McKennaii 1e paddo kweekverslag

Amnesia.exe

Newbie
hallo,

na meer als 10 jaar geen paddo's gegeten te hebben dacht ik, het is maar weer eens tijd.
dus 2 weken terug een bakje mckennaii gekocht.
heb het bakje voor 3 uur in het water gedaan, de zak maar 1x van binnen nat gespoten.
zag het nut niet van elke dag 1x spuiten als er nog water aan de binnenkant van me zak zit.
vraag me alleen af waneer ik ze het best kan oogsten en hoeveel gram vers een portie is:thinking:

12 april
WhatsApp Image 2020-04-12 at 17.10.36.jpeg

13 april
1586760905980.JPEG

15 april
1586932128735.JPEG

16 april
WhatsApp Image 2020-04-16 at 14.20.20.jpeg
WhatsApp Image 2020-04-16 at 14.20.20 (1).jpeg
WhatsApp Image 2020-04-16 at 14.20.20 (2).jpeg
WhatsApp Image 2020-04-16 at 14.20.21.jpeg

hier lijkt het eerste hoedje al open te gaan
scheur.jpeg

Laatst bewerkt:

Siemen23

Experimenterende gebruiker
Het beste moment is vlak voor de vliesjes openbreken, een typische dosis is tussen 1-3 gram gedroogd dus is normaal tussen 10-30 gram vers. Be momenteel ook de mckennai aan het groeien, hoe lang duurde het voor de eerste pin zichtbaar was zoals op de eerste foto?

Amnesia.exe

Newbie
ik heb 22 april de 2e flush geoogst was totaal 126g hier onder een paar foto's

IMG_20200422_111052.jpg

IMG_20200422_103551.jpg

IMG_20200422_130552.jpg

heb trouwens nog een vraagje vorige weekend heb ik paddos gegeten kan je het ook gewoon elke dag gebruiken net als wiet of voel je dan minder?

Laatst bewerkt:

dernael

Bewuste gebruiker
Je bouwt snel tolerantie op, maar het is ook weer snel afgebouwd.

Na ongeveer een week zou je weer goed kunnen trippen. Maar ik raad je aan om langer tussen je trips te laten om de magie te behouden.

Groetjes

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ik zou dik tevreden zijn met deze oogsten. Mooi op tijd geoogst ook. Vele wachten te lang en is dus fijn te zien dat iemand op tijd oogst.
Krijg weer helemaal zin om zelf weer eens een setje te kopen :yum:

Amnesia.exe

Newbie
Bedankt voor de postive reacties, deze morgen heb ik weer geoogst.

was wel aparte flush meeste leek van de ziijkant te komen terwijl die wel afgedekt zijn(doorzichtige gedeelte).
het was meer dan ik dacht zat zelf te denken aan 50g ofso omdat het bakje zo leeg was.
maar het bleek uit eindelijk 125g te zijn

dus nu totaal 415g uit een bakje van 1200ml volgens de site was 300-400g avarage

WhatsApp Image 2020-04-30 at 17.56.47.jpeg

WhatsApp Image 2020-04-30 at 17.56.48.jpeg

WhatsApp Image 2020-04-30 at 17.56.48 (2).jpeg

ff 2 vraagje wat doen jullie allemaal met je mushrooms want heb nu genoeg sht om om zeker 15+ los te gaan eten jullie alles zelf op of ?

zit na te denken om na deze bak een totaal iets anders te halen Copelandia Cyanescens hoop dat het visueel wat sterker is als ik eerlijk ben merk ik eigelijk nooit visuals van paddos alleen super heavy stone/ super sloom.

Laatst bewerkt:

Amnesia.exe

Newbie
eergister nog 1x geoogst waren maar 2 paddestoeltje totaal 48gram. er mag een slotje op dit topic van mij ben er klaar mee. de volgende bakje zal ik geen verslag van maken meer, er lijkt niet veel belangstelling voor te zijn.

peace,

Levensgenieter🌈

Badass junkie
Ik vond het wel leuk! Hoezo geen belangstelling. Ik ga binnenkort voor het eerst zelf kweken en heb je foto's goed bekeken en ervan geleerd!

Tnx!

dernael

Bewuste gebruiker
Ik denk dat er genoeg interesse voor is, maar dat er een hoop stille lezers zijn. :wink:

Ik zorg altijd dat mijn paddestoelen goed kurk-droog zijn. Dan kun je ze namelijk erg lang bewaren.

Veel plezier

Unk

Newbie
Hoi,

Ik heb onlangs mijn allereerste kweekset ooit aangekocht en heb een vraag die hier wel op zijn plek lijkt te zijn :) Het betreft eveneens de mckennaii soort.

Even kort schetsen: Ik had de kweekset al aangekocht alvorens ik mij volledig belezen had over het kweken zelf. Voornamelijk het belang van de temperatuur was mij ontgaan. Aangezien we tijdens onze verbouwing enige tijd zonder verwarming kwamen te zitten, vreesde ik dat de kweek zou mislukken. Hoewel de temperatuur overdag (toen we niet thuis waren) amper 10 graden bedroeg en savonds max 19, heb ik verbazend genoeg toch 2 flushes kunnen oogsten. Eerder kleinere paddo's, maar ze deden zeker hun werk :wink:

Toen eindelijk de vloerverwarming opstond, was het verschil met flush 3 dan ook duidelijk zichtbaar. Hiervan heb ik net zonet (over een periode van 3 dagen) alles geoogst. Hoewel ik uiteraard van plan was om na de oogst opnieuw te flushen, merk ik nu dat er reeds een 20-tal nieuwe pinheads aanwezig zijn.

Hier volgt dan ook mijn dilemma: Laat ik deze nu gewoon doorgroeien, zonder te flushen? Of doe ik er toch beter aan om deze te flushen, eventueel na de pinheads te plukken?

Aangezien ik in enkele beurten heb geoogst en er ook enkele hoeden reeds geopend waren, vrees ik besmetting door enkele sporen en lijkt mij flush de betere optie. (of verhelpt dit niets aan de eventuele sporen?).

Anderzijds lijkt het natuurlijk ook zonde om de pinheadsdie er reeds zijn, niet te laten doorgroeien.

Alle tips zijn welkom. Dank alvast!

Bovenaan