Metalone

Basje1989

Newbie
Ik heb eergister Metalone gekocht van mijn dealer. Het schijnt hetzelfde te zijn als MDMA, alleen je hebt niet last van brakheid en depressie.

Ik dacht, eerst even wat research doen over deze drug, maar je kan er helemaal niks over vinden! Heeft iemand ervaring met deze drug? Of is het gewoon mCPP?

mattskovic

Wijs gebruiker
van metalone heb ik nog nooit gehoord eigenlijk, weet je zeker dat hij niet methylone zei ?
het zat vroeger in de welgekende "luchtverfrissers" van de smarthshop zoals explosion en een paar andere merk namen.

het effect is te vergelijken met de werkzame stof in xtc (MDMA)

de day-afther effecten kunne zijn ongewone lichaamstemperatuur schommelingen, zweten,... maar de meeste hebben hier geen last van

ExceptionalInsight was me net voor :( volgende x maar sneller typpen :grin:

greetz matti

Basje1989

Newbie
mattskovic zei:
van metalone heb ik nog nooit gehoord eigenlijk, weet je zeker dat hij niet methylone zei ?
het zat vroeger in de welgekende "luchtverfrissers" van de smarthshop zoals explosion en een paar andere merk namen.

het effect is te vergelijken met de werkzame stof in xtc (MDMA)

de day-afther effecten kunne zijn ongewone lichaamstemperatuur schommelingen, zweten,... maar de meeste hebben hier geen last van

ExceptionalInsight was me net voor :( volgende x maar sneller typpen :grin:

greetz matti

Dus als ik het goed begrijp is het (bijna) hetzelfde als MDMA?
En ik betaalde er 25 euro per gram voor, is dat veel?

Basje1989

Newbie
mattskovic zei:
de prijs per gram weet ik niet precies maar heb eventjes hier op df de search engine gebruikt en dit is wat ik vond http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?f=37&t=19808
de prijs is rond de 210 euro per 10g omdat dit nogal een grotere hoeveelheid is zal dit wel een beetje goedkoper zijn dan als je het per 1g koopt dus denk dat 25euro wel een goede prijs is

Kijk, nu weet ik er al wat meer over ^^. Thnx!
Lijkt me wel redelijk spul. 150mg is een 'standaart' dosis las ik ergens, dus dat is ongeveer evenveel als MDMA.

Wanneer ik het gebruikt heb plaats ik een bericht in Trip Reports!

TrippyShit

Badass junkie
Tiss geen Metalone maar Methylone. Prijs is zo'n 20/30 per gram ongeveer. Het is idd te vergelijken met mdma. Het enige verschil is dat er een extra zuurstog antoom is (ofzo). Het is op dat na dus het zelfde als mdma en geeft ook een soortgelijk effect. Het euforische gevoel, de praatkick, het jullie zijn mijn beste vrienden gevoel, alleen geeft het minder wazig/vaagheid.

Verder zijn net als bij mdma dezelfde effecten te vergelijken: Graag bewegende kaken, verhoging van lichaamstemperatuur en dus ook uitdroging dus genoeg, maar niet teveel, drinken kan geen kwaad. De volgende dag idd geen tot bijna geen dipje. Niet zoals mdma die toch een aardig dipje kán geven. Brak, ja je zal je de volgende dag niet 100% hetzelfde voelen als wanneer je die dag wakker werd zondag Methylone in je system te hebben gehad, maar echt brak zoals mdma is het niet.

Het was vroeger idd populair als vervanger voor xtc in luchtverfrissers die in de smartshop verkocht werder onder naam Explosion.

Tegenwoordig is het illegaal en alleen bij dealers verkrijgbaar.

Of het wat anders is dan Methylone? Ik weet niet hoeveel je hebt maar als je een gram hebt gehaald, lever 100mg in bij een testcentrum bij jou in de buurt en je weet precies welke stof het is en hoe zuiver het is enzo.

