Microdoseren en trippen?

Feline

Belezen gebruiker
Hoi,

Wegens jarenlange depressie, angststoornis en ptss wil ik graag beginnen met het gebruik van truffels.

Ik heb geen reguliere medicatie gehad voor mijn diagnoses omdat ik daar op tegen ben vanwege verschillende redenen.

Ik wil graag beginnen met micro doseren van truffels, maar heb een paar vragen.
1. Kun je nog steeds een gewone trip doen terwijl te micro doseert? Werkt micro dan nog wel, of kun je dan beter een week stoppen?
2. Welke truffels kun je het best gebruiken voor micro doseren? Of maakt het niet uit? Ik zag op 1 smartshop truffels die specifiek worden aangeraden, is dat dan het beste?

Dank voor antwoorden.

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Ik heb je eerste vraag een keer uitgezocht, het antwoord kan je via de onderstaande link vinden.

Bericht in onderwerp 'Microdoseren van psychedelica (achtergrond en ervaringen)' https://drugsforum.nl/threads/micro...-achtergrond-en-ervaringen.58333/post-1671004

Microdoseren de dagen na een volledige trip heeft inderdaad niet zoveel zin, andersom is het een ander verhaal.

Op je tweede vraag, ik denk dat het niet zoveel uitmaakt, maar misschien is er iets dat ik niet weet. Een groot gedeelte van truffelsoorten is marketing en ik zie niet helemaal waarom de ene soort beter is dan de ander voor MD. Je kunt altijd verschillende proberen en kijken waar jij je goed bij voelt.

Ik hoop dat je er wat aan hebt

BartWillem

Newbie
Ik heb pas geleden nog een artikel geschreven over microdoseren met truffels. Ik microdoseer nu ongeveer 3 jaar en het bevalt mij super. Ik heb zelf ADHD maar heb dat volledig onder controle door het microdoseren. Ik gebruik ongeveer 3 x per week 1 gram in de ochtend, eet deze gewoon op, op nuchtere maag. Mensen om mij heen vinden mij een stuk rustiger en ik heb geen chaos meer.
Zelf begeleid in op een professionele wijze mensen tijdens truffelceremonies. Als regressietherapeut vind ik dit een hele effectieve manier van het verwerken van trauma etc.
Om nog terug te komen op jouw vragen:
1. Omdat de microdosering 0,5 of 1 gram is heeft het niet zo veel effect op je trip. Je kunt dus wel gewoon gaan trippen en anders sla je het microdosing even een dagje over. Doe ik ook wel eens. De ene week microdoseer ik twee keer, de andere week 3 of vier keer. Dat is geen probleem.
2. Ik gebruik zelf de XP micordosing truffels, die al verpakt zijn per gram. Die zijn overal te koop en bevatten verschillende truffelsoorten. Het gaat bij microdosing namelijk niet om de intensheid van de truffels maar om de psilocybine gedoseerd binnen te krijgen.
Meer kun je lezen in het artikel microdoseren-met-truffels

Succes en ik hoor graag je bevindingen na enkele weken microdosing.

AlwaysTrying

Bewuste gebruiker
Ik heb pas geleden nog een artikel geschreven over microdoseren met truffels. Ik microdoseer nu ongeveer 3 jaar en het bevalt mij super. Ik heb zelf ADHD maar heb dat volledig onder controle door het microdoseren. Ik gebruik ongeveer 3 x per week 1 gram in de ochtend, eet deze gewoon op, op nuchtere maag. Mensen om mij heen vinden mij een stuk rustiger en ik heb geen chaos meer.
Zelf begeleid in op een professionele wijze mensen tijdens truffelceremonies. Als regressietherapeut vind ik dit een hele effectieve manier van het verwerken van trauma etc.
Om nog terug te komen op jouw vragen:
1. Omdat de microdosering 0,5 of 1 gram is heeft het niet zo veel effect op je trip. Je kunt dus wel gewoon gaan trippen en anders sla je het microdosing even een dagje over. Doe ik ook wel eens. De ene week microdoseer ik twee keer, de andere week 3 of vier keer. Dat is geen probleem.
2. Ik gebruik zelf de XP micordosing truffels, die al verpakt zijn per gram. Die zijn overal te koop en bevatten verschillende truffelsoorten. Het gaat bij microdosing namelijk niet om de intensheid van de truffels maar om de psilocybine gedoseerd binnen te krijgen.
Meer kun je lezen in het artikel microdoseren-met-truffels

