Meth voor examens

Ceox

Newbie
Dus ik heb volgende week me eerste examen, ook heb ik het voor elkaar zien te krijgen om meth te regelen. hoe slechte idee is het om het te doen vandaag?

StraffeNeel

Badass junkie
Dus ik heb volgende week me eerste examen, ook heb ik het voor elkaar zien te krijgen om meth te regelen. hoe slechte idee is het om het te doen vandaag?
Van de schaal 1 op 10 zou ik zeggen een 11. Na het wakker zijn van èèn of meerdere nachten, waarin je veel minder opslaat als je gaat leren, krijg je een futloze come down. Als je strak staat blijft wat je leert niet hangen, als je moe bent ook niet. Beter pak je de dagen dat je nu nog moet leren in de ochtend èèn blikje Red Bull of zoiets en hou je het daarbij. Gebruik die meth wanneer je geslaagd bent om dat te vieren. Meth is trouwens wel erg straf, waarom pak je geen pep?

JanDeBrandweerman

Bewuste gebruiker
Zoals al eerder vermeld, meth/speed/etc. verhogen je IQ niet tijdelijk, het enige effect dat ze hebben is op de duur dat je je focus kan houden op een activiteit. Het kan net zo goed zijn dat je heel de nacht puistjes loopt uit te knijpen of je wenkbrauwen loopt te plukken.

Meth doe ik nooit meer opnieuw, laatste keer drie nachten doorgehaald met heel nare hallucinaties en paranoia. Heeft geen flikker gedaan om mij te concentreren op mijn werk. Neem deze woorden maar aan van iemand met een speedverslaving. Speed kan nog meer voordelen dan nadelen hebben als je je spul altijd wast met aceton, oraal neemt, gezond eet, genoeg beweegt, je tanden poetst, etc. maar meth is toch echt het begin van het einde.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik weet niet precies wat je idee is hierbij. Ben je zó zenuwachtig dat je het niet nuchter aandurft?

Als het idee is dat je je beter kunt concentreren aan de meth.. Dat is maar de vraag. Concentratie is een ingewikkeld iets in het brein. Je krijgt er niet zomaar meer van als je het brein overlaadt met dopamine, serotonine en noradrenaline. Wat er bijvoorbeeld kan gebeuren is dat je juist een hyperfocus krijgt op bepaalde zaken, dat je last krijgt van allerlei tics, en dat je geheugen minder goed gaat functioneren. Zo kun je bijvoorbeeld in lange tirades verzeild raken die uiteindelijk niet zo behulpzaam zijn voor het maken van je examen. Echte concentratie is een voorzichtige balans tussen enerzijds je op de tekst focussen, anderzijds je geheugen raadplegen hoe je de tekst kunt interpreteren, en vervolgens een antwoord geven past binnen het idee van de examinator. Daarvoor is het belangrijk dat je goed uitgerust bent. Goede slaap is dus veel belangrijker.

Daarnaast moet je natuurlijk nog meer examens maken. En als de meth is uitgewerkt dan krijg je een flinke kater. Dat zal je prestaties sowieso minder maken. Als de meth uitwerkt dan kun je je futloos voelen, weinig motivatie hebben, en moeite hebben met je concentreren.

Ik denk dus dat je door de meth je twee keer zo slecht zult presteren: de eerste keer omdat je onder invloed bent, en de tweede keer omdat je een kater hebt.

Bovenaan