedgebruik. Waarom zou ik me daar niet ongerust over maken? Dat ik zelf speed gebruik, betekent toch niet dat ik geen ongerustheid mag voelen over mijn vriendin? Ik weet dat speed niet zo goed voor me is, daarom doe ik het nu al veeeeel minder. Daarnaast zijn mijn menselijke gevoelens ook niet verdwenen door mijn eigen gebruik, dus laat mij gewoon lekker ongerust zijn over mijn vriendin ja!

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ze lijkt weer terug gevallen in haar oude gedrag, ze is momenteel sinds gisternacht weer eens spoorloos verdwenen. Ik maak me zo ongerust!!!!! :(

Flameon

Badass junkie
Das balen Marla, kan me goed voorstellen dat je je ongerust maakt.
Waarom vlucht ze dan eigenlijk? Gaat ze dan bij iemand slapen, of ze echt helemaal spoorloos?
Sterkte

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Flameon zei:
Das balen Marla, kan me goed voorstellen dat je je ongerust maakt.
Waarom vlucht ze dan eigenlijk? Gaat ze dan bij iemand slapen, of ze echt helemaal spoorloos?
Sterkte

Ze vlucht niet echt, ze wil gewoon nonstop door blijven drinken, ze blijft wakker, of slaapt soms bij (ongure) mensen....

Mirrorball

Bewuste gebruiker
Marla Singer zei:
Ze maken zich wel eens ongerust, echter de laatste tijd is mijn speedgebruik zeeeeer verminderd! Verder kun je ook in mijn topicstart lezen, hoe mijn vriendin zich gedraagt onder invloed van alcohol en in wat voor situaties ze zichzelf brengt.... Als ik onder invloed ben van speed verdwijn ik niet voor een aantal dagen en werk ik mezelf niet in de nesten, nooit gebeurd ook!

Je kent ons en onze situaties helemaal niet persoonlijk, dus je kan ook niet voor mij als "speedverslaafde" gaan oordelen! Ga er maar vanuit dat haar alcoholverslaving nog een paar gradaties verder gaat dan mijn speedgebruik. Waarom zou ik me daar niet ongerust over maken? Dat ik zelf speed gebruik, betekent toch niet dat ik geen ongerustheid mag voelen over mijn vriendin? Ik weet dat speed niet zo goed voor me is, daarom doe ik het nu al veeeeel minder. Daarnaast zijn mijn menselijke gevoelens ook niet verdwenen door mijn eigen gebruik, dus laat mij gewoon lekker ongerust zijn over mijn vriendin ja!

Okay, bedankt voor je antwoord, point taken.
Ik wilde die post helemaal niet negatief of gemeen over laten komen... gewoon nieuwschierigheid.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
RosettA_StoneD zei:
Marla Singer zei:

Okay, bedankt voor je antwoord, point taken.
Ik wilde die post helemaal niet negatief of gemeen over laten komen... gewoon nieuwschierigheid.

Cool... Je kwam in eerste instantie namelijk nogal belerend over met je post.

Over mijn vriendin: ik zie haar niet veel momenteel, ze drinkt weer dagelijks en er valt dan niet meer normaal met haar te communiceren. :(

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Begin het idee te krijgen dat ik mijn grip op haar begin te verliezen.... Vorige week waren we nog samen naar de Uitmarkt, een happening waar ook veel ouderen en mensen met kleine kinderen op af komen. Niet echt een plek om jezelf helemaal klem te zuipen dus, maar zij dacht daar duidelijk weer anders over. Toen iedereen 's avonds om 23u moe en voldaan richting huis ging, was zij uiteraard nog lang niet klaar met drinken. De hele week niks meer van haar vernomen verder.... :(

Gisteravond had ik haar aan de telefoon, ik had meteen door dat ze weer een hele flinke slok op had. Ondertussen was ze aan het babysitten op haar halfbroertje van zes!! Dat doe je toch niet?? Ik heb even op het punt gestaan om haar vader te bellen en het te zeggen, maar ik wil geen klikspaan zijn... Toch, het zit me niet lekker, ik wil iets doen, maar wat?? Zij moet toch ook zelf echt willen stoppen met drinken? Anders lukt het toch nooit....

dfssdfde

Badass junkie
Ze gaat alleen maar stoppen als ze het echt wil. Maar dan moet er of een wonder gebeuren of er moet iets zo hard mis gaan dat ze beseft dat het echt niet meer verder kan. In dat opzicht had je misschien beter wel haar vader gebeld.

