• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

MDMA Report: Fantastisch!! (deel 2)

Brasco

Experimenterende gebruiker
Hieronder mn report van mn 2e MDMA trip. Hijs nog een stuk langer geworden, maar er is ook enorm veel gebeurd en aangezien ik dit over 20 jaar ook nog wil kunnen herinneren heb ik t uitgebreid opgeschreven. hopelijk veel leesplezier :wink:
--------------
Zaterdag avond heb ik voor de 2e keer MDMA gebruikt, deze keer bij een vriendin thuis.. eigenlijk was dit een nog betere locatie als de sportschool omdat zij er dankzij een steenrijke vader pas een binnenzwembad, sauna en jacuzzi bij haar toch al riante woning heeft bijgekregen :grin: We hadden 12 pillen voor 4 personen, en ik slikte ze met 3 van mn 5 beste vrienden (1 iemand wilde niet aan de XTC maar was er wel bij, en de ander was een weekend weg).

Aan het begin van de avond gingen we The Incredibles kijken. Na ongeveer een uurtje namen we de eerste helft in.. Vlak daarna nam ik eigenlijk de 2e helft in, de rest wachtte nog even op het effect (t was hun eerste keer). Omdat ik die dag weinig had gegeten kwam het effect dit keer behoorlijk snel op.. Na ongeveer 20 minuten werd the Incredibles echt incredible en kon ik niet echt meer stilzitten. Ben toen weggelopen en door het huis gaan lopen. CD speler bij het zwembad gezet, en met een vriendin gebelt. Zij wist alleen niet dat ik XTC ophad, en toen ik midden in het gesprek opeens ophing omdat het te heftig werd (zware rush in mn hoofd, waardoor ik echt niks meer kon uitbrengen) belde mijn nuchtere vriend terug en hielp me uit de brand. Inmiddels begon de rest ook te trippen en we hingen een beetje om elkaar heen. De film was inmiddels afgelopen en het was erg verleidelijk om muziek op te zetten.. Maar ik besloot te wachten totdat iedereen echt aan t trippen was, zodat ze echt overdonderd zouden worden door de pracht van de muziek.

Na ongeveer een kwartier met zn allen op een piano gejengeld te hebben, en iedereen bij de vlooienmars al helemaal uit zijn plaat ging, was het tijd om muziek op te zetten. De muziekinstallatie stond in een afgezonderde hoek van de kamer en hoorde bij de thuisbioscoop. Er was 1 lange bank langs de muren, in het midden een groot hoogpollig tapijt en in de hoek de "open ingang". Het tapijt was echt fantastisch om aan te raken en al snel stond iedereen op zn blote voeten door het tapijt te schuivelen. Toen zette ik The Gorillaz op, en kwam de volledige heftigheid van de XTC over ons heen. Voor J was het nog iets te heftig, en hij liep snel naar buiten. Inmiddels hadden R,Ti (meisje) en ik een enorme liefdesboost en konden we elkaar niet meer loslaten. Rondspringen, omhelzen, naast elkaar liggen, vingers tegen elkaar aan tikken, alles gaf zoveel energie. Dit gevoel was nog heftiger dan mijn eerste trip, en was echt super intens. J. zat nog buiten, en bij hem duurde het wat langer voordat de XTC echt begon te werken. Achteraf kwam dat denk ik omdat hij meteen bij de muziek wegliep en rustig buiten in de tuin sigaretjes aan het roken was. Na een tijdje kwam onze nuchtere vriend de muziekruimte ingelopen en die zag hoe wij elkaar aan het omhelzen waren, en die begreep er dus helemaal geen ene flikker van. Vooral Ti en ik hadden op dat moment echt zo’n intense ervaring dat hij dacht dat we echt verliefd op elkaar waren. De rest van de avond hield hij ons dan ook nauwlettend in de gaten, en dat was toch behoorlijk irritant. Ik probeerde hem nog uit te leggen dat t niks met verliefdheid of sex te maken had, maar gewoon pure vriendschap en verbondenheid was, maar door mn strakke kop en mn constant wegdraaiende ogen geloofde hij er volgens mij geen zak van. Dat was toch wel jammer, omdat ik me de rest van de avond ongemakkelijk voelde bij hem. Hij stond helemaal niet open voor een gesprek, en hij was heel kortaf naar iedereen. Ik had op dat moment een beetje medelijden met hem, omdat hij voor mn gevoel heel erg buitengesloten was van de rest van de groep. Hij deed het dan wel zelf, toch voelde ik me lullig en probeerde hem meerdere malen uit te leggen hoe t voor ons was. Na een tijdje gaf ik het op, en besloot ik om hem maar lekker met rust te laten.