Lang verhaal ben hoog en voor de rest weet ik niks te vertellen als iemand het wat beter weet aan te vullen, ga je gang :P

berten

Belezen gebruiker
Ik vind het een super drug. Je voelt je lekker, je kan heel de nacht doorfeesten tot de vroege ochtend en wanneer je opstaat voel je je kiplekker en heb je zelfs honger !!! Voor mij een aanrader

Spees174

Belezen gebruiker
hoe komt het dan, naar mijn idee, dat je dat methylone niet vaak tegenkomt? Want als ik het zo hoor zou het een goede vervanger zijn van de schaarse MDMA, dan kan dat mcPP eens een keer optyfen (dat zal wel niet want mcPP is natuurlijk goedkoper, maartoch :P ). En zoveel duurder dan MDMA is het niet echt toch...dus ik vroeg mij af waarom dat niet vaker geproduceerd en geconsumeerd wordt (ik weet er niet zoveel van af, maar had er nog nooit van gehoord tot dit topic, dus ik vraag mij echt af waarom niet meer op de markt is, zeker als het ook nog eens minder brakheid veroorzaakt dan MDMA :) )

Serenity

Badass junkie
^ dat vraag ik me dus ook af.
Waarschijnlijk is de naam te moeilijk voor de random MDMA dealer :wink: Om maar niet te spreken over de varianten van het woordje/afkorting mcpp die ik allemaal heb gehoord :tearsofjoy:

Oom Klaas

Badass junkie
Serenity zei:
Waarschijnlijk is de naam te moeilijk voor de random MDMA dealer :wink: Om maar niet te spreken over de varianten van het woordje/afkorting mcpp die ik allemaal heb gehoord :tearsofjoy:

Inderdaad, laatst ging ik maar naar een andere dealer (m'n vaste was weg) en ik vroeg om mdma nou dat was al teveel gevraagd want dat kende hij niet. Toen vroeg ik of hij wist wat er in z'n pillen zat, als antwoord kreeg ik "'t zijn pretpillen, word je gewoon vaag van".... :rolleyes:
Toen vroeg ik wat dan in z'n "xtc" pillen zat die hij nu niet bij zich had en kreeg ik een nog mooier antworod: "xtc natuurlijk!" :openmouth:

Xtc/pillen/bakmeel dealers zijn echt DOM

Chris Pontius

Badass junkie
Oom Klaas zei:
Serenity zei:

Inderdaad, laatst ging ik maar naar een andere dealer (m'n vaste was weg) en ik vroeg om mdma nou dat was al teveel gevraagd want dat kende hij niet. Toen vroeg ik of hij wist wat er in z'n pillen zat, als antwoord kreeg ik "'t zijn pretpillen, word je gewoon vaag van".... :rolleyes:
Toen vroeg ik wat dan in z'n "xtc" pillen zat die hij nu niet bij zich had en kreeg ik een nog mooier antworod: "xtc natuurlijk!" :openmouth:

haha merk dat ook vaak ja, zitten zij jou lomp aan te kijken terwijl zij er geen verstand van hebben :beer:

Dopezilla

Badass junkie
Spees174 zei:
hoe komt het dan, naar mijn idee, dat je dat methylone niet vaak tegenkomt? Want als ik het zo hoor zou het een goede vervanger zijn van de schaarse MDMA (...)

Ik vermoed dat methylone ook moeilijk te vinden is omdat het dezelfde grondstoffen als mdma bevat. Althans, dat lijkt mij, aangezien het bijna dezelfde chemische formule als mdma heeft.

Ik ben dan geen chemicus, maar 'n beetje common sense helpt al een heel eind.

Zie hier de formules:

MDMA

Methylone

Olle

Edit: uh, excuses voor de grootte van de afbeeldingen. Blame wikipedia en mijn luiheid.

Spees174

Belezen gebruiker
oke ja dat is wel een aardig logische verklaring waarom dat op dit moment niet veel te vinden is. Maar dan is het toch nog steeds raar dat methylone niet net zo vaak voorkomt/voorkwam (in de goede tijden van MDMA :P ) als MDMA, aangezien het naar mijn idee ongeveer dezelfde werking heeft en een minder grote crash heeft, en dus ook nog op ongeveer dezelfde wijze (waarschijnlijk) gemaakt wordt.

HarryNak

Experimenterende gebruiker
Methylone is nu (al een tijdje trouwens) erg in opkomst als vervanger van mdma. Vriendinnetje van me had laatst een paar gram mdma kristallen gehaald, waar een paar harde stukjes m in zaten en de rest was gewoon methylone. Als je goed zoekt kan het wel goed koper dan 25 pg. Probeer het eens te snuiven. Niet heel lekker maar wel vet chill!

