LSD vs paddos

thor

Belezen gebruiker
Ik heb al vrij veel info over LSD, (hoffmans potion gezien, erowid doorgespit, lsd my problem child gelezen). Maar ik wil nog 1 ding effe weten, kheb gehoord dat LSD je helderder houdt dan paddos?
Dat zou wel erg vet zijn, want het negatieve van paddo's vind ik de verwarring.

PS.. ik kan mayaaass krijgen.. eindelijk :grin:

Fractal

Belezen gebruiker
Heb LSD nog maar een keer gedaan, maar ik zou dit ook beamen. Paddo's zijn kort maar krachtig, waar lsd veel langer duurt en een subtieler effect geeft. Eenvoudige dingen zullen nog altijd meer moeite kosten dan anders, maar je bent over het algemeen iets helderder van geest en je kan je iets beter concentreren op bijvoorbeeld een film.
Heb wel nog niet met doseringen gespeeld, veel kans dat een flinke lsdtrip veel verwarrender is dan een lichte paddotrip.

thor

Belezen gebruiker
Ik kon bijvoorbeeld tijdens m'n paddotrip (1 gram gedroogde hawaiaanse) niet eens meer eten, m'n tong zat in de knop, waarna ik in paniek raakte.. dat soort dingen.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Ligt aan de situatie natuurlijk, maar ik kan me nog wel herinneren toen ik net met paddo's begon dat ik minder goed met moeilijke situaties om kon gaan dan toen ik net met lsd begon, dingen relativeren gaat gewoon een stuk makkelijker vind ik.
Zorg gewoon voor een goede plek en een rustige state of mind, dan komt het vanzelf wel goed.

Edit: Trouwens.. Maya's.. you lucky bastard.

Fractal

Belezen gebruiker
LSD en paddo's: eerste 3-4 uur van lsd trip: chill
Paddo's erbij: heftig trippen, opeens bang dat ik mijn verplichtingen de middag van de dag erop niet zou kunnen nakomen
paddo's uitgewerkt, nog licht verdertrippen op lsd: chill

:)

Paranoia zet precies veel sterker op bij een gewone paddotrip dan bij lsd inderdaad, al kan het bij lsd, als het eenmaal begint verkeerd gaan, ook slecht aflopen natuurlijk.

azgaza

Badass junkie
Ik vind het ook zeker waar, LSD is mentaal best rustig. Je voelt je gewoon heel erg jezelf, en de wereld en alles om je heen is gewoon heel appart, maar bij paddo's klopt je zelf nog wel het minst.
LSD heeft ook een iets meer euforisch gevoel in mijn mening; en ik vind de lange werking persoonlijk prettig omdat je goed in het effect kan komen. De visuals zijn scherper, detailvoller en feller en ook vaak neon achtiger van kleur, meer fractal art, en je gedachtes voelen een beetje als de visuals; helder, detailvol en erg gekleurd en fractal achtig dus.

Ik vind het sowieso prettiger dan paddo's, maar als je niet dol bent op paddo's begin dan wel met een lage dosis LSD voor de zekerheid.

jcutter

Badass junkie
azgaza zei:
Ik vind het ook zeker waar, LSD is mentaal best rustig. Je voelt je gewoon heel erg jezelf, en de wereld en alles om je heen is gewoon heel appart, maar bij paddo's klopt je zelf nog wel het minst.
LSD heeft ook een iets meer euforisch gevoel in mijn mening; en ik vind de lange werking persoonlijk prettig omdat je goed in het effect kan komen. De visuals zijn scherper, detailvoller en feller en ook vaak neon achtiger van kleur, meer fractal art, en je gedachtes voelen een beetje als de visuals; helder, detailvol en erg gekleurd en fractal achtig dus.

Ik vind het sowieso prettiger dan paddo's, maar als je niet dol bent op paddo's begin dan wel met een lage dosis LSD voor de zekerheid.

Soms vraag ik me toch echt af hoe je hersens opeens zulke gedetailleerde images kunnen projecteren. Is daar ook een verklaring voor? Hoe lsd dat met je hersens kunnen bewerkstelligen?

Adrenochroom

Wijs gebruiker
thor zei:
Dus die panick attacks zijn ook minder?

Als je dat vaak hebt zou ik sowieso geen lsd doen, maar goed, lsd is wel wat gemakkelijker te beheersen dan paddo's vind ik, hoewel dat natuurlijk per dosis, per keer en per mens heel erg kan verschillen. Begin gewoon rustig met de juiste set & setting.

Adreno

teebo

Bewuste gebruiker
ik denk dat het verschil is ,

bij LSD kan je trip in een fractie van seconde volledig omslaan, foute interpretaties ofzo, dit kan zeer scherp zijn. hier kan je overspringen.

Bij paddo's is het meer een negatief gevoel dat blijft aanslepen en erger kan worden, hier moet je eerder van wegzwemmen
:)

thor

Belezen gebruiker
Van te voren heb ik echt altijd enorm zin om te trippen, maar om een of andere reden ga ik toch altijd even bad op paddo's.

Hopelijk is een halve zegel makkelijker onder controle te houden.