Succes en ik hoor graag je bevindingen na enkele weken microdosing.
Hay! Ik krijg de truffels voor microdosering vanavond binnen. Ik gebruik 3/4e dexamfetamine (van 5mg) per dag en 2.5 mg aripiprazol in de avond. (een antipsychotica die ik niet krijg vanwege psychose, maar vanwege Asperger om iets meer filter te hebben en wat minder prikkels binnen te krijgen. Ook brengt het mijn overactieve brein wat tot rust in de avond voor het slapen gaan)
Zoals je leest, lage doseringen, de dexamfetamine alleen voor wat meer focus.
Nu wil ik heel graag microdosen gaan proberen, omdat ik nog met wat ingesleten patronen en blokkades zit, die ik maar niet opgelost krijg en hoop dit met microdoseren wel voor elkaar te krijgen. ๐Ÿ™๐Ÿป๐Ÿ™‚
Al vaker neem ik mijn medicatie even niet, omdat ik soms ook wel prikkelvrije dagen heb. Dit gaat altijd goed, dus ineens even stoppen kan in mijn geval geen kwaad.
Ik vraag me af, als ik ga beginnen, kan ik dan beter mijn medicatie even achterwege laten om te ervaren wat het zonder medicatie doet? Of zal ik mijn normale gebruik gewoon voortzetten?
Heb je enig advies hierover. ๐Ÿ™๐Ÿป๐Ÿ™‚
En is de dag na de microdosing vaak ook positief, of kan ik juist een dip verwachten. Ik ben totaal niet bekend met tripmiddelen zeg maar. Ben er altijd wel nieuwsgierig naar geweest, maar zelden aangegaan.
Ik wens zo dat het mijn vastgeroeste blokkades kan gaan oplossen.

Graag lees ik wat van je adviezen. ๐Ÿ™๐Ÿป๐Ÿ™‚

P.s. Mijn jarenlange zware depressies met suรฏcidaliteit kwamen voort uit onbehandelde ptss vanuit mijn jeugd. Daar heb ik keihard aan gewerkt, dus ben al erg ver in m'n verwerking daarin. Voor mijn gevoel heb ik nog wat restschade die ik niet wegkrijg. Vandaar dat ik dit heel graag wil proberen. Ik dacht dat die info misschien ook nog wel belangrijk was. ๐Ÿ™‚

Aardige groet!

Laatst bewerkt:

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Ik vraag me af, als ik ga beginnen, kan ik dan beter mijn medicatie even achterwege laten om te ervaren wat het zonder medicatie doet? Of zal ik mijn normale gebruik gewoon voortzetten?
Heb je enig advies hierover. ๐Ÿ™๐Ÿป๐Ÿ™‚
En is de dag na de microdosing
Anti-psychotica kan wel een beetje het effect remmen, maar als jij het standaard iedere dag slikt moet je oppassen met stoppen :) Je kunt evt je microdosis iets omhoog stellen of af en toe je medicijnen niet nemen (als dat veilig mogelijk is!)
En is de dag na de microdosing vaak ook positief, of kan ik juist een dip verwachten.
Positief!

AlwaysTrying

Bewuste gebruiker
Anti-psychotica kan wel een beetje het effect remmen, maar als jij het standaard iedere dag slikt moet je oppassen met stoppen :) Je kunt evt je microdosis iets omhoog stellen of af en toe je medicijnen niet nemen (als dat veilig mogelijk is!)

