Lsd vraagje..

TrippyShit

Badass junkie
Ey mensen.. Ik ben nu 15 byna 16.. 16juli :grin:
k wil al half jaartje ofzo graag lsd proberen...
K ben aant experimenteren sinds 14byna15.. beetje rond deze tijd vorig jaar dus :P
Begon met blowen.. doe k nu een jaar lang zo goed als elke dag..en dat bevalt me prima.. verder heb ik 6 binnenkort 7 paddotrips achter de rug. Paddo's vind ik wat te mild worden binnenkort hele hawaiiaanse nog proberen en dan vind ik het gezegend met de paddo's denk ik :P
Ook heb ik 4x xtc gebruikt.. Met geen van deze dugs ben ik rustig met kleine doseringen begonnen.. Alhoewel ik dit bij lsd wel van plan ben.
Ik heb ondertussen al veel over lsd gelezen en gezien maar heb nog steeds een paar vragen en hoopte dat jullie die konden beantwoorden. :grin:

1. Uiteraard de vraag: Is het uberhaupt verstandig om lsd op je 15e te doen? Ik denk zelf dat ik het wel aankan, zit altijd goed in me vel enzo.. maarja ik ben ook maar een joggie van 15 die net een jaartje experimenteert :P

2: Die shit over psychoses enzo hoe zit dat nou precies.. ik heb nog nooit iets ervaren waaruit blijkt dat ik psychose gevoelig ben ofzo.. maar kan dat ook gewoon zomaar komen na lsd als het verkeerd is gegaan?
Of zijn mensen die gek worden van tripmiddelen gewoon al 'anders'?

3: Stel je voor het gaat fout.. wat is dan het beste om te doen?
en welke maatregelen kan je treffen om het risico op 'bad' gaan zo klein mogelijk te houden?

K zou graag zo goed en duidelijk mogelijk antwoord willen op deze vragen.. En andere informatie en tips zijn natuurlijk ook altijd welkom :wink:

Alvast bedankt!

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
TrippyShit zei:
1. Uiteraard de vraag: Is het uberhaupt verstandig om lsd op je 15e te doen? Ik denk zelf dat ik het wel aankan, zit altijd goed in me vel enzo.. maarja ik ben ook maar een joggie van 15 die net een jaartje experimenteert :P

Op je 18 zou verstandiger zijn, waarom ? ivm met je ouders en het feit dat zij verantwoordelijk voor je zijn. Daarnaast ben je nog niet volgroeit in je hoofd en zijn dus alle opties open.
2: Die shit over psychoses enzo hoe zit dat nou precies.. ik heb nog nooit iets ervaren waaruit blijkt dat ik psychose gevoelig ben ofzo.. maar kan dat ook gewoon zomaar komen na lsd als het verkeerd is gegaan?

Dat is pure Amerikaanse bangmakerij, maar als je nog geen 18 bent en je voelt je niet goed in je hoofd dan is het vanzelf vragen om problemen.

3: Stel je voor het gaat fout.. wat is dan het beste om te doen?
en welke maatregelen kan je treffen om het risico op 'bad' gaan zo klein mogelijk te houden?

Als het fout gaat heb je een probleem daarom moet er een sitter bij zijn die weet wat ie moet doen. Met de paddos werken Vitamine C en veel suiker goed tegen de trip, met lsd werkt bij mij persoonlijk helemaal niets.
K zou graag zo goed en duidelijk mogelijk antwoord willen op deze vragen.. En andere informatie en tips zijn natuurlijk ook altijd welkom :wink:

Succes neem de juiste beslissing en wacht nog 3 jaartjes.

De LSD is er heus nog wel dan ....

Alvast bedankt!

azgaza

Badass junkie
Om te beginnen spelling en grammatica, is het nou echt zo moeilijk? Het zou het voor mensen een stuk makkelijker te lezen maken als je normaal schreef. Maargoed, ik ga je vragen toch maar even beantwoorden.

Antwoord op vraag 1:
Dat ligt volledig aan jezelf, elke 15 jarige is sowieso anders, de een kan het wel aan de ander niet. Het is een ook een kwestie van hoe goed je jezelf kent, hoe stabiel je bent; leeftijd is niet het enige dat meetelt. Als je van paddo's nooit een bad trip hebt gehad kan je een lage dosis lsd waarschíjnlijk ook wel veilig doen.

Antwoord op vraag 2:
LSD kan een psychose triggeren bij gevoelige mensen; dan heb je al aanleg en dan wordt het door de LSD geactiveerd. Heel simpel dus.

