Mdma - in elkaar gestuikt

Scralemonkey

Experimenterende gebruiker
Hi there,

Wist niet goed in welk subforum te posten maar ik heb voor het deze gekozen.

Even kort de situatie uitleggen:

Donderdagnacht: gaan stappen met een vriend die 2 bommetjes mdma had genomen.
Daarna heeft hij van 7 tot 11 geslapen.

Vrijdagnacht: weer gaan stappen met diezelfde vriend en weer nam hij 3 bommetjes mdma. Daarna heeft hij geslapen van 8 tot 14u.

Zaterdagavond: rustig thuis aan het chillen met wat drank, en met 2 pakweg 6 jointjes gerookt op 3 uur tijd tijdens het kijken van een film. We stonden recht om even buiten een luchtje te scheppen en mijn vriend vertelde me dat hij zwarte plekken had. Nuja, compleet normaal dacht ik dan, heb ik af en toe ook wel eens als ik snel recht sta.
Nadat we 2 minuten buiten staan wil hij naar binnen gaan omdat hij duizelig was. Net voor hij binnenging stuikt hij helemaal in elkaar op de grond waarbij hij zichzelf akelig bezeerde. Na 15 seconden kreeg ik hem terug 'tot leven' door hem zachtjes in zijn gezicht te kletsen. Hij was helemaal aan het zweten en vroeg om een koude handdoek. Die heb ik hem dan ook gegeven en nadien was hij beter.

Het was de allereerste keer dat dit bij hem gebeurde. Hij doet het laatste halfjaar wekelijks wel eens mdma en rookt alle dagen wel een jointje of 2. Hij gaat er nooit echt over, geniet gewoon van het gevoel maar hij heeft nog altijd duidelijk besef.

Nu ben ik eigenlijk wel heel bezorgd over hem aangezien het toch raar is dat bij hem op zaterdag (geen inname mdma) het licht uit gaat..

Weet er iemand wat hier nou juist de oorzaak is? Het langere gebruik ? Te weinig slaap ? Hart problemen ?

Wat had er gebeurd als ik er niet bij was ?

Flameon

Badass junkie
Hmmmz lastige en vervelende situatie voor jou en hem. Iedere week mdma gebruiken is sowieso niet gezond. Ook is het een feit dat hij weinig slaap heeft gehad en ook dat is niet goed voor iemand. Hartklachten, tsja kan altijd maar dat betwijfel ik eerlijk gezegd.

Even heel simpel, om alle erge dingen uit te sluiten.
Het lijkt op een hypo, een te laag suikergehalte in iemands lichaam dus.
Had hij toevallig die dag weinig gegeten? Zeker in combi met wiet kan de bloedsuikerwaarde nog wel eens drastisch kelderen met outgaan als gevolg.

Je hebt goed gehandeld. Tip voor de volgende keer, en hopelijk gebeurd het niet meer:
Suiker toedienen.

Scralemonkey

Hey, thanks voor jouw reply !

Kan het ook net een teveel aan suiker zijn geweest ? Hij had in de loop der dagen telkens wel 2 à 3 nep- red bulls op en net voor we buiten gingen hadden we een heel zakje van die gesuikerde perzikjes op :openmouth:

In de dag hadden we niet zo héél veel maar toch 'genoeg' gegeten. Op vrijdag 2 pitta's en op zaterdag 2 pittaschotels.

Intoxication

Bewuste gebruiker
Scralemonkey zei:
Hey, thanks voor jouw reply !

Kan het ook net een teveel aan suiker zijn geweest ? Hij had in de loop der dagen telkens wel 2 à 3 nep- red bulls op en net voor we buiten gingen hadden we een heel zakje van die gesuikerde perzikjes op :openmouth:

In de dag hadden we niet zo héél veel maar toch 'genoeg' gegeten. Op vrijdag 2 pitta's en op zaterdag 2 pittaschotels.
je zegt het probleem zelf:): uppers (cafeine = red bull) <=> downers (thc) ... deze combi is bij mij zowiezo om hartkloppingen en verdere probleme vragen

Flameon

Badass junkie
Kan ook teveel suiker zijn ja .... maar ik denk te klein. Die suikers wat jij noemt kunnen heel snel afgebroken worden, waardoor je in een dieptepunt komt en je kan crashen. Enin combi met wat hier boven staat (uppers downers verhaal).

Dus geen zorgen om maken, was vast niks ernstigs maar zie het als een wijze les.
En als hij het niet vertrouwt naar de doktor gaan! :grin:

langeman

Bewuste gebruiker
Een gezonder leefpatroon kan ook geen kwaad. Iedere week MDMA is zowiso niet de bedoeling. 2 dagen achter elkaar ook a lniet. Het niet gebruiken van MDMA op een zaterdag doet er dan weinig meer toe. Zeker niet als je wat drank neemt en gaat zitten blowen. Een hoop suiker en een pitamenu's klinkt ook al niet erg gezond.

Mdma moet je hooguit 1 x in de 6 weken a 2 maanden doen en beters is zelfs het maar 1x per kwartaal te doen. Daarbij is gezond eten en voldoende rust ook belangrijk, dus laat staan als je het vaker doet.

Scralemonkey

Flameon zei:
Kan ook teveel suiker zijn ja .... maar ik denk te klein. Die suikers wat jij noemt kunnen heel snel afgebroken worden, waardoor je in een dieptepunt komt en je kan crashen. Enin combi met wat hier boven staat (uppers downers verhaal).

Dus geen zorgen om maken, was vast niks ernstigs maar zie het als een wijze les.
En als hij het niet vertrouwt naar de doktor gaan! :grin:

Alright! Bedankt voor jouw reactie.

rr00

Elke week MDMA, dag in dag uit drinken en blowen, slechte voeding, weinig slaap... rara waarom zou je lichaam op een gegeven moment crashen...

Muse24

vitamientjes heb je nodig, geen vette hap als buikvulling. back to nature, gezonde dingen eten, die houden je lijf het beste in balans. Zeker als je al zoveel troep tot je neemt als drugs, heel ongezond dus. Zorg voor een goede tegenhanger, gezond eten dus. Je stelt je lichaam bloot aan allerlei giffen, zo noem ik het maar, en je zult dus extra goed voor jezelf moeten zorgen om niet helemaal van de balans af te rollen.
Dat is wat mij altijd verteld wordt hoor. Heb ik niet zelf bedacht.

Bovenaan