• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

MDMA Therapeutisch 2

Froggy

Newbie
Als jongere oudere 40+ meelezer en dus toeschouwer, zo voelt het tenminste, geniet ik van de openhartige vertellingen van mede-experimentalisten. Wat een grappig woord zo. Ook ik verval regelmatig in de bekende oehh’s en ahh’s van herkenning. Sinds vandaag, ben ik deelnemer en mag, ook ik, mijn ervaringen met jullie delen.

Als vrije student, speelde ik samen met mijn muziekvriendjes :rockband: al met onze realiteit. Joints, Paddo’s, Coke, LSD, Absinthe, Mescaline, Peyote en allerlei Afrodisiatica. Spannend, relaxed en soms heftig. Maar wat ik nu aan ga met mezelf, had ik als twintiger nooit durven toelaten. Ik was sterk in het blocken van mijn gevoel als het te heftig werd. Controlefreak dus. Eind vorig jaar wandelde er opeens MDMA mijn huis binnen. Dat was het begin van nieuw begin. WOW, noem het VERTROUWEN of volledige OVERGAVE. Dit zijn sindsdien “wezenlijk” mijn toverwoorden geworden.

Tientallen sub-ik-jes presenteerden zich aan mijn ego. Allemaal vertegenwoordigden ze een stukje van mijn persoonlijkheid. Ik wist niet dat ik zo’n boeiend mens was. Ha! Voor het eerst bewoonde “ik” (welke?) mijn totale lichaam. Met elk orgaan kon ik praten. Elke vezel, elk celletje kon ik bewonderen, aanraken, intens voelen, doorleven en helen. Bijna wil ik zeggen; “ik zat letterlijk in mijn lichaam”, maar dan doe ik de her-leving ernstig tekort. Alsof ik en mijn lichaam, twee verschillende wezens zijn. Nee, ik was opgegaan in het geheel. Vanuit volledige overgave en liefde voor mij, mocht ik “Zijn”. Euforisch ontving ik heftige pijnen, angst, boosheid en verdriet en sloot ze in één voor één in mijn hart. De symbolische waarde van elk deeltje in mijn lichaam vertaalde zich in inzichten en genas ter plekke. Hoezo, therapeutische werking van MDMA. Reken maar…Eindelijk gaf ik mezelf toestemming om in te dalen in mijn lijf en kennis te maken met op zielsniveau. Eenheid met het universum. Als onvoorwaardelijke liefde voor het leven. Alles in mij bewoog, trilde, krampte, schoot van boven naar beneden, golfde warm en koud, scheurde uiteen en kwam er met oerkreten in alle toonaarden uit. OH, wat was ik blij met mezelf. Ik kwam los van mijn ouders door in verbinding te treden met MIJ. Koppelde dat aan “onvoorwaardelijk” mogen houden van mijn kinderen en mijn vriend, De laatste liet vol verwondering, de oervrouw, naast zich ontwaken. Er rolde een intens warme kleurrijke gloed vanuit mijn hart naar mijn baarmoeder, dieper, dieper en dieper dan diep, tot er een immens gloeiend vredig gevoel van leegte overbleef. Overgave met mijn hele wezen. Oh, wat was ik dankbaar en in euforische ontspannen staat van “YES”. Dit wil ik voor altijd.

Naast deze prachtige ervaring en nog twee MDMA avonden heb ik opnieuw mijn vriend ontdekt. Hier zal ik in een volgende opwelling meer over vertellen. :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:
Als je dit nu nog leest, heb je volop doorzettingsvermogen, jeetje wat is het lang geworden.

Pikachu

Wijs gebruiker
Haha, ik vind het nog relatief kort. Vergelijk het maar eens met andere trip reports op deze site. Verder ken ook ik het gevoel dat mdma teweeg brengt. Wel vreemd dat je wel al die eerdere middelen in je studententijd geprobeerd hebt maar dat je één van de (momenteel) meest voor de hand liggende experimenteer-drugs links hebt laten liggen.

Al met al vrij poëtisch geschreven. Hmm zo komt het nu iig op me over. Kan ook niet zo zijn... Hmm... mwah, kom ik morgen wel achter.

