methadon

azerty1987

Belezen gebruiker
ik kan binnekort aan een hoeveelheid methadon komen zo'n 20mg ofzo.

is deze drugs recreatief te gebruiken? het zou fijn zijn als iemand met ervaring me meer zou kunnen vertellen...
want verschillende bronnen geven me verschillende antwoorden :rock:

jaja

Bewuste gebruiker
Voor de fun is ruk; ik word er niet anders van.
Doet mij dan maar the real thing!

Grr.

anoniempje

Bewuste gebruiker
Ik heb het vroeger wel recreatief gebruikt ja maar toen gebruikt ik ook wel heroine en eigenlijk alle andere drugs ook wel.
je wordt er vreselijk stoned van :grin: en je zal zeker :kots: maar ja als je verslavingsgevoelig bent beter afblijven! dit is geen grap methadon en beter niet mee experimenteren.

anoniempje

Bewuste gebruiker
ik weet niet meer zo goed hoe het met die mg zat.
maar in mijn tijd zaten ze in zo buisje met plastic, ik zal als ik jou was en verder geen harddrugs gebruikt (heroine bv) eerst maar eens een kwart nemen en dan 1 a 1,5 uur afwachten(al zou je het vrij gauw voelen inslaan) en dan bv nog een kwart, enz.
zodat je beetje leert wennen aan het gevoel, en dan kan je eventueel meer nemen

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
20 mg methadon?

dat zullen vier pilletjes zijn >? ... sjah als je echt helemaal geen opiaten gewend bent, zul je er misschien wat slaperig van worden , maar leuk stoned zonder bij effecten als hoofdpijn en suffig zal er niet inzitten lijkt me. zware droomloze slaap zit er eerder in ... je kunt beter een joint roken denk ik, heb je meer effect van

ben je iets gewend aan opiaten dan zul je er waarschijnlijk niets van merken ....

methadon wordt tenslotte bij het afkicken op opiaten gebruikt, juist omdat het zo lang werkend is, terwijl het toch geen/bijna geen roes geeft .... als het een roes zou geven, zou het niet werken om ermee te kunnen afkicken tenslotte :)

:wave:

Flameon

Badass junkie
20 mg ... mwah daar heb je denk ik weinig aan.
Misschien een beetje duf gevoel, maar vanaf 60 mg begint het pas echt goed te werken

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Doe het niet, je raakt zeer snel verslaafd! Ik heb heb het in het verre verleden ook een poosje gebruikt en was er binnen drie weken aan.... De afkick is niet lekker! Het gevoel van het pilletje zelf ook niet echt trouwens.

anoniempje

Bewuste gebruiker
ArieKanariE zei:
20 mg methadon?

dat zullen vier pilletjes zijn >? ... sjah als je echt helemaal geen opiaten gewend bent, zul je er misschien wat slaperig van worden , maar leuk stoned zonder bij effecten als hoofdpijn en suffig zal er niet inzitten lijkt me. zware droomloze slaap zit er eerder in ... je kunt beter een joint roken denk ik, heb je meer effect van

ben je iets gewend aan opiaten dan zul je er waarschijnlijk niets van merken ....

methadon wordt tenslotte bij het afkicken op opiaten gebruikt, juist omdat het zo lang werkend is, terwijl het toch geen/bijna geen roes geeft .... als het een roes zou geven, zou het niet werken om ermee te kunnen afkicken tenslotte :)

pilletjes? in die vorm ken ik het niet, ik ken het als een blauw chemisch smakend drankje

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
och heden :grin: die kwam ik in friesland tegen ... konden verslaafden gewoon op huisartsrecept ophalen bij de apotheek .... daar losten ze methadonoplossing op in hetzelfde drankje als waar ze andere medicaties in oplosten ... viessssss methadon bitterheid icm een ranzig mislukt hoestdrankje .. die nog enorm suikerig was ook gezien de aanslag op het flesje na een weekje of wat :)

Dat is zelfs nog viezer dan de kleurloze drank die ze bij methadonverstrekkingspunten in rotterdam gaven die ook echt vies was .. overigens hadden ze wel allebei 2 mg meet per 1 ml drank ...