Antwoord op vraag 3:
Het klinkt cliché maar 'go with the flow'; ontspan, accepteer het effect, zet andere muziek op, praat met mensen, besef je dat het over een paar uur weer over is en probeer ervan te genieten, hoe vervelend het ook op dat moment is, zoek iets prettigs aan de trip om van te genieten.

Verder: 1 of 2 jaar wachten kan ook geen kwaad :wink:

flashkop

Bewuste gebruiker
Ja, doe wat je niet laten kan, je hebt al getript op paddo's dus je zal wel weten wat je zoal kunt verwachten, lsd is wel milder, maar ik zou idd zoals je zegt echt oppassen met de dosis...
Het ga je goed en laat een trip reportje achter fzow :stoned: :wave:

azgaza

Badass junkie
flashkop zei:
Ja, doe wat je niet laten kan, je hebt al getript op paddo's dus je zal wel weten wat je zoal kunt verwachten, lsd is wel milder, maar ik zou idd zoals je zegt echt oppassen met de dosis...

LSD is mentaal wel iets minder mindfuckerig, maar ik heb van anderen gehoord dat als je een echt hoge dosis neemt, dat toch ook wel best sterk kan worden. Maar een lage/normale (75-150 ug) dosis LSD moet te doen zijn voor iemand die paddo's leuk vind.

Jeller

Badass junkie
flashkop zei:
LSd vind ik nu niet milder, het is mentaal wel ietske 'overzichtelijker allemaal', maar het duurt wel meer dan 2 keer zo lang en het is visueel veel erger en het effect blijft wel aanhouden gedurende de hele trip (bij paddo's is het soms even weg en komt het dan terug, in golven dus)

Wacky

Badass junkie
Er is ook geen haast ofzo, je hoeft niet per se voor je 18e alle drugs geprobeerd te hebben en er een paar uit te kiezen voor elke dag. :P

azgaza

Badass junkie
Jeller zei:
flashkop zei:
LSd vind ik nu niet milder, het is mentaal wel ietske 'overzichtelijker allemaal', maar het duurt wel meer dan 2 keer zo lang en het is visueel veel erger en het effect blijft wel aanhouden gedurende de hele trip (bij paddo's is het soms even weg en komt het dan terug, in golven dus)

Dat is waar, visueel is het wel intenser, ook omdat bepaalde visuele dingen lang blijven, of jist heel echt laten. En de duur is ook langer, maar het is mentaal toch wel een stuk helderder, en dat vond ik bij paddo's laitjd zo opvallend; hoe verwarrend ze zijn. En zonder verwarring, of met matige of gecontroleerde verwarring is een 10 uur lange visueel prachtige trip toch prima uit te houden vind ik.

Wacky

Badass junkie
Ik heb beiden nog maar 1 keer gedaan, maar in heel verschillende setting. Enige overeenkomst was een enorm slaap tekort vooraf.

Paddos bij iemand in de huiskamer met 4 personen. Heel vermoeiend en chaotisch. Snel wisselend. Ene moment voelde ik me prima, dan weer ziek. Geen bad trip ofzo, maar echt super was het ook niet.

LSD op een Goa feest. Was een 100% positieve ervaring. Ondanks het slaap tekort had ik energie en voelde me lekker net zoals bij xtc, en dan zon prachtige visuele trip erbij :)

LSD lijkt me met deze beperkte ervaring dus "makkelijker". Maarja, het is zo ook niet zo te vergelijken natuurlijk.

TrippyShit

Badass junkie
Keer proberen met de goede voorbereiding en een niet te hoge dosis 1e X kan dus niet veel kwaad.. Ik heb nu laatst paddo's gedaan en ga zoals k zei binnenkort nog een portie hawaiiaanse nemen en dan op zoek naar lsd dan maar :grin: :stoned:

tails

Belezen gebruiker
lysergine25 zei:
TrippyShit zei:

Dat is pure Amerikaanse bangmakerij, maar als je nog geen 18 bent en je voelt je niet goed in je hoofd dan is het vanzelf vragen om problemen.

amerikaanse bangmakerij? Ik ken anders wel mensen die in hun trip zijn gebleven. Waren dus normale mensen maar zijn nu dus debielen die niets meer alleen kunnen. Niet om je bang te maken trippyshit maar ik wou het toch maar eens vermelden

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Ik ken helemaal niemand die is blijven hangen, en mij mening is dat iemand die toch is blijven hangen die was rijp om te hangen.
Het is niet fair om daar dan de lsd de schuld van te geven, die kleine groep mensen die toch psychedelica gebruiken ondanks dat ze geestelijk op de rand van instorten staan hadden het komen.
Het had een biertje kunnen zijn het had een joint kunnen zijn waardoor ze doordraaide.

Jij kent normale mensen ? Normale mensen blijven niet zomaar hangen.

