LSD welke leeftijd?

hash

Experimenterende gebruiker
Iemand informatie waarom je geen LSD zou gebruiken tot je 25ste? Al op Google gekeken maar vond ik niet specifiek, alleen nee echt niet doen

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Het enige dat ik zou kunnen bedenken is dat de prefrontale cortex rond die leeftijd volgroeid is. Maar of LSD daar een negatieve invloed op zou kunnen hebben.. I wouldn't know.

Wat is de aanleiding geweest voor die vraag?

hash

Ik twijfel nog steeds of ik verder moet gaan met mijn bewustzijnsontwikkeling met behulp van LSD. Het geeft me een superboost elke keer weer, normaal zou ik er bijvoorbeeld een maand over doen en met LSD kan het in 1 dag trippen en 2 dagen verwerken, ookal trip ik maximaal 1 keer per maand en blow ik maximaal 1 keer in 2 weken.

En door te vragen sta ik niet alleen(voor de rest niet echt veel mensen die dit ook doen),iemand meer informatie?

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
hash zei:
Ik twijfel nog steeds of ik verder moet gaan met mijn bewustzijnsontwikkeling met behulp van LSD. Het geeft me een superboost elke keer weer, normaal zou ik er bijvoorbeeld een maand over doen en met LSD kan het in 1 dag trippen en 2 dagen verwerken, ookal trip ik maximaal 1 keer per maand en blow ik maximaal 1 keer in 2 weken.
Met LSD kun je echt niet na 2 dagen weer trippen hoor. Ik bedoel.. het is wel mogelijk, maar dan moet je de dosis flink opschroeven. Hoe oud ben je als ik vragen mag? Omdat je daar druk om maakt.

wave

Belezen gebruiker
ik zelf was bijna 19, en heb tot nu toe nog niet het idee gehad dat ik te vroeg was. ik denk dat het vooral per persoon verschild.
en of dat ergens schadelijk voor is, dat weet ik eigenlijk niet.

hash

ExceptionalInsight zei:
hash zei:
Met LSD kun je echt niet na 2 dagen weer trippen hoor. Ik bedoel.. het is wel mogelijk, maar dan moet je de dosis flink opschroeven. Hoe oud ben je als ik vragen mag? Omdat je daar druk om maakt.

sorry dat ik de schijn wekte dat ik om de 2 dagen tripte. Dit doe ik niet. ookal trip ik maximaal 1 keer per maand, zoals ik al zei.

shitt man, ik kan echt nergens op internet vinden wat voor directe schade het oplevert. het kan niet anders dat ik niet goed zoek, toch?

azgaza

Badass junkie
Ik was zelf op mijn eerste LSD trip net 17 en ik vond het voor mij persoonlijk wel prima, heb er zeker geen spijt van. Ik denk eigenlijk dat er geen leeftijd aan te plakken is en dat iedereens ontwikkeling anders is, een belangrijk punt vind ik wel dat mensen die het voor het eerst doen echt vrede met zich zelf moeten hebben, en problemen op dat punt hebben veel mensen in hun tiener jaren vandaar dat ik zou zeggen dat het beter is om wel enigsinds volwassen te zijn maar wanneer dat is is anders voor iedereen, het zelfbeeld vind ik persoonlijk van groter belang.

hash

okay bedankt man, waardevolle toevoeging. Ik weet alleen nog niet wat ik ermee ga doen, sowieso een beter zelfbeeld van mezelf krijgen maar weet niet precies hoe je dat concreet kunt doen.

Vaste klant

Bewuste gebruiker
hash zei:
okay bedankt man vrouw, waardevolle toevoeging. Ik weet alleen nog niet wat ik ermee ga doen, sowieso een beter zelfbeeld van mezelf krijgen maar weet niet precies hoe je dat concreet kunt doen.

De Mosselman

Bewuste gebruiker
Tot en met 25 vind ik wel heel ruim genomen. Nu zullen mensen gaan zeggen "Jij bent 19 en hebt dus geen recht van spreken" maar ik heb voor mezelf gewacht met drugs tot ik het idee had dat er klaar voor was, dat moment kun je uiteindelijk alleen zelf bepalen denk ik.

Ik merk wel dat LSD in zoverre intens is dat je bepaalde emoties gewoon goed in de hand moet hebben. Mijn broertje van 16 heeft gister voor het eerst LSD geprobeerd in het bijzijn van 2 vrienden, toen ik hem s'avonds bezocht en hoorde over zijn ervaring merkte ik dat zijn onzekerheden uit het dagelijksleven tijdens zijn LSD trip zwaar versterkte. Typische puber onzekerheden die ik ook heb gekend en heb moeten accepteren. En later heb verloren. Ik denk dat of je nu 16 bent of 40, zulke gevoelens zullen zich altijd versterken in een LSD trip. Het is hoe de gebruiker hier mee om gaat.

Het is aannemelijk dat het voor een 40 jarige makkelijker is om deze gevoelens voor zichzelf te kunnen verwerken en dus een LSD trip zonder problemen te kunnen doorstaan. Toch is het niet logisch, mensen van 40 kunnen net zo goed instabiel zijn. Dus een minimale leeftijd voor LSD? Ik denk niet dat deze bestaat.

Op het moment dat iemand zijn of haar gevoelens onder controle heeft kan diegene denk ik voor zichzelf bepalen of hij/zij oud genoeg is voor een trip. Belangrijkste is dat je eerlijk tegen jezelf kunt zijn, voel je je echt helemaal prima? Heb je echt geen zaken die getriggerd kunnen worden tijdens de LSD trip? Wees eerlijk tegen jezelf want een LSD trip is intens en (in mijn ogen) te kostbaar om te nemen omdat je er ZO naar uit gekeken hebt terwijl je je kut voelt.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
hash zei:
Oom Klaas zei:
hash zei:
Ik twijfel nog steeds of ik verder moet gaan met mijn bewustzijnsontwikkeling met behulp van LSD.