Dopezilla

Badass junkie
Waarom methylone in het verleden zo weinig in omloop was heeft er waarschijnlijk mee te maken dat er nóg minder van bekend was dan van mdma, qua bijwerkingen etcetera.

Althans, dat lijkt mij.

En waarom zou je mdma vervangen met iets anders als mdma al naamsbekendheid heeft?

Nou ja, ik kan hier ook enkel over gokken, verder.

Olle

Flameon

Badass junkie
Wat is eigenlijk een goeie dosis?
.. x kg = goeie dosis!

Goed in de zin van .... gezellig feesten tot 's morgens.
Maar niet helemaal gebroken wakker worden of kapot gaan :wink:

Wacky

Badass junkie
Ik heb toevallig net een beetje gekregen van iemand. Ze weegt ongeveer 70kg en neemt zelf 160-200 mg voor 1 dosis. Ze zei dat ze er geen kater van heeft achteraf.

jimi

Belezen gebruiker
Oom Klaas zei:
Serenity zei:

Hahaha jezus christus, dat gaat echt ver

Methylone was 2jaar terug te koop in de smartshop, onder de naam Xplosion
Het zat onder andere in luchtverfrissers, en werd ook onder verschillende namen(smaken) verkocht.
Ik kan me nog iets herinneren van de blauwe potjes Blue69(Dit was volgens mij ook Methylone.
Ik vond het persoonlijk erg leuk spul!
Erg goed te vergelijken met mdma, alleen werdt je hier ook nog eens botertje geil van!
Tegenwoordig volop te kopen in pure poedervorm..

njirem

Belezen gebruiker
vraag en antwoord drugsinfoteam.nl

Vraag:
hallo, kan ik met methylone hetzelfde geilgevoel krijgen als met (ik heb dat toch) speed?? En wat is 'beter'?? Als ik een nachtje doordoe, dan gebruik ik net geen halve gram. Hoeveel tijd laat ik er het beste tussen?? En waar is die methylone nog te verkrijgen??? Niet meer in de smartshop lees ik net... Greetz ,,, en thanxxx

Antwoord:
Je code was: inga Beste vraagsteller, Methylone is een XTC vervanger die net als Mephedrone uit de methcathinone groep komt. Het effect is stimulerende dan XTC. Methylone geeft wel een eufoor gevoel met verhoogde gevoeligheid voor aanraking. Of je er geiler van wordt dan bij speed? Ik denk van wel, maar het verschilt per persoon. Er is weinig bekend over de gezondheidsrisico's van Methylone. Naar alle waarschijnlijkheid lijken die op die van XTC. Combineer methylone daarom niet met speed. Dat verhoogt wellicht de kans op hersenschade. Je bent een vrouw. Vrouwen reageren sterker op drugs dan mannen. Bovendien is er een grote variatie in gevoeligheid tussen mensen. Erowid geeft doseringen, maar ook Erowid zegt, dat het nattevingerwerk is (gebaseerd is op meldingen van een aantal mensen). http://www.erowid.org/chemicals/methylo ... dose.shtml Neem in ieder geval niet meer dan 180mg (de vroeger in de smartshop verkochte "aanbevolen hoeveelheid"). De De Inspectie voor de Gezondheidszorg waarschuwde ook voor die dosis. Methylone wordt vaak met van alles gecombineerd. De gezondheidsrisico's daarvan zijn nog onbekend. Groet, Martin Sijes

Lavalamp

Bewuste gebruiker
*bump*

Kheb hier nu een halve gram liggen, die gaat er op Nieuwjaar door samen met nog iemand.

Ik zal de eer op mij nemen het allereerste (goede) report te schrijven van een degelijke (250mg) dosis Methylone.

Lavalamp

Bewuste gebruiker
In mijn persoonlijk geval was 250mg ietsjes te weinig, maarja Erowid zei 250mg+ = Heavy....

Niet in mijn geval dus. Alle aanrakingen waren intenser maar het love-gevoel van MDMA ontbrak wel. In de comedown een pure joint, waarna een blunt, maar het effect kickte er niet helemaal weer in, jammer.

Maargoed al met al zeer leuk, na al die wiet was het wel effe 2D, morphende gezichten en andere gezichten zien dan de werkelijk aanwezige maarja is wel eens lachen :)

Bovenaan