Positief!
Dank je wel voor je antwoord! Ja, ik slik die AP weer sinds maanden stoppen, omdat ik net iets te vaak "vol loop" en dat is niet te doen dan. Ik neem zo'n lage dosis en kan inderdaad veilig stoppen zeg maar.๐Ÿ™‚Misschien dat ik m'n AP kan nemen, mocht ik door de energie niet zou kunnen slapen. Alleen denk ik dan dat het de "afterglow" zoals men dat noemt misschien minder zal ervaren? Het blijft onderzoeken natuurlijk. Ik begin gewoon maar rustig met een halve dosis (0.5mg) ik wens zo dat ik eindelijk iets gevonden heb dat me kan helpen. ๐Ÿ™๐Ÿป๐Ÿ™‚

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Dank je wel voor je antwoord! Ja, ik slik die AP weer sinds maanden stoppen, omdat ik net iets te vaak "vol loop" en dat is niet te doen dan. Ik neem zo'n lage dosis en kan inderdaad veilig stoppen zeg maar.๐Ÿ™‚Misschien dat ik m'n AP kan nemen, mocht ik door de energie niet zou kunnen slapen. Alleen denk ik dan dat het de "afterglow" zoals men dat noemt misschien minder zal ervaren? Het blijft onderzoeken natuurlijk. Ik begin gewoon maar rustig met een halve dosis (0.5mg) ik wens zo dat ik eindelijk iets gevonden heb dat me kan helpen. ๐Ÿ™๐Ÿป๐Ÿ™‚
Leuk ik hoop dat je er wat aan hebt :) Met wat en hoeveel ben je van plan te gaan microdoseren? Heb je ook al een schema in je hoofd?

AlwaysTrying

Bewuste gebruiker
Leuk ik hoop dat je er wat aan hebt :) Met wat en hoeveel ben je van plan te gaan microdoseren? Heb je ook al een schema in je hoofd?
Ik heb truffels (Psilocybe Mexicana) ik wil met 0.5 mg beginnen en dan 2 stopdagen. Eerst maar even kalm aan beginnen. ๐Ÿ™‚ Ik ben zenuwachtig enthousiast en kijk uit naar morgen! ๐Ÿ™‚ Ik hoop ook dat ik er iets aan heb, dank je wel. ๐Ÿ™๐Ÿป

Bijlagen

• IMG_20220531_205753.jpg
    IMG_20220531_205753.jpg
    148,5 KB · Weergaven: 2

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Ik heb truffels (Psilocybe Mexicana) ik wil met 0.5 mg beginnen en dan 2 stopdagen. Eerst maar even kalm aan beginnen. ๐Ÿ™‚ Ik ben zenuwachtig enthousiast en kijk uit naar morgen! ๐Ÿ™‚ Ik hoop ook dat ik er iets aan heb, dank je wel. ๐Ÿ™๐Ÿป
Nice! Klinkt goed. Hou wel in je hoofd dat een dosis van 1 gram of minder bedoeld is om op je onderbewuste te werken, en je er dus waarschijnlijk niet heel bewust effect van zal merken. Als het bevalt zou ik de volgende keer misschien gewoon een doosje kopen met 15gram ofzo, dat scheelt geld.

AlwaysTrying

Bewuste gebruiker
Antipsychotica werkt vaak op je dopamine receptor zou ff googelen
Ja, dat klopt het remt dopamine afgifte, maar truffels werken daar niet op als ik het goed begrepen heb. Ik heb in goed overleg met een psychiater besloten m'n ap niet te nemen. Ik neem een zeer lage dosis en is verder geen probleem. Ik gebruik het tegen teveel input en piekeren, niet tegen psychoses. ๐Ÿ™‚ Bedankt voor het meedenken. ๐Ÿ™๐Ÿป

jeroen79

Bewuste gebruiker
Mijn vrouw is vorige week begonnen met micro doseren. De eerste keer was op nuchtere maag en 1 gr. Die kwam wel even bij haar binnen, want ze heeft het heel de ochtend gevoeld. Na de lunch had ze hier geen last meer van en had ze een prima dag. Drie dagen later heeft minder gepakt 0,5 en heeft ze deze door haar ontbijt gemengd. Geen last van misselijkheid en of opvliegers meer en ze voelde hem ook niet. Ze is dus nog even aan het puzzelen wat de juiste dosering voor haar is en wanneer deze exact in te nemen. Wel klaagt ze over hoofdpijn maar dat kan ook komen doordat ze snip verkouden is.

