LSD, wat is het nou precies?

raging_bull

Bewuste gebruiker
Ik weet eigenlijk wel wat het is, je hebt het op blotters (zegeltjes) in pilletjes (microdots) de microdots zijn over het algemeen een stukje sterker dan de blotters, maar wat doet het nou eigenlijk met je?

Ik zat er eigenlijk eens over te denken het eens te proberen. Maar ik wil eigenlijk niet zomaar iets proberen waarvan ik niet echt weet wat het noy doet. Ik had dit bij paddo's dus ook, en ik wist gewoon niet goed tijdens de trip of dit nou alles was of dat ik dadelijk nog zwaarder ga trippen.

Ik hoor verhalen over dingen die gaan draaien enzo, patronen zien op de vloer en op de muren enzo, maar bij paddo's had ik dit nooit, bij paddo's was ik alleen zwaar in de war. en zat ik heel diep overal in weg te denken. ik heb echt zelden halicunaties gehad...

Osi`

Bewuste gebruiker
raging_bull zei:
Ik weet eigenlijk wel wat het is, je hebt het op blotters (zegeltjes) in pilletjes (microdots) de microdots zijn over het algemeen een stukje sterker dan de blotters, maar wat doet het nou eigenlijk met je?

Ik zat er eigenlijk eens over te denken het eens te proberen. Maar ik wil eigenlijk niet zomaar iets proberen waarvan ik niet echt weet wat het noy doet. Ik had dit bij paddo's dus ook, en ik wist gewoon niet goed tijdens de trip of dit nou alles was of dat ik dadelijk nog zwaarder ga trippen.

Ik hoor verhalen over dingen die gaan draaien enzo, patronen zien op de vloer en op de muren enzo, maar bij paddo's had ik dit nooit, bij paddo's was ik alleen zwaar in de war. en zat ik heel diep overal in weg te denken. ik heb echt zelden halicunaties gehad...
Lees eens wat trip reports op LSD, daar kun je heel makkelijk uit leiden wat het nu eigenlijk precies is en wat je gaat meemaken.

matthijs

Badass junkie
Op de manier dat paddo's gericht zijn op je "innerlijk", is LSD erg gericht op de buitenwereld. Je loopt in een soort van wonderland rond. Als je paddo's trekt is de kans groot dat je LSD ook wel leuk vindt.
Begin met een niet al te zware dosis..100ug bijvoorbeeld.

raging_bull

Bewuste gebruiker
Ik heb er wat gelezen, maar ik vraag me sterk af of het wel bij me past.. en in hoe verre kan ik halicunaties verwachten? En kan iemand wat specefieke voorbeelden geven over de halicunaties?

Jeller

Badass junkie
hallucinaties zijn zoals je zegt eigenlijk..
bij 100 ug is het nog redelijk subtiel, maar bij 200 ug begint alles te golven, beetje zoals je hitte in de verte bekijkt..

verder flitsen de kleuren ook en zo een per flits zie je soms andere afbeeldingen op de muren of op de grond

bij mij gaat ook alles van wazig naar heel scherp

matthijs

Badass junkie
raging_bull zei:
Ik heb er wat gelezen, maar ik vraag me sterk af of het wel bij me past.. en in hoe verre kan ik halicunaties verwachten? En kan iemand wat specefieke voorbeelden geven over de halicunaties?

Visuele hallucinaties is bij iedereen verschillend.

Jeller

Badass junkie
maar een vergissing die veel mensen maken is denken dat lsd vooral visueel is.. tuurlijk is het zo, maar tgaat em meer om het gevoel en denkwijze dan om de visuals

Osi`

Bewuste gebruiker
Als je mensen in de verte een sigaretje ziet roken of een jointje ziet roken, verschiet er maar niet van dat het zo krom kan zijn als wat hé :wink: Dus echt zo < ipv | en soms lijkt het nog wel eens zeer groot. Soms heb je het gevoel dat je dwergjes gaat zien en anderen zien er weer uit als reuzen (het gaat hem om dat gevoel, niet om het visueel gedoe) en soms zie je weer enooorm wazig (alsof het water op uw lichaam uitspat, maar dan elke miliseconde)
Lijnen die trillen, gezichten die hard vervormen (mondhoeken, ogen, neus, vorming van je kop, kan uitgerekt zijn of gewoon ingekrompen)
Als je wandelt, kan het best zijn dat het niet voelt gelijk de grond waarop je momenteel aan't wandleen zijt, mss wandel je wel op kussentjes of op een zandachtig gebied of waterachtig gebied, alsof jeje jezus waant die over water loopt ^^

Dat had ik vooral met een half trippapierke Shiva (geen idee hoeveel ug dat was)

Afbeeldingen die flitsen zoals Jeller het al zei heb ik wel niet gezien, en dat kamers 1 kleur hebben en dan weer veranderen naar een ander kleur hb ik ook nooit gezien.

en zlef heb ik ook nooit halucinogene middelen gepakt of gebruikt, LSD was mijn eerste halucinogene trip en het verliep zo donders goed. Maar verwacht u zeker wel aan rare gedachten, in de eerste uren voelde ik me bijzonder slecht, alsof ik ergens pijn had, na verloop van tijd voel jeje wel beter.

