Mainstage Tomorrowland afgebrand

Powder Ranger

Wijs gebruiker
Vandaag is rond 6 uur brand ontstaan in de mainstage van Tomorrowland tijdens een mislukte pyro test. De hele stage is afgebrand helaas. Hieronder wat foto's en nieuws artikelen

Screenshot_20250716_185701_NUnl.jpg20250716_192922.jpgScreenshot_20250716_211629_Threads.jpg20250716_193016.jpg

Hoofdpodium Tomorrowland daags voor start van festival afgebrand https://www.nu.nl/muziek/6362772/ho...-daags-voor-start-van-festival-afgebrand.html

Wereldberoemd festival Tomorrowland gaat ondanks brand door: 'Maar mainstage is vernietigd' https://www.nu.nl/muziek/6362781/we...-brand-door-maar-mainstage-is-vernietigd.html

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Een van de ergste scenario's die je als organisatie kan overkomen.
Gelukkig ging het niet mis TIJDENS het festival.

Maar als de mainstage weg is.
Waar zal dan iedereen gaan optreden die hier zou optreden?
Las het ook net , ik hoop voor de feestgangers dat ze snel een backup stage kunnen regelen. Is een leuk festival namelijk.
Ik zal volgende keer weer eens gaan.

Powder Ranger

Wijs gebruiker
Andere stage bouwen gaat niet gebeuren, ook niet voor weekend 2. Bouw van een dergelijke stage gaat 6 weken in zitten. Ze gaan het festival houden zonder de mainstage. Ze hebben nog 14 of 15 andere stages en terrein is groot genoeg om de mensen genoeg te verspreiden. Zal desondanks een hele rare editie worden. Aantal oud collega's van me uit de branche zitten er goed door heen nu, sommige waren al sinds eind mei bezig met deze stage 😖

Kordie

DF-koning
Aantal oud collega's van me uit de branche zitten er goed door heen nu, sommige waren al sinds eind mei bezig met deze stage

Heftig.
Wordt er ieder jaar een nieuwe mainstage gebouwd?

Ze gaan het festival houden zonder de mainstage. Ze hebben nog 14 of 15 andere stages en terrein is groot genoeg om de mensen genoeg te verspreiden

Sow zoveel stages.
Dan zal het vooral een plan uitdaging worden

Powder Ranger

Wijs gebruiker
Wordt er ieder jaar een nieuwe mainstage gebouwd?
Ja, elk jaar ongeveer 7 weken bezig met opbouwen en 2 weken met afbreken. De overige weken in het jaar is het een normaal publiek park.
Ik weet dat Tomorrowland paar jaar vooruit werkt met bouwen van decors en stage designs. Decor voor volgende editie is als het goed is nu al in productie. Alleen om die reden al is het onmogelijk om een vervangende main stage te bouwen.

Dan zal het vooral een plan uitdaging worden
Dit zal de grootste uitdaging worden die ze in hun historie gehad hebben maar als 1 organisatie het kan is het Tomorrowland. Niet voor niets 5 jaar op rij verkozen tot beste festival wereldwijd.

Kordie

DF-koning
Ze hebben er een nieuw groot podium voorgezet:

Zeer knappe prestatie!

Jazz35

Wijs gebruiker
Balen zeg, ik ken zo veel mensen die hier keihard aan hebben gewerkt en wiens werk nu door de plee is gespoeld! Heeeeel veel uren, dagen, weken, maanden zitten hierin. :brokenheart::sleepy:

Powder Ranger

Wijs gebruiker
Ze hebben er een nieuw groot podium voorgezet

Zeer knappe prestatie!

Heb ruim 6 jaar als light technician gewerkt op de grootste festivals incl Tomorrowland en wat ze hier hebben neer gezet is echt buitenaards. Tomorrowland kennende gaan ze er nog wel wat aan toevoegen tussen weekend 1 en 2

FB_IMG_1752868705052.jpg

• Like
Waarderingen: ljuv

je moeder

Wijs gebruiker
Ja ook, en zoveel te meer mensen er komen zoveel te groter de kans dat er mensen komen te overlijden.

• Like
Waarderingen: ljuv

Powder Ranger

Wijs gebruiker
Uit Canada .. dan kom je van ver.
Zijn dit mensen die in europa alle festivals afgaan oid?

En drugsgebruik, tsja laten we het niet onder stoelen of banken steken.
Er zal genoeg gebruikt worden daar en dat blijft dus altijd een risico.
Meestal zijn dit mensen die jaren hiervoor sparen en waar voor het een once in a lifetime experience is. Helaas is die ervaring deze vrouw fataal geworden😪

Bovenaan