AlwaysTrying

Bewuste gebruiker
Mijn vrouw is vorige week begonnen met micro doseren. De eerste keer was op nuchtere maag en 1 gr. Die kwam wel even bij haar binnen, want ze heeft het heel de ochtend gevoeld. Na de lunch had ze hier geen last meer van en had ze een prima dag. Drie dagen later heeft minder gepakt 0,5 en heeft ze deze door haar ontbijt gemengd. Geen last van misselijkheid en of opvliegers meer en ze voelde hem ook niet. Ze is dus nog even aan het puzzelen wat de juiste dosering voor haar is en wanneer deze exact in te nemen. Wel klaagt ze over hoofdpijn maar dat kan ook komen doordat ze snip verkouden is.
Hay! Is je vrouw nog aan het microdoseren? Zo ja, is ze van haar hoofdpijn af? Ik ervaarde ook een lichte hoofdpijn en ik werd ontzettend moe. Ik ben ook gaan slapen. Daarna heb ik me wel helder gevoeld. Vandaag na twee dagen pauze m'n 2e dosis. Die is ietsje meer dan de eerste. Ben weer benieuwd naar vandaag. Vandaag is m'n antipsychotica ook wel uit m'n bloed. Dus dat kan niet meer in de weg zitten. (in overleg met een arts gestopt.) ๐Ÿ™‚ Nou, ik ben benieuwd of ik met deze dosis m'n "sweet spot" gevonden heb. We shall see! ๐Ÿ™‚

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Moe? neiging om te gapen krijg ik bij >0.5gr paddo's (gedroogd), is absoluut geen microdosering hoor, maat grapen is een bekend fenomeen.. maar moe wordt je er niet van.. wat dieper in en uitademen en af en toe een diepe zucht merk ik wel. Geen idee wat het equivalent aan truffel daarvoor is. Sowieso zijn die dingen walgelijk. Mijn sweetspot is 0.175gr paddo's.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Hay! Is je vrouw nog aan het microdoseren? Zo ja, is ze van haar hoofdpijn af? Ik ervaarde ook een lichte hoofdpijn en ik werd ontzettend moe. Ik ben ook gaan slapen. Daarna heb ik me wel helder gevoeld. Vandaag na twee dagen pauze m'n 2e dosis. Die is ietsje meer dan de eerste. Ben weer benieuwd naar vandaag. Vandaag is m'n antipsychotica ook wel uit m'n bloed. Dus dat kan niet meer in de weg zitten. (in overleg met een arts gestopt.) ๐Ÿ™‚ Nou, ik ben benieuwd of ik met deze dosis m'n "sweet spot" gevonden heb. We shall see! ๐Ÿ™‚

Hou ons op de hoogte, ik ben er ook wel benieuwd naar!

jeroen79

Bewuste gebruiker
Hi, ze is weer opnieuw begonnen vandaag want ze is afgelopen week snip verkouden geweest en er zat niet veel leven in. Dus om dan de tweede micro dosering te pakken leek ons niet verstandig. Vandaag had ze 1gram bij ontbijt in het geheel doorgeslikt, dus niet gekauwd. Ze begon het na 1,5-2 uur te merken, beetje draaierig maar niet heel erg en verder ook vrolijk. Geen klachten over hoofdpijn vandaag, dus was een goede dag

AlwaysTrying

Bewuste gebruiker
Hou ons op de hoogte, ik ben er ook wel benieuwd naar

Hou ons op de hoogte, ik ben er ook wel benieuwd naar!
Doe ik! Er zijn al wel dingen aan het veranderen merk ik. Ook m'n vriend valt het op. Ik houd een dagboek bij, daar kan ik misschien wel wat uit vermelden hier. ๐Ÿ™‚
Eรฉn opvallend "dingetje" is, ik voel, als ik in de lift sta, de lift enorm zakken, alsof ik m'n lichaam al meer ervaar. Vreemd gevoel, maar wel wat ik o.a. graag wil. Beter contact met m'n lichaam. ๐Ÿ™‚

Laatst bewerkt:

