MDPV & Douane - Sancties ?
Het pakket was onderschept in het midden van december.
maar het ligt er een beetje aan waar het vandaan komt, welke risico's er zijn en wat de hoeveelheid van de stof is en bovendien of er ergens een vermelding staat omtrent wat het is. Dit laatste is ook erg belangrijk. Stel dat er staat dat het pakketje electronica onderdelen bevat maar er zit een wit poeder in...tsja
Het pakketje komt uit China, van een professioneel laboratorium, incl. veel van de certificaten voor de invoer / uitvoer van de Chinese regering en misschien zelfs de analyse en de material-safety-data-sheets. Everything proper.
Het is aangegeven als een chemische stof, maar ik weet niet wat, maybe Aminozuurs of so.. of legaale normaale intermediates voor synthese van onschadelijk/legaale Stoffen. Maar het is niet precies een beetje. Dus nu, niet 500g of so, maar heel wat meer dan 50g...
Het kan in feite alle kanten opgaan, maar houd ons maar eens op de hoogte. Ben erg benieuwd in dit geval.
Dat zol ik doen.
Ja, maar het is niet de Opiumwet,
en de IGZ / Doune criteria zijn zo geschikt dat iets is geclassificeerd als "medicijn" als het officieel een medicijn is, of/dus als het in hun IGZ-lijst is (zoals mephedrone), of misschien als het een chemische stof is. Als dat zo ist, zijn er verschillende criteria om te kijken of het is "automatisch " is een geneesmiddel. Slechts een niet-Opiumwet/niet-Medicijn maar werkzame stof is niet per se genoeg. Aan de andere kant, is het zeker bedoeld voor consumptie (And dus een Medicijne / half-verboode, tenzij de verpakking, pillen, capsules of instructies zijn indicaties voor consumptie, dus medicijn.
Ik moet zeggen dat dit niet het geval met mijn pakket, geen indicaties for consumptie. Dus, daarom moet het worden toegestaan, OF het is in dit "geheime" IGZ lijst en verbooden OF dat de douane met willekeurige zegt dat het een geneesmiddel is.
Of is dat verkeerd?
Wat denk je? Wat is het meest waarschijnlijk?
Mijn vriend heft echter een beetje angst. Er is een groote Amount. Een eventuele vernietiging door de douane is jammer, maar ok zou zijn. Ik denk dat strafrechtelijke consequentcie is niet zo waarschijnlijk als het niet in de Opiumwet is.
Wat zijn de straffen voor zulke dingen, na de Medicine Act?
Heeft het Medicine Act geen "echte" strafrechtelijke sancties in gevallen als deze? En als, wat beduult dat voor mijn vriend? Of dat zou meer een Busgeld? En als, zoals je kunt maken een prognose, zeer ruw? Wat denk je? Wat is het meest waarschijnlijk?
Thanks a lot guys.. My Dutch is terrible, I hope you guys can understand me properly. And yes, we do speak about Dutch customs. This is not such an easy situation for me. I am not particularly worried about fines, if so.. even if they are a tiny bit higher than normal, i.e. in the 500 EUR range, that' be fine..No Problem. Was stupid to buy such a big amount anyways. I am rather worried about a fine above of that or even worse criminal sanctions. THAT would piss me off big time.. I'd dig a deep hole and hide in there crying for days..
als je vriend aannemelijk kan maken waar hij het voor gaat gebruiken mocht dat nodig zijn en dit is niet in strijd met de wet, dan is er ook niets aan de hand natuurlijk.
Hmm.. Hmm
Dus hij wil doen met alles wat illegaal is. Eigenlijk is het een massa-orders met meerdere vrienden.
Anyway .. Mijn vriend heeft een paar legaal doeleinden, maar niet the best possible ideas..
Maar zou natuurlijk leuk zijn als je hier kon geven me een paar tips, of beschrijft wat haar zo legaal met deze dingen maakt. Behalve natuurlijk om te zwemmen of in bad "zouten" en als
"Aroma" of "ruimte verfrissers". That is NOT a legit excuse.
Moet iets meer geloofwaardig zijn, en misschien een beetje meer professionele zijn ..
Heeft MDPV andere doeleinden?
Ik bedoel, ik kan het misschien gebruiken als een lab reagens? Er is echter een beetje veel vor dit..
Suggesties zijn zeer welkom!