matig gebruik?

diendene

Newbie
ik heb het dus nog niet gedaan maar ik ben wel geinteresseerd om eens speed te snuiven
ik zou het enkel eens gebruiken af en toe op een feest, eens als vervanger van alcohol ofzo.
Maar ik heb niet echt zin om te vervallen in dagelijks gebruik

indien er hier mensen zijn bij wie het wat minder goed is afgelopen...
zijn jullie ook echt met dit voornemen begonnen? en waar moet je zeker op letten als je begint?

wat ik alvast leerde is dat, indien ik het eens zou proberen, zeker niet opnieuw zou gebruiken om de day after niet meer down te zijn, want hier begint meestal die vicieuze cirkel, volgens wat ik lees

en zou 1 keer per maand veilig zijn? of denken jullie echt dat je zowiezo gedoemd bent om meer en meer te gaan gebruiken...

p'z

Moon

Bewuste gebruiker
Heey..
Een dik jaar geleden heb ik voor het eerst speed gebruikt. Ik was altijd tegen drugs, het enige dat ik wel eens deed was een blowtje roken. Maar ik leerde mijn huidige vriend kennen en die gebruikte wel eens het een en ander. Af en toe een pilletje en was sos en snelle. In het begin moest ik er niks van hebben. Hij vroeg me wel eens of ik ook iets wilde maar dat weigerde ik steeds. Hij gebruikte toendertijd ook maar een keer per maand of nog minder. Blowen deden (en doen) we elke dag. Maar een jaar geleden werd ik toch wel heel erg nieuwsgierig hoe dat nu zou zijn.. een pilletje of speed. Ik heb eerst een paar keer een pil gehad, dat vond ik echt helemaal het einde. Na een tijdje ook een paar lijntjes speed gesnoven in het weekend. Helemaal geweldig vond ik het. Ik voelde me super fit, helemaal geweldig vond ik mezelf, en dan het uren zitten kletsen over helemaal niks, echt super vond ik het. Maar langzaamaan ging ik dus ook door de week gebruiken. En ik had me altijd voorgenomen dat juist niet te gaan doen. Maar als je je op dinsdagavond zo super moe en gebroken voelt heb je soms zin om weer effe fit te zijn een paar uurtjes. Dus weer een paar lijntjes snuiven. En omdat het spul zo super goedkoop is gebruik je het ook veel makkelijker. Na een tijdje hebben mijn vriend en ik besloten om te gaan minderen. We gebruiken nu nog wel speed en soms wat sos maar dan echt alleen in het weekend en ook niet elk weekend. Want het spul vreet je lichaam op, ik viel alleen maar af, sliep maar een paar uurtjes snachts en zag er niet zo heel gezond meer uit. Voor mijn vriend goldt hetzelfde. En nu we nog maar af en toe gebruiken voelen we ons stukken beter!
Of je wilt gebruiken moet je helemaal zelf weten natuurlijk. Maar ik dacht ook, ik doe het maar een keer, en toen dacht ik, ik doe het niet door de week. Maar door dat spul ben je gebroken de dag erna en daardoor ben je snel geneigd om effe een lijntje te pakken. Dit geldt natuurlijk niet voor iedereen maar dit was in ieder geval effe mijn verhaal. Ik hoop dat je er wat aan heb!

Moon :hearteyes:

diendene

Newbie
heel erg bedankt!
ik twijfel nog steeds heel erg, zoals jij wel al ervaren hebt kan die nieuwsgierigheid ZZZZOOOOOOOOOO groot zijn!!
een voordeel bij mij is wel dat mijn directe omgeving het enkel houd bij wiet en die zullen mij zeker niet volgen in mijn eventuele keuze om eens speed te proberen, degenen met wie ik het eens zou proberen doen het zelf al een tijdje en zie ik slechts in de weekends

dus ik heb heel weinig kans om tijdens de week speed aangeboden te krijgen

mja misschien maak ik mezelf wel wat wijs maar ik wil het echt wel eens proberen :)
dat experimenteren toch hé :rolleyes:

vera

Newbie
Ik gebruik nu al een jaar of vijf eens in de twee tot drie maanden speed. Hoofdzakelijk als ik naar grote feesten als Sensation ga. Vrienden van mij zijn ook begonnen met het idee het zo af en toe te gebruiken. Bij een daarvan is het zo mis gegaan dat hij nu niet meer leeft. Andere hebben erg veel gebruikt maar kunnen het nu toch ook weer afbouwen. Zelf heb ik er absoluut geen moeite mee om het bij af en toe te houden. Oftewel het ligt helemaal aan jezelf of je het binnen de perken kan houden of niet. Met een beetje zelf kennis kan je vast de juiste keuze maken. Succes!

