Mephedrone illegaal

Chris Pontius

Badass junkie
http://www.spitsnieuws.nl/archives/buit ... illeg.html

Slecht nieuws voor de drugsgebruikers onder u die nog niet waren overgestapt naar aidsremmers . De ecstasy-achtige drug mephedrone wordt namelijk in de hele EU verboden. De Europese Commissie (EC) heeft dat vandaag bekendgemaakt.

De drug, die volgens het dagelijks bestuur van de EU gevaarlijk is, was in vijftien lidstaten nog legaal verkrijgbaar, waaronder België, Frankrijk en Duitsland. In Nederland was het spul al verboden.

Mephedrone is een stimulerend middel waarvan de effecten vergelijkbaar zijn met die van ecstasy of cocaïne. Volgens de EC is het de oorzaak van tientallen sterfgevallen in de EU. De EC had onlangs opgeroepen tot een EU-breed verbod op de drug. Eurocommissaris Viviane Reding (Justitie) is blij dat de lidstaten daar zo snel gevolg aan hebben gegeven.

Another One Bites The Dust

Chris Pontius

Badass junkie
Ik heb het eigenlijk nog nooit op. Moet het eigenlijk maar een keertje doen zodat ik het op mijn niet-zo-stoere, stoere lijst kan zetten.

W.F.L.

Badass junkie
Het is ook maar troep imo..

Veel te vaatvernauwend, te verslavend en dan is het ook nog eens legaal/chinees/weinig over bekend. :angry: Fuck dat. Ik hoef het iig niet meer.

Nu zal de prijs hopelijk wat stijgen zodat de mensen overstappen naar een veiliger product zoals amfetamine bvb.

W.F.L.

Badass junkie
Wacky zei:
En die drang naar meer in combinatie met de relatief grote gevaren bij overdosering maakt dat ik het zooi vind. Ik hoop dat het snel weer van de markt verdwijnt en iedereen die het me aanbied reageer ik ongeveer net zo op als mensen die me hero of crystal meth aanbieden. (enigzinds verontwaardigd en ontdaan door hun gebrek aan morele verantwoordelijkheid) Onverantwoord om mee te werken aan de verspreiding van deze zooi.

Hoewel mensen die me crystal meth aanbieden toch ook op een dikke +1 kunnen rekenen. Geniaal spul nog wat anders dan die mephedrone hehe :grin:

Is het woord niet sympathisant trouwens? Ik sympathiseer ook weleens met m'n cokedealer hij is goeie gast altijd +60% :hearteyes:

Elohtibbar

Badass junkie
jcutter zei:
Goed dat dit gebeurt. Drugs is kankerrommel en alle tyfushonden die het gebruiken zijn ook mongolen!!

Pluisje, wat is er allemaal aan de hand vandaag? Vertel het Tante Rabbithole eens. Hebben ze je fietsje kapot gemaakt, en je ingepeperd met sneeuwballen?

jcutter

Badass junkie
Rabbithole zei:
jcutter zei:
Goed dat dit gebeurt. Drugs is kankerrommel en alle tyfushonden die het gebruiken zijn ook mongolen!!

Pluisje, wat is er allemaal aan de hand vandaag? Vertel het Tante Rabbithole eens. Hebben ze je fietsje kapot gemaakt, en je ingepeperd met sneeuwballen?
Ik krijg te weinig liefde :cry:

Wil jij met mij trouwen?

Elohtibbar

Badass junkie
Natuurlijk liefje.

Elohtibbar

Badass junkie
Alleen als ik gedwongen word! De enige man met wie ik uit eigen wil zou zijn getrouwd en kinderen had willen gekrijgen is Deranged, maar daarmee is het stukgelopen. :(

Elohtibbar

Badass junkie
Meestal zijn die middelen die nog legaal zijn juist duurder. Een pil is bijvoorbeeld niet zo duur, mephedrone was aardig aan de prijs.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Rabbithole zei:
Meestal zijn die middelen die nog legaal zijn juist duurder. Een pil is bijvoorbeeld niet zo duur, mephedrone was aardig aan de prijs.
De sites die al een tijdje van de lucht zijn waren echt cheap. :(

Elohtibbar

Badass junkie
Jaa, dat is natuurlijk wel waar. Denk dat het via die sites ook niet goedkoper zal worden, enige hoop is dat het in grote partijen op straat terecht komt, en dat je het gewoon voor een habbekrats bij je dealert kunt kopen. :grin:

Ik heb trouwens m'n bestelling alsnog binnen gehad! 2,5 week na bestelling, maar het is binnen :P

W.F.L.