Meteen daarna kwam het dieptepunt van de avond, toen het enige meisje Ti even te hard ging. Wat begon met een beetje rollen en lachen op het tapijt eindigde in een histyrische gilbui en heel druk kronkelen over de grond. Op dat moment leek het even of ze helemaal door zou slaan, en dat was ook echt heel eng. R en ik waren dan ook meteen weer helemaal nuchter en deden gauw de muziek uit en trokken haar overeind. We namen dr mee naar buiten en ik legde mn handen op dr schouders. Ik zei haar heel rustig dat het iets te heftig was, en dat ze rustig moest worden. Toen was het eigenlijk meteen weer helemaal goed en daarna zijn er gelukkig geen vervelende dingen meer gebeurt. Gelukkig was de nuchtere vriend toen bij het zwembad en heeft hij er eigenlijk niet veel van meegekregen.. Na een glaasje water zei ze dat het kwam door een enorme boost van energie en geluk, en ze kon het alleen nog maar kwijt door keihard te schreeuwen en door dingen aan te raken. Heeft iemand dit wel eens meegemaakt en kan iemand daar ook echt een tijdje in blijven hangen ?

Even later kwamen dezelfde 2 vrienden als waarmee ik de eerste keer gespaced had ook langs, en die begrepen gelukkig wel hoe het voor ons voelde. Zij waren dan ook de hele avond erg relaxt, en vooral het praten met hun ging erg goed. Doordat zij nuchter waren praatten ze op normale snelheid en gelukkig lukt het je dan wel om met hun tempo mee te gaan. Met elkaar praten was niet echt nodig, en als het gebeurde was het echt onzettend hyperactief.. Eigenlijk was alleen aanraken en soms een woord mompelen al genoeg.

Ik nam nog een half pilletje, en besloot direct daarna om naar het zwembad te gaan.. Ik deed een dance CD met Daft Punk, Chemical Brothers en Infected Mushroom in de draagbare cd speler en maakte me klaar voor een flinke zwemmarathon.. Samen met R. Sprong ik in het water, om er na 2 seconden klappertandend weer uit te komen.. Jezus wat was dat koud!! Dat viel me dus echt zwaar tegen, en ook het bubbelbad was een stuk minder leuk als ik had verwacht.. Daar heb ik zo’n 5 minuten ingezeten en ben daarna weer richting woonkamer gegaan. Maar niet zonder eerst J. uit de tuin te hebben meegesleurd.

We gingen op het tapijt zitten en ik zette een nummer van John Mayer op. Waiting for the World to Change heette het nummer en dit was samen met Starlight van MUSE het meest indrukwekkende nummer van de avond. Beide nummers maakten zoveel emoties in me los, dat als ik ze nu 3 dagen later hoor, nog steeds een beetje terugkom in het XTC gevoel.. We konden er werkelijkwaar geen genoeg van krijgen, en ik raad iedereen aan om deze nummers echt een keer te proberen tijdens een trip. MUSE is normaal voor mij veel te bombastisch en druk, maar in de trip was Starlight echt een heel avontuur. Fantastische gitaar, fantastische zang en de beste piano melodie om op weg te zweven.. Kippenvel...

J. stond inmiddels behoorlijk mee te gaan op de muziek en hij wist zich van blijdschap geen houding te geven. Ik herinner me nog precies het gesprek dat we hadden

Yo J, alles chill ?
- Ja man.. ik weet niet meer wat ik moet doen.. tis zo mooi man..
Ja, chill he.. je voelt het allemaal toch ?
- Ja, ik weet niet hoe ik me moet bewegen *gaat met zn handen door zn haar*
We gaan dit nooit vergeten man.. dit is gewoon te mooi..
- Ja man.. bedankt.. echt bedankt voor dit.. je bent echt een goede vriend man.. ik hou van je, serieus....*korte stilte, en dan lachend*. ben ik nu homo !?
Vanavond niet man.. vanavond mag het.. ik snap wat je bedoel,t wij en de muziek zijn 1 dude *geeft een klap op J. zn schouder en begint rond te springen*

Dat was toch wel 1 van de hoogtepunten van de avond.

Vlak erna kwam meteen nog een hoogtepunt toen we t nummer “Heart of Life” van wederom John Mayer opzette. Het gevoel en de gitaarmelodie van t nummer was zo hevig, dat J in huilen uitbarste. Na even gecheckt te hebben of t tranen van blijdschap waren (en gelukkig... dat waren ze:grin:) zette ik de muziek nog wat harder, deed ik mijn ogen dicht en voelde ik me een paar minuten zo intens gelukkig, dat ik niet eens weet hoe ik t op papier moet zetten.