In ieder geval, tot dan, sterkte en blijf haar gewoon tonen dat je haar vriendin bent en voor haar klaarstaat, ongeveer het enige dat je kan doen tot ze zelf inziet dat ze verkeerd bezig is.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik zal altijd voor haar klaarstaan en dat tonen, ik weet dat ze ook veel van mij houdt en voor mij hetzelfde zou doen, maar ik voel me zo machteloos momenteel.... Er valt gewoon geen zinnig woord met haar te wisselen als ze zo bezopen is en helaas komt dat de laatste tijd maar weer al te vaak voor. :( :(

zommes

Badass junkie
Marla Singer zei:
Ik zal altijd voor haar klaarstaan en dat tonen, ik weet dat ze ook veel van mij houdt en voor mij hetzelfde zou doen, maar ik voel me zo machteloos momenteel.... Er valt gewoon geen zinnig woord met haar te wisselen als ze zo bezopen is en helaas komt dat de laatste tijd maar weer al te vaak voor.

:( Wat naar dat je haar nu weer kwijt bent. Er zal zich inderdaad een totaal machteloos gevoel zich meester van je maken omdat je zo je best doet om haar te helpen. Dat vind ik echt heel erg vervelend voor je.

Als je blijft tonen dat je klaarstaat kan je vast nog veel voor haar betekenen, maar ze zal zich wel echt zelf uit het dal moeten trekken.

Flameon

Badass junkie
Ik vind het heel lief Marla dat je altijd voor haar klaar zal staan. Ze zal inderdaad zelf moeten stoppen, en dat zal voor haar heel erg moeilijk zijn. Wetende dat er altijd iemand voor haar is, zal voor haar goed zijn. Ondankst dat een alcoholist(e) dit nooit, of althans niet gauw, zou uiten naar andere / naasten. Maar diep in haar hartje zal ze weten dat jij een goeie vriendin bent, bij wie ze altijd terecht kan.

jasper

Wijs gebruiker
als ze echt wil stoppen

er zijn pillen (ben naam kwijt) en die kan je bij huisarts krijgen. Als je die neemt krijg je na 1-2 pintjes al verschrikkelijke koppijn, duizelig, braken. is een goede manier om het af te leren als je wilt stoppen en je nog niet te ver zit.

Ik heb zelf een week detox gehad met valium en daarna therapie en ik zat-zit nog niet zo zwaar als jouw vriendin.
Het is ook aan je vriendin om erna niet terug te vallen. Wat vrij moeilijk is.

Flameon

Badass junkie
jasper zei:
er zijn pillen (ben naam kwijt) en die kan je bij huisarts krijgen.

Je hebt refusal, dat is medicatie die je inderdaad ziek maakt als je alcohol drinkt.
Je hebt ook campral, dat is een zuchtremmer. Daarmee neem je dus de zin in alcohol weg.

Maar naar mijn inziens werken ze alleen als je echt wilt. Ik werk onder andere met alcoholisten en ik ken er best wel veel die gewoon doordrinken op refusal. Een enkele keer worden ze heel erg ziek, maar ze hebben wel de alcohol binnen die ze op dat moment even nodig hadden. Vaak hebben ze alleen een wat hogere bloeddruk, rood hoofd en wat misselijk. Maar bij ons in de kliniek is gebleken dat refusal niet altijd het gewenste effect heeft.

Wat wel een goed effect is is om de twee weken bloed laten prikken.
Als iemand echt niet wilt drinken is dit een goeie stok achter de deur. Er zal anders nl altijd worden gezien in het bloed als hij stiekem heeft gedronken, en dat willen de echte stoppers niet.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Vorige week eindelijk eens een goed en verhelderend gesprek met haar kunnen voeren. Ze was nuchter en ik kon dus normaal met haar praten. Ze vond het jammer dat we elkaar steeds minder zien, maar ik heb haar uitgelegd dat het door haar alcoholprobleem komt en dat ik haar gewoon geen leuk gezelschap vind, als ze zo lam is. Ik heb uiteraard ook mijn bezorgdheid uitgesproken, gezegd hoeveel ik van haar hou en dat ik haar altijd zal steunen wanneer ze serieus aan een stoppoging zal beginnen. Volgens mij heeft dit gesprek haar wel aan het denken gezet. Ik heb in ieder geval aangeboden dat ik met haar mee zal gaan naar de Jellinek, maar dat ze wel echt zelf moet WILLEN. Ik wacht haar telefoontje wel weer af.....

Man_in_the_Box

Bewuste gebruiker
Lijkt me zeer vermoeiend deze situatie. Ben je verhaal al een tijdje aan het volgen, hoop dat je vriendin dit keer wel de situatie inziet. Dat ze ook haar beste vrienden er pijn mee doet. Maar jullie moeten haar echt steunen, want het is zo fokking moeilijk om er vanaf te blijven voor een alcohol verslaafde (no-offense) als je er zo'n beetje overal aan wordt blootgesteld.

Succes voor jou en natuurlijk je vriendin.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik blijf haar steunen uiteraard, ook al is het contact de laatste tijd maar minimaal. Ik denk dagelijks aan haar en als ik deze week verder nog steeds niks meer van haar hoor, pak ik zondagavond wel weer even de telefoon....

Ik denk dat ze me misschien nu niet meer uit zichzelf durft te bellen, omdat ik zo eerlijk - en dus waarschijnlijk ook best confronterend - tegenover haar ben geweest, maar bepaalde dingen moesten gewoon echt tegen haar gezegd worden.

