Ja, maar dit doen omdat je de trip te lang vindt duren is imo echt niet aan te raden om de reden die @Casrus hierboven al noemde.Je kan de trip wat dempen met benzodiazepines zoals Etizolam of het helemaal laten stoppen met Trazodone.
Moeilijke momenten op LSD zijn behoorlijk stuurbaar mits ervaring. Je eerste trips laag beginnen zodat je weet wat je kan verwachten en hoe er mee om te gaan. Deze kennis helpt enorm als je gradueel je dosis verhoogt bij latere trips.Ja, maar dit doen omdat je de trip te lang vindt duren is imo echt niet aan te raden om de reden die @Casrus hierboven al noemde.
Een trip heeft zijn verloop. Je werkt er op een bepaalde manier doorheen. Als je het stopt met bijvoorbeeld een benzo, werk je nergens doorheen. Het psychedelicum brengt je eerst in een meer observerende en vaak zelf-reflectieve staat en dan kap je dat ineens af door middel van een downer, alleen maar omdat het je te lang duurt.
Ik zou zeggen, bewaar die benzo's en andere tripstoppers voor enkel noodgevallen. Bijvoorbeeld wanneer de trip echt een verkeerde kant op gaat en je niet het gevoel hebt dat je daar op eigen kracht doorheen kan werken. Al zou ik zeggen dat je zelfs met een bad trip daar het beste zelf doorheen werkt. Maar dat hangt ook wat af van degene die tript, zijn/haar ervaring met trippen, etc.
En als LSD gewoon te lang duurt. Misschien een ander korter durend tripmiddel nemen?
Nooit DOC gebruikt maar het heeft me altijd wel geinteresseerd. Vind je het te lang puur door de werkingsduur of neemt het leuke gedeelte van de trip af maar het minder leuke gedeelte niet?Moeilijke momenten op LSD zijn behoorlijk stuurbaar mits ervaring. Je eerste trips laag beginnen zodat je weet wat je kan verwachten en hoe er mee om te gaan. Deze kennis helpt enorm als je gradueel je dosis verhoogt bij latere trips.
De eerste trip had ik last van een twee uur durende thought loop wat me bijna gek maakte. M’n tweede trip geraakte ik er na 15 minuten uit. De hoogste dosis dat ik al geprobeerd heb was 450ug en was enorm intens met een aantal zware kantelingen.
Zonder eerdere ervaringen zou ik deze niet naar een positieve situatie gestuurd kunnen hebben.
Ik ga akkoord met wat je zegt over de ervaring niet vroegtijdig te beëindigen. De trip uitzitten geeft je kennis dat je later kan gebruiken.
Langs de andere kant vind ik middelen zoals DOC wel té lang duren zonder enige echte voordelen dus daar helpen benzos wel.
egroet,
Ik heb gehoord dat lsd trips rond de 12 uur kunnen duren, dit vind ik redelijk lang duren. Mijn vraag is dan ook of
iemand weet hoe je een LSD trip kan laten stoppen of sneller uit kan laten werken?
*Maakt een buiging*Als je de werkingsduur te lang vindt kun je beter een ander tripmiddel nemen. Bijvoorbeeld paddo's duurt maar 4-6 uurtjes.
Wat mij betreft is de lange werkingsduur van LSD juist een voordeel. Daardoor heb je een uur of twee de tijd om even langzaam te wennen aan steeds een beetje harder trippen.
Tegen de tijd dat je je piek hebt bereikt heb je toch geen besef van tijd meer. Een minuut kan een uur lijken en een uur kan een minuut lijken.
Die piekeffecten blijven ongeveer 6 uur aanhouden. In die tijd heb je genoeg gelegenheid om allerlei dingen te ontdekken en te genieten van de visuals die alles mooie kleurtjes geven en doen laten bewegen.
Daarna heb je nog een uurtje of vier dat je mentaal al wel redelijk helder bent, en dat de tripeffecten langzaam verdwijnen. Je kunt dan ook best een beetje moe worden. Dus dan is het gewoon tijd om lekker een beetje te bankhangen, muziek luisteren, beetje kletsen, of juist gewoon een beetje stilletjes niks doen als je daar zin in hebt.
Ik zie een LSD-trip gewoon als een dagje uit naar sprookjesland. En zoals altijd met een dagje uit moet je er eerst even heen reizen, kun je daarna helemaal los gaan met alle pret, en moet je dan nog even terugkeren.
Een trip stoppen, dat kan niet volledig. Wat wel kan is dat je een kalmerend middel neemt zodat je rustiger wordt; zoals soms met benzo's gedaan wordt. Ik vind dat zelf niet echt een goede optie. Ten eerste omdat benzo's best veel bijwerkingen hebben en dus risicovol zijn. Ten tweede omdat het minstens een half uur duurt voordat de benzo's werken. In dat half uur kun je ook andere kalmerende dingen doen die net zo goed werken en veel minder bijwerkingen hebben (bijvoorbeeld een andere omgeving opzoeken, onder een dekentje kruipen, even kletsen met een tripsitter waar je last van hebt, een kopje thee drinken, een lekker stuk fruit eten).
Ja klopt inderdaad, suikers werken bij truffels, paddo's en LSD ook.Bij mij en sommige van mijn vrienden wordt de trip een beetje minder heftig door iets met veel calorieen & suiker te eten.
Bvb, :Mars-,Lyon of Snickersreep en ook regelmatig drinken, water voor hydratatie en sinaassap voor de Vit,C,
Volgens mij is dit wel een placebo dingetje. Het doet fysiek niets in je lichaam dat de trip sterk zal doen afnemen. Maar als je vol overtuiging vertelt aan iemand die iets te hard gaat dat dit zeker weten de trip makkelijker gaat maken, dan overtuigt hun brein ze vanzelf dat dat echt zo is en helpt het vaak uiteindelijk alsnogBij mij en sommige van mijn vrienden wordt de trip een beetje minder heftig door iets met veel calorieen & suiker te eten.
Bvb, :Mars-,Lyon of Snickersreep en ook regelmatig drinken, water voor hydratatie en sinaassap voor de Vit,C,
Ja daar zou je inderdaad gelijk in kunnen hebben... en vooral bij trippen is het geruststellen door te geloven dat iets werkt al natuurlijk direct meer ontspanning en dan ga je weer lekker.Volgens mij is dit wel een placebo dingetje. Het doet fysiek niets in je lichaam dat de trip sterk zal doen afnemen. Maar als je vol overtuiging vertelt aan iemand die iets te hard gaat dat dit zeker weten de trip makkelijker gaat maken, dan overtuigt hun brein ze vanzelf dat dat echt zo is en helpt het vaak uiteindelijk alsnog![]()