• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Methylfenidaat

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Niet zo goed bevallen dus?

Het feit dat je deze vraag nog kan stellen lijkt me dat het meest logische antwoord nee is.

Bij welke hoeveelheid een bepaalde stof dodelijk kan zijn bij mensen is vaak niet bekend, maar ze testen het vaak wel op muizen, en de hoeveelheid waarvan de helft van de muizen dood gaat noemen ze LD50.

De LD50 van Methylfenidaat zit dan op 190mg/kilo. Als je dan 190 x je lichaamsgewicht neemt, in mijn gevan 190 x 85, dan zou ik van 16150 mg 50% kans hebben op overlijden als ik een muis zou zijn dan maar ik ben geen muis en jij ook niet waarschijnlijk.

Overigens kan je je beter afvragen of iets dodelijk is VOOR je het gebruikt dan er na, of was het juist de bedoeling om het bijltje er bij neer te leggen? In dat laatste geval kan ik zeggen dat problemen van voorbijgaande aard zijn en adviseer ik je om hulp te zoeken.

gebruiker292744

Bewuste gebruiker
Ik heb gisteravond 252mg methylfenidaat genomen nu vroeg ik me af of dit dodelijk kan zijn

252mg? Zonde hoor, je hebt verschrikkelijk veel verspild omdat je hersenen dit volgens mij toch niet allemaal gaan opnemen, en zo moeilijk is het niet om eventjes de dosering te Googelen? Als je eruit wilt stappen zoals @acht.zes al vermelde doe je dat beter met alcohol ofzo, er had een tijdje geleden ook een andere idioot verschrikkelijk veel Noopept genomen in de hoop te sterven maar daarvoor zijn deze stimulantia zinloos.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Ik heb gisteravond 252mg methylfenidaat genomen nu vroeg ik me af of dit dodelijk kan zijn
Er zijn wel gevallen bekend van hartstilstand na lagere doseringen methylfenidaat, aan 252mg Methylfenidaat zouden sommige mensen wel kunnen overlijden. Mensen worden nog wel eens op bloeddruk gecontroleerd voordat ze een methylfenidaat recept krijgen. Overgewicht in combinatie met methylfenidaat staat ook bekend als een boven gemiddeld dodelijke combinatie.

Ik heb wel eens een verhaal gehoord van een jongedame die tijdens haar puberteit 3 strips had weg gewerkt, grotendeels omdat ze niet echt bewust was wat methylfenidaat nou precies was. Ze kon vervolgens meerdere dagen niet slapen en was uit wanhoop naar de huisarts gegaan waar ze vertelde dat ze last had van hevige krampen.
als ik een muis zou zijn dan maar ik ben geen muis en jij ook niet waarschijnlijk.
Mja, probleem met muizen is dat ze ook lang niet alle receptoren hebben die mensen bezitten. Psychedelica bijvoorbeeld zijn vrijwel geheel inactief in muizen.

Bovenaan