LSD vs Paddo's

Wimmel

Newbie
Ik heb veel paddo trips gehad en LSD lijkt me wel wat alleen ik hoor er verschillende verhalen over hoe zo'n trip is.
Bij paddo's is er een gaos in mun hoofd alles vervormt en is wazig kan niet echt logisch denken.
Bij LSD hoor ik dat je logisch kan denken wat houd dat in?en gaat dan ook alles vervormen en ben je in de war?
Of zit je gewoon in een andere wereld maar alles staat wel stil?
Of trild en beweegt ook alles op en neer?
Graag mensen zun ervaringen hoe hun LSD trip er uit ziet?

Vriendelijk Groeten, Willem

*admin: ik heb je topictitel even aangepast, overmatig hoofdlettergebruik

Wimmel

Newbie
Dit stukje snap ik niet van dat men weer dat het niet echt is en logisch kan denken.

LSD is een sterk hallucinogeen middel. Je ziet, hoort of voelt dingen anders dan ze in werkelijkheid zijn. Voorwerpen bewegen, vervormen of veranderen van kleur; een asfaltweg gaat bijvoorbeeld ademen. Zintuiglijke waarnemingen lopen soms in elkaar over. Muziek wordt gezien, een foto gehoord, kleuren geroken. De tijd wordt anders beleefd. Gebruikers hebben soms het idee dat de tijd stilstaat. Ook voelt men zich soms onwerkelijk of onecht. Het lijkt op hallucineren. Het zijn echter geen echte hallucinaties omdat men over het algemeen weet dat hetgeen men ziet of hoort niet met de werkelijkheid overeenkomt

ioannis

Newbie
Paddo's vs. Acid

Paddo's: relaxede golf, organisch, intuitieve reflecties. Kinesthetische veranderingen.

LSD (acid): zaagtand-achtig, intellectueel, heel scherp (voor sommigen te scherp). Interpretationele veranderingen.

Voor meer wijsheid over drugs: Hypocrisie.net en verwante links. Gegarandeerd succes!

Colaiuta

Bewuste gebruiker
zeker Paddo's. :mrgreen:

Bij paddo's ben je relaxed en je denkt alles te weten en alles is goed (als je niet fout gaat)

bij LSD voel ik me zwaar onrustig en heb echt het idee dat ik iets moet doen, maar weet niet wat.

spacekonijn

Badass junkie
wat nou precies het verschil in werking is vind ik ook moeilijk voor te stellen

daarom maar eens proberen dan weet je het

Jeller

Badass junkie
kan je op lsd nog deftig praten eigenlijk want de meestne op paddos kunnen niets uitleggen of toch niet goed op hun woorden kome

Colaiuta

Bewuste gebruiker
nou, je kan er nog best een beetje naast gaan lullen maar bij mij gaat het over het algemeen wel goed.

Jeller

Badass junkie
Ja maar ondanks dat is acid toch ene stuk gevaarlijker hoor..

je hebt een gortere kans op flashbacks dan bij paddo's

Onderzoekers geven verschillende antwoorden over hoe vaak flashbacks voorkomen. Tijdelijke en kortdurende flashbacks komen tamelijk vaak voor. 15 - 25 % van de LSD gebruikers krijgt ermee te maken. In 5 - 10 % van de gevallen ziijn de flashbacks extreem angstopwekkend. De helft van de flashbacks vindt men wel prettig. In een studie wordt gemeld dat 4% van alle onderzochte LSD gebruikers hulp zocht in verband met flashbacks.

Bij LSD loopt men het risico op een zeer storende vorm van flashbacks: HPPD (=Hallucinogen Persisting Perception Disorder). Bij deze stoornis kan men jarenlang visuele storingen hebben zoals vormen, lichtflitsen, heftige kleuren, bewegende of trillende objecten, staarten, schaduwen, verstoringen in het zien, ringen rondom objecten etc.. Mentaal is men helder. Men tript niet.
Deze aandoening ontstaat als de hersenen prikkels niet meer goed "zeven"en verwerken. De successen met medicatie zijn beperkt. Soms helpen anti-depressieve medicijnen van het SSRI-type enigszins.
Deze ernstige vorm van HPPD komt voor bij een minderheid van de mensen met flashbacks. Het aantal patienten is is niet bekend.

