LSD: slecht voor de ogen?

spacelord

Wijs gebruiker
Als ik LSD gebruikt heb, krijg ik na een 4 tal uur vaak last van pijn aan mijn ogen. Licht lijkt pijn de doen en te fel om te dragen voor mijn ogen. Onder LSD zijn je pupillen gigantisch en passen zich niet meer aan aan de intensiteit van het licht.

Op zich is het niet echt door LSD dat mijn ogen pijn doen (als mijn hypothese klopt) maar door de pupilverwijding. Iemand een idee of dit voor problemen kan zorgen?

spacelord

Wijs gebruiker
Is alleen wel erg vervelend tijdens de trip, de pijn komt soms zo hard naar voor dat ik gewoon een uur in de wereld van de closed eye visuals de pijn uitzit :grin:

lolnoob

Bewuste gebruiker
Een zonnebril is trouwens ook gewoon heel erg grappig tijdens het trippen. Ineens een hele andere wereld die je ziet.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Fresh zei:
Dat klopt idd! Zet eens een roze of gele op :sunglasses: Da's echt te gek!

Klinkt super haha, wou zelf even toevoegen dat ik 12 jaar met bril rondliep, 2 operaties aan me ogen heb gehad (laatste was 10 jaar terug ongeveer) En heb niet meer /minder last gekregen sinds ik het gebruik.En hoef verder geen lenzen of bril (geluk gehad denk ik had +4 ofzo en loensde) Maar goed ieder lichaam werkt anders :wink:

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Ik voel soms een lichte druk op mijn ogen op het moment dat ik visueel doorbreek, daarna niet meer. :)

spacelord

Wijs gebruiker
Sublimo zei:
Ik voel soms een lichte druk op mijn ogen op het moment dat ik visueel doorbreek, daarna niet meer. :)

Ja die druk herken ik ook, vooral als ik er ketamine of lachgas bij doe. Dan lijkt het of mijn ogen gewoon gevuld worden met visuals en deze echt van mijn netvlies druipen.

Maar het is echt hoofdpijn dat ik ervan krijg, alsof je veel te lang naar te fel licht kijkt.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
spacelord zei:
Sublimo zei:

Ja die druk herken ik ook, vooral als ik er ketamine of lachgas bij doe. Dan lijkt het of mijn ogen gewoon gevuld worden met visuals en deze echt van mijn netvlies druipen.

Maar het is echt hoofdpijn dat ik ervan krijg, alsof je veel te lang naar te fel licht kijkt.

En heb je daar elke keer last van als je tript ?

spacelord

Wijs gebruiker
Sublimo zei:
spacelord zei:
Alleen op LSD, dat is het rare...

Apart, ik heb werkelijk geen flauw idee waar het aan zou kunnen liggen.:)

Het lijkt me iig zeer irritant.:P

Ja amai nog niet.. Om nog maar niet te zeggen enorm kut. Heb er nog niet zo lang last van, de laatste 4 LSD trips ofzo. Misschien komt dit door de combi met andere drugs erbij, ik weet het niet. Hopelijk blijft de hoofdpijn uit met nieuwjaar, dan wil ik losgaan :hearteyes:

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Slecht voor je ogen niet echt, eerder het visuele gedeelte in de hersenen die enorm wordt gestimuleerd. De klachten die je hebt kunnen door beide komen lijkt me zo.

MIA-1985

Wijs gebruiker
Misschien komt het er ook wel door dat je ogen en hersenen op het moment zelf zo ontzettend veel te verwerken hebben (zijn ze normaal niet gewend) dat het na afloop een soort van na-wee is en alles zich weer moet ontspannen van je zintuigen.

spacelord

Wijs gebruiker
Fresh zei:
Misschien komt het er ook wel door dat je ogen en hersenen op het moment zelf zo ontzettend veel te verwerken hebben (zijn ze normaal niet gewend) dat het na afloop een soort van na-wee is en alles zich we
er moet ontspannen van je zintuigen.
Het is echt het licht dat zeer doet, lachgas helpt wel heb ik gemerkt maar dan heb je achteraf nog meer hoofdpijn :beer:

NorthernLightBE

Bewuste gebruiker
spacelord zei:
Fresh zei:
Misschien komt het er ook wel door dat je ogen en hersenen op het moment zelf zo ontzettend veel te verwerken hebben (zijn ze normaal niet gewend) dat het na afloop een soort van na-wee is en alles zich we
er moet ontspannen van je zintuigen.
Het is echt het licht dat zeer doet, lachgas helpt wel heb ik gemerkt maar dan heb je achteraf nog meer hoofdpijn :beer:

But its worth it.

OT:
NorthernLightBE zei:
Ik heb een soort pijn van ergens net achter mijn oog van die lsd. grrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

Zo een soort pijn dat je voelt als een zenuw bloot ligt, ja dat soort.

Ik had er tijdens m'n laatste trip ook ENORM veel last van. Sindsdien ook niet meer getript, want die pijn aan m'n ogen werd zo erg dat ik op sommige momenten begon te overwegen om echt mijn oog uit te snijden op zoek naar die pijnbron ( :confused: ). Heb na 4 uur ofzo mijzelf toch nog in slaap weten te krijgen, maar dat was echt 4 uur stérven. Ik zou dus graag weten wat het verband tussen LSD en oogpijn is. Iemand dat ik ken, begint altijd enorm scheel te kijken als hij tript ( blijkt nu lui oog te hebben) en ik had ook tijdens die ene trip ook enorm de indruk dat ik niet 'normaal' kon kijken maar alleen scheel bleef kijken. Dus als iemand hier iets over weet...

Russ

Experimenterende gebruiker
Kan dit ook bij ketamine?
Ik weet dat ketamine heel weinig (of niets) met je pupillen doet, maar sinds ik enkele dagen geleden aan de keta heb gezeten kunnen ze soms spontaan heel erg beginnen prikken. Kan ook toeval zijn natuurlijk

tomz0r

Badass junkie
Je kan sowieso HPPD krijgen, daardoor wordt je gezichtsveld belemmerd. Verder zijn de mensen die tripdrugs gebruiken vaak van die mensen die heel vaag starend uit hun ogen gaan kijken. Dat lijkt me ook niet goed.

Gremlin

LSD kan je blind van worden. Als je enkele grammen zuivere LSD in je oogbal injecteert met een botte, roestige naald.

Heb me hier kapot mee gelachen! :stoned:

Alle gekheid op stokje, kan het niet gewoon zo zijn dat de druk in de oogbal toeneemt waardoor het netvlies gevoeliger wordt?

dingo's kidneys

Gremlin zei:
LSD kan je blind van worden. Als je enkele grammen zuivere LSD in je oogbal injecteert met een botte, roestige naald.

Heb me hier kapot mee gelachen! :stoned:

Alle gekheid op stokje, kan het niet gewoon zo zijn dat de druk in de oogbal toeneemt waardoor het netvlies gevoeliger wordt?

het lijkt me eerder overbelichting omdat je pupillen enorm worden(heb ik met XTC ook wel vaak "last" van), zet eens een zonnebril op dan kan je ook lekker op de dansvloer van c.e.v's genieten zonder dat iedereen je raar aankijkt :sunglasses:

btw als het echt een verhoogde oogdruk is zou wiet moeten helpen

Bovenaan