AlwaysTrying

Bewuste gebruiker
Hi, ze is weer opnieuw begonnen vandaag want ze is afgelopen week snip verkouden geweest en er zat niet veel leven in. Dus om dan de tweede micro dosering te pakken leek ons niet verstandig. Vandaag had ze 1gram bij ontbijt in het geheel doorgeslikt, dus niet gekauwd. Ze begon het na 1,5-2 uur te merken, beetje draaierig maar niet heel erg en verder ook vrolijk. Geen klachten over hoofdpijn vandaag, dus was een goede dag
Hay terug! ๐Ÿ™‚ 1 gram durf ik nog niet aan. (vanmiddag heb ik ook een belangrijk zoom gesprek ๐Ÿ˜…) Vandaag 0.80gr (vorige keer 0.60gr) hoofdpijn en ontzettend slaperig had ik de eerste keer. Maar vandaag weer erg nieuwsgierig! Mag ik vragen met welke hoofdreden jouw vrouw hier mee is gestart? ๐Ÿ™‚

• Like
Waarderingen: ljuv

De Zandman

DF-koning
Is het nemen van 1 gram ik neem aan truffels niet teveel voor het nemen van een micro dosering? Het lijkt mij tenminste erg veel....temeer omdat je duidelijk effecten krijgt bij die ene gram...en maakt het soort truffels niet uit aangezien je sterke en minder sterke soorten hebt?

• Like
Waarderingen: ljuv

AlwaysTrying

Bewuste gebruiker
Is het nemen van 1 gram ik neem aan truffels niet teveel voor het nemen van een micro dosering? Het lijkt mij tenminste erg veel....temeer omdat je duidelijk effecten krijgt bij die ene gram...en maakt het soort truffels niet uit aangezien je sterke en minder sterke soorten hebt?
Hay! Inderdaad truffels. Ze raden aan voor beginnend gebruik 0.50gr tot 1gr bij microdoseren. Ik heb ze ook zo verpakt gekregen. Vacuum per bolletjes van 1gr. Maar ik wilde laag beginnen, maar zoek nog een beetje naar m'n "sweet spot" zoals ze dat noemen. Dus vandaar dat ik van 0.5 nu opbouwend ben naar 0.8gr.๐Ÿ™‚ Er bestaan geloof ik wel verschillende sterktes ik kwam dit tegen en zoals ik al een beetje gelezen heb, vallen deze niet onder de allersterkste. ๐Ÿ™‚IMG_20220607_101051.jpg

De Zandman

DF-koning
Dank voor de informatie!
Het is altijd leuk om te weten, ikzelf ben met drugs gestopt maar micro doseren heeft wel mijn aandacht omdat je niet echt aan het trippen gaat, maar wel een goed humeur schijnt te krijgen....er zijn dacht ik micro dosering setjes per portie ingepakt te koop zodat je makkelijker kunt uitproberen welke soort de beste voor je werkt. Interessant topic!

jeroen79

Bewuste gebruiker
Het zijn inderdaad niet de sterkste soort truffels die ze heeft. Verder heeft ze het bolletje in een keer doorgeslikt bij haar ontbijt en dus niet gekauwd. Hierdoor is de afgifte lager, komt het ook niet als een boemerang binnen en heeft ze geen last van trippende effecten oid. Impact op normaal functioneren is dan ook nauwelijks aanwezig. Dit zeggende neemt niet weg dat net als bij @AlwaysTrying ze ook nog steeds zoekende naar de "sweet spot".

De reden waarom ze is begonnen met micro doseren is meerledig. Kijkende naar de familielijn dan is er sprake van Asperges en Autisme. Formeel is ze hier nooit op getest maar ze heeft wel bepaalde karaktereigenschappen die hierbij passen. Middels micro dosering wilt ze kijken of ze de bovenkamer wat meer geordend krijgt zodat ze; helderder kan denken, meer energie en positievere stemming krijgt en meer bewust is van zichzelf en de omgeving in combinatie met het meer in het nu zijn. Hiermee het obsessieve wat ze soms heeft los te laten zodat ze zich minder druk maakt cq minder stress ervaart

AlwaysTrying

Bewuste gebruiker
Het zijn inderdaad niet de sterkste soort truffels die ze heeft. Verder heeft ze het bolletje in een keer doorgeslikt bij haar ontbijt en dus niet gekauwd. Hierdoor is de afgifte lager, komt het ook niet als een boemerang binnen en heeft ze geen last van trippende effecten oid. Impact op normaal functioneren is dan ook nauwelijks aanwezig. Dit zeggende neemt niet weg dat net als bij @AlwaysTrying ze ook nog steeds zoekende naar de "sweet spot".