Bal0n

Badass junkie
Is die kans met paddo's kleiner dan? Volgens mij niet hoor. Elke 5-HT2a agonist of antagonist kan HPPD veroorzaken, dus zwel paddo's, als LSD, als mescaline, en nog veel veel meer :).

icftheycallme

Experimenterende gebruiker
kun je dan een vergelijking maken? en eventueel opschrijven als het niet te veel gevraagd is?

dacht dat je soms paddos met paddos niet kunt vergelijken

spacekonijn

Badass junkie
als het allemaal doorgaat volgt natuurlijk een tripreportje :)

heb zelf alleen ervaring met paddos dus ben erg benieuwd

fun

Bewuste gebruiker
bij LSD voel ik me zwaar onrustig en heb echt het idee dat ik iets moet doen, maar weet niet wat.

Dat heb ik dus de laatste keer bij paddo's gehad.

Volgens mij is het dus iets persoonlijks, en LSD lijkt me ook wel intressant, maar alleen omdat ik denk dat het zwaarder en heftiger zal zijn dan paddo's.
Ik wil eens een keer de weg kwijt zijn en in een onbekende wereld lopen, en van die elfjes op mn schouder hebben en kabouters zien rondrennen :)

Met paddo's kom ik niet verder dan golvende objecten, en hoogstens een nieuw ruimtelijk wereldje als je je ogen dicht doed, met allemaal vormpjes erin.

LSD lijkt me dus ook wel intressant, maar het houd me toch wel tegen omdat ik er altijd een vooroordeel over heb gehad wat eerst weg zal moeten gaan.

Bal0n

Badass junkie
Je zal met LSD ook geen dingen gaan zien die er niet zijn hoor. En ik snap nog steeds niet waarom mensen blijven denken dat LSD heftiger is. Sowieso is dat afhankelijk van de dosis, en ten 2e is de acid trip veel zachtaardiger.

Himself

Belezen gebruiker
overal lees ik toch wel dat LSD wel heftiger is ..... als ik paddo's doe heb ik altijd dat mijn hoofd totaal in de war raakt... en alles chaos word.... wel in de goede zin... maar ballon jij zegt dus dat LSD dat minder doet?

Himself

Belezen gebruiker
okay ik begrijp het.. maar.... waar kan jij nog het duidelijkst bij nadenken.... nog het meeste grip op de realiteit?

Himself

Belezen gebruiker
dankje .... nou het word ook wel tijd dat ik een LSD trip ga doen, heb er nu wel genoeg over gelezen ....

spacekonijn

Badass junkie
een vriend van me vertelde juist dat het best wel op paddo's lijkt alleen er voortdurend een piek was en hij nog wel gitaar kon spelen en zulke dingen wat hem met paddo's niet lukt

Bal0n

Badass junkie
Ja. Het duurt sowieso ook een stuk langer. 8-12 uur, in tegenstelling tot paddo's van 4-6 uur. :)

spacekonijn

Badass junkie
ja klopt hij nam het savonds en tripte om 6:30 nog steeds het was wel zn eerste keer.

wat hij mij vertelde wat het meeste aansprak is dat hij met zn ogen dicht niet alleen dingen zag zoals bij xtc of paddos maar ook echt bijv in een kamer terecht kwam waar hij dan voor zn gevoel daadwerkelijk was.

lijkt me erg interessant

live fast die Young

Belezen gebruiker
Wimmel zei:
Dit stukje snap ik niet van dat men weer dat het niet echt is en logisch kan denken.

LSD is een sterk hallucinogeen middel. Je ziet, hoort of voelt dingen anders dan ze in werkelijkheid zijn. Voorwerpen bewegen, vervormen of veranderen van kleur; een asfaltweg gaat bijvoorbeeld ademen. Zintuiglijke waarnemingen lopen soms in elkaar over. Muziek wordt gezien, een foto gehoord, kleuren geroken. De tijd wordt anders beleefd. Gebruikers hebben soms het idee dat de tijd stilstaat. Ook voelt men zich soms onwerkelijk of onecht. Het lijkt op hallucineren. Het zijn echter geen echte hallucinaties omdat men over het algemeen weet dat hetgeen men ziet of hoort niet met de werkelijkheid overeenkomt

dit heb ik bij mijn eerste paddotrip ook gehad.. NET iets minder sterk, maar wel zeker deze effecten. het rare is dak nog nooit eerder heb gehoord van iemand anders dat hij of zij dit had, en ik had maar een half portie op :confused: naderhand heb ik het ook niet meer gehad.. en het waren nog gewone mexicaantjes ook nog.. is dat raar? want de meeste mensen vonden een half portie juist te licht op paddo's

Bal0n

Badass junkie
Ik heb ook hele diepe ervaringen gehad met maar een half portie. Verschilt heel erg per trip hoe intens hij is, en naar mijn idee niet heel erg dosis-afhankelijk.