Leuk report.

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Mooi verteld. Klinkt inderdaad als therapeutisch. Je hebt het dus in je eentje genomen? Want ik ben wel benieuwd hoe dat zal uitpakken. Blijkbaar kan het dus uitlopen op zo'n mooie ervaring als jij had. Was het pure mdma? (Ik heb dus nog nooit mdma in wat voor vorm dan ook gehad, maar pure mdma trekt mij het meeste aan.)
Het schijnt dat sommige psychiaters het ook wel gebruiken/gebruikten, en als ik dit zo lees dan verbaast dat mij niet.

edit: oke, je bent wsl de partner van de persoon die dat andere mdma-report heeft geschreven. Ik las dat report pas later, zodoende. Dus mijn vragen zijn inmiddels beantwoord. :)

Froggy

Newbie
Pikachu zei:
Wel vreemd dat je wel al die eerdere middelen in je studententijd geprobeerd hebt maar dat je één van de (momenteel) meest voor de hand liggende experimenteer-drugs links hebt laten liggen.

Op de een of andere manier kwam MDMA/XTC niet op mijn pad. Vraag me niet waarom? Vreemd, want achteraf weet ik dat het in de psychiatrie gebruikt werd. En om het nog erger te maken "ik heb zelf in de psychiatrie gewerkt" vroeger. Amfethaminen genoeg destijds. Ik snap er dus echt niks van. Of ik was blind of in mijn kringetje werd het niet gebruikt. Had MDMA in de jaren 80 een andere naam misschien? Als iemand het weet, tell me!

DreamerOfDreams

Bewuste gebruiker
krachtig report, het is echt fenomenaal beschreven, hier hebben we meer aan dan een logboek waarin staat om welk uur wat gedaan of genomen wordt. dit is poezie. meer van dat

Froggy

Newbie
kapitein-x zei:
Mooi verteld. Klinkt inderdaad als therapeutisch. Je hebt het dus in je eentje genomen? Want ik ben wel benieuwd hoe dat zal uitpakken. Blijkbaar kan het dus uitlopen op zo'n mooie ervaring als jij had. Was het pure mdma?
Het schijnt dat sommige psychiaters het ook wel gebruiken/gebruikten, en als ik dit zo lees dan verbaast dat mij niet.
edit: oke, je bent wsl de partner van de persoon die dat andere mdma-report heeft geschreven. Ik las dat report pas later, zodoende. Dus mijn vragen zijn inmiddels beantwoord. :)

Waarschijnlijk was het pure MDMA. Dat was ons gezegd. Dit is niet meer te achterhalen omdat we de pillen niet hebben laten testen. De eerste witte pil, waarover mijn verhaal gaat, had geen logo. De XTC-pillen die ik heb gezien hadden dat wel. Kleur en een logo. Misschien zegt dat niks, we hebben het nu over het uiterlijke verschil. Mijn vriend was inderdaad bij me. Ik weet niet of ik me ook veilig gevoeld zou hebben als ik alleen zou zijn. Achteraf zeg ik; "ik had het alleen ook aangekund", maar dat is persoonsafhankelijk, lijkt me. Wanneer je snel angstig wordt, doe het samen in een rustige omgeving. Zelf wilde ik een stukje oplossen in mezelf, waardoor mijn focus lag op mijn innerlijke ervaring. Het lijkt alsof ik zelf gekozen heb voor deze uitwerking. Anderen storten zich in het partycircuit of richten zich op de hallucinerende kant, waardoor het fantastisch wordt om (las ik ergens), bieslookplantjes in model te gaan knippen. Wel een leuke nieuwe stelling trouwens; Kan je zelf bepalen in welke richting MDMA/XTC gaat uitwerken?

Drientje

DF-koning
DreamerOfDreams zei:
krachtig report, het is echt fenomenaal beschreven, hier hebben we meer aan dan een logboek waarin staat om welk uur wat gedaan of genomen wordt. dit is poezie. meer van dat
Dat en dat je me echt diep ontroerde. Ik heb ook vele therapieën achter de rug en geen een heeft bij mij bewerkstelligd wat drugs gedaan heeft. Je liet me even een traantje weg pinken, mooi. Dank je wel!