Stonie

raging_bull

Bewuste gebruiker
Ik weet niet of je een van de grotere bent uit je klas, of bij de kleinere hoort. Maar houd er rekening mee dat je lsd echt goed moet doseren in verhouding met je lichaam.

Ik denk dat je er geestelijk niet echt op voorbereid bent op je net 16e..

hersenspinsel

Bewuste gebruiker
dat verschilt echt per persoon, en ik denk dat als trippyshit aangeeft dat ie wel sterk in zijn schoenen staat (waarom zou die er over liegen) dat hij het dan wel aankan.

en volgens mij zijn die verhalen van mensen die doorflippen van de acid ook alleen maar anti-drugs praatjes

Bewild

Bewuste gebruiker
Jullie zeggen allemaal dat lsd veel minder werwarrend is als paddo's, maar dan heb je toch nog nooit een iets of wat hogere dosis gepakt lijkt mij, want man man ik heb afgelopen vrijdag nog is getript op lsd, maar het bleek dus dat mijn blotter wel heel straf was :openmouth: .
Ik wist met momenten niets meer, mijn naam niet meer, niets en de hele trip was 1 grote verwaring.

En ook bad gaan op lsd= een ramp als je er niet mee om kan gaan.

DreamWeaver

Badass junkie
Bewild zei:

Bad gaan op wat voor drug dan ook is een ramp als je het niet kan hebben :wink: Gisternacht hardstikke para gedaan op 'n grammetje schnell (een gram is veel voor me ja voor 1 avond), ik vond de security ineens niet zo liev meer en begon me echt zorgen te maken dat ik gepakt zou worden met alle dope die ik nog in schoenen/zakken etc. had zitten. Nu klinkt dit vrij onschuldig, maar stel je eens voor dat het iemand overkomt die nog nooit drugs gedaan heeft, paranoia slaat om in blinde paniek :openmouth: (wat dan weer lachen om te zien is voor buitenstaanders, maar dat terzijde :P).

Bewild

Bewuste gebruiker
Je hebt gelijk hoor, bad gaan is op elke drug een ramp als je er niet mee omkan, maar als bad gaat op lsd en je jezelf er niet uitkrijgt zit je met een ongeveer 12u lang probleem :P

DreamWeaver

Badass junkie
Bewild zei:
Je hebt gelijk hoor, bad gaan is op elke drug een ramp als je er niet mee omkan, maar als bad gaat op lsd en je jezelf er niet uitkrijgt zit je met een ongeveer 12u lang probleem :P

Haha je hebt helemaal gelijk :)

Doodkapje

Wijs gebruiker
DreamWeaver zei:
Bewild zei:

Bad gaan op wat voor drug dan ook is een ramp als je het niet kan hebben :wink: Gisternacht hardstikke para gedaan op 'n grammetje schnell (een gram is veel voor me ja voor 1 avond), ik vond de security ineens niet zo liev meer en begon me echt zorgen te maken dat ik gepakt zou worden met alle dope die ik nog in schoenen/zakken etc. had zitten. Nu klinkt dit vrij onschuldig, maar stel je eens voor dat het iemand overkomt die nog nooit drugs gedaan heeft, paranoia slaat om in blinde paniek :openmouth: (wat dan weer lachen om te zien is voor buitenstaanders, maar dat terzijde :P).

nou ik heb hetzelfde ook gehad vorige week zaterdag. psychose/para-aanval van te lang wakker zonder eten en teveel pep... daar kom je door... maar terwijl je zo iets meemaakt lijkt het wel heel echt en oneindig soms ook. :wink:

Bewild

Bewuste gebruiker
dat is ook zo :P , maar als je uiteindelijk nimeer verzet en je gewoon ales maar laat komen is het direct weer voorbij en zelfs als het niet voorbij is, is het direct een pak minder erg.
Maar der is altijd eerst de gedachte van o nee, ik kan dit niet laten stoppen :rolleyes:

TrippyShit

Badass junkie
Ik heb nog een ervaren tripper gevonden die meedoet vriend van ons.. met 3 man gaan we dus lsd nemen zodra we dit kunnen regelen. de ervaren tripper kan waarschijnlijk regelen en anders moeten we er ff achteraan gaan.. Zal daarna ff reportje achterlaten :grin:

informatie en tips zijn nog steeds welkom :P

azgaza

Badass junkie
Een ervaren persoon erbij hebben is opzich een heel goed idee, die kan ook wat zekerheid geven over je trip omdat die weet hoe het hoort te zijn. Ik zou niet met een te hoge dosis beginnen, als je gemiddelde zegels hebt, of denkt te hebben, dan niet meer dan een halve nemen.

speedkills

Experimenterende gebruiker
Zorg in ieder geval dat je in een omgeving bent waar je op je gemak bent, en dat je het met vrienden doet waar je je goed bij voelt.
De sfeer moet goed zijn, dat is belangrijk.
Het is echt een avontuur, een trip duurt lang en je kan er niet uit, dus zie het ook als een avontuur, niet als 'ff trippen'.
De manier waarop je alles ervaart wordt beinvloed door de indrukken van de omgeving. Muziek kan hierbij een grote rol spelen.
Doe het niet als je niet lekker in je vel zit.