De reden waarom ze is begonnen met micro doseren is meerledig. Kijkende naar de familielijn dan is er sprake van Asperges en Autisme. Formeel is ze hier nooit op getest maar ze heeft wel bepaalde karaktereigenschappen die hierbij passen. Middels micro dosering wilt ze kijken of ze de bovenkamer wat meer geordend krijgt zodat ze; helderder kan denken, meer energie en positievere stemming krijgt en meer bewust is van zichzelf en de omgeving in combinatie met het meer in het nu zijn. Hiermee het obsessieve wat ze soms heeft los te laten zodat ze zich minder druk maakt cq minder stress ervaart
Hier Asperger en wil ook de minder makkelijke kanten hiervan afzwakken, al dan niet kwijt. ๐Ÿ™‚ Wat ik tot nu toe al wel bemerk en m'n vriend ook, dat ik wat minder analyseer. Ik analyseer nog waarom ik iets denk wanneer ik een lantaarnpaal zie. ๐Ÿ˜… Ik registreer nu meer dingen zonder er verder op "door te borduren" zeg maar. Ik slikte voor het microdoseren een lichte dosis antipsychotica om de prikkels van een dag wat beter aan te kunnen. Hier ben ik mee gestopt (arts was het het er mee eens๐Ÿ™‚) wat me opvalt is dat er dus wel weer wat meer sterker "binnenkomt", zoals geuren bijv. (een langs rijdende scooter, de geur in een auto) maar hang er geen waardeoordeel aan. Alhoewel ik er wel even een beetje misselijk van werd, had het geen sterke invloed op m'n stemming. Dus dit soort subtiele veranderingen neem ik al wel waar. ๐Ÿ˜Š

AlwaysTrying

Bewuste gebruiker
En ik ben er inmiddels ook achter dat wat je als mens ook gebruikt, het afwassen, stofzuigen, dweilen, bed verschonen etc etc etceeettteerraaa allemaal gewoon doorgaat. Maakt niet uit hoeveel men neemt, die was ligt er gewoon nog. ๐Ÿ˜… Al moet ik wel zeggen dat de bordjes op m'n aanrecht vandaag iets naar me leken te lachen. ๐Ÿ˜œ๐Ÿ˜…

jeroen79

Bewuste gebruiker
Alhoewel ik er wel even een beetje misselijk van werd, had het geen sterke invloed op m'n stemming.
Werd je er een beetje misselijk van in de letterlijk zin van het woord dus puur de geur of was het doordat het nu sterker binnenkomt?
Maakt niet uit hoeveel men neemt, die was ligt er gewoon nog.
Je refereert hier nu naar de inname van truffels of moet ik het in een andere context zien?
We proberen zo veel mogelijk altijd op te ruimen, te poetsen en de was te doen etc, maar we werken allebei en hebben opgroeiende tieners.. De enige manier om alles in het geheel van kant te hebben is als we een schoonmaakster inhuren die dit allemaal voor ons gaat doen. Dan doen we ook niet dus we hebben ons er maar bij neergelegd dat sommige dingen zijn zoals ze zijn en dan het beter is om je daar niet meer zo druk over te maken

De Zandman

DF-koning
Dus dit soort subtiele veranderingen neem ik al wel waar. ๐Ÿ˜Š
Opm
Maar hier gaat het juist om, dacht ik, om juist hele kleine veranderingen te ervaren zonder nou meteen te gaan trippen?
Als die kleine veranderingen nou juist het leven prettiger maken, dan zit je precies goed!
Moet je wel steeds dezelfde soort truffel zien te krijgen van zo mogelijk dezelfde sterkte.....

