melatonine na MDMA gebruik

Plimu

Bewuste gebruiker
ik weet dat ik deze ook bij speed heb geplaatst, maar het leek me voor mensen die het lezen wel handig als het goed blijkt te zijn...

dus de vraag is, is melatonine slikken na een avondje flink spacen goed voor je? of zou dit misschien met elkaar kunnen conflicten of wat dan ook, ik weet dat melatonine van nature in je hersenen aangemaakt word maar als je het bij slikt is de dosis hoger dus vandaar de vraag.

thank you!

Megasumo

Newbie
Geen reactie nog? Apart.

Vraag is denk ik , is een avondje flink spacen goed voor je. :P

Ik denk niet dat Melatonine iets uitmaakt wanneer je het niet tijdens of direct erna doet. Zelfde als met 5HTP. 5HTP bevorderd de serontine aanmaak, welke vervolgens omgezet wordt naar melatonine.

Advies is even wachten met nemen en pas als je wilt gaan slapen of een half uurtje ervoor een paar pilletjes droppen. Ik weet niet precies wat de gebruikelijke dosering is. Op recept krijg je 1 tot 5 mg pillen denk ik, bij het kruidvat is dat 0.1mg. volgens mij is 0.3mg wel te merken?

Ik hoop niet dat dit allemaal al in de Speed forum staat. :)

Plimu

Bewuste gebruiker
melatonine word omgezet in serotonine in het brein, dus ik ben benieuwd of het dan niet schadelijk is icm mdma

kunlan

Belezen gebruiker
Plimu zei:
melatonine word omgezet in serotonine in het brein, dus ik ben benieuwd of het dan niet schadelijk is icm mdma

Je moet het ook niet combineren, maar daags nadien nemen om beter te slapen :)

Op die manier hersteld het ook je serotonine :wave:

Plimu

Bewuste gebruiker
nee maar wanneer xtc uitgewerkt is (voor je gevoel) zit het nog steeds in je bloed, ik vroeg mij af of het dan nog steeds niet zo storen met de melatonine

kunlan

Belezen gebruiker
Plimu zei:
nee maar wanneer xtc uitgewerkt is (voor je gevoel) zit het nog steeds in je bloed, ik vroeg mij af of het dan nog steeds niet zo storen met de melatonine

Ja best neem je niet de dag zelf nog serotonine herstellende/wijzigende producten

Eerst slapen dan kan je 5HPT/L-Trypto/Melatonine & what not pakken :wave:

Spees174

Belezen gebruiker
Plimu zei:

Uit serotonine wordt melatonine gevormd, toch niet ook andersom?

http://wetenschap.infonu.nl/anatomie/42 ... onine.html

Hier staat wat over serotonine en melatonine, dat ze elkaar ahw afwisselen. Maar ik kan hier niets uit halen waaruit zou kunnen blijken dat melatonine bij een verhoogde 'dosis' serotonine in de hersenen schadelijk zou zijn...iemand wel iets :P ?

Spees174

Belezen gebruiker
kunlan zei:
Plimu zei:

Ja best neem je niet de dag zelf nog serotonine herstellende/wijzigende producten

Waarom kan je dan het beste geen melatonine nemen dezelfde dag? 5HTP en L-Trypto dat snap ik wel omdat die omgezet worden in serotonine, maar melatonine wordt toch niet weer terug omgezet naar serotonine ?

kunlan

Belezen gebruiker
Spees174 zei:
kunlan zei:
Plimu zei:

Waarom kan je dan het beste geen melatonine nemen dezelfde dag? 5HTP en L-Trypto dat snap ik wel omdat die omgezet worden in serotonine, maar melatonine wordt toch niet weer terug omgezet naar serotonine ?

Klopt, maar Melatonine doet wel wat met je serotonine. En laat je na een avondje spacen beter je hersenen even met rust... Ik heb het al vaker gelezen en ergens vind ik het ook wel logisch. Better be safe than sorry niet? :wave:

Spees174

Belezen gebruiker
haha ja oke, maar ik zou wel willen weten waarom dat niet samen zou kunnen gaan, weet je mss die bronnen nog waar je dat gelezen hebt ?

JJJ

Bewuste gebruiker
Volgens mij is melatonine niet slecht of zelfs goed. Er zijn sterke aanwijzingen dat antioxidanten de neurotoxociteit van mdma verminderen, en melatonine is een zeer sterke antioxidant en één van de weinige die ook in je hersens terecht komt, als ik het juist heb. Voor mijn gevoel kan het alleen maar goed zijn om melatonine te nemen na mdma.

Spees174

Belezen gebruiker
kunlan zei:
Spees174 zei:
haha ja oke, maar ik zou wel willen weten waarom dat niet samen zou kunnen gaan, weet je mss die bronnen nog waar je dat gelezen hebt ?

http://www.bluelight.ru/vb/showthread.php?t=425304

Melatonin is manufactured from Serotonin. When Melatonin levels increase, Serotonin levels usually decrease, since more Serotonin is converted to Melatonin.

Ja maar dat is het natuurlijke evenwicht in het lichaam (als melatonine gemaakt wordt daalt het serotonine niveau, maar dat zegt niets over extra melatonine in de hersenen bij een verhoogde serotonine

Bovenaan