Daar ga je al de fout in, dus doe maar niet.

waarom zou ik daar de fout in gaan? concreet graag

Je twijfelt, dus dat is al meteen gewoon nee als het om drugs gaat.

En je moet je bewustzijn niet ontwikkelen door middelen te nemen die je bewustzijn veranderen. :wink:

hash

verandering is deel van de ontwikkeling, het integreren van delen ervan in je bewustzijn is zeker wel bewustzijnsontwikkeling

en de twijfel staat voor zekerheid

L

Lid 6909

Gast
ik vind juist dat deze jongeman erg verstandig overkomt.

volgens mij kun jij gewoon je zegeltje blijven droppen, maar ik zelf bewaar dit tot 4 keer in het jaar. puur omdat lsd echt heavy shit is, ookal kan dit soms niet zo aanvoelen, ik heb ook tijden gedacht, waar hebben mensen het over, zo heavy is dit helemaal niet. Maar dat is het echt wel ben ik achter gekomen, en dan meestal niet gedurende de trips, dat dat zo heavy was, maar juist in de weken erna. Het verwoest je ego echt, en aan jou om het terug te vinden als het eenmaal zo ver is. Als dit je eenmaal goed lukt kom je er wel gelukkiger uit natuurlijk, want je bent je uit jezelf weer gaan beseffen dat alles goed zit, ipv dat je `ego` die na de pubertijd zijn goeie vorm aan nam dit voor je deed.

xx

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
gNuxx zei:
ik vind juist dat deze jongeman erg verstandig overkomt.

volgens mij kun jij gewoon je zegeltje blijven droppen, maar ik zelf bewaar dit tot 4 keer in het jaar. puur omdat lsd echt heavy shit is, ookal kan dit soms niet zo aanvoelen, ik heb ook tijden gedacht, waar hebben mensen het over, zo heavy is dit helemaal niet. Maar dat is het echt wel ben ik achter gekomen, en dan meestal niet gedurende de trips, dat dat zo heavy was, maar juist in de weken erna. Het verwoest je ego echt, en aan jou om het terug te vinden als het eenmaal zo ver is. Als dit je eenmaal goed lukt kom je er wel gelukkiger uit natuurlijk, want je bent je uit jezelf weer gaan beseffen dat alles goed zit, ipv dat je `ego` die na de pubertijd zijn goeie vorm aan nam dit voor je deed.

xx

+1

wave

Belezen gebruiker
DrippTone zei:
Je twijfelt, dus dat is al meteen gewoon nee als het om drugs gaat.

Ik ben het er mee eens dat je goed achter je besluit moet staan, maar nooit helemaal zeker weten is niet mogelijk toch?
Als je bijvoorbeeld iets nooit hebt gedaan kan je toch niet zeker weten of het je goed gaat bevallen, dat is allemaal ervaring.
Een lichte twijfel is dus toch gewoon menselijk?

vaarklaas

Belezen gebruiker
Bewustzijnsontwikkeling gebeurt sowieso wel, that's life. LSD kan helpen, maar is geen shortcut. Het kan dergelijke processen zeker versnellen, maar ook dat is gelimiteerd, ook al denken mensen (fervente lsd gebruikers) van niet, het is in ieder geval geen shortcut to enlightenment.

25 is de gemiddelde leeftijd dat de hersenen volgroeid zijn. Voor die tijd ben je kwetsbaar voor veranderingen in je hersenen en kunnen neurotransmitters en allerlei ingewikkelde processen sterk veranderen door invloeden van buitenaf. Hoe jonger hoe gevoeliger. Het allerbest is om te wachten tot na je 25ste, dan is de kans het grootst dat je tegenslagen in de rest van je leven, en stress e.d. goed kan verwerken en stabiel blijft (heel beknopt en simpel gezegd).

De belangrijkste reden is stress en angst, die kunnen drugs en dus ook lsd triggeren. Angst zet het zenuwstelsel op scherp, er komen stress-hormonen vrij en dat is schadelijk voor je lichaam, inclusief je hersenen. Dit kunnen stoornissen in je hersenen veroorzaken, geestelijke labiliteit en alle gevolgen van dien.. maar dat hoeft niet zo groot te zijn, het kan je ook een lager zelfbeeld geven, verminderd vertrouwen in jezelf, onzeker, waardoor relaties moeizaam gaan, je werk nooit leuk is, altijd in conflict, etc. Eigenlijk de "normale" huidige toestand bij veel mensen, helaas.. en verklaarbaar als je de gemiddelde levensstijl ziet :rock: En dan klagen waarom het allemaal zo tegen zit.. maar goed, dat is een ander onderwerp.
(overigens, bovenstaande gaat over stress en angst, niet over LSD op zichzelf. Als we drugs over één kam scheren zijn coke, speed, cafeine, alcohol en nicotine naar mijn idee de grootste boosdoeners als je het over bovenstaande hebt. LSD is een vrij eerlijke drug, daar kan minder snel wat fout mee gaan... maar risico is er altijd, maar dat is bungee-jumpen ook, of paardrijden)

Kortom: gebruik het als je positief bent ingesteld, in vrede bent met jezelf en weinig stress ervaart. Dat laatste is bij de meeste mensen moeilijk te herkennen, stress.. In vrede zijn met jezelf is veelal bij jonge mensen nog niet duidelijk. Daarom blijf ik bij 25. Maar ik denk dat het een utopie is. :smoke:

Bovenaan