LSD verschillende doseringen

ErnstJünger

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Mijn vraag: kunnen de individuele doseringen op een zegel ver uit elkaar liggen?

Met twee zegels van hetzelfde vel heb ik twee zeer verschillende ervaringen gehad.
Set en setting waren vrijwel identiek, maar toch zou ik stellen dat de eerste zegel rond de 100microgr schommelde, terwijl ik de andere zegel (proefondervindelijk) zeker als dubbel zo sterk zou omschrijven.

Ik weet dat heel wat subjectief is aan inschattingen van de sterkte en dat testen de enige oplossing is, maar toch zou ik vanuit mijn (beperkte) ervaring stellen dat het verschil tussen beide Maya-zegels ontzaglijk groot was.

***De eerste zegel was mild, zeer aangenaam. Na 15 min. werkte hij al. Ik zou het als een Beach Boys-trip kunnen omschrijven: hedonisme, plezier en verwondering. Alles was overgoten met een zeer esthetische saus en ik voelde me top: zeer ad rem en geestelijk helder.

***De tweede zegel was helemaal anders. Het duurde ca. een uur voor de werking begon en toen zette een sterke mindfuck zich door. Mijn hoofd was één chaos. Ik kon niets meer uitvoeren en voelde me als een autist die een lijstje moet afwerken. Multi tasking was echt onmogelijk. Ik kon gewoon niet meer functioneren. Iets simpels als de trap opgaan en boven het licht aandoen, leek een ontzaglijk complexe bedoening, waar assisitentie voor nodig was.
Het leek ergens wel op een burn-out, zo onaangenaam dat ik wenste dat de trip voorbij zou zijn.
Het was ook de eerste keer dat ik zo'n sterke visuals en zelfs hallucinaties zag op LSD.

Heeft iemand hier nog ervaringen mee?
Voor een groot deel zal het individuele onderbewustzijn wel een grote rol spelen in de verwerking van de substantie, maar toch niet alleen dit, denk ik dan.

azgaza

Badass junkie
Dat er vaak een lichte schommeling binnen één vel is is bekend. Ik moet zeggen dat ik zelf nooit veel verschil heb gemerkt, behalve tussen de verschillende prints (hofmanns en maya's), waar wel een duidelijk merkbaar verschil in zat.

Ik denk dat set en setting, en vooral mindset het grote verschil wel kunnen maken, ik heb ook twee héél verschillende +- 100 ug trips gehad, de eerste had ongelovelijk mooie en intense visuals maar was mentaal zo goed als afwezig, op wat behoorlijke time-distortion na had op de visuals na voor nuchter door kunnen gaan, toch had ik die trip wel echt wat van de mooiste visuals ooit.

De andere 100 ug trip, die misschien zelfs nog iets minder dan 100 ug was lag op de grens van ego dood, de visuals waren vergelijkbaar intens, maar deze trip was ik volledig in de war, op een leuke manier trouwens, maar ik snapte betrekkelijk weinig en ook weer alles, alles was dubbel en ik zat bijna alleen maar op een punt alles te vergelijken, te bezichtingen en mijn verwoordingen beledigend te vinden voor LSD, ik voelde ook zó veel die trip, ik kan het eigenlijk nog steeds niet in woorden zetten.

(set en setting speelde trouwens wel erg mee, de eerstgenoemde trip was thuis en op de straten van amsterdam met goede vrienden, de tweede was met dezelfde vrienden maar op een zeer druk volledig ergens binnen psy-trance-feestje in de winter)

Het enige waar ik de sterkte een béétje aan kan zien zijn de visuals, maar ik heb ook mooie visuals op 50 ug, minder intens, maar zeker even mooi als op 200 ug, dus ik vind het sowieso moeilijk de dosis te schatten en doe dit ook liever niet.

Ik denk dus ook dat het in jouw geval een samenwerking zou zijn va misschien een 20 ug verschil in sterkte tussen de zegels (en dat kan bij LSD al best veel uitmaken), en voor de rest aan toch onbewuste delen van de set en setting.

Bovenaan