• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Methoxetamine (MXE)

Beste mede reizigers!

Ik wil even mijn trip report kwijt. Wou vannacht live verslag doen, maar dit was niet zo goed mogelijk meer.

Eerst eventjes mijn geschiedenis:
Ik heb in 2008 voor de eerste keer drugs genomen, wiet reken ik even niet mee, ben op mijn 16e voor de eerste keer stoned geweest, was ergens in 2004)

Ik ben dus 24 jaar oud.

Welke drugs heb ik geprobeerd?

XTC oraal 100-220mg;
In totaal stuk of 40 pillen geslikt zowel thuis, op feestjes als op afterparty's in 4 jaar tijd, ook wel wat softere maar meestal rammers, op feestjes een halve in de thuissetting 1 tot 2,5 voel me thuis veiliger, of feestjes space ik hem dood!

GHB vloeibaar gemixt door drinken 2-5ml;
Tja GHB geeft een chillaxte buzz echt een heerlijk gevoel, moet er alleen vaak van kotsen:kots:...als ik 4 porties neem moet ik van 1 portie kotsen; doe dit max. 2x per maand ivm verslavende werking max 6 porties en max totaal van 20ml, begin meestal met 4 daarna 1,5 uur wachten en 2 of 3 erbij etc.

Cocaine nasaal; Deze drug is het voor mij ook niet echt, wil alleen maar meer, meer & meer 1x grammetje op een nacht gedaan, nooit weer aangeraakt.

Wiet roken;
Niet mijn ding, kom ervan in mijn eigen tunnelvisie wereld waarin weinig communicatie mogelijk is.

Jawel, Alcohol!
Ik drink nooit zoveel, je wordt er losser en lomer van, ben een sociale drinker zegmaar.

4-FMP oraal; rond de 120mg kristal in capsulevorm
Ja, het leuke en euforische van XTC pillen maar niet zo mega vaag, over de kater kan ik weinig melden, heb altijd daarvoor of daarna ook XTC genomen,

Speed (de katers die ik hiervan krijg... niet mijn ding, 1x 4 nachten van wakker gelegen)

Nicotine (ja hoor, als een ketter :stoned: )

Caffeine (blijf wakker, maar wordt niet echt alert, kan er nooit door slapen dus drink niet veel koffie)

Piracetam (weinig effect, ongelofelijk bitter BAH BAH BAH) gecombineerd met choline (raak ervan aan de schijt)

Sint Jans Kruid 1 gram per dag natuurlijke SSRI
L-tryptofaan (1 gram per dag) herstelt 5-ht (serotonine)
Phenibut (1 gram per dag) geeft een GHB achtig effect maar dan erg subtiel, werkt ook op de Gaba-Beta receptor.
Melatonine; alleen als mijn dag- en nachtritme ernstig is verstoord, neem ik weleens 3mg uurtje voor het slapen, werkt prima, slaap dan prima zelfs ik pas 4 uurtjes wakker ben

Dit was mijn drugsgeschiedenis

Mijn motto is: Ik neem niet heel veel, maar van alles een beetje (niet door elkaar)!

Hoeveel heb ik genomen:
00:00 40mg nasaal
01:30 50mg nasaal
03:00 60mg nasaal

Na de derde portie als een ware Kirby tot mij te hebben genomen heb ik maar besloten om de rest van de MXE op te bergen. Meer nemen leek mij niet verantwoord, voelde me al net als Super Mario, erg blokkerig, robo-walkend heerlijk trippy en super vaag! :grin:

De tijden kloppen ongeveer wel, heb echt mijn uiterste best gedaan om de tijd in de gaten te houden, maar dat valt met MXE niet mee zegmaar.

Goed dan nu het verhaal:

Het was avond, ik zat nog wat achter de PC te werken aan van alles en nog wat en had al mijn klussen af voor de rest van de week, lekker doorgewerkt, dus weinig verplichtingen nog deze week, ik zat te twijfelen rond 0.00: naar bed gaan of een trip gaan beleven, ik koos voor het laatste.

00:00
Ik 40mg afgewogen met precisie weegschaaltje. Ben hier altijd erg consequent in. Ik snuif deze in 1 haal op, net als de vorige keer, brand niet echt in de neus heeft zelfs een beetje zoete smaak.

