Maken van weedthee

morpheus

Newbie
Hallo allemaal,
Ik zou graag het exacte recept willen weten hoe je een echte weedthee maakt.
Het is voor een medisch doeleind.
nl zo: een kennis van mij heeft MS(Multiplesclerose), die heeft al veel medicijnen / spuiten geprobeerd om de pijn te verzachten, die tot op heden nog niet veel uitmaakten.
Dus hebt ik dit eens voorgesteld, en nu willen ze dit proberen, maar ik weeet het juiste recept niet.
groetjes
Morph

Doerak

Bewuste gebruiker
Het is mogelijk thee te zetten van wiet, maar dit is niet zo'n slim plan. De meeste actieven stoffen in wiet, met name THC, lossen niet goed op in water. THC lost wel goed op in dierlijk vet en in alcohol. Het is daarom efficienter om wietmelk te maken en deze door de thee, koffie, e.d. te gooien. Je kunt, zoals je misschien wel weet, ook spacecake maken door THC op te lossen in een ander dierlijk vet: boter. Dit heeft alleen verder niet zoveel te maken met wietthee, maar is misschien interessant voor de niet-roker die toch gebruik wil maken van de medicinale eigenschappen van wiet.

Zie voor meer info: www.bakkenmetbaard.nl

morpheus

Newbie
ja dit had ik all in gedachten, ik had al een "ruw" recet ervan, maar sommige details waren niet beantwoord;
recept dat ik gekregen had ging zo:
ZOWIEZO ALTIJD IN MELK OPLOSSEN.
THC ( DEWERKZAME STOF ) LOST ALLEEN IN VETTEN OP.
DOE DIT IN EEN ZEEFJE,
NA EEN PAAR UUR LATEN UITLEKKEN EN DE WIET WEGPLEUREN.
DE REST KAN JE GEBRUIKEN VOOR DE THEE.
DOE RUSTIG AAN, VOORZICHTIG.
BETER EEN KOPJE EXTRA DRINKEN DAN 1 TEVEEL.

maar mijn vraag gaat een beetje verder, zoals in melk oplossen maar moet het koken of moet het koud?
Ook de hoeveel heid voor het gebruik ervan?
Ik ben een n00b in dit :) en ik wil er absoluut mijn kennis mee proberen te helpen.
groetjes
Morph

Doerak

Bewuste gebruiker
Als je niet bekend bent met de effecten van THC gewoon heel weinig beginnen te nemen. 1/4 per persoon ofzo. Je kunt dit geleidelijk opvoeren naar een gram per persoon of zelfs meer. Zolang je kleine stapjes maakt in de verhoging van de dosis kan er niet echt iets mis gaan. Je vindt de goede dosering van vanzelf.

Los de wiet op in warme melk (koken kan geen kwaad) en laat het een half uurtje staan (uren lijkt me overdreven).

Warme oplosmiddelen kunnen meer op te lossen stof bevatten dan koude. Dit geldt ook voor melk.

Ik verwijs nogmaals naar Bakken met Baard. Bekijk de video over wiet cappucino.

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Zo heb ik het gedaan (hasjmelk):

Men neme ten eerste een vol glas volle melk. Dit warm je op in een pannetje tot het kookt, zet het gas dan laag. De hasj moet je verkruimelen en in de warme melk doen. Beetje roeren, zo'n 5 minuten zal wel voldoende zijn. En dan giet je het weer in je glas, en kun je het opdrinken (het smaakt niet zo best vind ik).

Ik heb tot nu toe niet meer dan 0.25g gebruikt. Dat leverde al een heftige reactie op dus weet wat je doet. Succes ermee!

Bovenaan