TAWL

Experimenterende gebruiker
Ik ben echt zo benieuwt naar lsd, paddo, daar heb ik fantastische magische ervaringen meegehad, en ook genoten van de hullucinaties
als dat bij lsd nog intenser en ckleurrijker is, moet ik zeggen dat ik niet kan wachten. Ja dat wou ik ff zeggen

Psykaholik

Wijs gebruiker
lsd is een wondermiddel dat me dit weekend nog eens heeft doen inzien met wat voor mensen ik in hemelsnaam omging.
vooral in 2 van die vatsige zielige vettig gestoorde speedjunkys.
er is nog 1 ding wat me interseert en dat is lsd.
daar krijg je echt een klare kijk mee op het leven he, en eerlijk gezegd kots ik op da leven en ben ik het kotsbeu.
ik heb het schijt aan drugs en al da gezeik wat het met zich meebrengt echt waar.
FUCK DRUGS (buiten eens lsd op ne goa ofzo)
heb er echt genoeg van.
van die speedjunks heb ik ut nie op frisko ofzo voor iemand da denkt.
heb nu heel duidelijk geleerd en gezien wa het verschil is tussen kameraden en drugskameraden en drugskameraden mogen van mij echt allemaal oprotten

El Retro

Wijs gebruiker
Psykaholik zei:
lsd is een wondermiddel dat me dit weekend nog eens heeft doen inzien met wat voor mensen ik in hemelsnaam omging.
daar krijg je echt een klare kijk mee op het leven he, en eerlijk gezegd kots ik op da leven en ben ik het kotsbeu.
ik heb het schijt aan drugs en al da gezeik wat het met zich meebrengt echt waar.
heb er echt genoeg van.
heb nu heel duidelijk geleerd en gezien wa het verschil is tussen kameraden en drugskameraden en drugskameraden mogen van mij echt allemaal oprotten

Een reden waarom ik het zo graag wil gebruiken.

Frisko

Badass junkie
Psykaholik zei:
heb er echt genoeg van.
:smoke:

Jeller

Badass junkie
lsd lijkt soms uw mentale afweermechanismen uit te zetten, waardoor er dingen naar het licht komen zoals bij schranzz..

dingo

Belezen gebruiker
Jeller zei:
lsd lijkt soms uw mentale afweermechanismen uit te zetten, waardoor er dingen naar het licht komen zoals bij schranzz..

idd heb al veel mensen die onder invloed van LSD of er vlak na opeens in een huilbui geraken omdat ze opeens beseffen wat een kak-leven ze leiden.
Lsd is echt een wondermiddel die de wereld aan je toont zonder censuur.

minn

Badass junkie
Ik ben ontzettend benieuwd wat voor inzichten ik zal krijgen ..
In ieder geval voor de zekerheid schrijfgerei mee en ik maak een tripreport.
Oeioeioei, vind t spannend.

Qocaïne

Badass junkie
Ik ben ook nog steeds benieuwd naar de LSD.
Ook al denk ik dat die 12 uur véél te lang voor me is!

Mijn nieuwschierigheid is veel te groot :)

Minn, jij veel plezier! :wave:

paupie

Bewuste gebruiker
Qocaïne zei:

maar die 12 uur is het totaal, zo lang ben je niet in totaal echt aan het trippen. Bij paddo's zeggen ze ook 4 tot 6 uur, maar ik zie na 3-4 uur geen dingen meer bewegen enzo hoor.

Qocaïne

Badass junkie
paupie zei:
Qocaïne zei:

maar die 12 uur is het totaal, zo lang ben je niet in totaal echt aan het trippen. Bij paddo's zeggen ze ook 4 tot 6 uur, maar ik zie na 3-4 uur geen dingen meer bewegen enzo hoor.

Uiteraard heb je helemaal gelijk :beer:

Jeller

Badass junkie
idd..
tis zo:
0-1ste uur: opbouwfase
1-3 uur: opkomst en opbouw naar piek
3-6 uur: plateau
6-8 uur: afbouw
8-12 uur: nazindering

zo gaa het meestal.. maar vanaf na uur 6 kan er niets meer misgaan

psilocybine

Bewuste gebruiker
dingo zei:
Jeller zei:

idd heb al veel mensen die onder invloed van LSD of er vlak na opeens in een huilbui geraken omdat ze opeens beseffen wat een kak-leven ze leiden.
Lsd is echt een wondermiddel die de wereld aan je toont zonder censuur.

niet alleen lsd :) heb je ook bij paddo (ik toch)
:wave:

Osi`

Bewuste gebruiker
True, kheb vaak gedacht hoe een dikke klootzakken mijn vrienden waren soms.
Maar idd, elke LSD trip is gewoon anders, alles vervormt, wordt sprookjesachtig, dingen die golven en ademen (alsof er lucht onder stroomt en het materiaal van stof is gemaakt) en verkleurt.

Maar ik vraag me af, als ik een joint smoort tijdens een LSD trip, gaat het niet zo heel hard, maar nu ik de vrijdag een bong heb gesmoord, ging mijn trip te hard zo in 1 keer (na 5 uur of 6 uur inname, het overtrefde zelfs het hoogtepunt) want plots kwamt er zoveel op mij af, ik werd in het tv beeld ingezogen, ik zag 10 frames per seconde of minder ... (allesinds, ik kon niet vloeiend volgen, alles haperde gewoon) en dan nog de patroontjes rond m'n zichtbeeld, het draaide, lettertjes die draaiden en bewogen. Kleuren.

Maar, khad niet het gevoel dat ik een bad trip kreeg, allez, kvoelde me ook niet slecht, maar de trip op het einde was ook weer niet zo heel aangenaam en leuk, dunno hoe een bad trip is hoor :/

Bovenaan