AlwaysTrying

Bewuste gebruiker
Werd je er een beetje misselijk van in de letterlijk zin van het woord dus puur de geur of was het doordat het nu sterker binnenkomt?

Je refereert hier nu naar de inname van truffels of moet ik het in een andere context zien?
We proberen zo veel mogelijk altijd op te ruimen, te poetsen en de was te doen etc, maar we werken allebei en hebben opgroeiende tieners.. De enige manier om alles in het geheel van kant te hebben is als we een schoonmaakster inhuren die dit allemaal voor ons gaat doen. Dan doen we ook niet dus we hebben ons er maar bij neergelegd dat sommige dingen zijn zoals ze zijn en dan het beter is om je daar niet meer zo druk over te maken
Ik doelde op, wat voor drugs men ook gebruikt ๐Ÿ˜… Al die dagelijkse beslommeringen/huishoud-gedoe blijven altijd maar weer terugkomen. ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜‰ En om me OOK daar niet zo druk over te maken, probeer ik nu ook wel het microdoseren. ๐Ÿ˜Š

De Zandman

DF-koning
Dan houd ons ( mij) graag op de hoogte of en hoe dat microdoseren werkt!
Al maak ik me niet meer zo druk tegenwoordig.

AlwaysTrying

Bewuste gebruiker
Opm
Maar hier gaat het juist om, dacht ik, om juist hele kleine veranderingen te ervaren zonder nou meteen te gaan trippen?
Als die kleine veranderingen nou juist het leven prettiger maken, dan zit je precies goed!
Moet je wel steeds dezelfde soort truffel zien te krijgen van zo mogelijk dezelfde sterkte.....
Je hebt gelijk. Subtiele veranderingen zijn goed. Ik ben gewoon op zoek naar wat prettig is en wanneer is het net iets teveel. Daar wil ik wel graag het verschil in waarnemen. Ik heb zo een belangrijk gesprek, dus ik ben benieuwd naar hoe ik hier doorheen kom. Sociale contacten zijn voor mij erg intensief vanwege mijn Asperger en complexe ptss, dus ik ben benieuwd naar hoe het me vergaat. Als ik ze ineens Russisch hoor spreken straks, zal ik over twee dagen weer iets minder nemen. ๐Ÿ˜…๐Ÿค“๐Ÿ˜‰

jeroen79

Bewuste gebruiker
Dat is een heel verstandige visie, waar ik heel wat jaren voor nodig heb gehad om dit in te zien....
Qua dat betreft verschillen mijn vrouw en ik enorm van elkaar. Ik ben heel erg pragmatisch en maak me ook nagenoeg nergens druk om (kinderen uitgezonderd) en dat conflicteert wel eens met elkaar. De nuchterheid van de een vs de drang van de ander om in control te blijven / cq niet los durven te laten.

Ook zij is dus net als dat @AlwaysTrying dat doet, aan het kijken of middels micro doseringen er subtiele veranderingen kunnen worden gerealiseerd die het leven net wat makker en stressvol maken.

De oorsprong hiervan was vorig jaar toen ze voor het eerst XTC/MDMA heeft gebruikt en toen ging er een wereld voor haar open. De remmingen die ze normaal heeft in het dagelijks functioneren waren weg en ze heeft de avond van haar leven gehad; energiek, helder kunnen denken, geen sociale belemmeringen en ontzettend vrolijk. Ze heeft daarna ook aangegeven dat het een gevoel is dat ze eigenlijk wel elke dag wilt hebben. Natuurlijk gaat dit niet want zo gezond is het gebruik XTC/MDMA namelijk niet. Vanuit die hoek zijn we dan ook langzaamaan naar de truffels gaan kijken daar deze ook veel van deze eigenschappen naar boven kunnen halen. We hebben een paar maanden geleden dan ook samen ieder 15gram gepakt en dat was spannende maar ook een hele leuke avond, met veel gelach en een beetje trippen bij haar. Dit was de bevestiging voor haar dan ook, dat truffels een mooi natuurlijk product is dat positieve eigenschappen naar boven kan halen. Vanuit deze zijde zijn we dan ook begonnen met het onderzoek naar micro doseren. De informatie voorziening is beperkt maar desalniettemin heeft ze op enige moment besloten dat ze het wel wilde uitproberen. Dit ook onder het mom, baat het niet dan schaadt het niet. Ik al de komende periode de string blijven updaten zodat jullie mee kunnen lezen hoe ze het ervaart en wat de effecten zijn.

