Als jongere oudere 40+ meelezer en dus toeschouwer, zo voelt het tenminste, geniet ik van de openhartige vertellingen van mede-experimentalisten. Wat een grappig woord zo. Ook ik verval regelmatig in de bekende oehh’s en ahh’s van herkenning. Sinds vandaag, ben ik deelnemer en mag, ook ik, mijn ervaringen met jullie delen.
Als vrije student, speelde ik samen met mijn muziekvriendjes
al met onze realiteit. Joints, Paddo’s, Coke, LSD, Absinthe, Mescaline, Peyote en allerlei Afrodisiatica. Spannend, relaxed en soms heftig. Maar wat ik nu aan ga met mezelf, had ik als twintiger nooit durven toelaten. Ik was sterk in het blocken van mijn gevoel als het te heftig werd. Controlefreak dus. Eind vorig jaar wandelde er opeens MDMA mijn huis binnen. Dat was het begin van nieuw begin. WOW, noem het VERTROUWEN of volledige OVERGAVE. Dit zijn sindsdien “wezenlijk” mijn toverwoorden geworden.
Tientallen sub-ik-jes presenteerden zich aan mijn ego. Allemaal vertegenwoordigden ze een stukje van mijn persoonlijkheid. Ik wist niet dat ik zo’n boeiend mens was. Ha! Voor het eerst bewoonde “ik” (welke?) mijn totale lichaam. Met elk orgaan kon ik praten. Elke vezel, elk celletje kon ik bewonderen, aanraken, intens voelen, doorleven en helen. Bijna wil ik zeggen; “ik zat letterlijk in mijn lichaam”, maar dan doe ik de her-leving ernstig tekort. Alsof ik en mijn lichaam, twee verschillende wezens zijn. Nee, ik was opgegaan in het geheel. Vanuit volledige overgave en liefde voor mij, mocht ik “Zijn”. Euforisch ontving ik heftige pijnen, angst, boosheid en verdriet en sloot ze in één voor één in mijn hart. De symbolische waarde van elk deeltje in mijn lichaam vertaalde zich in inzichten en genas ter plekke. Hoezo, therapeutische werking van MDMA. Reken maar…Eindelijk gaf ik mezelf toestemming om in te dalen in mijn lijf en kennis te maken met op zielsniveau. Eenheid met het universum. Als onvoorwaardelijke liefde voor het leven. Alles in mij bewoog, trilde, krampte, schoot van boven naar beneden, golfde warm en koud, scheurde uiteen en kwam er met oerkreten in alle toonaarden uit. OH, wat was ik blij met mezelf. Ik kwam los van mijn ouders door in verbinding te treden met MIJ. Koppelde dat aan “onvoorwaardelijk” mogen houden van mijn kinderen en mijn vriend, De laatste liet vol verwondering, de oervrouw, naast zich ontwaken. Er rolde een intens warme kleurrijke gloed vanuit mijn hart naar mijn baarmoeder, dieper, dieper en dieper dan diep, tot er een immens gloeiend vredig gevoel van leegte overbleef. Overgave met mijn hele wezen. Oh, wat was ik dankbaar en in euforische ontspannen staat van “YES”. Dit wil ik voor altijd.
Naast deze prachtige ervaring en nog twee MDMA avonden heb ik opnieuw mijn vriend ontdekt. Hier zal ik in een volgende opwelling meer over vertellen.
Als je dit nu nog leest, heb je volop doorzettingsvermogen, jeetje wat is het lang geworden.
Als vrije student, speelde ik samen met mijn muziekvriendjes
al met onze realiteit. Joints, Paddo’s, Coke, LSD, Absinthe, Mescaline, Peyote en allerlei Afrodisiatica. Spannend, relaxed en soms heftig. Maar wat ik nu aan ga met mezelf, had ik als twintiger nooit durven toelaten. Ik was sterk in het blocken van mijn gevoel als het te heftig werd. Controlefreak dus. Eind vorig jaar wandelde er opeens MDMA mijn huis binnen. Dat was het begin van nieuw begin. WOW, noem het VERTROUWEN of volledige OVERGAVE. Dit zijn sindsdien “wezenlijk” mijn toverwoorden geworden.Tientallen sub-ik-jes presenteerden zich aan mijn ego. Allemaal vertegenwoordigden ze een stukje van mijn persoonlijkheid. Ik wist niet dat ik zo’n boeiend mens was. Ha! Voor het eerst bewoonde “ik” (welke?) mijn totale lichaam. Met elk orgaan kon ik praten. Elke vezel, elk celletje kon ik bewonderen, aanraken, intens voelen, doorleven en helen. Bijna wil ik zeggen; “ik zat letterlijk in mijn lichaam”, maar dan doe ik de her-leving ernstig tekort. Alsof ik en mijn lichaam, twee verschillende wezens zijn. Nee, ik was opgegaan in het geheel. Vanuit volledige overgave en liefde voor mij, mocht ik “Zijn”. Euforisch ontving ik heftige pijnen, angst, boosheid en verdriet en sloot ze in één voor één in mijn hart. De symbolische waarde van elk deeltje in mijn lichaam vertaalde zich in inzichten en genas ter plekke. Hoezo, therapeutische werking van MDMA. Reken maar…Eindelijk gaf ik mezelf toestemming om in te dalen in mijn lijf en kennis te maken met op zielsniveau. Eenheid met het universum. Als onvoorwaardelijke liefde voor het leven. Alles in mij bewoog, trilde, krampte, schoot van boven naar beneden, golfde warm en koud, scheurde uiteen en kwam er met oerkreten in alle toonaarden uit. OH, wat was ik blij met mezelf. Ik kwam los van mijn ouders door in verbinding te treden met MIJ. Koppelde dat aan “onvoorwaardelijk” mogen houden van mijn kinderen en mijn vriend, De laatste liet vol verwondering, de oervrouw, naast zich ontwaken. Er rolde een intens warme kleurrijke gloed vanuit mijn hart naar mijn baarmoeder, dieper, dieper en dieper dan diep, tot er een immens gloeiend vredig gevoel van leegte overbleef. Overgave met mijn hele wezen. Oh, wat was ik dankbaar en in euforische ontspannen staat van “YES”. Dit wil ik voor altijd.
Naast deze prachtige ervaring en nog twee MDMA avonden heb ik opnieuw mijn vriend ontdekt. Hier zal ik in een volgende opwelling meer over vertellen.
Als je dit nu nog leest, heb je volop doorzettingsvermogen, jeetje wat is het lang geworden.