Nouja, ik dat opgesnoven en maar even gemakkelijke kleding aangedaan (joggingpak) en even schone en dikke warme sokken, uit mijn vorige ervaring wist ik dat ik het soms nogal koud kon hebben wat de ervaring enigszins kon verstoren, nu tijdens de hele trip geen last van gehad, verwarming ook op 22 graadjes... Intussen zat ik achter de PC beetje muziek te luisteren filmpjes checken op youtube...

00:15
Ah, heel subtiel komen de eerste effecten op zetten, een warm gevoel (opium gevoel?) komt over me heen en de muziek klinkt wat levendiger, alsof er een mooi verhaal gezongen werd. Ik schenk er weinig aandacht aan en ga gewoon verder met relaxen enzo, ik schenk even een glaasje water in, want hoe zoet het spulletje in je neus smaakt, zo apart smaakt het als het je keel bereikt :wink:

00:30
Effect is er nu duidelijk aanwezig, denken gaat anders maar nog wel glashelder, ik controleer voor mezelf of ik de som 437 * 127 nog kon uitrekenen en binnen half minuutje had ik het antwoord, even narekeken op de rekenmachine en het blijkt dat ik nog niet achterlijk ben :wink:
Enfin, ik ga gewoon rustig verder met relaxen en beetje surfen over van alles en nog wat met in de achtergrond inmiddels wat hardstyle op, hardstyle met MXE op kan ik je zeggen is misschien niet de juiste keuze, maar het klonk wel lekker en het voelde ook wel goed, ik ging eventjes in de woonkamer staan om te kijken of ik ook lekker kon stampen op dit spul, in de reflectie van het glas kon ik zien dat het goed ging, het voelde alleen erg blokkerig al, maar dit blokkerige zou later alleen maar nog blokkeriger worden, moeilijk uit te leggen.

01:00
BAM zit er midden in, patronen, gedachtegangen zijn niet echt meer op volgorde, zit nog wel logica in voor mijn gevoel, maar die logica kan ik nu ik nuchter ben niet zo heel goed meer bevatten, mijn mod voelt voor de helft verdoofd alsof de ene helft niet mijn mond is, maar toch kon ik goed controle uitoefenen op wat er met de andere helft gebeurde, heel raar, niet uit te leggen in nuchtere toestand.

01:30
Zit er nog steeds lekker in, en ik besluit om nog klein lijntje te nemen, 50mg dit keer, wederom is dit maar een klein beetje, maar geloof me, daar merk je qua effect op je geestelijke en lichamelijke helemaal niets van dat het weinig is, het had net zo goed een kilo kunnen zijn...

02:00
Ik besluit om een accountje te openen op drugsforum.nl want wat ik nu toch allemaal beleefde moest ik toch echt even kwijt, heb er volgens mij een halfuurtje over gedaan om me te registreren, het kan zijn dat ik de volgorde van gebeurtenissen een klein beetje kwijt ben, maar dit is erg moeilijk bij te houden allemaal. Ik besluit trouwens om me maar niet te wagen aan het schrijven van een trip report in de toestand waarin ik mij verkeerde en besloot maar wat trip reports te gaan lezen; Echt ontzettend hilarisch om dat in die toestand te doen kan ik me nog wel herinneren.

02:30
Ik zocht iets op internet en kon dat niet vinden (ik ga hier geen verhaal over doen, omdat het een project is wat ik nu aan het opzetten ben), in elk geval ben ik een website gaan maken in deze vage MXE toestand waarvan ik op het moment dat ik hem ging maken dacht: als ik straks nuchter ben lijkt dit echt een onzin idee, maar nu ik dus vanochtend wakker werd bleek het echt een super goed idee te zijn, was ik tijdens de trip ook van overtuigd dus, maar wist niet of dit in de ochtend nog zou gelden, ja dus ! Hoe dan ook, ik ben lekker met mijn vage hoofd met photoshop aan de slag gegaan, heb zelfs nog een .nl domeinnaam weten te registreren voor dit project en heb me behoorlijk creatief uitgeleefd.

03:00
Mijn inspiratie dreigde een beetje op te raken met het maken van het project, waarop ik heb doen besluiten om nog een lijntje te nemen, dit keer geen 40 of 50mg, maar maarliefst 60mg, als 40 en 50 als zulke creativiteit teweeg kon brengen, wat moest nog een keer 60mg daarbovenop dan wel niet doen? Zo gezegd zo gedaan, 60mg afgewogen dit keer verdeeld over 2 neusgaten, leuk me toen wat gepaster, hadden ze allebei wat plezier! En weer gauw verder met het maken van de website.