Daarna nog even geprobeerd om te spacen op wat GOA Trance maar dat was zelfs met XTC op toch niet helemaal mijn ding. HomeWork van Daft Punk was wel een ideale dans cd en toen kwam er voor t eerst van de avond een enorme dansboost omhoog en heb ik ruim een uur zwaar staan spacen op techno. Zo was de avond eigenlijk enorm afwisselend, en heb ik zo’n beetje alles gedaan wat ik zou willen doen in een MDMA trip.. Ik miste alleen de powerplate uit de sportschool, maar je kan niet alles hebben natuurlijk..

Rond een uur of 4 zaten we er behoorlijk doorheen, en zijn we richting huis gegaan. Ik wilde alleen nog niet gaan slapen en heb nog tot half 7 met een vriend staan praten bij onze oude basisschool. Omdat hij op de fiets was, en ik met de auto werd gebracht, was ik daar een kwartier eerder. Op het schoolplein heb ik dan ook nog een paar hele vreemde dingen meegemaakt. Ik zag steeds schimmen over t plein schieten en gezichten achter auto’s vandaan komen. Ook leek ik overal katten te zien, maar telkens weer bleek het niets te zijn. Ik werd er echter niet paranoide van, maar zag t meer als een avontuur en vermaakte me prima zo in mn eentje om half zeven s’nachts midden in een woonwijk. Toen ik even stilstond en mijn ogen dichtdeed heb ik nog een korte tijd een hele intense geluiden gehoord en voelde ik me lichaam niet meer. Ik leek wel langzaam omhoog te gaan en toen ik mijn ogen weer opendeed was ik totaal vergeten waar ik was. Ook dit was erg gaaf en totaal niet eng of vreemd.

Het gevoel van verbondenheid was nog vele malen groter dan mijn eerste keer. Vooral doordat we meer zaten en meer met elkaar praten als in de drukke sportschool en ik met mensen tripte die ik als mn beste vrienden beschouw. Dat maakte het vooral een betere en intensere trip. Dansen en bezig zijn op XTC is supergaaf, maar het gevoel van vriendschap en verbondenheid is niet te evenaren. In de toekomst is dit dan ook de manier waarop ik verder wil met MDMA. 1x in de 3 maanden met mn beste vrienden in een vertrouwde, ruimtelijke omgeving. Goed voorbereid en met heel veel verschillende soorten muziek. Bovendien heb ik ook in de trip “geleerd” dat 2 pillen per persoon ruim genoeg is, want naast het feit dat we later op de avond begonnen te hallicuneren (mensen hadden opeens een bril op, ogen waren omgedraaid en R en ik zagen overal op precies dezelfde plek glazen staan, die er als we ze op wilde pakken opeens niet meer waren) was het ook aan het eind van de nacht voor mij voelbaar dat ik 3 pillen teveel vond voor mezelf.. niet zozeer qua lichamelijk uitputting maar meer omdat ik geestelijk t gevoel had dat 2 pillen gewoon echt genoeg was voor een perfecte avond.

Ook heb ik de dagen erna gemerkt dat ik veel persoonlijke dingen heb opgelost door middel van gesprekken die ik die avond heb gevoerd. Ik ben er verder mee gekomen, en heb dingen gedeeld die ik hiervoor al wekenlang niet kon uitten. Daardoor voel ik me nu gelukkiger en dat geldt ook voor de 3 anderen. We voelen ons nog meer verbonden met elkaar en hebben er allemaal een bijzondere herinnering aan overgehouden. Maar we beseffen wel allemaal dat dit gekoesterd moet worden, en dat er zuinig mee omgesprongen moet worden. 1x per 3 maanden wordt dan ook vanaf nu het plan, en de verleiding om t vaker te gaan doen is natuurlijk aanwezig, maar ik denk dat ik (wij) sterk genoeg zijn om dit vol te houden...

geweldig report.

ik heb zelf nog nooit mdma gehad, maar wel andere xtc. En het is echt
vreemd hoe je op de ene manier totaal andere ervaring hebt dan
andere mensen.