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Froggy zei:
Wel een leuke nieuwe stelling trouwens; Kan je zelf bepalen in welke richting MDMA/XTC gaat uitwerken?

Ja dat kan, als je lekker aan het dansen bent en een pilletje of 2 neemt word je vrolijke gevoel versterkt en wil je alleen nog maar meer dansen. Maar als je stil zit en je neemt het heb je kans dat je de rest van de avond alleen nog wil zitten.

Op een feestje is leuk, lekker actief, vrolijk, sociaal. Maar thuis is het ook leuk, half pilletje en in bed gaan liggen, goeie muziek opzetten en genieten maar.
Kan allebij, het versterkt je gevoel en hoe of wat je op het moment aan het doen bent.
Als ik me kut voel en een pilletje neem zal het echt niet beter worden.

Ik denk dat als je MDMA therapeutisch wil gebruiken dat je het beter in kristal vorm kan nemen, dat is puur. Zelf vind ik het een fijnere uitwerking hebben en komt denk ik meer in de buurt van het gevoel wat jij beschrijft. Al kan het dus blijkbaar ook met een pilletje.

Leuk report! :)

Froggy

Newbie
Drientje zei:
DreamerOfDreams zei:
Dat en dat je me echt diep ontroerde. Ik heb ook vele therapieën achter de rug en geen een heeft bij mij bewerkstelligd wat drugs gedaan heeft. Je liet me even een traantje weg pinken, mooi. Dank je wel!

Dank je voor de complimenten. Het is fijn om te ervaren dat het delen van mijn kwetsbaarheid herkenning en openheid bij jou en anderen teweeg brengt. Juist de meest intense beleving, brengt een gevoel van verbondenheid voort. Het blijft mij verwonderen hoe dicht je bij elkaar kunt komen via een medium als de computer.

Blijkbaar zijn wij mensen nog steeds niet goed in staat om zonder hulpmiddelen, in dit geval XTC, tot ons diepste wezen door te dringen. Uit angst voor het onbekende vermoedelijk. Door erin te duiken heb ik ervaren dat het niet mijn angst en pijn is geweest waar ik zo bang voor was, maar het lef om mijn nek uit te steken zonder mij afgewezen te voelen door mijzelf en mijn omgeving. In theorie wist ik dit al jaren en toch blijkt het lastig om de bijbehorende gevoelens echt toe te laten en te omarmen als onderdeel van mij. Ik heb mezelf bewust toestemming gegeven om mijn nare "ïk-jes" in alle heftigheid binnen te laten komen en te doorleven, opdat ik ze eindelijk kon accepteren en integreren en mezelf weer als een geheel durfde voelen. De impact ervaar ik nu elke dag. Ik heb geen overdreven hangerig gevoel overgehouden aan de keren dat ik XTC gebruikt heb. Mijn hart danst nog steeds en ik begroet allerlei oude kwaaltjes van vroeger, die zich nu in omgekeerde volgorde; van kortgeleden tot aan kindzijn aan mij presenteren. Oud zeer wat nu mijn lijf wordt uitgevoerd. Sterker nog; ik zie en voel het gebeuren en ben er heel blij mee. Ik ben niet bang meer voor mijzelf.

Herken je hier ook iets in? Ik ben benieuwd naar jouw ervaring? Wil je die ook met mij delen.

Een liefdevolle glimlach van mij.

trippelh

Bewuste gebruiker
Ik herken zoveel van je emotie's en gevoelens .
Ikzelf ben 39 en sinds 2 jaar kennen ik en mijn vrouw dit geweldige gevoel.
En juist door je open te stellen kom je in contact met elke vezel in je lichaam :hearteyes:

Ik merk ook dat als ik of mijn vrouw moeite hebben om de inwerking te laten komen dat we als de pil inslaat eerst over moeten geven .Net alsof je ziel zich nog niet helemaal wil geven.
En is dat gebeurd wauw dan voel je alles en een liefde damn:grin:

Heel mooi geschreven en ga door op je ondekkings tocht in je zelf

Bovenaan