03:30
De effecten van deze 60mg erbovenop waren duidelijk aanwezig, ik als een bezetende bezig met het maken van de website, en werkelijk alles ging van een leien dakje, handoog coordinatie was wel ietwat verstoort waardoor ik soms verkeerd klikte in photoshop, maar geestelijk was echt alles glashelder, ik dus gewoon verder en kon me bovendien ook niet echt storen aan het feit dat ik soms wat verkeerd aanklikte, de Ctrl+Z (ongedaan maken) knop werkt uiteraard ook prima in toestand van MXE, en ging dus lekker door met horten en stoten.

04:00
Zooooo, ik tripte hem nu echt de pan uit, besloot om heel eventjes op bed te gaan liggen, heb dit voor een halfuurtje gedaan en ben toen als een soort Super Mario weer uit bed gegaan, en springend, dus alsof ik Super Mario was en blokjes kapot moest maken met mijn hoofd en muntjes te verzamelen ben ik naar mijn computer gehopt weer. GE-NI-AAL dacht ik op dat moment nog, en ben eigenlijk eventjes op zoek gegaan naar een super mario spel, ik heb deze gespeeld (Super Mario Bros 3, van Super Mario All-stars op een SNES emulator) en heb de eerste wereld uitgespeeld. Hierna had ik maar besloten dat dit spel echt oersaai was en ben weer verder gegaan met mijn project.

05:00
Ik was er nu eigenlijk wel een beetje klaar mee, duurt erg lang het MXE effect, ik ging nog eventjes proberen of ik nog kon jongleren in deze toestand, en wonder boven wonder, ik hield alle 3 de balletjes in de lucht, dit was een hele aparte ervaring kan ik je vertellen, een soort robo jongleren, lijkt wel alsof je telkens 75% van de frames mist (dus als je een balletje om hoog gooit, normaal zie je dan het traject wat het balletje aflegt, nu zag ik eigenlijk alleen de eindbestemming, en was toch in staat om hierop te anticiperen) en alsof alles in schokken gebeurd i.p.v. vloeiend en besloot na het jongleren wederom om maar weer eens op bed te gaan liggen, ik deed mijn ogen dicht, en alles begon te kantelen en draaien (op heel subtiele wijze alsof de kamer als een soort van roltrap heen-en-weer bewoog) ik kreeg het idee dat ik hevig aan het dromen was, echter bij het openen van mijn ogen bleek dat ik gewoon alles goed kon zien (ook al was het redelijk donker in de kamer).
Enfin, ik heb zo nog denk ik een uur tot 2 uur wakker gelegen met het idee dat ik wel degelijk aan het dromen was, en kreeg de meest rare en bizarre visioenen en ideeen, ik dacht heel eventjes dat het heelal om mij heen was gebouwd en dat ik een hoger doel had op deze wereld om alles en iedereen in het gareel te houden, echt een onwijs vage en nuchter niet te volgen gedachtenstroom, was trouwens wel een geniale gedachten stroom, alsof alles werkelijk waar connected was met elkaar (misschien is dat eigenlijk ook wel zo...) normaal ben ik heel nuchter zegmaar en geloof niet in god of dat er iets is, maar sinds deze ervaring ben ik daar niet helemaal zeker van, niet dat er een god is zoals deze is beschreven, maar ik denk wel dat er een hogere macht bestaat.

Hoe dan ook, ik werd vanochtend gelukkig weer wakker, voelde me echt uitgerust en zie wel weer wat de komende dagen me gaan brengen.

Enorm vaag beschreven, het bovenstaande is geen compleet verhaal, maar dit is simpelweg omdat wat je meemaakt tijdens de MXE trip, eigenlijk niet goed is te beschrijven in woorden.

Mocht iemand nog vragen hebben, ik hoor deze graag en zal mijn best doen zo snel mogelijk antwoord te geven of het hierbovenstaande verhaal nog een aanvulling geven op basis hiervan.

Seliom

Newbie
Leuk verhaal.
Gister ook met twee maten een beetje genomen van dit spul.
Het is echt niet te omschrijven, het beste woord hiervoor is vaag. Alles is vaag.
Vooral dat laatste dat de wereld om je heen opgebouwd is kwam me erg bekend voor.

Bovenaan