Bal0n

Badass junkie
Ja, als ik naar bepaalde oppervlakten staar wil het ook nog wel eens gaan bewegen. Maar als ik ene tijdje niet heb getript is dat weer weg.

Jeller

Badass junkie
Bal0n zei:
Is die kans met paddo's kleiner dan? Volgens mij niet hoor. Elke 5-HT2a agonist of antagonist kan HPPD veroorzaken, dus zwel paddo's, als LSD, als mescaline, en nog veel veel meer :).
Je kan ook flashbacks krijgen maar bij LSD is de kans groter blijkbaar..
kzal er eens iets van opzoeken maar ik denk niet dat er veel van te vindne is

parcival

Experimenterende gebruiker
Flashbacks zijn eerder een gevolg van extreme stress. Ze kunnen optreden naar aanleiding van zeer onaangename stresserende ervaringen, zoals oorlogssituaties.
De oplossing op post traumatische stress syndroom te vermijden is het gebruik van een betablocker (zoals propanolol) tijdens of kort na de stress ervaring, daardoor komt de ervaring niet in een flashback loop.
Ik adviseerd dus niet om psychedelica steeds met betablokkers te combineren, maar eventueel een betablokker te geven als iemand heel erg panierig fout gaat.

Psychonaut1976

Wijs gebruiker
Colaiuta zei:
zeker Paddo's. :mrgreen:

Bij paddo's ben je relaxed en je denkt alles te weten en alles is goed (als je niet fout gaat)

Bij mij precies andersom....

Psychonaut1976

Wijs gebruiker
DarkScope zei:
kheb bij paddos vaker dat k het idee heb dat k per se iets moet doen. best irri

Ja precies en je weet niet wat...en dat zit je heel irri maar voor je uit te kijken hehe.of je wil dingen tegelijk en uiteindelijk doe je ze allemaal niet..heb ik eigenlijk altijd wel ff..

Met lsd ben ik altijd bezig met iets en als ik ff iets niet weet ga ik gewoon dansen op acid..en spelen met de visuals..

Qocaïne

Badass junkie
Flashbacks.. wanneer je het niet wilt in tressvolle situaties. Misschien op je werk ofzo.. damn dat zou ik niet willen!

Ik heb een soort van flashback verhaal door de paddo's.. midden in mijn space cake trip nadat ik paddo's had geprobeerd (maand daarvoor).

Misschien toch maar geen LSD dan :wink: Achjah je moet er gevoelig voor zijn.. flashbacks krijg je niet zomaar!

zommes

Badass junkie
Het zijn allebei prachtige middelen die ik heel erg op elkaar vind lijken. LSD is imo wel makkelijker te sturen dan paddo's en al helemaal makkelijker te doseren.

Wat een voordeel (en trouwens ook een nadeel) kan zijn is dat Acid veel langer blijft werken dan een portie paddestoelen.

Alleen ik kan inderdaad van lsd ook onrustig worden. Soms krijg ik ook een soort van aanspanning in mijn nek die heel erg irritant is.

Op het moment ben ik groot voorstander van de microdots, omdat die nou eenmaal in overvloedt aanwezig zijn. Maar er komt vast ook wel weer een paddo-fase :grin:

Waterpijp

Bewuste gebruiker
lucky you! microdots zijn volgens hebben na wat ik allemaal gelezen heb, een beter werking dan die papertrips.

live fast die Young

Belezen gebruiker
parcival zei:
Flashbacks zijn eerder een gevolg van extreme stress. Ze kunnen optreden naar aanleiding van zeer onaangename stresserende ervaringen, zoals oorlogssituaties.
De oplossing op post traumatische stress syndroom te vermijden is het gebruik van een betablocker (zoals propanolol) tijdens of kort na de stress ervaring, daardoor komt de ervaring niet in een flashback loop.
Ik adviseerd dus niet om psychedelica steeds met betablokkers te combineren, maar eventueel een betablokker te geven als iemand heel erg panierig fout gaat.

wat is dat..? en waar kan je het krijgen..?

Psychonaut1976

Wijs gebruiker
live fast die Young zei:
parcival zei:

wat is dat..? en waar kan je het krijgen..?

Niet nodig,flashbacks van psychedlica zijn zo kort dat je het niet eens redt om naar je betablocker te lopen want dan is het al voorbij.

Of die persoon die dat schreef moet bedoelen dat je een ernstige stoornis hebt en dan moet je gewoon naar de dokter en nooit meer psychedelica nemen, :grin:

Bovenaan