diendene

Newbie
heel erg bedankt voor je reactie!
ik ben erg te spreken over dit forum, volwassen reacties met goede informatie :)

thx

p'z

MystiX

Experimenterende gebruiker
:smoke: zoals ik onder een ander topic ook al gezegd heb 1 keer in de maand is niet erg maar dan moet je proberen na drie maanden een maand over te slaan als je dat steeds lukt is er totaal geen probleem

GabberFreak17

Belezen gebruiker
heej..
k weet niet of je onderhand al speed ophebt.. t voornemen dat k begon was me beter te voelen..dan voor ik het in nam...
de realiteit houd in het nog vele malen verslavender is als xtc..enzo
en dan echt veel verslavender.. ik weet niet wat voorafgaant je gebruik is en van wat precies.. als ik j kan aanraden speed begin er niet mee..!
begon bij mij met een fabeltje.. 1 x proberen..die nu echt uitloopt tot een verslaving die ik niet wil inzien.. k vind er niks leuks aan.. tis gewoon een MOETJE...iets.. k hoop dat ik hier zelf uit kom... Speed is om je gelukzalig te voelen ideaal..verstomp van gevoelens en dergenlijken..
tis voor mij geen party Drug... meer een UNIMOTION DRUGS... tis fout het zo te zien..maar zo is het wel geworden...

hoop dat ik j beetje info heb kunne geven over een slechte kant van speed...

vera

Newbie
Ik snap helemaal wat je bedoeld. Ik heb meerdere vrienden verslaafd zien raken. Zelfs zo erg dat 1 ervan niet meer leeft. Ik heb dus heel goed meegemaakt wat de 'donkere'kant van speed is. Ik heb toen zelf ook een tijd niet meer gebruikt.

Later ben ik er toch zo af en toe weer mee begonnen en zorg er ook heel strikt voor dat het hooguit bij eens in de maand blijft. Dit doe ik nu al zeker een jaar of vijf op die manier en dat gaat prima. Ik blijf er gewoon heel goed op letten dat ik niet te vaak gebruik. Dat geld zowel voor speed als voor Xtc.

Misschien zou je voor jezelf kunnen proberen te minderen. Niet abrubt stoppen, want dat is gewoon heel erg moeilijk. Heel veel succes!!

Mac...

Badass junkie
Ach ja,
het is denk ik per persoon heel erg verschillend,
je moet sowieso al vatbaar zijn voor verslavingen als je verslaafd wilt raken aan de pep. Probleem zit 'm wel in de weekendverslaving. Dit ben ik eigenlijk al vanaf het moment dat ik begonnen ben nu 5 jaar geleden. Dat betekend niet dat ik nooit een weekend zonder speed zit, maar als je gaat stappen, of zodra je dingen gaat doen met andere gebruikers is het héél moeilijk om nee te zeggen. Weekendverslaving is iets wat je volgens mij met je mee draagt, totdat je echt helemaal voor jezelf hebt gezegd: ik kap ermee. Tot die tijd zul je het nog zwaar krijgen met het afwijzen van speed

pepgirl

Experimenterende gebruiker
t ligt er helemaal aan hoe sterk je in je schoenen staat
en of je je laat meeslepen door anderen .
als je sterk in je schoenen staat kun je t best in de hand houden
en is t gebuik ook harstikke leuk.
nou moet ik wel zeggen dat als je wat ouder bent dit gemakkelijker is
dan als je wat jonger bent (pffff dat klinkt raar)hmmmm niet dat ik zo oud ben hoor..... :)
je moet gewoon je eigen weg volgen

Mac...

Badass junkie
pepgirl zei:
nou moet ik wel zeggen dat als je wat ouder bent dit gemakkelijker is
dan als je wat jonger bent (pffff dat klinkt raar)hmmmm niet dat ik zo oud ben hoor..... :)
je moet gewoon je eigen weg volgen

hoe oud ben je dan?

Mac...

Badass junkie
Ja, loop zelf nu tegen de 23 aan en merk ook dat ik makkelijker nee kan zeggen tegen drugs, maar dat komt ook omdat je naarmate je ouder word het allemaal niet meer zo heftig hoeft. (en mss ben je toch wat verstandiger geworden :P ) hihi. Bovendien heb je op een gegeven moment het ook allemaal wel gezien met die drugs.

Bovenaan