mijn ervaring ermee was dat het wel iets sneller werkte dan de versies in een pilletje, verder maakte het geen verschil :) om snel af te bouwen vond ik drank makkelijker .. een pil in vieren zou 1.25 mg meet moeten zijn en dus komt er een keer een punt op het laatst dat afbouwen amper nog te doen is, terwijl daar soms wel behoefte aan is .. das moeilijk recht te breken natuurlijk zo'n pil . Drank kun je verdunnen met water en dus tot op de halve of verder milliliter afbouwen :)

anoniempje

Bewuste gebruiker
ArieKanariE zei:
och heden :grin: die kwam ik in friesland tegen ... konden verslaafden gewoon op huisartsrecept ophalen bij de apotheek .... daar losten ze methadonoplossing op in hetzelfde drankje als waar ze andere medicaties in oplosten ... viessssss methadon bitterheid icm een ranzig mislukt hoestdrankje .. die nog enorm suikerig was ook gezien de aanslag op het flesje na een weekje of wat :)

Dat is zelfs nog viezer dan de kleurloze drank die ze bij methadonverstrekkingspunten in rotterdam gaven die ook echt vies was .. overigens hadden ze wel allebei 2 mg meet per 1 ml drank ...

mijn ervaring ermee was dat het wel iets sneller werkte dan de versies in een pilletje, verder maakte het geen verschil :) om snel af te bouwen vond ik drank makkelijker .. een pil in vieren zou 1.25 mg meet moeten zijn en dus komt er een keer een punt op het laatst dat afbouwen amper nog te doen is, terwijl daar soms wel behoefte aan is .. das moeilijk recht te breken natuurlijk zo'n pil . Drank kun je verdunnen met water en dus tot op de halve of verder milliliter afbouwen :)

Ja provincie groningen daar ken ik het van, maar nioet op doktersrecept, bij cad elke woensdag moest je dan een weekvoorraad ophalen, maar niet in een potje, in een soort plastic maar buisje, weet niet meer hoeveel milligram maar werd er vreslijk stoned van, als ik zo één dronk.
en :kots:
Maar kan zijn dat ze met die vloeibare vorm zijn gestopt, omdat junkies het altijd gingen spuiten.

hazejunk

Experimenterende gebruiker
Flameon zei:
Misschien een beetje duf gevoel, maar vanaf 60 mg begint het pas echt goed te werken
\

Wil je mensen DOOD hebben ofzo? WTF? Sorry hoor maar als je ergens geen verstand van hebt kan je beter niks zegen. Dit geld zeker met opiaten. Aangezien je er me kan OD''en. En als hij 60mg neemt als opiaat naïeve persoon heeft hij zeker een OD en mazzel als hij nog leeft. Hij word op zijn minst ontzettend ziek. 10/15mg is meer als genoeg voor een eerste keer.

Voor de persoon met de vraag. Neem 10mg om te kijken hoe je er op reageert ,je gaat dit zeker al voelen. Methadon duurt even voor dat het goed werkt ,1,5 uur ongeveer. Als je er goed op reageert en het gevoel hebt nog wel iets meer aan te kunnen neem dan nog 5 mg. Maar wacht hier zeker 2 uur mee. Het werkt toch 24 uur dus je hoeft je niet te haasten.

En ja ik heb 2 jaar iedere dag methadon genomen voor een heroïne verslaving. Niks waar ik trots op ben. Ik wil er alleen mee duidelijk maken dat ik weet waar ik het over heb.

Mijn advies probeer het lekker niet. :wave:

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
de eerste keer dat ik meet nam, was heel typisch nog voordat ik aan de heroine zat en toen heb ik van een klein slokje twee dagen geslapen heel diep en heel vertieft ... zal hooguit 10 -15 ml geweest zijn, dus hooguit 30 mg meet ...

leuk was het niet want het was gewoon een diepe droomloze slaap waarvan je nog moe wakker werd ook ... later toen ik eenmaal een half jaartje heroine gebruikte was diezelfde hoeveelheid nog niet eens genoeg om me minder ziek te krijgen ... weet waar je aan begint dus :)

een od is met methadon heel makkelijk te bereiken, zeker als je totaal geen opiaten gewend bent...

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
hazejunk zei:
Flameon zei:
\

Wil je mensen DOOD hebben ofzo? WTF? Sorry hoor maar als je ergens geen verstand van hebt kan je beter niks zegen.

:

Uuuh, Flameon werkt in de verslavingszorg hoor...

anoniempje

Bewuste gebruiker
ik weet het weer, één zo pakje met vloeistof was 50 ml, en ondanks dat ik bruin rookte, werd ik daar toch echt wel stoned van.