Maar toch herken ik er heel veel in van me eigen trip. :grin:

Djo

Badass junkie
Geweldige report weer. Kan niet anders zeggen.
Ja, zo is het mooi 1 keer per 3 maanden. Dan blijft het ook een mooie belevenis.
Heb ook paar keer pillen gehad met wat mdma erin en ging daar ook van hallucineren. Mooie ervaring. Heb ook een keer gehad, dat ik overal zwarte katten zag, net als dat jij katten zag. En natuurlijk de eeuwige bril. Maar dat je ogen andersom zag, lijkt me toch wel heel raar.
Maar blijf je report schrijven, als je het over paar maandjes weer gedaan hebt, want ze zijn wel lang, maar van begin tot het eind ontzettend boeiend. :wave:

wow dat moet een emotionele bedoeling geweest zijn, maar pillen vind ik eigenlijk vooral vet op feesten, ik zou je mdma kristallen aanraden om ergens te chillen en een hele dikke zak wiet erbij:stoned: want wat krijg ik toch altijd belachelijke rookbuien van die zooi

c&m

Belezen gebruiker
ten eerste gaaf rapportje weer :wink:

en dit ..
Ook heb ik de dagen erna gemerkt dat ik veel persoonlijke dingen heb opgelost door middel van gesprekken die ik die avond heb gevoerd. Ik ben er verder mee gekomen, en heb dingen gedeeld die ik hiervoor al wekenlang niet kon uitten. Daardoor voel ik me nu gelukkiger en dat geldt ook voor de 3 anderen. We voelen ons nog meer verbonden met elkaar en hebben er allemaal een bijzondere herinnering aan overgehouden. Maar we beseffen wel allemaal dat dit gekoesterd moet worden, en dat er zuinig mee omgesprongen moet worden. 1x per 3 maanden wordt dan ook vanaf nu het plan, en de verleiding om t vaker te gaan doen is natuurlijk aanwezig, maar ik denk dat ik (wij) sterk genoeg zijn om dit vol te houden...

lekker toch !!

zo zijn mijn man en ik sinds ik xtc neem ook veel beter naar elkaar gegroeid ,praten veel meer ,en zijn "closer"geworden eerst was dat maar altijd standaard maar nu met veel lol ,
wij gaan morgen voor het eerst kristallen proberen .ik weet niet of ik ook al neem moet ik even kijken hoe ik me voel morgen ,mischien hou ik het alleen bij een pillentje ??
het is altijd wel heel moeilijk om te zeggen ..heey over 2 maanden weer gaan wappen ? terwijl je het voor de hand heb liggen ?? heel moeilijk ...maar de ervaring met mdma.xtc ed moet leuk blijven ..niet ??

Jelle Snel

Belezen gebruiker
ja dit is weer een top report! Lachen om te lezen man, vooral je dialoogje met die maat van je die FF voor die ene avond niet meteen gay was als ie zei dat ie van je hield, wahaha :mrgreen:

Formshift

Belezen gebruiker
Emperor Zion zei:
geweldig report.

ik heb zelf nog nooit mdma gehad, maar wel andere xtc. En het is echt
vreemd hoe je op de ene manier totaal andere ervaring hebt dan
andere mensen.

Maar toch herken ik er heel veel in van me eigen trip. :grin:

Enigste echte XTC is MDMA.

psychonaut'86

Bewuste gebruiker
Yo J, alles chill ?
- Ja man.. ik weet niet meer wat ik moet doen.. tis zo mooi man..
Ja, chill he.. je voelt het allemaal toch ?
- Ja, ik weet niet hoe ik me moet bewegen *gaat met zn handen door zn haar*
We gaan dit nooit vergeten man.. dit is gewoon te mooi..
- Ja man.. bedankt.. echt bedankt voor dit.. je bent echt een goede vriend man.. ik hou van je, serieus....*korte stilte, en dan lachend*. ben ik nu homo !?
Vanavond niet man.. vanavond mag het.. ik snap wat je bedoel,t wij en de muziek zijn 1 dude *geeft een klap op J. zn schouder en begint rond te springen*

:grin: dit herken ik heel erg! iedereen denk ik die mdma in een rustige en vertrouwde sfeer heeft gedaan. Ik heb het ook mijn tweede keer thuis gedaan met 2 goede vrienden. Echt prachtig. En precies zo'n gesprek gehad zoals jij hier beschreef. Leuk man volgende keer weer een leuk report maken! (die van mij komt binnen kort online :tongueout:)

Brasco

Experimenterende gebruiker
Ben zeker benieuwd naar t report, altijd erg leuk om te lezen hoe andere mensen t ervaren! We hebben er na de trip ook nog erg veel over gepraat en tis toch best een btje een eye opener geweest die avond.. Dat MDMA vroeger gebruikt werdt in de psychologie vind ik dan ook echt onzettend logisch, want je kan er echt problemen op een goede manier mee oplossen. Je kan de slechte kanten van jezelf goed bekijken zonder dat je daar zoals bij paddo's depressief van wordt (ook niet altijd bij paddo's, maar de kans is aanwezig). Echt een topdrug :mrgreen:

Bovenaan