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik vind het ook zeker waar, LSD is mentaal best rustig. Je voelt je gewoon heel erg jezelf, en de wereld en alles om je heen is gewoon heel appart

Ligt er aan in welke omstandigheden, en hoeveel je neemt. Bij mij was de lsd toch zeker niet mild te noemen. De meest krankzinnige gedachtesprongen in een moordend tempo door mn hoofd... Totaal het contact met de realiteit kwijt zijn. En voor de eerste keer onder invloed (van wat dan ook), was ik ook mezelf totaal kwijt, en kon ik met geen mogelijkheid meer contact krijgen met mezelf...

Ik deed dan ook wel alles fout wat je maar fout kon doen, maar dit om even te laten zien dat het ook anders kan. Paddo's heb ik nog nooit gehad, en eigenlijk hoef ik dat ook niet zo nodig als ik er hierover lees. LSD ga ik zeker wel snel weer een keer proberen op een normale manier :hearteyes:

azgaza

Badass junkie
jcutter123 zei:
azgaza zei:

Soms vraag ik me toch echt af hoe je hersens opeens zulke gedetailleerde images kunnen projecteren. Is daar ook een verklaring voor? Hoe lsd dat met je hersens kunnen bewerkstelligen?

Hierzo:

http://web.utah.edu/unews/releases/02/jan/math.html
"If there's any noise-random fluctuations of brain activity-in the
brain, it is amplified into a pattern that reflects the architecture of the
brain. The brain just takes the noise and shapes it into a pattern," Cowan
said. "In the case of geometric visual hallucinations this is a direct
consequence of the pattern of connections in the visual cortex."

Hier heb je een quote eruit. Dat is dus een verklaring.

azgaza

Badass junkie
TechNora zei:
Ik vind het ook zeker waar, LSD is mentaal best rustig. Je voelt je gewoon heel erg jezelf, en de wereld en alles om je heen is gewoon heel appart

Ligt er aan in welke omstandigheden, en hoeveel je neemt. Bij mij was de lsd toch zeker niet mild te noemen. De meest krankzinnige gedachtesprongen in een moordend tempo door mn hoofd... Totaal het contact met de realiteit kwijt zijn. En voor de eerste keer onder invloed (van wat dan ook), was ik ook mezelf totaal kwijt, en kon ik met geen mogelijkheid meer contact krijgen met mezelf...

Ik deed dan ook wel alles fout wat je maar fout kon doen, maar dit om even te laten zien dat het ook anders kan. Paddo's heb ik nog nooit gehad, en eigenlijk hoef ik dat ook niet zo nodig als ik er hierover lees. LSD ga ik zeker wel snel weer een keer proberen op een normale manier :hearteyes:

Ik heb ook wel minder milde LSD trips gehad, maar wel altijd heel helder. Ik heb trouwens wel altijd goed geslapen ervoor en het enige dat ik ervoor gebruikte die dag was hasj, dus omstandigheden vooraf kunnen belangrijk zijn (ik herinner me uit jouw tripreport dat je het op een wat onpractischere timing nam).

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
^Hehe, ja dat kun je wel stellen... (zonder slaap, en al 18 uur bezig met speed/ghb/keta/xtc/coke, en om 4 uur ;s middags ingekickt op een vol strand met vage mensen. :mrgreen:

Ik heb me gelukkig nog goed kunnen houden, en ben thuis in elkaar gekropen, maar ik snap mensen nu wel beter, die gekke dingen gaan doen... Echt heavy shit... Ken geen harder spul dan lsd, had echt t gevoel dat iemand deurtjes aan t intrappen was, maar misschien als ik t binnenkort nog eens doe dat ik er weer anders over denk. Dat verwacht ik wel eigenlijk... ik kijk er zo onwijs naar uit!! :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:

azgaza

Badass junkie
TechNora zei:
^Hehe, ja dat kun je wel stellen... :mrgreen: Ik heb me gelukkig nog goed kunnen houden, en ben thuis in elkaar gekropen, maar ik snap mensen nu wel beter, die gekke dingen gaan doen... Echt heavy shit... Ken geen harder spul dan lsd, had echt t gevoel dat iemand deurtjes aan t intrappen was, maar misschien als ik t binnenkort nog eens doe dat ik er weer anders over denk. Dat verwacht ik wel eigenlijk... ik kijk er zo onwijs naar uit!! :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:

Als je je gewoon goed voorbereid; goede locatie; goed energie pijl enzo, dan kan er eigenlijk weinig mis gaan denk ik. En blijf constant realiseren dat de kans groot is dat als je iets onprettigs ziet; dat het na het slapen weg is, zoals denken dat je hoofd verbrand is. Denk: ik zie morgen wel of het nog steeds zo is, werkt opzich wel.