AlwaysTrying

Bewuste gebruiker
Goedemiddag. ๐Ÿ™‚
Heeft iemand misschien een tip tegen de vermoeidheid die ik ervaar tijdens het microdoseren?
Ik lees wel over dat het bij het proces kan horen, dat er onderliggende dingen boven kunnen komen en dat die zouden kunnen vermoeien.
En dat vitamine B12 zou kunnen helpen.
Nu heb ik gisteren vitamine B complex besteld.
In de hoop dat dit me kan helpen.

Ik zit nu koffie tegen die vermoeidheid te drinken, maar dat moet ik ook niet teveel doen, want van koffie kan ik nog wel eens nerveus worden en ik wil juist meer lichamelijke ontspannenheid in mijn leven voelen. ๐Ÿ˜Š

Ik heb al zeker mooie inzichten gekregen en m'n vriend ziet vooral veel positieve effecten sinds het microdoseren.
Op het juiste moment zal ik daar ook even een verslagje van proberen te schrijven. ๐Ÿ˜Š
Verder ben ik nog op zoek naar de zogeheten "sweet spot" en naar het punt van net iets teveel, zodat ik dat ook weet.

Vanmorgen heb ik 1.20gr genomen en kreeg weer het gevoel dat ik onder m'n zwaartedeken alleen maar wil liggen en slapen. Bij de andere dosissen ook overigens. Gapen, moe.
Het logische in het begin hiervan leek mij, omdat ik een kleine terugval in speed gebruik had gehad en hierdoor minder had geslapen.
Maar inmiddels ligt de stop daarmee nu 15 dagen achter me. ๐Ÿ˜ƒ
Verder ook geen zucht daarna, wel in de verleiding geweest op een feestje, maar uiteindelijk voor een goede nachtrust gekozen. ๐Ÿ˜ƒ
En ik wilde ook niet weer helemaal opnieuw beginnen met tellen. (Al doet een appje dat voor mij..๐Ÿ˜‰ 15 dagen, 3 uur, 38 minuten en 36-37-euh 38 seconde) ๐Ÿ˜…

@jeroen79 hoe vergaat jouw vrouw het microdosen inmiddels? ๐Ÿ™‚

Het bakje koffie lijkt me nu toch wel iets meer op te peppen en misschien hielp het ook dat ik nu iets gegeten heb. De andere dagen wachtte ik vrij lang met eten, omdat ik denk dat het de werking in de weg zit. ๐Ÿ˜ฌ
Mijn bed schreeuwt nu in ieder geval een stukje minder hard op mijn aandacht nu... Ietsje maar hoor, ietsje.. ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…

AlwaysTrying

Bewuste gebruiker
Misschien 1P-LSD, 1cP-LSD of LSD als micro dosering proberen. LSD is over het algemeen meer energiek en dan heb je ook geen behoefte aan koffie het geeft zelfs hoofdpijn als je het er bij drinkt zelf als echte koffie drinker.
Heb ik ook aan gedacht. Ik zal dit alleen nog wel even willen volhouden en kijken of het ergens anders aan ligt.

Ik heb momenteel aardig wat op een to-do lijstje staan en omdat ik soms dingen erg lastig kan overzien en organiseren, wil het denken alleen al, aan al die dingen nog wel eens flink wat energie wegnemen.
Misschien dat ik dit nu extra waarneem ofzo... Dus ik ben het microdoseren รฉn mezelf goed aan het onderzoeken zeg maar. ๐Ÿ˜Š
Anders is lsd misschien nog wel een optie om ook eens te onderzoeken. ๐Ÿ™‚

Bedankt voor je reactie. ๐Ÿ™‚

Bovenaan