Flameon

Badass junkie
Ja, soms is het goed om iemand even te confronteren met de waarheid. Maar inderdaad bij een (alcohol) verslaafde is het heel belangrijk om iemand te blijven steunen.
Ik ken via mijn werk genoeg verslaafden die alles en iedereen kwijt zijn, en die helaas steeds meer die berg afglijden.
Maar diep respect voor je Marla, vind het knap dat je zo goed met haar kan omgaan ondanks dat ze jou / jullie vrienden toch pijn doet (onbewust wellicht)

MIssJay

Newbie
Wil heel even tegen je zeggen Marla dat ik ook respect voor je heb.
Ik zit in een soortgelijke situatie met mijn ex-vriend. Ik zal er ook altijd voor hem zijn, maar ze moeten het inderdaad wel zelf willen allemaal.
Het enige dat wij inderdaad kunnen doen is er voor ze te zijn als ze iemand nodig hebben, en hopen dat het allemaal goed zal komen. Ik hoop het ook zo....
Ik wens je heel veel sterkte, je bent een echte vriendin. Anderen hadden haar misschien allang laten vallen. Maar je stelt je grenzen en je houdt je eraan, en dat is precies wat ze nodig heeft.

Groet
MJ

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Dank voor jullie lieve reacties! Ik heb haar gisteren gesproken, ze was nuchter en vrolijk. In de loop van volgende week komt ze gezellig bij me op bezoek, heb 'r al weken niet meer gezien.... Gaan we gezellig muziekcd'tjes branden onder het genot van een lekker jointje ofzo. Ik heb haar gezegd geen alcohol mee te nemen en ik zorg ook dat ik van te voren de flessen verstop die ik zelf nog in huis heb staan.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Vorige week was ze eindelijk weer eens bij me op visite. Van te voren had ik al de alcohol verstopt. Toen ze binnen kwam, viel me gelijk op dat ze een blauw oog had. Ze was een paar dagen van te voren uit geweest, had uiteraard ook weer veels te veel gezopen en weer eens met de verkeerde mensen (lees: crackjunkies) aangepapt. Een van die mensen heeft haar een klap voor d'r kop verkocht, waarschijnlijk omdat ze weer een te grote bek had ofzo... Ze wist het zelf ook allemaal niet meer precies en ik hoefde verder het fijne van het verhaal ook niet te weten, want dat doet me gewoon te veel pijn. Ik WIL die verhalen gewoon niet meer horen! Ik WIL niet meer zien hoe zij zichzelf naar de kloten zuipt! Het is niet de eerste keer dat ze met een blauw oog, of met andere verwondingen rondloopt. Het gebeurt eerlijk gezegd steeds vaker dat mensen haar slaan of trappen, terwijl ze in zo'n dronken toestand verkeerd.... :( :( :(

Het was voor de rest wel ok dat ze er was, ik heb cd'tjes voor haar zitten branden. Ze is verder niet zo heel lang gebleven, want we moesten de volgende dag weer vroeg opstaan voor werk. Merkte wel dat onze gespreksstof een beetje op begint te raken. Ik ben zo bang dat ik haar echt kwijt begin te raken....

Serenity

Badass junkie
Jeetje Marla, wat een aangrijpend verhaal..
Een alcoholverslaving kan gedeeltelijk genetisch zijn.. Als dan de 'verkeerde' omeving zich bij haar voordoet versterkt het elkaar alleen maar. Net zoals anderen ookal tegen je gezegd hebben: blijf haar steunen. Raak asjeblieft de hoop niet kwijt.
Eigenlijk weet ik het fijne er niet over te zeggen, kan je alleen sterkte toewensen en ook betere tijden.

Flameon

Badass junkie
Dahm wat ingrijpend voor je Marla, geen leuke situatie als ze komt met een blauw oog!
Het jammere is dat ze ook niet meer precies weet wat er is gebeurd, en tevens ook het gevaar.
Maar probeer haar inderdaad niet te laten vallen, want daar help je haar niet mee en dat wil je denk ik zelf ook niet

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Uiteraard blijf ik haar nog steeds steunen, maar hoe?? Ik probeer nu al heel wat jaren tot haar door te dringen en ik heb al vele woorden met haar gewisseld hier over. Het maakt alleen geen ene fuck uit! Aan de ene kant begin ik me nu ook wel eens kwaad te maken, omdat ze inmiddels wel weet dat ze haar omgeving ook behoorlijk raakt met haar drinkgedrag, maar er verandert alsnog helemaal niets!

Ik heb haar aangeboden met haar mee te zullen gaan als ze een verslavingskliniek bezoekt, maar het initiatief moet wel vanuit haar zelf komen, want anders helpt het haar nog steeds niet... Alleen tot nu toe, maakt ze nog steeds geen aanstalten om professionele hulp te zoeken en ondertussen worden haar dronken "avontuurtjes" wel steeds heftiger en erger. :(

Bovenaan