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
das honderd milligram ... oftewel 20 pillen .... als je niet aan de bruin had gezeten had je hardstikke dood geweest :)

mensen die decennia verslaafd zijn geweest en flinke hoeveelheden bruin namen krijgen ongeveer zo'n hoeveelheid voorgeschreven, al of niet met andere aanvullende medicatie

hazejunk

Marla Singer zei:
hazejunk zei:
Flameon zei:
\

Wil je mensen DOOD hebben ofzo? WTF? Sorry hoor maar als je ergens geen verstand van hebt kan je beter niks zegen.

:

Uuuh, Flameon werkt in de verslavingszorg hoor...

Ja en? Heeft hij dan het recht om mensen HEEL slecht advies te geven?
Dit is ook echt de eerste keer dat ik zo op iemands post reageer, en ik post veel op forums. Maar als je 60mg methadon in neemt als je het voor het eerst neemt gaat het echt niet goed met je.

Sorry voor de heftige reactie maar ik wou het gewoon goed duidelijk hebben. En de persoon die zulk slecht advies geeft ook duidelijk maken wat voor gevolgen zulk advies kan hebben.

speeseend

Wijs gebruiker
^Flameon tikt het misschien iets te kort door de bocht maar ik twijfel niet zo snel aan de waarheid van zijn woorden. Indien dit wel nodig is, laat het even weten met de feiten (uitzonderingen uitgesloten).

Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat je niet met dat spul moet experimenteren. Ook geen kleine hoeveelheid. Methadon is nog meer verslavend en vele malen slopender dan Hero voor je lijf is.

Garoet,

Eend

hazejunk

Ik praat uit ervaring dat ik met het spul heb. Ben ooit begonnen met methadon voor dat ik heroïne gebruikte. Ik begon met een dose van 20mg en tegen de tijd dat ik 60mg nodig had om goed stonend te raken was ik toch al een paar maandjes verder.

Maar hier, ik heb even wat op gezocht.

http://www.bmj.com/cgi/content/extract/331/7529/1352
(citaat)The lethal dose of methadone is estimated at 50 mg for an opiate-naive adult.

En kijk is naar de doseeringen van de personen die hun ervaring met methadon hebben beschreven op erowid

anoniempje

Bewuste gebruiker
ArieKanariE zei:
das honderd milligram ... oftewel 20 pillen .... als je niet aan de bruin had gezeten had je hardstikke dood geweest :)

mensen die decennia verslaafd zijn geweest en flinke hoeveelheden bruin namen krijgen ongeveer zo'n hoeveelheid voorgeschreven, al of niet met andere aanvullende medicatie

Ja dat kan wel kloppen ik stond ook ingeschreven als ik veel gebruikte, en daarom kreeg je het ook, je moest verplicht altijd voor hun neus zo eentje drinken, daarom moet ik ook altijd :kots:
maar nam het verder nooit, als nood als er geen bruin was ofzo, of in politiebureau, als je ingeschreven staat bij cad, kreeg je het daar ook,
jeetje waar je als junk allemaal wel niet aandacht hé :flushed:

tramadol

speeseend zei:
^Flameon tikt het misschien iets te kort door de bocht maar ik twijfel niet zo snel aan de waarheid van zijn woorden. Indien dit wel nodig is, laat het even weten met de feiten (uitzonderingen uitgesloten).

Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat je niet met dat spul moet experimenteren. Ook geen kleine hoeveelheid. Methadon is nog meer verslavend en vele malen slopender dan Hero voor je lijf is.

Garoet,

Eend
Precies het is geen middel om mee te expermiteren ik denk dat het meer sarcastisch bedoeld was van Flameon.
En als je een beetje wijs bent zoek je op google wat een beginners dosering zou zijn, om alles wat op een forum gezegt word op te volgen is niet zo handig.
Beetje zelf nadenken als je iets neemt wat gevaarlijk is dat is helemaal niet verkeerd hoor :wave:

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik heb nooit heroine gebruikt, maar kwam via een verslaafde vriendin in contact met (haar) methadon. Zo'n pilletje van 20 mg deed bij mij ook best weinig eigenlijk. Pas bij 2,5 pil, begon ik het "goed" te voelen.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Kan ook, ik weet het niet meer, tien jaar geleden... Hou me er verder niet (meer) zo mee bezig.

Bovenaan