Serenity

Badass junkie
Als je fout gaat met LSD is het denk ik het fijnst om iemand dicht in de buurt te hebben die je vast kan houden en zeggen dat het een trip is, die dus weer voorbijgaat.
Wat betreft je leeftijd, als JIJ denkt dat je eraan toe bent (aangezien de frequentie paddo's die je gedaan hebt denk ik dat LSD geen probleem moet zijn) moet je het gewoon doen. Het is een leerzame ervaring, en dat kan men altijd gebruiken. het is een risico wat je neemt, maar volgens mij ben je je daar wel bewust van.

Aanrader is zowieso om er een tripsitter bij te hebben, die gewoon lekkere jointjes rookt en jullie wat in de gaten houdt. :)

Have fun!

TrippyShit

Badass junkie
Mensen bedankt voor alle tips enshit..
BDK is 1 van de medetrippers.. zoals jullie al zagen :grin:
Als er nog meer tips zijn, zijn ze altijd welkom en ondertussen gaan wij maar even goed opzoek :stoned:

tails

Belezen gebruiker
lysergine25 zei:
Ik ken helemaal niemand die is blijven hangen, en mij mening is dat iemand die toch is blijven hangen die was rijp om te hangen.
Het is niet fair om daar dan de lsd de schuld van te geven, die kleine groep mensen die toch psychedelica gebruiken ondanks dat ze geestelijk op de rand van instorten staan hadden het komen.
Het had een biertje kunnen zijn het had een joint kunnen zijn waardoor ze doordraaide.

Jij kent normale mensen ? Normale mensen blijven niet zomaar hangen.

Stonie

hey als ik hem wil waarschuwen mag ik dat toch wel zeker?
en waarom zou jij alles erover weten? Als ik nu zeg dat ik iemand ken die helemaal normaal en gezond was en na gebruik van lsd stevig achteruit is gegaan zodanig dat hij niets meer alleen kan wat heb jij dan in te brengen?

en als het niet waar zou zijn waarom zou ik het dan posten? Ik dacht eerst ook goed over lsd maar als ik dit dan hoorde dan slikte ik wel eens. Nu ik ben wel nieuwsgierig naar lsd maar ik heb de 'mogelijke' gevolgen er niet voor over dus nee bedankt.

wil je trippen doe dan maar gwn paddos das tenminste veilig naar mijn weten. Das gwn een voedselvergifting in principe dus vanaf je begint te eten neemt de trip af.

en sorry voor late reply maar was gwn even niet actief op forums

azgaza

Badass junkie
fragany zei:
wil je trippen doe dan maar gwn paddos das tenminste veilig naar mijn weten. Das gwn een voedselvergifting in principe dus vanaf je begint te eten neemt de trip af.

Sorry maar dat is totale onzin. Paddo's werken op een bijna gelijke manier in de hersens, de stoffen erin psilocyne en psilocybine werken op ongeveer dezelfde neurotransmittors als LSD. Paddo's zijn geen voedselvergiftiging; het zijn drugs die op stoffen in de hersenen werken. De werking neemt af omdat stoffen in het lichaam de psilocyne en de psilocybine afbreken niet omdat je de paddo's verteert. Dus als je bang bent voor LSD moet je in principe ook bang zijn voor paddo's.

Op het punt van LSD kan je stellen dat het waar is dat mensen met aanleg voor psychoses of andere onderliggende psychische problemen, of problemen met zichzelf, met elke trip die ze nemen een risico nemen en daarom moet iedere gebruiker altijd voorzichtig zijn (niet te veel als je onervaren bent, niet te vaak en altijd in een goede omgeving) en mensen die weten van zichzelf wat de risico's zijn het gewoon niet doen. Voor geestenlijk gezonde mensen is en blijft het vrijwel geen risico, en als je van jezelf denkt dat je het aankan en er wat over weet is de kans groot dat het goed gaat.

tails

Belezen gebruiker
ok dan was ik verkeerd over paddos. Maar ik heb verhalen gehoord van ervaren gebruikers en ik moet zeggen dat mijn drang naar lsd stevig is afgenomen

Bovenaan