Badass junkie
Rabbithole zei:

Je bent zelf een pluisje! :wave: :grin:

seth

Gast
dit wil wel zeggen , dat je nooit meer zo zuiver zal kunnen vinden als wat je via die sites bestelde

Intoxication

Bewuste gebruiker
kutmephedrone eindelijk illegaal, te waardeloos die drugs, je moet teveel neme, te minimaal effect, te verslavend, zoals eerder gezegd

seth

Gast
Intoxication zei:
kutmephedrone eindelijk illegaal, te waardeloos die drugs, je moet teveel neme, te minimaal effect, te verslavend, zoals eerder gezegd

vooral dat laatste! Deze RC vond ik zalig qua effect maar goor naar bijwerkingen toe. Zo verslavend, een echte binge-drug!

Elohtibbar

Badass junkie
Intoxication zei:

Je kan ook gewoon zelf beslissen om het niet te nemen als je de effecten zo waardeloos vindt.

cropp

Badass junkie
Rabbithole zei:
Intoxication zei:

Je kan ook gewoon zelf beslissen om het niet te nemen als je de effecten zo waardeloos vindt.
''Ik vind'' + je mening...

knolselderij

Wijs gebruiker
dit stond wel op mn to do lijstje maar nu betekend het dat ik waarschijnlijk veel meer vervuile pil in mn bakkes moet stoppen

Fronske

Belezen gebruiker
Intoxication zei:

Inderdaad, nu het illegaal is zijn gelukkig alle problemen ermee opgelost, want het wordt vanaf nu toch door niemand meer gebruikt! Veel beter dan - ik zeg zomaar iets - voorlichting te geven over de gevaren. Gewoon gaan met die kop in het zand.

Trouwens verslavend.. Ik heb al een jaar een voorraadje liggen (niet meer sinds het illegaal is natuurlijk!), en ik gebruik het slechts sporadisch. Omdat sommigen zwak van geest zijn moet de rest ook maar boeten?

cropp

Badass junkie
knolselderij zei:
dit stond wel op mn to do lijstje maar nu betekend het dat ik waarschijnlijk veel meer vervuile pil in mn bakkes moet stoppen
Daar een punt van maken zou een beetje hypocriet zijn...

Chris Pontius

Badass junkie
Fronske zei:
Intoxication zei:

Inderdaad, nu het illegaal is zijn gelukkig alle problemen ermee opgelost, want het wordt vanaf nu toch door niemand meer gebruikt! Veel beter dan - ik zeg zomaar iets - voorlichting te geven over de gevaren. Gewoon gaan met die kop in het zand.

Trouwens verslavend.. Ik heb al een jaar een voorraadje liggen (niet meer sinds het illegaal is natuurlijk!), en ik gebruik het slechts sporadisch. Omdat sommigen zwak van geest zijn moet de rest ook maar boeten?

Hulde. :sunglasses:

franx

Experimenterende gebruiker
Niet iedereen is blij met de criminalisering van mephedrone. Het schijnt dat in de UK met de komst van mephedrone het aantal cocaine gerelateerde doden juist afnam. Zelfs het medische vakblad The Lancet ziet niets in een een verbod.

Enfin... hier de details: http://www.grenswetenschap.nl/blogs/Leg ... en-nou-en/

Het is opvallend dat net als bij het paddoverbod overheden steeds meer de adviezen van deskundigen en zelfs adviesraden stelselmatig naast zich neerleggen om hun rigide anti-drugsbeleid uit te voeren.

Gelukkig is er altijd nog Portugal, buiten fraai weer één van de meest tolerante landen in Europa.
(http://www.scientificamerican.com/artic ... nalization)

Bovenaan