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
^Jaa, ga ik ook zeker doen de volgende keer, alles perfect voorbereiden, ook qua lekker eten enzo, leuke omgeving, leuke mensen om me heen... Ik kan echt bijna niet meer wachten, haha! Ik wéét gewoon ergens dat dit een drug is waar ik nog veel uit kan halen... :sunglasses:

Ik ben er trouwens ook helemaal niet meer bang voor, en na lang nadenken over mijn vorige trip voel ik nu dat ik toe ben aan een nieuwe.(vorige was bijna een half jaar geleden)

Beseme

Experimenterende gebruiker
Ik vind bij LSD persoonlijk ook fijner dat je nog enige controle over jezelf hebt:) Ook al ben je heel erg vaag :wink:

Maargoed heb alleen nog maar lage doseringen genomen...

Binnenkort maar eens een hoge dosering nemen en kijken wat het dan wordt^_^

Jeller

Badass junkie
TechNora zei:

jij had dan ook een ganse maya binnen, dat is geen normale dosis, zelfs ervaren trippers gaan daar echt hard op

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
^Hehe, ja... nu ik er op terugkijk vind ik het wel weer komisch, en echt een actie voor mij :mrgreen: Maar op het moment zelf had ik het er serieus even moeilijk mee :)

Allolalie

Bewuste gebruiker
denk dat het per persoon verschillend is. De een raakt zichzelf totaal kwijt terwijl de ander het veel helderder vindt....Try & learn als je het zeker wilt weten :wave:

Jeller

Badass junkie
TechNora zei:
^Hehe, ja... nu ik er op terugkijk vind ik het wel weer komisch, en echt een actie voor mij :mrgreen: Maar op het moment zelf had ik het er serieus even moeilijk mee :)
uhu van een halve maya is het al redelijk malfunction bij mij en van een hele ist system error :tongueout:

azgaza

Badass junkie
Jeller zei:
TechNora zei:
uhu van een halve maya is het al redelijk malfunction bij mij en van een hele ist system error :tongueout:

Van een halve maya tripte ik zelf hoe ik had verwacht van een hele te trippen. Supervisueel, helder maar met veel gedachtes en een trip van 10-14 uur.

J0rrit

Badass junkie
Vanaf hjoeveel ug krijg je ongevee hallucinaties? Ik heb ongeveer 50 gehad ( halve shiva ) en had niks. Iemand die ik kende van een hele ook niet, ongeveer 100 ug. Krijg je ze echt pas vanaf 200 ug of hoger ofzo?

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
ligt ook aan je lichaamsgewicht, en je verwachting. Weeg je 60 kilo dan is 50ug genoeg voor een visuele trip. Misschien waren de blotters niet zo sterk als beweerd werd. als je na een anderhalf uur niets voelt kan je een halfje bijnemen. maar soms. lijkt het alsof ie niet werkt.

Ik liep een keer naar de kluis te zoeken voor de andere blotters... dit terwijl ik helemaal geen kluis heb :) :)

azgaza

Badass junkie
Als je pas visuals boven de 200 ug zou hebben zou haast niemand visuele effecten hebben bij LSD, want zo veel zit er heus niet zo vaak op een zegel.
De enige zegels die in mijn omgeving getest zijn recent zijn maya's, en de kans dat ik dus dezelfde heb is groot.. die zouden 175 ug zijn, dus een halfje zo'n 87.5 ug, en daar had ik een mooie visuele trip van.
Dus ik denk dat 50 ug wel lichte visuals moet geven, en dat ik zelfs wel subtiele visuals van 30-40 ug zou hebben.

Henkfloyd

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik heb ook al visuals vanaf 50 mics. Een beetje thc erbij versterkt het effect ook aanzienlijk bij mij.

J0rrit

Badass junkie
loadrunner zei:
ligt ook aan je lichaamsgewicht, en je verwachting. Weeg je 60 kilo dan is 50ug genoeg voor een visuele trip. Misschien waren de blotters niet zo sterk als beweerd werd. als je na een anderhalf uur niets voelt kan je een halfje bijnemen. maar soms. lijkt het alsof ie niet werkt.

Ik liep een keer naar de kluis te zoeken voor de andere blotters... dit terwijl ik helemaal geen kluis heb :) :)

Ik voelde zeker wat, ik voelde me wel trippy en zeer lekker, was ook best wazig, heb dr ook bij geblowed. Ik zag alleen af n toe was patroontjes, ook toen ik stond te pissen leek het alsof de takken een beetje groeide en krompen. Verder zag ik af n toe iets heel lichtjes ademen. That's it. Die gast had bij een hele ook een beetje lichte paddo visuals, dus wat patroontjes en lichte vervormingen.

Het waren shivas, heeft stonie getest op 90-120 ug glf ik ( is hier een topic van ), dus ga er wel vanuit dat dat gewoon dezelfde zijn als die ik heb. Maar ze kunnen altijd nagemaakt zijn natuurlijk, maar die kans is klein toch bij lsd?

azgaza

Badass junkie
De kans dat mensen in dezelfde periode op dezelfde vellen printen is klein omdat de vraag ernaar heel laag is en weinig mensen het kunnen maken, dus zo veel nieuws komt er niet op de markt tegelijk. Daarom heb je ook vaak een periode van een paar maanden dezelfde zegels die veel rond gaan. Het kan natuurlijk wel gewoon, dat het nagemaakt is. De sterkte kan natuurlijk ook varrieëren als je dealer of jij het slecht bewaard heeft.

Bovenaan